Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2005, 20:34   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Vervroegd met pensioen gaan verkort het leven...

Is dat geen tegenslag?
Een week voordat de vakbonden het land en zijn ondernemingen gaan plat leggen om het brugpensioen te behouden, verschijnt dat het vervroegd met pensioen gaan het leven verkort...
Citaat:
[SIZE=5]Vervroegde uittreders leven niet langer[/SIZE]

Werken is gezond. Mensen die vervroegd met pensioen gaan, leven gemiddeld niet langer, maar juist korter dan mensen die tot hun 65e blijven werken.Dat is gebleken uit onderzoek waarover het medische vakblad British Medical Journal vrijdag publiceert.

De wetenschappers deden onderzoek onder 3500 gepensioneerde werknemers van een fabriek van oliemaatschappij Shell in de Amerikaanse stad Houston. Ze volgden 26 jaar lang hun gezondheid, om te ontdekken of eerder stoppen met werken de levensverwachting kan verhogen.

Het tegendeel bleek het geval. Van de werknemers die op hun 55e stopten met werken, overleden er bijna twee keer zo veel binnen tien jaar na hun pensioen dan van de arbeiders die pas op 60- of 65-jarige leeftijd stopten. In het onderzoek werd rekening gehouden met verschillen in sociale status en tussen mannen en vrouwen.
...
http://www.nu.nl/news/612552/36/%27V...langer%27.html
Tja, de vakbonden helpen niet alleen het land en zijn bevolking om zeep maar bovendien verkorten zij het leven van hun leden...

En de vakbonden maar beweren dat ze weten wat goed is voor de mensen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 21 oktober 2005 om 20:36.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 20:42   #2
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

toevallig dat de burgerlijke pers net nu, in volle eindeloopbaanperikelen, zo'n artikel publiceert.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 20:44   #3
Helga
Banneling

Helga's schermafbeelding

Standaard

Nu nog in de De Morgen ...
Helga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 21:16   #4
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Het wil niet zeggen omdat je met brugpensioen hgaat dat je geen nuttig werk meer kan levren he. Daarvoor zijn genoeg mogelijkheden, om als vrijwilliger nog wat te werken, in verenigingen nuttig werk te doen, de kleinkinderen op te voeden en nog veel meer. Je moet natuurlijk niet stilvallen en hele dagen in je zetel gaan zitten he. Je bezighouden op eigen thempo houd mensen met pensioen gezond en fit. Dus dat artikel is larie. Er sterven tegenwoordig zelfs heel wat meer dertigers aan een hartaanval dan gepensioneerden, door het te jachtige leven. Heel wat mensen tussen de 30 en 40 krijgen eveneens een beroerte en zijn zo voor hun verdere leven afhankleijk van anderen.
Oud 21 oktober 2005, 21:24   #5
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Het wil niet zeggen omdat je met brugpensioen hgaat dat je geen nuttig werk meer kan levren he. Daarvoor zijn genoeg mogelijkheden, om als vrijwilliger nog wat te werken, in verenigingen nuttig werk te doen, de kleinkinderen op te voeden en nog veel meer. Je moet natuurlijk niet stilvallen en hele dagen in je zetel gaan zitten he. Je bezighouden op eigen thempo houd mensen met pensioen gezond en fit. Dus dat artikel is larie. Er sterven tegenwoordig zelfs heel wat meer dertigers aan een hartaanval dan gepensioneerden, door het te jachtige leven. Heel wat mensen tussen de 30 en 40 krijgen eveneens een beroerte en zijn zo voor hun verdere leven afhankleijk van anderen.
Ik zal die wetenschappers, die daar 26 jaar hebben over gedaan, laten weten dat de uitslag van hun onderzoek larie is en dat Dekoster voor dat besluit juist 26 seconden nodig had...

En wie durft Dekoster tegenspreken? ...n
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 21:24   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zolang als mogelijk is werken, nuttig maken en u waardevol voelen dat is de truc.
Als de levenslust er uit is dan volgt de dood snel!
Oud 21 oktober 2005, 21:28   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Zoveel dertigers krijgen geen hartaanval, tenzij wat epo gebruikers dikwijls of junk food junkie's.
Oud 21 oktober 2005, 21:29   #8
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Zolang als mogelijk is werken, nuttig maken en u waardevol voelen dat is de truc.
larie.
dan moest ik al 3 jaar dood zijn.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 21:50   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
larie.
dan moest ik al 3 jaar dood zijn.
Wie weet ben jij waardevol en voel je dat?
Niet onbelangrijk om ook eens te weten nietwaar?
Oud 21 oktober 2005, 22:17   #10
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Misschien komt dat wel omdat mensen die op brugpensioen gaan over het algemeen uitgeblust zijn en veel intensievere arbeid hebben gedaan dan mensen die het zich kunnen veroorloven om langer te werken... Dat bewijst alleen, en zeer sterk, dat de brugpensioenleeftijd dringend moet dalen.

Overigens onderzoek van enkele maanden geleden uit de VS toonde ook aan dat 40 uur werken per week ongezond is... Ik pleit dus naast verlaging van de pesioenleeftijd ook voor algemene werkduurvermindering zonder loonsverlies.
Oud 21 oktober 2005, 22:27   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Misschien komt dat wel omdat mensen die op brugpensioen gaan over het algemeen uitgeblust zijn en veel intensievere arbeid hebben gedaan dan mensen die het zich kunnen veroorloven om langer te werken... Dat bewijst alleen, en zeer sterk, dat de brugpensioenleeftijd dringend moet dalen.

Overigens onderzoek van enkele maanden geleden uit de VS toonde ook aan dat 40 uur werken per week ongezond is... Ik pleit dus naast verlaging van de pesioenleeftijd ook voor algemene werkduurvermindering zonder loonsverlies.
haha, en dat voor een communist?
Wie profiteert voornamelijk van die regeltjes? De ambtenaren toch wel zeker?
NMBS, DE LIJN, DE POST, MINISTERIE en nog van dat fraais.
Beroepsmensen mogen meestal doorploeteren, omdat ze te weinig brug pensioen hebben om van te leven!
Oud 21 oktober 2005, 22:31   #12
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beroepsmensen mogen meestal doorploeteren, omdat ze te weinig brug pensioen hebben om van te leven!
Je zou beter de statistieken eens nakijken... Brugpensioenen worden vooral gebruikt bij herstructureringen bij privé-bedrijven. Het gaat dus hoofdzakelijk om arbeiders en mensen die ploegarbeid verrichten. Vooral in de metaal, zoals bij Vorst, in de bouw, in de Non-Profit, etc...
Oud 22 oktober 2005, 09:05   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Je zou beter de statistieken eens nakijken... Brugpensioenen worden vooral gebruikt bij herstructureringen bij privé-bedrijven. Het gaat dus hoofdzakelijk om arbeiders en mensen die ploegarbeid verrichten. Vooral in de metaal, zoals bij Vorst, in de bouw, in de Non-Profit, etc...
Ja, grote fabrieken die al jaren onder ik weet niet hoeveel subsidie leven en fiscale gunstmaatregelen allerhande en verlaagde bijdragen.
(+ dikwijls gratis grond gekregen en noem maar op) Of de sabena, daar was ook nogal wat voorkeursbehandelingen tegenover al de anderen.
Bij de reguliere normale middenstand is dat al een gans pak minder. (vrijwel geen zelfs)
Oud 22 oktober 2005, 10:01   #14
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Is dat geen tegenslag?
Een week voordat de vakbonden het land en zijn ondernemingen gaan plat leggen om het brugpensioen te behouden, verschijnt dat het vervroegd met pensioen gaan het leven verkort...

Tja, de vakbonden helpen niet alleen het land en zijn bevolking om zeep maar bovendien verkorten zij het leven van hun leden...

Jullie vallen steeds de vakbonden aan maar in feite vallen jullie al hun leden aan die de stakingen steunen .
Ik hoor hier steeds de vakbonden dit de vakbonden dat maar de vakbonden doen gewoon wat hun leden willen .
Dat de regeling van de regering het meerdere deel van het volk niet aanstaat is algemeen geweten en de vakbond is er gewoon om het ongenoegen van het volk uit te drukken .
Zowel door te onderhandelen aan de tafel als door te staken .
Het ABVV heeft bij ons gevraagt wat onze mening was en daar gaan de vakbonden op voort .
Je moet niet de vakbonden alleen aanvallen want al willen zij staken en hun leden niet dan komen er geen stakingen maar blijkbaar is de meerderheid akkoord met de vakbonden en niet met de regering .
Dus voor je nog is de vakbonden aanvalt bedenk dan dat je de meerderheid van het volk aanvalt en zoals ik al zei al degeen die tegen de staking zijn zou ik graag hun statuut en leeftijd willen weten en dan komen we er wel snel achter dat dat degen zijn die niet de dupe worden van de regeling van de regering .
Maar er mischien wel juist voordeel uit halen .
Voor mij zegt dat genoeg .

Laatst gewijzigd door bie6601 : 22 oktober 2005 om 10:05.
bie6601 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 11:01   #15
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien als je daar een bureaujobke hebt. Anders ik nodig u uit eens een ganse dag mee te rijden met o.a. een Lijnbus bijv in Antwerpen. Kan je eens horen hoe chauffeurs daar bedreigd, uitgescholden,... worden.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 11:21   #16
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Is dat geen tegenslag?

Dit is een schandalige misleiding:

zulke trucs zijn al vaak gebruikt in medische trials, en het is ongelooflijk dat het BMJ daar opnieuw intrapt.

Ik verklaar mij nader:

Men vergelijkt de levensverwachting van mensen die vroegtijdig met pensioen zijn gegaan met die van mensen die langer hebben gewerkt. Nu is het heel goed mogelijk dat de mensen die vroeger gestopt zijn dat deden om medische redenen. Shell zal allicht niet graag suikerzieken of alcoholici laten verderwerken, veel liever zetten ze die op brugpensioen, en vervangen ze hem/haar door een jonge kracht. De mensen die wel kunnen doorwerken tot hun 65ste zijn de gezondste, en die zullen dus waarschijnlijk ook veel ouder worden he...

Dit onderzoek is dus zo fake als iets.

Om medisch verantwoord onderzoek te doen zou je in 2 verschillende bedrijven een verschillende pensioenregel moeten toepassen voor alle werknemers. Geloof mij, de resultaten zouden helemaal anders zijn!
Oud 22 oktober 2005, 11:37   #17
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, grote fabrieken die al jaren onder ik weet niet hoeveel subsidie leven en fiscale gunstmaatregelen allerhande en verlaagde bijdragen.
(+ dikwijls gratis grond gekregen en noem maar op) Of de sabena, daar was ook nogal wat voorkeursbehandelingen tegenover al de anderen.
Bij de reguliere normale middenstand is dat al een gans pak minder. (vrijwel geen zelfs)
Hoe? Ging het dan niet enkel om ambtenaren, zoals je eerst beweerde? en wat betreft die fiscale cadeaus ben ik het helemaal eens dat het moet gedaan zijn met die lastenverlagingen voor patroons...
Oud 22 oktober 2005, 15:29   #18
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

ik ben er nog altijd niet goed van dat zulke zever in de BMJ stond... en dan nog door De Morgen is overgenomen.

djiezes

hop, weer omhoog in de lijst! Ik wil commentaar van jullie!
Oud 22 oktober 2005, 16:11   #19
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet hoor Mambo,dan moest ik al lang dood zijn.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 19:17   #20
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie
Misschien als je daar een bureaujobke hebt. Anders ik nodig u uit eens een ganse dag mee te rijden met o.a. een Lijnbus bijv in Antwerpen. Kan je eens horen hoe chauffeurs daar bedreigd, uitgescholden,... worden.

Dat is geen excuus voor brugpensioen. Wel een signaal van de verregaande normvervaging.

Het is geen oplossing te vluchten door de mensen op pensioen te zetten als ze moegetergd zijn. Men moet de oorzaak aanpakken...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be