![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() COC-VOORZITTER HENK BEERTEN WAARSCHUWT VOOR PURITEINSE GOLF
"Er is een puriteinse golf op komst, waarin openlijke uitingen van homoseksualiteit niet langer gedoogd worden en sinds 'Fortuyn' spreekt de zwijgende meerderheid dat ook onverbloemd uit. Daardoor krijg je nu te horen, hoe mensen werkelijk over homoseksualiteit denken. Het gevaar is niet alleen dat maatschappelijke sentiment zelf. Het echte gevaar schuilt in de politiek-maatschappelijke kracht die dat sentiment gaat mobiliseren – d.w.z. daarvan gebruik gaat maken om een eigen conservatieve agenda te realiseren en verworven rechten terug te draaien. De tijd dat de liberale en de progressieve krachten de politiek-maatschappelijke agenda beheersten lijkt voorbij. Van die 'bescherming' moeten we het niet hebben in de nabije toekomst. Daarom moeten we het zelf doen. Wij moeten alert zijn en onze gelijke rechten zonder reserves opeisen." Dat zei Henk Beerten, voorzitter van 'COC Nederland', in zijn toespraak tijdens de Roze Zaterdag in Deventer op 29 juni 2003, naar aanleiding van het coverartikel 'Nederland wordt homo-moe' in 'HP De Tijd' van deze week. Homo-Nederland bestaat in dat artikel slechts uit mannen die alleen maar met seks in de publieke ruimte bezig zijn. Henk Beerten: "Clichebeelden worden gebruikt om ons duidelijk te maken wat te dimmen. 'De homo is niet meer heilig'Laat je zien, het thema van deze Roze Zaterdag, is prima, maar daar hoort iets bij. Namelijk heldere eisen die we aan de politiek en aan de samenleving stellen. COC Nederland eist sociale acceptatie van homoseksualiteit. Op het werk, op school, op het sportveld, overal." Een samenleving waarin homoseksualiteit zichtbaar mag zijn. Dat is waar het om gaat. Tegen de burgerlijke moraal die ons weer terug wil hebben in de kast en de conservatieve krachten die, als ze de kans krijgen, de verworven rechten terugdraaien. Henk Beerten: "Daarom moeten we bereid zijn de straat op te gaan, ook als het geen Roze Zaterdag is. Er is nog genoeg om voor te vechten en daar heeft het COC iedereen voor nodig." Bron: http://www.pinkwave.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Kan je die onzin niet in één toppic plaatsen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit meer dan één topic dan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Jij hebt gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() dat is toch een logisch gevolg van hetgeen zich nu voordoet, een zeer kleine minderheid verheft homofilie tot een ware zegen voor de mensheid, je bent homo of je bent geen mens. De overgrote massa denkt daar anders over maar reageert niet (voor het ogenblik), maar dat daar binnen enige tijd verandering in komt lijkt mij normaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zo denken de meeste normale mensen erover maar die zullen daarom geen homoos of bloemkoolliefhebbers gaan aanvallen. Een andere zaak wordt het als men mij dag na dag wil vertellen dat bloemkool met witte saus lekker is en véél beter als wat ik lust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() onze standpunten staan heeeeeeel dicht bij elkaar micr.oscoop, figuurlijk dan !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als een collega van mij elke dag zou komen vertellen wat hij allemaal met zijn vrouw uitspookt zou ik daar ook niet van gediend zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
p.s. uw adres graag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() wat is dat nu voor onzin micr.oscoop, IK ben geen homo, ik doe het veel te graag met de vrouwen, er staat toch dat dit figuurlijk is.
Als jij dan met je ingesteldheid MIJ niet komt lastig vallen, geen probleem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() mijn adres micr.oscoop ?
steek hem tussen de deur, doe die een paar keer goed dicht en roep dan vervolgens op uw moeder en als ge dan nog niet genezen bent, kunnne we nog klappen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Wat wil COC eigenlijk zeggen? Toch weer typisch: om wat te chockeren gebruiken ze dat letterwoord dat maar één letter verschilt van het engelse slangwoord "cock", ttz lul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat zou kunnen, het is ook zou dat iedere mens in Vlaanderen een Vlaams Blokker is, alleen weten zij het ook nog niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Pff.. en 'tis al zo erg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rafke wordt bang dat ze de WETTEN gaan terug draaien. In een vorige topick had ik hem dat rees proberen aan zijn verstand te brengen. Maar ja, .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
COC staat voor Cultureel (en) Ontspannings Centrum. Die neutrale (schuil)naam stamt uit de tijd dat homoseksualiteit nog niet geaccepteerd was (1949) en er dus niet al te openlijk over gesproken kon worden. De dekmantel was meen ik een soort leesclub, vandaar die naam. Het is de oudste nog bestaande homobelangenvereniging ter wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch weer typisch: Om wat te chockeren gebruiken ze dat letterwoord dat maar 1 letter verschilt van uitwerpselen. Enfin, typerend is het in alle geval wel. Ik denk dat gij lichtelijk schyzofreen zijt michr.oscoop. Als we nu eens homos zouden behandelen zoals alle andere mensen en ze bvb. niet abnormaal noemen zoals u doet in uw pleidooi voor tolerantie.
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() [quote="Raf"]COC-VOORZITTER HENK BEERTEN WAARSCHUWT VOOR PURITEINSE GOLF
"[i]Er is een puriteinse golf op komst, waarin openlijke uitingen van homoseksualiteit niet langer gedoogd worden en sinds 'Fortuyn' spreekt de zwijgende meerderheid dat ook onverbloemd uit. Waarom hier Pim Fortuyn erbij wordt gesleurd is mij toch echt een raadsel. Fortuyn was zelf openlijk homosexueel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |