Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2003, 21:19   #1
Groen Valkje
Banneling

Groen Valkje's schermafbeelding

Standaard

Janssens deze week burgemeester

Als alles normaal verloopt, wordt Patrick Janssens (sp.a) nog deze week beëdigd als nieuwe burgemeester van Antwerpen. Op het provinciebestuur meldt men dat dat mogelijk donderdag 10 juli al kan gebeuren. Vlaams minister Paul Van Grembergen (Spirit) zou de eedaflegging bijwonen.

Maandagochtend kwam het antwoord van de procureur-generaal binnen bij het provinciebestuur. Gouverneur Paulus voegde daar meteen zijn advies bij, waarna heel de bundel per drager naar het kabinet van de Vlaamse minister van Binnenlandse Aangelegenheden vertrok. Minister Van Grembergen moet de uiteindelijke beslissing nemen, maar uit vorige verklaringen is af te leiden dat hij niet zal aarzelen een benoemingsbesluit te ondertekenen. Dat besluit moet dan nog verschijnen in het Belgisch Staatsblad. Bij het Antwerpse provinciebestuur gelooft men dat alles donderdag in orde kan zijn, zodat Janssens in de namiddag de eed kan afleggen. "Het advies van de gouverneur is onderweg en komt normaal vandaag dinsdag aan op het kabinet", bevestigt Frederik Leyts, woordvoerder van minister Van Grembergen. "De minister zal de benoeming van de nieuwe burgemeester met voorrang behandelen."

Als er geen kink in de kabel meer komt, zou dat betekenen dat de nieuwe burgemeester op het Feest van de Vlaamse Gemeenschap, 11 juli, de Antwerpenaars kan toespreken. Maar in het Antwerps stadhuis worden geen risico's genomen. Zowel burgemeester Detiège als haar opvolger Janssens werken aan een eigen 11-julitoe-spraak.

Al de laster en leugens van het Vlaams Blok hebben niet gepakt,
het Blok gaat kapot in Antwerpen zoals in Gent
Oud 8 juli 2003, 21:34   #2
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Inderdaad,smaad en laster,t.o.v.mijnheer Janssens Minister van Grembergen,neemt zijn verantwoordelijkheid,ondanks,het feit,dat het onderzoek niet werd afgerond Nu nog de verontschuldiging mijnheer Dewinter
Even voor alle duidelijkheid;ik ben liberaal in hart en nieren(centrum-rechts)maar ik neem geen vrede met de manier, waarop het Vlaams-Blok steeds het rechtse gedachtengoed in discrediet weet te brengen.Mij verbaast het niet dat onze achterban(90%)tegen een kartelvorming is met deze partij (wat samenwerking niet uitsluit) (2006)
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 21:46   #3
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

dus het naar voor brengen van corruptie en fraude is laster,hier in belgie is spijtig genoeg het gerecht niet onafhankelijk,er zal wel druk uitgeoefent zijn op het parket om jansens toch te laten benoemen,maar de antwerpenaars zullen volgend jaar wel weten voor wie ze stemmen,en integendeel met uw wens zullen we niet achteruit gaan maar vooruit,en het beetje uiteruitgang in gent was ongeveer dezelfde als de achteruitgang van de spleet in gent.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:00   #4
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
Inderdaad,smaad en laster,t.o.v.mijnheer Janssens Minister van Grembergen,neemt zijn verantwoordelijkheid,ondanks,het feit,dat het onderzoek niet werd afgerond :!: Nu nog de verontschuldiging mijnheer Dewinter
Even voor alle duidelijkheid;ik ben liberaal in hart en nieren(centrum-rechts)maar ik neem geen vrede met de manier, waarop het Vlaams-Blok steeds het rechtse gedachtengoed in discrediet weet te brengen.Mij verbaast het niet dat onze achterban(90%)tegen een kartelvorming is met deze partij (wat samenwerking niet uitsluit) (2006)
ondanks,het feit,dat het onderzoek niet werd afgerond :

Niet te vroeg lachen jongens.
En mijnheer het schaduwgemeenteraadslid. ik heb op dezelfde topick van u GEANTWOORD; aangaande uw valselijke leugens. Niet Filip Dewinter is naar de rechter getreden maar Patrick Janssens zelf is naar de rechter geweest om klacht neer te leggen. (in politieke kringen noemt men dat "de vlucht vooruit"
Dewinter heeft klacht neergelegd inmiddels de verkoop van het partijgebouw aan de stad. De verkoop gaat niet door door het indienen van die klacht.
De te behandelen klacht is van de vzw TELEPOLIS, waar mijnheer Janssens voorzitter van was. En daar is nog GEEN advies over gekomen.
Het gerecht onderzoekt nog altijd de verantwoordelijkheid van de Voorzitter!!!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 08:40   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Inderdaad,smaad en laster,t.o.v.mijnheer Janssens Minister van Grembergen,neemt zijn verantwoordelijkheid,ondanks,het feit,dat het onderzoek niet werd afgerond :!: Nu nog de verontschuldiging mijnheer Dewinter

En mijnheer het schaduwgemeenteraadslid. ik heb op dezelfde topick van u GEANTWOORD; aangaande uw valselijke leugens. Niet Filip Dewinter is naar de rechter getreden maar Patrick Janssens zelf is naar de rechter geweest om klacht neer te leggen. (in politieke kringen noemt men dat "de vlucht vooruit"
Dewinter heeft klacht neergelegd inmiddels de verkoop van het partijgebouw aan de stad. De verkoop gaat niet door door het indienen van die klacht.
De te behandelen klacht is van de vzw TELEPOLIS, waar mijnheer Janssens voorzitter van was. En daar is nog GEEN advies over gekomen.
't Is nog erger dan dat. Als voorzitter is Janssens hoedanook verantwoordelijk voor het gesjoemel bij Telepolis. Wat ze nu onderzoeken is naar zijn actieve BETROKKENHEID in het nempen van beslissingen met betrekking tot het gesjoemel.

Nu is het toch frappant dat men de top bij de politie en ambtenaren eerst afzet, lange en diepe onderzoeken voert, en binnen een aantal maanden (jaren?) na aanklachten en verweren worden er vonnissen uitgesproken.

Bij de politici, en Janssens is er een schoolvoorbeeld van, worden de magistraten onder druk gezet om snel te zeggen dat er niets aan de hand is, en toppunt van al is dat de niet-onbesproken Janssens zelfs al mag aantreden als burgemeester met een uitspraak onder-voorbehoud.

't Is toch wel erg, niet?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 18:22   #6
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:

't Is nog erger dan dat. Als voorzitter is Janssens hoedanook verantwoordelijk voor het gesjoemel bij Telepolis. Wat ze nu onderzoeken is naar zijn actieve BETROKKENHEID in het nempen van beslissingen met betrekking tot het gesjoemel.

Nu is het toch frappant dat men de top bij de politie en ambtenaren eerst afzet, lange en diepe onderzoeken voert, en binnen een aantal maanden (jaren?) na aanklachten en verweren worden er vonnissen uitgesproken.

Bij de politici, en Janssens is er een schoolvoorbeeld van, worden de magistraten onder druk gezet om snel te zeggen dat er niets aan de hand is, en toppunt van al is dat de niet-onbesproken Janssens zelfs al mag aantreden als burgemeester met een uitspraak onder-voorbehoud.

't Is toch wel erg, niet?
Ja maar polle Van Grembergen staat onder zware druk he. Hij is van SPIRIT, en die zijn nu bij de spa rood.
En hij wordt natuurlijk onder druk gezet van zijn collega' s. Anders volgend jaar gene minister meer in de Vlaamse regering. En polle zag dat het goed was.
De mossel.
Oud 9 juli 2003, 20:10   #7
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje

Als alles nor......

ik vind het nogal verontrustwekkend dat in naam van de strijd tegen het Vlaams Blok alles gewoon onder de tapijt geveegd wordt. Mensen lijken blijkbaar te vergeten dat Janssens als burgemeester van Antwerpen de corruptie zou aanpakken. Uit de hele affaire met Telepolis kan men ofwel concluderen dat Janssens corrupt is ofwel dat hij incompetent is om corruptie aan te pakken.

Ik geloof persoonlijk niet dat Janssens corrupt is, maar het feit dat hij in meerdere gevallen de corruptie onder zijn neus heeft gehad en niet eens geroken, doet mij het ergste vermoeden over het uitmesten van de Antwerpse varkensstal...
Oud 9 juli 2003, 20:32   #8
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje

Als alles nor......

ik vind het nogal verontrustwekkend dat in naam van de strijd tegen het Vlaams Blok alles gewoon onder de tapijt geveegd wordt. Mensen lijken blijkbaar te vergeten dat Janssens als burgemeester van Antwerpen de corruptie zou aanpakken. Uit de hele affaire met Telepolis kan men ofwel concluderen dat Janssens corrupt is ofwel dat hij incompetent is om corruptie aan te pakken.

Ik geloof persoonlijk niet dat Janssens corrupt is, maar het feit dat hij in meerdere gevallen de corruptie onder zijn neus heeft gehad en niet eens geroken, doet mij het ergste vermoeden over het uitmesten van de Antwerpse varkensstal...
500% akkoord
Oud 9 juli 2003, 22:11   #9
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

als ze hem deze week nog burgemeester willen maken zal het toch wat sneller moeten gaan, de week is bijna voorbij.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 22:14   #10
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
als ze hem deze week nog burgemeester willen maken zal het toch wat sneller moeten gaan, de week is bijna voorbij.
Was dat niet voor morgen voorzien?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 22:21   #11
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Inderdaad Paulus,morgen zit mijnheer Dewinter met een natte droom
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 22:35   #12
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
dus het naar voor brengen van corruptie en fraude is laster,hier in belgie is spijtig genoeg het gerecht niet onafhankelijk,er zal wel druk uitgeoefent zijn op het parket om jansens toch te laten benoemen,maar de antwerpenaars zullen volgend jaar wel weten voor wie ze stemmen,en integendeel met uw wens zullen we niet achteruit gaan maar vooruit,en het beetje uiteruitgang in gent was ongeveer dezelfde als de achteruitgang van de spleet in gent.
Er zal wel, dat is voldoende bewijs voor u. Daar moet ik niet mee afkomen hoor als ik kritiek op het blok wil geven.
Maar soit, vermits het niet tegen het blok is mag ik dat ook veronderstellen natuurlijk. Het lijkt mij ook best mogelijk dat er druk is uitgeoefend vannuit politieke kringen. En ja ook justitie is waarschijnlijk corrupt maar het zijn enkel de euro's die tellen, of die nu van links of van rechts komen maakt niet uit.
Gelijk maak ik mijn excuses over aan de mensen binnen justitie die hun job wel naar behoren trachten te vervullen.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 22:50   #13
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad Paulus,morgen zit mijnheer Dewinter met een natte droom
Het was toch op 9 juli voorzien he????
Maar een dagske meer of minder.
En wanneer er twee kandidaten, moet er dan net eerst over gestemd worden??????
En dan zijn we terug een dagske verder.
Oud 10 juli 2003, 09:21   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...Mensen lijken blijkbaar te vergeten dat Janssens als burgemeester van Antwerpen de corruptie zou aanpakken. Uit de hele affaire met Telepolis kan men ofwel concluderen dat Janssens corrupt is ofwel dat hij incompetent is om corruptie aan te pakken.

Mijn vermoeden is dat Janssens niet onbesproken is in de affaires van Telepolis.

Maar inderdaad, als ik mij vergis, dan is hij op zijn minst onbekwaam.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 10:26   #15
fernand
Europees Commissaris

Standaard

[quote="Antoon"]
Citaat:

...Mensen lijken blijkbaar te vergeten dat Janssens als burgemeester van Antwerpen de corruptie zou aanpakken. Uit de hele affaire met Telepolis kan men ofwel concluderen dat Janssens corrupt is ofwel dat hij incompetent is om corruptie aan te pakken.

Mijn vermoeden is dat Janssens niet onbesproken is in de affaires van Telepolis.
[code:1:ded4b79c28]Maar inderdaad, als ik mij vergis, dan is hij op zijn minst onbekwaam.[/quote][/code:1:ded4b79c28]

500% Just!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be