Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2005, 07:50   #1
Black Girlke
Banneling

Black Girlke's schermafbeelding

Standaard CD&V polst pater Versteylen om Vlaams Belang kapot te maken

CD&V polst pater Versteylen om Belang te counteren

Luc Versteylen.

Walter Van den Branden, boegbeeld van de CD&V in Borgerhout, heeft pater Luc Versteylen gecontacteerd om zijn lijst te duwen voor de verkiezing van de districtsraad eind 2006. Jezuïet Versteylen, die aan de wieg stond van de Groene Fietsers, de partij Agalev en later ook de beweging Helaba, neemt het verzoek ernstig in overweging.

"Met Groen! heb ik geen enkel contact meer en in het programma van CD&V en de figuur van Yves Leterme kan ik me wel vinden", zegt Versteylen. De geëngageerde pater stond nooit eerder op een verkiezingslijst. "Ik ben ervan overtuigd dat als ik meedoe, ik in Borgerhout nog heel wat kiezers kan terugwinnen op het Vlaams Belang", zegt hij. ( Belga )

Meer van dat, we moeten alle krachten bundelen om de fascisten van de macht weg te houden, het is vijf voor twaalf. Iedereen is verantwoordelijk !

Laatst gewijzigd door Black Girlke : 24 oktober 2005 om 07:51.
Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 08:07   #2
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Mss kan Walter ook een paar moslims contacteren.
Moet kunnen bij de tsjeven...
Oud 24 oktober 2005, 08:21   #3
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
Meer van dat, we moeten alle krachten bundelen om de fascisten van de macht weg te houden, het is vijf voor twaalf. Iedereen is verantwoordelijk !
Ik kan niet meer volgen hoor , de ene MDP'er (Raven) pleit voor een coalitie met het Blok de andere is er tegen.
't Is al precies de CVP bij jullie.
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 08:37   #4
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Luc Versteylen.

Walter Van den Branden, boegbeeld van de CD&V in Borgerhout, heeft pater Luc Versteylen gecontacteerd om zijn lijst te duwen voor de verkiezing van de districtsraad eind 2006. Jezuïet Versteylen, die aan de wieg stond van de Groene Fietsers, de partij Agalev en later ook de beweging Helaba, neemt het verzoek ernstig in overweging.

"Met Groen! heb ik geen enkel contact meer en in het programma van CD&V en de figuur van Yves Leterme kan ik me wel vinden", zegt Versteylen. De geëngageerde pater stond nooit eerder op een verkiezingslijst. "Ik ben ervan overtuigd dat als ik meedoe, ik in Borgerhout nog heel wat kiezers kan terugwinnen op het Vlaams Belang", zegt hij. ( Belga )

He een pater ik denk niet dat die de kiezers van het Vlaams Belang op een ander gedacht zal kunnen brengen maar ja .
Denk niet dat kiezers van het vlaams belang gelovig zijn maar kom .
Ik zeg niet dat ik op het vlaams belang ga stemmen maar ik zal zeker niet op de CD&V gaan stemmen omdat die nu een pater in huis gehaald hebben .
bie6601 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 08:48   #5
Beagle
Schepen

Standaard

Rofl
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 11:35   #6
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:

Luc Versteylen.

De fascisten van de macht weghouden? Dat zal geen probleem zijn, want zij (MDP) halen toch nauwelijks stemmen...
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 11:43   #7
Black Girlke
Banneling

Black Girlke's schermafbeelding

Standaard

MPD = het alternatief !
Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 11:52   #8
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

foutje
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 24 oktober 2005 om 12:03.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 11:52   #9
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Spreekt hier een bange blanke man (vrouw)? Hoe kunnen de "fascisten" ooit aan de macht komen zolang men een erg democatisch cordon in stand houdt (antwoord Etienne Vermeersch indertijd in Nachtwacht op aantijging van Annemans dat het cordon niet democratisch is: "O jawel, in Italië deed men het in de vijftiger jaren ook met de communisten, en als het daar mag, dan hier ook", nou mij ontging het causaal verband tussen democratisch en het feit dat het in Italië ook gebeurde enigszins)? Bent u zo bang van uw fascistisch medemens dat u vreest dat ze ooit 50,1 procent van de stemmen gaan halen? Waarom zouden ruim 2 miljoen Vlamingen dat doen?

Behoort u tot diezelfde groep als meneer Moreaux, burgemeester van Molenbeek die alle problemen in zijn gemeente, aangehaald door een moslima-journaliste in o.a. het Nieuwsblad, als racisme bestempelde en voer voor het toenmalig VB? Enkele weken later stond hij opnieuw voor de camera, het schaamrood op de wangen, om zich in allerlei bochten te wringen en te beweren dat er niks aan de hand was nadat een boze jongeman wiens broer de dag voordien door de politie was opgepakt zich wou wreken. Hij belde de politie met een valse hulpoproep, en hun wagen werd door tientallen jongeren bekogeld met molotov-cocktail. De wagen brandde uit, de agenten konden ternauwernood ontzet worden.
Nu, de meeste Vlamingen snappen dat als hun broer wordt opgepakt wegens een misdrijf, er daartoe een reden is. Ze snappen ook dat je beter geen twintig, dertig vrienden optrommelt om het de politie eens betaald te zetten, want de kans is groot dat die je gewoon aangeven. En die agenten dan nog proberen te vermoorden, nee, dat gaat te ver. Als ze een burgemeester dan schaamteloos horen zeggen dat er niks aan de hand is, dat een moslima, geboren Marokkaanse nochtans, racistisch is nadat ze infiltreert in het jihad-milieu van Molenbeek en haar ontstellende bevindingen blootgeeft, die burgemeester ook het politie-accident al iets minder furieus als collateral damage binnen de multiculturele samenleving omschrijft, dan zeggen ze tegen zichzelf, deze verdomde PS'er wil gewoon extra stemmetjes van de steeds groter wordende groep moslims binnen zijn stad. Dan beseffen steeds meer Vlamingen dat dit het enige is wat de modale politicus nog interesseert vandaag de dag, stemmetjes. Als een gek als moraalfilooof Etienne Vermeersch dan op het scherm een miljoen Vlamingen schoffert met de morbide uitroep: "een miljoen nazi's in Vlaanderen, wat een ramp!" Als al het gesjoemel binnen de PS door monsieur Happart eenvoudig naar de gootsteen wordt doorverwezen met de kwinkslag "haalt u ook uw diesel niet eens uit Luxemburg?"
Dan begrijpt u ook wel dat uw dwaze oproep om de "gevaarlijke" fascisten te bestrijden niet aan het gewone volk moet zijn gericht, maar aan de politici van dit land en de zogenaamde intelligentsia die de burger steeds meer het gevoel geven dat verantwoordelijkheid niet langer hun eerste bekommernis is, maar het ongebreideld zakken vullen en de drang naar macht.

Wilt u het VB stoppen?
Laat de politici een zakkenvuller een zakkenvuller noemen, laat hen een probleem dat zonneklaar in de kranten te lezen stond over extremisme niet onder de noemer "racisme en xenofobie" catalogeren en laat Vermeersch duidelijk maken dat hij hoewel heel intelligent, ook heel erg dom is.

(De voorbeelden die ik opsom zijn beperkt, de lijst daarentegen eindeloos).

Dan zult u misschien uw fascisten kunnen stoppen! Gooi uw linkse oogkleppen af, laat uw ongefundeerde agressieve termen als "fascistisch" vallen, en ziet de realiteit. Vandaag de dag worden er Pim Fortuyns afgeschoten, de tijd van Hitler is echt wel voorbij, bange blanke vrouw. Laat uw emoties achterwege en bezint u écht over oplossingen, in plaats van onnozele kreten te slaken die nergens naar lijken en u eerder het profiel geven van een geestesverwarde die te lang naar mensen als Tobback en Stevaert heeft geluisterd, om Vermeersch nog niet te noemen.

Wees gerust, er is geen fascistisch gevaar meer, er zijn alleen nog islamo-fascisten, cultuurrelativerende en zakkenvullende anti-politici en racisten genre Filip de Man, die vandaag de dag ook al geen allochtonen meer kan tegenhouden op het VB te stemmen (oeps, taboetje doorbroken, waarom stemmen allochtonen op Fortuyn of het VB?)

Hebt u de duivelse driehoek die onze open maatschappij ondermijnt dan nog niet doorzien?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 24 oktober 2005 om 12:11.
Oud 24 oktober 2005, 12:14   #10
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
MPD = het alternatief !
Een Moslim Democratische Partij?
De eerste 2 woorden passen niet bij elkaar. Het één spreekt het ander tegen, dus zult u vroeg of laat moeten beginnen liegen binnen uw partij, of uw naam geweld aandoen. Daar zullen de dag van vandaag nog bitter weinig mensen in trappen vrees ik, een paar overlopers van het vroegere Resist daar gelaten.

Oud 24 oktober 2005, 12:47   #11
ilfalco
Minister-President

Standaard

Weetje wat de eerste vereist is van iemand die kiezers wil terugwinnen van het VB. Dat hij niet begint met te zeggen dat hij kiezers wil terugwinnen van het VB. Als je dat zegt ben je op voorhand gedoemd om te
falen.

Bougrois , Beysen... en vele anderen allemaal zeiden ze dat ze het VB kiezers gingen afsnoepen. Wel met die in weze negatieve boodschap verlies je kiezers ipv te winnen. misschien kan de cdnev nog paula d'hondt of pater leman uit de kast halen. De PC'ten moeten toch echt wel hoeploos zijn.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 14:32   #12
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
Een Moslim Democratische Partij?
De eerste 2 woorden passen niet bij elkaar. Het één spreekt het ander tegen, dus zult u vroeg of laat moeten beginnen liegen binnen uw partij, of uw naam geweld aandoen. Daar zullen de dag van vandaag nog bitter weinig mensen in trappen vrees ik, een paar overlopers van het vroegere Resist daar gelaten.
¨
MDP baseert zich op de Soerah, dat is een Islamitische vorm van samensprekendheid van alle moslims.

Misschien je toch best eerst informeren .

Wat betreft de populariteit van Dyab Abu JahJah, het AEL, en de bereidheid van allochtonen (met kiesplicht!) om ervoor te stemmen is erg groot, zie daarvoor even naar het forum links omtrent de thread die ik over het MDP heb opgericht
Oud 24 oktober 2005, 14:59   #13
Piet Hein
Minister

Standaard

pater Versteylen is iemand die bij mij op veel sympathie kan rekenen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 15:01   #14
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
pater Versteylen is iemand die bij mij op veel sympathie kan rekenen.
vergeet er dan niet op te stemmen hé
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 15:14   #15
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
MDP baseert zich op de Soerah, dat is een Islamitische vorm van samensprekendheid van alle moslims.
En de niet-moslims, moeten die niet samenspreken?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 15:16   #16
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links
vergeet er dan niet op te stemmen hé
Als je Versteylen persoonlijk kent, zal je kunnen begrijpen dat iemand zegt: omdat ik Versteylen uitzonderlijk waardeer én bewonder, zou ik het een vreselijke uiting van minachting vinden om op hem te stemmen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 17:46   #17
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
En de niet-moslims, moeten die niet samenspreken?

Egidius
Sorry, niet-moslims hebben geen recht van spreken in Islam

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be