Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2006, 17:17   #1
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard Democratie op de wip?

Ik spreek me niet uit over wie aan de macht moet komen,maar mijn inziens kan men niet eindeloos de grootste partij aan het lijntje houden.
Men kan met alle partijen samenklitten tot het VB aan 49% van de stemmen zit en hun dan nog negeren.
Dat is geen democratie meer!
Waar ik zo mijn twijfels over heb is over het democratisch of is het partycratisch gedachtengoed dat men ten toon stelt,men legt een groot deel van de bevolking zijn wil op zonder na te denken over verdere gevolgen,men zet links en rechts in een steeds hardere confrontatie tegenover mekaar zonder dat er kans op dialoog is,zonder dat men aan de gevolgen denkt.
De standpunten zullen verharden tussen links en rechts,maar anderzijds zullen de standpunten die de meerderheid (Spa,CD&v,Vld,Groen en hun coalitiepartners Spirit,Nva enz..)nodig zullen hebben om samen te regeren ook hun sporen nalaten! en dan heren,wat zal er dan gebeuren wanneer de traditioneel gevormde maar o zo fragiele en mijns inziens overbodige(te veel partijen)meerderheid het zal laten afweten???
Waarom praat men niet als volwassen mensen onder mekaar over een te volgen strategie,waarom komt men niet tot een vergelijk ,waarin aan bepaalde waarden en normen tegemoet gekomen moet worden?
Neen men sluit liever een groot deel van Democratisch? Belgie uit en maakt de frustraties erger en erger,dit getuigt van weinig respect voor de Belgische of zoals u wil Vlaamse kiezer.
Verdeel en heers zou het motto moeten zijn,nu is het echter Heers en verdeel onder ons! les amies de mes amies sont .........
Dit kweekt wrevel en ongenoegen!men mag niet rascistisch zijn,en terecht maar moet doet men nu niet precies datgene waar men anderen voor veroordeeld?
De sterkste wint,maar dan wel op een eerlijke manier en niet met een achterbaksheid die riekt naar profijt en oneerlijkheid.
Dat heren stuit me tegen de borst,en ik weet wel wat door de beugel kan en wat niet en nee ik stem niet voor rascime en ongelijkheid,maar het mag geen discriminatie worden tegen burgers die zich 1 keer om de zoveel jaar
melden om verplicht hun stem uit te brengen en dan hun proteststem(als ze die al uitbrengen)zien weggehoond worden door een oneerlijk en op den duur onhoudbaar partijsijsteem,dat alleen eenheid zal vinden om een regering te vormen en daarna meer last en gezever zal geven dan men voor mogelijk zal houden,en de burger zal decimeren en degraderen tot dommerikken en partijslaven,nee heren daar wil ik mij niet toe lenen.

Vermits ik dit thema al in een andere tread gezet had en er geen antwoord op kwam zet ik het nog eens terug.
Ik zou nl willen weten wat jullie denken over uitsluiting van een deel van de burgers hun stemmen,en/of dat het een democratisch recht is.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be