Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2003, 21:36   #1
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

COC-VOORZITTER HENK BEERTEN WAARSCHUWT VOOR PURITEINSE GOLF

"Er is een puriteinse golf op komst, waarin openlijke uitingen van homoseksualiteit niet langer gedoogd worden en sinds 'Fortuyn' spreekt de zwijgende meerderheid dat ook onverbloemd uit. Daardoor krijg je nu te horen, hoe mensen werkelijk over homoseksualiteit denken. Het gevaar is niet alleen dat maatschappelijke sentiment zelf. Het echte gevaar schuilt in de politiek-maatschappelijke kracht die dat sentiment gaat mobiliseren – d.w.z. daarvan gebruik gaat maken om een eigen conservatieve agenda te realiseren en verworven rechten terug te draaien. De tijd dat de liberale en de progressieve krachten de politiek-maatschappelijke agenda beheersten lijkt voorbij. Van die 'bescherming' moeten we het niet hebben in de nabije toekomst. Daarom moeten we het zelf doen. Wij moeten alert zijn en onze gelijke rechten zonder reserves opeisen."

Dat zei Henk Beerten, voorzitter van 'COC Nederland', in zijn toespraak tijdens de Roze Zaterdag in Deventer op 29 juni 2003, naar aanleiding van het coverartikel 'Nederland wordt homo-moe' in 'HP De Tijd' van deze week. Homo-Nederland bestaat in dat artikel slechts uit mannen die alleen maar met seks in de publieke ruimte bezig zijn.

Henk Beerten: "Clichebeelden worden gebruikt om ons duidelijk te maken wat te dimmen. 'De homo is niet meer heilig'Laat je zien, het thema van deze Roze Zaterdag, is prima, maar daar hoort iets bij. Namelijk heldere eisen die we aan de politiek en aan de samenleving stellen. COC Nederland eist sociale acceptatie van homoseksualiteit. Op het werk, op school, op het sportveld, overal."

Een samenleving waarin homoseksualiteit zichtbaar mag zijn. Dat is waar het om gaat. Tegen de burgerlijke moraal die ons weer terug wil hebben in de kast en de conservatieve krachten die, als ze de kans krijgen, de verworven rechten terugdraaien.

Henk Beerten: "Daarom moeten we bereid zijn de straat op te gaan, ook als het geen Roze Zaterdag is. Er is nog genoeg om voor te vechten en daar heeft het COC iedereen voor nodig."

Bron: http://www.pinkwave.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 21:38   #2
PAJOT
Banneling

Standaard

Kan je die onzin niet in één toppic plaatsen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 21:40   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Is dit meer dan één topic dan?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 11 juli 2003, 21:42   #4
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Kan je die onzin niet in één toppic plaatsen.

Jij hebt gelijk.
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 12:11   #5
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

dat is toch een logisch gevolg van hetgeen zich nu voordoet, een zeer kleine minderheid verheft homofilie tot een ware zegen voor de mensheid, je bent homo of je bent geen mens. De overgrote massa denkt daar anders over maar reageert niet (voor het ogenblik), maar dat daar binnen enige tijd verandering in komt lijkt mij normaal.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 12:33   #6
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
dat is toch een logisch gevolg van hetgeen zich nu voordoet, een zeer kleine minderheid verheft homofilie tot een ware zegen voor de mensheid
Ik voel weerzin bij het idee van sex tussen mannen onderling maar ook bij bloemkool met witte saus-niks aan de hand dus.
Zo denken de meeste normale mensen erover maar die zullen daarom geen homoos of bloemkoolliefhebbers gaan aanvallen.
Een andere zaak wordt het als men mij dag na dag wil vertellen dat bloemkool met witte saus lekker is en véél beter als wat ik lust.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 12:36   #7
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

onze standpunten staan heeeeeeel dicht bij elkaar micr.oscoop, figuurlijk dan !!
Oud 12 juli 2003, 12:40   #8
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
COC Nederland eist sociale acceptatie van homoseksualiteit. Op het werk, op school, op het sportveld, overal.[/i]"
Wat hebben uw sexuele afwijkingen te maken met uw gedrag op uw werk, school, of voetbalveld? Daar zijn-dacht ik-andere dingen aan de orde dan wat jullie thuis onder elkaar doen. Zwijg daar gewoon over en niemand zal u lastig vallen.
Als een collega van mij elke dag zou komen vertellen wat hij allemaal met zijn vrouw uitspookt zou ik daar ook niet van gediend zijn.
Oud 12 juli 2003, 12:42   #9
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
onze standpunten staan heeeeeeel dicht bij elkaar micr.oscoop, figuurlijk dan !!
Wat jij nog niet weet is dat ik, net zoals Raf, volbloed homo ben!
p.s. uw adres graag?
Oud 12 juli 2003, 12:47   #10
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

wat is dat nu voor onzin micr.oscoop, IK ben geen homo, ik doe het veel te graag met de vrouwen, er staat toch dat dit figuurlijk is.
Als jij dan met je ingesteldheid MIJ niet komt lastig vallen, geen probleem!
Oud 12 juli 2003, 12:49   #11
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

mijn adres micr.oscoop ?

steek hem tussen de deur, doe die een paar keer goed dicht en roep dan vervolgens op uw moeder en als ge dan nog niet genezen bent, kunnne we nog klappen !
Oud 12 juli 2003, 12:54   #12
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
mijn adres micr.oscoop ?

steek hem tussen de deur, doe die een paar keer goed dicht en roep dan vervolgens op uw moeder en als ge dan nog niet genezen bent, kunnne we nog klappen !
Raf zal u kunnen vertellen dat in feite alle mannen homo zijn alleen weten ze het nog niet !

Wat wil COC eigenlijk zeggen?
Toch weer typisch: om wat te chockeren gebruiken ze dat letterwoord dat maar één letter verschilt van het engelse slangwoord "cock", ttz lul.
Oud 12 juli 2003, 13:00   #13
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dat zou kunnen, het is ook zou dat iedere mens in Vlaanderen een Vlaams Blokker is, alleen weten zij het ook nog niet.
Oud 12 juli 2003, 15:27   #14
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Puriteinse golf op komst?

Pff.. en 'tis al zo erg
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 15:33   #15
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou kunnen, het is ook zou dat iedere mens in Vlaanderen een Vlaams Blokker is, alleen weten zij het ook nog niet.
Dat vind ik wel een goede.
Rafke wordt bang dat ze de WETTEN gaan terug draaien.
In een vorige topick had ik hem dat rees proberen aan zijn verstand te brengen. Maar ja, ....
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 15:50   #16
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Toch weer typisch: om wat te chockeren gebruiken ze dat letterwoord dat maar één letter verschilt van het engelse slangwoord "cock", ttz lul.
Toch weer typisch: voorbarige conclusies trekken terwijl je er geen "zak", ttz zak, vanaf weet.

COC staat voor Cultureel (en) Ontspannings Centrum. Die neutrale (schuil)naam stamt uit de tijd dat homoseksualiteit nog niet geaccepteerd was (1949) en er dus niet al te openlijk over gesproken kon worden. De dekmantel was meen ik een soort leesclub, vandaar die naam. Het is de oudste nog bestaande homobelangenvereniging ter wereld.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 15:54   #17
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil TAK weer zeggen?

Toch weer typisch: Om wat te chockeren gebruiken ze dat letterwoord dat maar 1 letter verschilt van uitwerpselen. Enfin, typerend is het in alle geval wel.

Ik denk dat gij lichtelijk schyzofreen zijt michr.oscoop. Als we nu eens homos zouden behandelen zoals alle andere mensen en ze bvb. niet abnormaal noemen zoals u doet in uw pleidooi voor tolerantie.
Oud 12 juli 2003, 16:03   #18
athena
Parlementslid

Standaard

[quote="Raf"]COC-VOORZITTER HENK BEERTEN WAARSCHUWT VOOR PURITEINSE GOLF

"[i]Er is een puriteinse golf op komst, waarin openlijke uitingen van homoseksualiteit niet langer gedoogd worden en sinds 'Fortuyn' spreekt de zwijgende meerderheid dat ook onverbloemd uit. Waarom hier Pim Fortuyn erbij wordt gesleurd is mij toch echt een raadsel. Fortuyn was zelf openlijk homosexueel.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 17:49   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
COC Nederland eist sociale acceptatie van homoseksualiteit. Op het werk, op school, op het sportveld, overal.[/i]"
Wat hebben uw sexuele afwijkingen te maken met uw gedrag op uw werk, school, of voetbalveld? Daar zijn-dacht ik-andere dingen aan de orde dan wat jullie thuis onder elkaar doen. Zwijg daar gewoon over en niemand zal u lastig vallen.
Als een collega van mij elke dag zou komen vertellen wat hij allemaal met zijn vrouw uitspookt zou ik daar ook niet van gediend zijn.
Sociale acceptatie betekent niet dat je tegen god en klein piereke je seksleven uit de doeken wil doen. Het betekent gewoon wat de term al laat vermoeden: aanvaarding door de maatschappij. Werk, school en sportveld worden hier aangehaald omdat die "sociale aanvaarding" daar nog wel eens te wensen overlaat.

Citaat:
Oud 12 juli 2003, 17:51   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf zal u kunnen vertellen dat in feite alle mannen homo zijn alleen weten ze het nog niet
Euhm... Heb ik dat OOIT ergens beweerd?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be