Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2006, 16:56   #1
PieterP
Gouverneur

Standaard VanQuickenborne

De perscommentaren in HLN ( pag 1), het Nieuwsblad , de Morgen zijn vernietigend geweest voor Philippe de Belgique. Hij kan het niet, het is nog nooit zo erg geweest als deze keer.

Vanquickenborne was maar een invaller voor Verwilghen. Hij doet toch niets. Maar nu wilde hij wel reizen. Maar hij werd gestraft door Verhofstadt omdat hij op de vorige reis naar Antartica zijn vrouw mee liet reizen in business class naar Nieuw Zeeland en dat grapje liet betalen vanuit de fondsen van wetenschappelijk onderzoek. De profiteur.

Nu heeft Vanquickenborne achter het gat van Philippe de Belgique zitten lopen om overal maar op de foto te kunnen staan zodanig dat wij zijn kabouterface op de voorpagina zagen verschijnen.

Hij beweert een repubklikein te zijn, gekant tegen het koningshuis. Deze morgen hoorde ik op de radio om 09:30 zijn ontboezemingen:

Wij komen vers van het vliegtuig. Direct naar uw studio. Radio twee, dicht bij jouw hé. Ja, wij stonden graag op de foto. Dat zijn nogal beroemdheden. Nelson Mandela, Biscchop Tutu. Och het is maar één franstalige fotograaf die geklaagd heeft. Ik heb het met hem uitgepraat. Ja, en de prins heeft het zeer goed gedaan. Hij kan werkelijk de deuren openen. Hij kan dingen die ik niet kan. Ja ik ben een republikein, maar toch heb ik nu meer respect gekregen heb voor de prins.

Wat te denken. Twee mogelijke scenarios.
  1. Een naief jongetje op schoolreis?
  2. Gecorrumpeerd door de macht?
PS Het schijnt dat Fientje Moerman het uitstekend gedaan heeft. Hard werken, met resultaten. Ze werkt toch beter dan die kakelend kip van een Ceyssens.

Laatst gewijzigd door PieterP : 18 maart 2006 om 16:58.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 17:00   #2
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
De perscommentaren in HLN ( pag 1), het Nieuwsblad , de Morgen zijn vernietigend geweest voor Philippe de Belgique. Hij kan het niet, het is nog nooit zo erg geweest als deze keer.

Vanquickenborne was maar een invaller voor Verwilghen. Hij doet toch niets. Maar nu wilde hij wel reizen. Maar hij werd gestraft door Verhofstadt omdat hij op de vorige reis naar Antartica zijn vrouw mee liet reizen in business class naar Nieuw Zeeland en dat grapje liet betalen vanuit de fondsen van wetenschappelijk onderzoek. De profiteur.

Nu heeft Vanquickenborne achter het gat van Philippe de Belgique zitten lopen om overal maar op de foto te kunnen staan zodanig dat wij zijn kabouterface op de voorpagina zagen verschijnen.

Hij beweert een repubklikein te zijn, gekant tegen het koningshuis. Deze morgen hoorde ik op de radio om 09:30 zijn ontboezemingen:

Wij komen vers van het vliegtuig. Direct naar uw studio. Radio twee, dicht bij jouw hé. Ja, wij stonden graag op de foto. Dat zijn nogal beroemdheden. Nelson Mandela, Biscchop Tutu. Och het is maar één franstalige fotograaf die geklaagd heeft. Ik heb het met hem uitgepraat. Ja, en de prins heeft het zeer goed gedaan. Hij kan werkelijk de deuren openen. Hij kan dingen die ik niet kan. Ja ik ben een republikein, maar toch heb ik nu meer respect gekregen heb voor de prins.

PS Het schijnt dat Fientje Moerman het uitstekend gedaan heeft. Hard werken, met resultaten. Ze werkt toch beter dan die kakelend kip van een Ceyssens.
Gewoon hengelend naar een ministerpostje. Sommigen verkopen voor minder hun ziel.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 17:05   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Franstalige en belgicistische kringen is men echter razend op Q omdat die voortdurend op de foto staat... En aldus volgens hen historische foto's bezwaard worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 17:30   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

schitterend ,schitterend gewoon......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 17:41   #5
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Hamvraag is: Wat doet een staatssecretaris voor administratieve vereenvoudiging in Afrika? Dat is als een AA-bijeenkomst organiseren op café.
Oud 18 maart 2006, 17:59   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Hamvraag is: Wat doet een staatssecretaris voor administratieve vereenvoudiging in Afrika? Dat is als een AA-bijeenkomst organiseren op café.
Vraagje: wat doet een onbekwame prins op een zakenmissie in Zuid-Afrika?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 18:02   #7
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vraagje: wat doet een onbekwame prins op een zakenmissie in Zuid-Afrika?
Even goeie vraag eigenlijk....
Oud 18 maart 2006, 18:11   #8
bartje
Minister-President

Standaard

Misschien één of andere uitnodiging; wie zal het zeggen. Of zichzelf uitgenodigd.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 18:20   #9
ilfalco
Minister-President

Standaard

Tja Q die is toch post ideologisch ... Zoals alle ex-ID 21'ers.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 21:49   #10
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Tja Q die is toch post ideologisch ... Zoals alle ex-ID 21'ers.
Heeft zijn ziel verkocht aan visboer Dedecker.
Oud 18 maart 2006, 22:15   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is simpel jongens. Vincent doet ALLES om in het hart van de politiek te geraken. En met alles bedoel ik ALLES, dus ook zijn jas draaien telkens hij dit nodig acht.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 maart 2006 om 22:15.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 19:47   #12
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Franstalige en belgicistische kringen is men echter razend op Q omdat die voortdurend op de foto staat... En aldus volgens hen historische foto's bezwaard worden.
Met alle respect, maar u mag wel eens even aangeven waar de Franstalige en Belgicistische kringen hun zogenaamde "razernij" geuit hebben.

De enige berichtgeving die ik daarover gezien heb, was een zeer kort en ludiek item in de Laatste Show op VRT.

Laatst gewijzigd door Kim : 19 maart 2006 om 19:47.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 19:49   #13
bartje
Minister-President

Standaard

Nu zal dat op algemeen gelach onthaald worden wat ik ga zeggen maar Van Quickenborne wordt ooit nog premier; daar durf ik mijn hand voor in het vuur steken!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 19 maart 2006, 20:16   #14
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Er moet altijd een lid van de regering mee als een lid van de koninklijke familie op 'missie' gaat
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 20:34   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Nu zal dat op algemeen gelach onthaald worden wat ik ga zeggen maar Van Quickenborne wordt ooit nog premier; daar durf ik mijn hand voor in het vuur steken!
Als het aan Vincent ligt wel, ja.
Zoals ik al zei zal hij er ALLES aan doen om in het hart van de politiek te geraken. Als het zo uitkomt zijn jas zelfs 100 keer binnenste buiten draaien.
Oud 19 maart 2006, 20:38   #16
bartje
Minister-President

Standaard

En waarom? Omdat hij nu met Filip op missie geweest is. Zoals hier eerder gemeld er moet altijd een lid van de regering meegaan. Van Quickenborne heeft dus als lid van de regering meegeweest en dat als een opdracht!
En het is niet omdat hij republikein is dat hij nu niet meer in de geburen zou komen van de koninklijke familie hé.
Ik zou niet weten waarom.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 20 maart 2006, 09:22   #17
PieterP
Gouverneur

Standaard

DE TIJD neemt prins Filip op de korrel. Die toonde tijdens een handelsmissie in Zuid-Afrika duidelijk geen interesse. Aangezien het koningshuis geen politieke macht heeft, is zijn taak beprkt tot public relations. Net daarom vindt Bart Haeck de communicatie van prins Filip zo ergerlijk. Hij luistert niet naar antwoorden, stelt dezelfde vraag opnieuw en snapt als enige de grap niet. De prins opent soms deuren, maar hij sluit er ook. En dat is al even pijnlijk.

VanQuicquenborne heeft blijkbaar een andere Philippe de Belgique gezien dat de edioriaalschrijver van de Tijd.

Laatst gewijzigd door PieterP : 20 maart 2006 om 09:23.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 09:38   #18
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
DE TIJD neemt prins Filip op de korrel. Die toonde tijdens een handelsmissie in Zuid-Afrika duidelijk geen interesse. Aangezien het koningshuis geen politieke macht heeft, is zijn taak beprkt tot public relations. Net daarom vindt Bart Haeck de communicatie van prins Filip zo ergerlijk. Hij luistert niet naar antwoorden, stelt dezelfde vraag opnieuw en snapt als enige de grap niet. De prins opent soms deuren, maar hij sluit er ook. En dat is al even pijnlijk.

VanQuicquenborne heeft blijkbaar een andere Philippe de Belgique gezien dat de edioriaalschrijver van de Tijd.
Naar het schijnt zou Albert reeds een oplossing uitgedokterd hebben. Bij de volgende speech van Filip zal Mathilde een kleedje dragen met een "serieuze décolleté". Hoe saaier de speech, hoe dieper het décolleté. Voor een crisismoment (Filip valt in slaap bvb) zou er zelfs een "Janet-Jackson-moment overwogen kunnen worden.
Enfin, men is er mee bezig.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 09:58   #19
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

-----------

Quick ziet het beeld van Flip door een ambitieuze filter.
De man heeft blijkbaar sneller dan zijn mentor Verhofstadt door dat om ergens te geraken in het leven, men principes en zelfrespect aan de haak dient te hangen, en plat op de buik moet gaan voor het establishment.
Hij is dan wel republikein, maar verplicht zich in het belang van , en loyaliteit aan de regering dan maar even tot prostitutie.
Quick heeft als geen andere begrepen dat de dagen van de VLD's regeringsdeelname zijn geteld, tenzij zich volgend jaar een tripartite zich opdringt en dan zijn het de goei (lees gedwee) die mogen meespelen.
Een VLD in de oppositie geeft minder exposure, derhalve moet de gladde kerel zich nu maar zoveel mogelijk profileren als gewillig slaafje.

Wie stemt er eigenlijk voor dat soort geslepen vogels ??

Groetjes
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 10:10   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De lelijke Quickenborne ( daar kan hij niets aan doen ) heeft zijn kazak gedraaid (daar is hijzelf verantwoordleijk voor ).

Prins filip is onbekwaam, zelfs voor zijn gemakkelijke job. Dat Quickenborne zijn gat likt spreekt boekdelen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be