![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik had het al voelen aankomen, in de topic "Goed nieuws" op het forum internationaal worden de oproepen gelanceerd: vlamingen, geef blijk van jullie sympathie aan bush en co. Misschien helpt het wel bij de onafhankelijkheid van vlaanderen.
Het was mij al eerder opgevallen dat veel flaminganten (niet allemaal Mijn vraag: wat denken jullie daarvan ? Zal amerika de grote vriend worden die die de Vlaamse zaak zal steunen, direct of indirect ? Zit ik er volledig naast dat de meerderheid van de flaminganten ook pro-bush zijn ? En hoe zit het met de meerderheid der belgen ? Wat vinden jullie goed aan bush ? God bless Belgium. Praise the Lord ! 8)
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Flaminganten kruipen graag. Voor eender wie er op dat moment de sterkste is.
In 1914 en 1940 waren dat de Duitsers, nu zijn het de Amerikanen... |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En op het einde van de regeringsonderhandelingen deze maand, begonnen de onderhandelaars plots ook te "kruipen", toen er over de genocidewet gesproken werd. |
|
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eerst de grofste beledigingen en dan nog antwoord verwachten om opnieuw tot beledigingen te kunnen overgaan.
Jullie zijn ook niet gauw verlegen, hé?
|
|
|
#6 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik zeg wat ik al een hele tijd aanvoelde, en geef je de topic waar ik het eerst uitgesproken zie....? Ik mag dus aannemen dat ook jij duidelijk niet pro-bush bent ?
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#8 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zo'n belediging is dat toch niet Gewoon de waarheid Of niet, soms |
||
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
En ik stel ze echt wel uit nieuwsgierigheid. Zo gebeurt het dan ook dat na een aantal reacties de discussie allang niet meer over de topic gaat
|
|
|
|
#10 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
- De omverwerping van de Taliban vond ik toen een goede zaak, en dat vind ik nu nog. - Irak wekt bij mij gemengde gevoelens op. Enerzijds de val van een dictator die zijn tegenstanders met duizenden tegelijk liet ombrengen, om over de vergassing van de Koerden nog te zwijgen. Anderzijds de burgerslachtoffers, en de gesneuvelde Iraakse soldaten. En ook het medeleven met het Iraakse volk, al dan nioet gemeend, en de onverschilligheid voor de duizenden doden in mijn geliefde Nepal. - Amerika zal de Vlaamse zaak niet steunen, Washington heeft er geen enkel belang bij. - Bush heeft Kyoto niet willen ondertekenen, en dat is ongeveer de enige beslissing die blijk geeft van meer dan gemiddelde intelligentie. - |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Zelfs als we de Kyoto-normen halen (en dat lukt helemaal niet), zelfs dan zal de aarde blijven opwarmen. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Europees Commissaris
|
Om de BUB'er in kwestie even gerust te stellen, ik ben ook niet pro-Bush.
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Knuppel, die ZIJN NIET ERG SLIM |
|
|
|
|
|
|
#15 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
allez doe het nog is!
leg een bom onder.... KOMAAN |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
|
Citaat:
Het Koyoto-verdrag beoogt ook helemaal niet een einde aan de klimaatverandering als de normen gehaald worden, het is een eerste grote aanzet om de huidige cyclus te doorbreken. En dat is nu juist hard nodig. Alleen weigert Bush te ondertekenen omdat de VS een van de grootste vervuilers op aarde is en zij dus heel veel maatregelen moet nemen in die vervuiling tegen te gaan. Dat gaat zogenaamd ten koste van de economie en het beperkt bedrijven in hun 'vrijheid'. Liever zelf op korte termijn zoveel mogelijk winst maken dan de leefkwaliteit op lange termijn te verzekeren. Kernenergie is helemaal geen oplossing. Het is gevaarlijker, en je blijft duizenden jaren zitten met radioactief afval dat nergens heen kan. De oplossing is investeren in milieuvriendelijk energie. Kost ook geld, alleen is het een echte en natuurlijke oplossing i.p.v. een tijdelijke schijnoplossing die ook nog eens niet te verantwoorden is. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#19 |
|
Gouverneur
|
Vlamingen kruipen voor niemand, ze zullen altijd voor hun eigen volk en eigen land strijden en dat zuiveren van die vuile franse invloeden. En iedereen die Vlaanderen daarbij wil steunen is handig meegenomen, laten we ons verlossen van klein-Frankrijk wat ons Vlaanderen leegzuigt en ervoor zorgt dat het de Vlamingen niet goed gaat. VLAANDEREN ONAFHANKELIJK!!!
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Minister
|
Nou nou, wat een strijdlustige verzameling clichés heb je daar.
|