Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2005, 17:12   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard aan de joints? Geen nood: je kan nog altijd bij de politie

vandaag gepraat met een kennis van me die bij de politie wil: ze was reeds driemaal naar de medische keuring gemoeten, ze neemt immers medicijnen om medische redenen. Nou was ze daar voor de derde keer op het onderzoek en ze zat daar met nog twee andere gasten, kandidaat-agenten. Die twee waren daar ook voor de derde keer. Reden: de twee vorige keren waren er sporen van cannabis in hun lichaam aangetroffen, en die gasten gaven ook toe dat ze inderdaad joints hadden gerookt.

Nu zou je toch denken dat als men kandidaten op een medische keuring bij de politie op druggebruik betrapt, die kerels stande pede uit de politiekazerne worden gegooid, maar nee hoor: "kom maar es terug als de stoffen uit je lichaam verdwenen zijn".

Onvoorstelbaar, dit land is écht niet goed bezig.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 17:17   #2
Chrisis
Provinciaal Statenlid

Chrisis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
vandaag gepraat met een kennis van me die bij de politie wil: ze was reeds driemaal naar de medische keuring gemoeten, ze neemt immers medicijnen om medische redenen. Nou was ze daar voor de derde keer op het onderzoek en ze zat daar met nog twee andere gasten, kandidaat-agenten. Die twee waren daar ook voor de derde keer. Reden: de twee vorige keren waren er sporen van cannabis in hun lichaam aangetroffen, en die gasten gaven ook toe dat ze inderdaad joints hadden gerookt.

Nu zou je toch denken dat als men kandidaten op een medische keuring bij de politie op druggebruik betrapt, die kerels stande pede uit de politiekazerne worden gegooid, maar nee hoor: "kom maar es terug als de stoffen uit je lichaam verdwenen zijn".

Het klopt dat het land niet goed bezig is, maar dat die jongens een joint hebben gesmoord verontrust mij helemaal niet. Legaliseer die handel! Het zou een sociaal-economische zegen zijn!

En tot slot doet iedereen in zijn vrije tijd wat hij wil, zolang hij daar de vrijheden en de fysieke integriteit van anderen niet mee in het gedrang bent.

Moeten we dan iedere flik aan de deur zetten die ooit zat geweest is ook?

Beetje kortzichtig hé?

Legaliseer het complete drugcircuit, en je zal het misbruik kunnen bestrijden, zolang het illegaal blijft ga je er nooit vat op krijgen!
Oud 24 oktober 2005, 17:22   #3
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Hoe zit het nu eigenlijk... Agenten zijn volgens mij meestal meerderjarig, en volgens mij is een joint roken perfect legaal zo lang je het niet doet in aanwezigheid van minderjarigen.

Wil jij ook dat ze agenten niet aanvaarden omdat ze de afgelopen week een pintje hebben gedronken?
Oud 24 oktober 2005, 17:27   #4
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees

Waarom denkt u dat ik als zogezegde "rechts-radicaal" (daar rekent de PC-goegemeente mij althans verkeerdelijk bij) TEGEN de flikken ben? Het is gewoon Gespuis dat terecht met hoofdletter wordt geschreven. Denk maar aan de flikken in de zone Rupel, aan de recentelijk veroordeelde flik uit het Kortrijkse die meer dan honderd inbraken pleegde,... Het enige waar dat geüniformeerd gespuis goed in is, is schoolgaande kinderen beboeten omdat het lichtje van hun fiets niet brandt.

[SIZE=5]All Cops Are Bastards![/SIZE]
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 18:01   #5
Chrisis
Provinciaal Statenlid

Chrisis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Waarom denkt u dat ik als zogezegde "rechts-radicaal" (daar rekent de PC-goegemeente mij althans verkeerdelijk bij) TEGEN de flikken ben? Het is gewoon Gespuis dat terecht met hoofdletter wordt geschreven. Denk maar aan de flikken in de zone Rupel, aan de recentelijk veroordeelde flik uit het Kortrijkse die meer dan honderd inbraken pleegde,... Het enige waar dat geüniformeerd gespuis goed in is, is schoolgaande kinderen beboeten omdat het lichtje van hun fiets niet brandt.

[SIZE=5]All Cops Are Bastards![/SIZE]
Alsof Bert Erikson beter was?!?!

Ook een beetje anarchistische neigingen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be