Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2006, 20:52   #1
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Voor 600.000$ mag mijnheer pastoor mij ook eens pakken.
we're all prostitutes, everyone has his price ...
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 20:53   #2
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Pedofilieslachtoffers Boston weigeren aanbod van bisdom
Ah, duveltje is een VS-basher! Als Chipie dat leest ...
Oud 10 januari 2006, 23:21   #3
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
en een asshole...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 03:16   #4
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
en een asshole...
Dat zìjn we niet, dat hébben we. (Ik toch) Helemaal in tegenstelling tot een 'lul' want dat héb ik noch bén ik, wat van jou dan natuurlijk niet gezegd kan worden. Ik zie je trouwens liever als je inhoudelijks iets zou zeggen, maar wat dat betreft stel ik mezelf waarschijnlijk truttig op. Wat ik dan wel weer heb maar niet ben, in tegenstelling tot uzelve. (als je nog kan volgen natuurlijk).
Oud 11 januari 2006, 07:58   #5
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Die kinderen krijgen de schadevergoeding pas als ze hun klacht in trekken, dus waardoor er ook geen "criminal case" meer zou zijn.
Zwijggeld!
Oud 11 januari 2006, 20:01   #6
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Ze zouden beter de Katholieke Kerk verbieden, het is het grootste kindermisbruiknetwerk ter wereld.
Niet alle pastoors en zeker niet alle katholieken zijn pedofielen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 20:45   #7
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Als 2% van de allochtonen criminelen zou zijn, dan is het kot te klein en schreeuwt men moord en brand over de 'multicul'.
Als uit onderzoek van het vaticaan blijkt dat minstens 10% van de priesters (Braziliaans onderzoek) oiit een kind verkrachtte, dan is dat niet interessant en wordt het liever in de doofpot gehouden.
Oud 11 januari 2006, 21:08   #8
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Als 2% van de allochtonen criminelen zou zijn, dan is het kot te klein en schreeuwt men moord en brand over de 'multicul'.
Als uit onderzoek van het vaticaan blijkt dat minstens 10% van de priesters (Braziliaans onderzoek) oiit een kind verkrachtte, dan is dat niet interessant en wordt het liever in de doofpot gehouden.
Dat wil hooguit zeggen dat die mislukte paters eindelijk eens harder aangepakt dienen te worden, aangezien ze een schande zijn voor de katholieke kerk en het Christendom, maar zeker niet dat uw lieve allochtoontjes ineens met fluwelen handschoenen moeten worden aangepakt terwille van de multiflauwekul.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 11 januari 2006 om 21:08.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 13:52   #9
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
IK heb het over het instituut (de nepstaat Vatikaan met de paus en kardinalen). Iedereen mag voor mijn part geloven wat hij wil, zolang hij maar respect op brengt voor degenen die iets anders gelooft of zich niet aan alle absurde regels van zijn sekte houdt.
Het instituut houdt een hand boven het hoofd van pedofiele pastoors en als er teveel klachten komen worden de kinderverkrachters overgeplaatst naar een kostschool een paar kilometer verder... Daarmee overtreedt het Vatikaan alle morele regels en wetten (niet verlenen van hulp aan personen in nood, medeplichtigheid door de daders te beschermen...) en moet dus gestraft worden.
De locale pastoor en gelovigen mogen natuurlijk hun ding blijven doen zolang ze de wet na leven en zonder dat de Grote Duitse Führer in Rome zich met hun priveleven komt moeien...

Een instituut dat voor zichzelf het recht op eist om zich te moeien in mijn seksleven zou beter de perverten in eigen rangen in toom houden...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 14:46   #10
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat onderzoek van het Vaticaan interesseert mij wel, kunt ge me daar een bron of link naar geven. Mijn ervaring leert mij dat het Vaticaan dergelijk onderzoek eerder ontmoedigt en als het uitgaat van een katholieke instantie of persoon zelfs verbiedt

Laatst gewijzigd door puud : 14 januari 2006 om 14:47.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 15:05   #11
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Dat onderzoek van het Vaticaan interesseert mij wel, kunt ge me daar een bron of link naar geven. Mijn ervaring leert mij dat het Vaticaan dergelijk onderzoek eerder ontmoedigt en als het uitgaat van een katholieke instantie of persoon zelfs verbiedt
Tja, ik weet zelf niet wat ik ervan moet denken... Zo'n onderzoek op initiatief van het vaticaan vind ik ook vrij bizar. Hoogstwaarschijnlijk was het probleem zo ernstig dat men wel iets moest doen.

Hier bijvoorbeeld een artikel in de Guardian erover:
http://www.guardian.co.uk/brazil/sto...651313,00.html
Oud 14 januari 2006, 17:18   #12
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zijn die 'men' dan, en is dat een reden om alle pastoors over één kam te scheren?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 17:21   #13
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat laatste moet toch genuanceerd worden: Volgens het artikel uit The Guardian blijkt uit dat onderzoek niet dat 10% van de priesters een kind verkrachtte. Het is wel zo dat 10% van de Brazilaanse priesters betrokken was bij zaken van seksueel wangedrag, waaronder lichamelijk misbruik van vrouwen en kinderen.

Maar uiteraard is iedere priester die kinderen misbruikt, er één teveel. En tegen kindermisbruik, of het nu door een priester of iemand anders gebeurt, moet streng worden opgetreden.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 21:30   #14
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Zullen kinderen ooit veilig zijn in de kerk?" Deze zaak zorgde in maart 2002 voor dagenlang protest in Boston.

De advocaten van de minderjarige slachtoffers die seksueel misbruikt werden door Amerikaanse geestelijken, verwerpen het aanbod voor schadeloosstelling van het bisdom Boston.

Het Amerikaanse bisdom had 6 miljoen euro aangeboden voor honderd slachtoffers van misbruik. Die zouden in ruil hun klacht moeten laten vallen. Het aanbod betekent gemiddeld 600.000 euro per slachtoffer. De advocaten noemden dat bedrag belachelijk laag en beledigend voor de slachtoffers. In 2003 bereikt het Amerikaanse bisdom wel al een overeenkomst met 541 slachtoffers van seksueel misbruik. Die kregen toen ieder gemiddeld 128.000 euro, goed voor een totaal bedrag van net geen 70 miljoen euro.
Ik weet niet of dit al eerder is gezegd maar u moet toch iets aan uw rekenvaardigheid doen. 6 miljoen gedeeld door 100 is 60.000 en niet 600.000 zoals gij beweert.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 21:58   #15
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dat laatste moet toch genuanceerd worden: Volgens het artikel uit The Guardian blijkt uit dat onderzoek niet dat 10% van de priesters een kind verkrachtte. Het is wel zo dat 10% van de Brazilaanse priesters betrokken was bij zaken van seksueel wangedrag, waaronder lichamelijk misbruik van vrouwen en kinderen.
Voor alle duidelijkheid; die 10% slaat echt wel op misbruik... Het percentage dat gewone seksuele betrekkingen had lag op 50%.
Oud 14 januari 2006, 23:08   #16
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid; die 10% slaat echt wel op misbruik... Het percentage dat gewone seksuele betrekkingen had lag op 50%.
Dat is niet wat er in het eerder door u aangehaald artikel van The Guardian stond. Daarin staat hetvolgende te lezen:

According to extracts from its report, carried in Brazil's IstoE magazine, 10% of Brazil's priests - some 1,700 clerics - were involved in cases of sexual misconduct, including the physical abuse of children and women.

Seksueel wangedrag dus, waaronder (dus niet uitsluitend!) misbruik van vrouwen en kinderen. Kunt u mij trouwens zeggen waar u die 50% vandaan heeft?
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 23:27   #17
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Zullen kinderen ooit veilig zijn in de kerk?" Deze zaak zorgde in maart 2002 voor dagenlang protest in Boston.

De advocaten van de minderjarige slachtoffers die seksueel misbruikt werden door Amerikaanse geestelijken, verwerpen het aanbod voor schadeloosstelling van het bisdom Boston.

Het Amerikaanse bisdom had 6 miljoen euro aangeboden voor honderd slachtoffers van misbruik. Die zouden in ruil hun klacht moeten laten vallen. Het aanbod betekent gemiddeld 600.000 euro per slachtoffer. De advocaten noemden dat bedrag belachelijk laag en beledigend voor de slachtoffers. In 2003 bereikt het Amerikaanse bisdom wel al een overeenkomst met 541 slachtoffers van seksueel misbruik. Die kregen toen ieder gemiddeld 128.000 euro, goed voor een totaal bedrag van net geen 70 miljoen euro.
600.000 euros?Ik zou ze aanvaarden...de helft ervan geef ik onmiddellijk uit aan het huren van een beroepsmoordenaar die mijn verkrachter naar de andere wereld helpt.300.000 euros zullen wel toekomen voor zo een jobke zeker?8)
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 23:29   #18
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
spreek voor jezelf, hé!
Oud 15 januari 2006, 23:31   #19
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zìjn we niet, dat hébben we. (Ik toch) Helemaal in tegenstelling tot een 'lul' want dat héb ik noch bén ik, wat van jou dan natuurlijk niet gezegd kan worden. Ik zie je trouwens liever als je inhoudelijks iets zou zeggen, maar wat dat betreft stel ik mezelf waarschijnlijk truttig op. Wat ik dan wel weer heb maar niet ben, in tegenstelling tot uzelve. (als je nog kan volgen natuurlijk).
wat is me dat nu weer, Kaatb?Een Penis-nijd aanval?Uw pillekkes vergeten of wa?
Oud 15 januari 2006, 23:39   #20
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht

Maar uiteraard is iedere priester die kinderen misbruikt, er één teveel. En tegen kindermisbruik, of het nu door een priester of iemand anders gebeurt, moet streng worden opgetreden.
Priesters die kinderen verkrachten verdienen de doodstraf.Iedereen die kinderen verkracht verdient de doodstraf.Maar vermits ze afgeschaft is, mogen ze er vanaf komen met Castratie en levenslange dwangarbeid.Naar het schijnt is zulk een straf minder barbaars.(dan de doodstraf).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be