Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 19 maart 2006, 16:19   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard Subforum voor gebanden?

Subforums aanmaken en weer opdoeken is hier een hardnekkig nevenverschijnsel. Ik heb er zo mijn idee over.

Vermits bannelingen door de moderatie als verloren kost worden beschouwd en de deelnemers op dit forum het duidelijk niet eens zijn met de manier waarop zij naar eigen goed dunken deze of gene wensen te criminaliseren, heb ik een voorstel klaar dat ietwat soelaas kan brengen: Een subforum voor bannelingen!

Zelf ben ik op vier jaar tijd dat ik hier kom een dozijn keren geband geweest. Dus ik weet waarover ik het heb.

We kunnen het bv Het Gevang heten, maar iemand met een beter voorstel is altijd welkom. In Het Gevang kunnen dan de bannelingen hun standpunt verdedigen tav de niet gebanden. Enkel aan Het Gevang kunnen bannelingen deelnemen en aan geen enkel ander onderdeel. Het Gevang wordt uiteraard niet gemodereerd maar als het te erg wordt, moet er natuurlijk wel worden ingegrepen.

Gevangenen kunnen hun standpunten verdedigen en, naargelang hun debatkunsten en argumenten, strafverzwaring of vermindering krijgen.

Het heeft o.m. het voordeel dat gebanden minder geneigd zullen zijn om onder de een of andere nicknaam toch weer op te duiken op het forum, want ze hopen natuurlijk op gratie.

Uw mening graag.

Laatst gewijzigd door thePiano : 19 maart 2006 om 16:19.
thePiano is nu online  
Oud 19 maart 2006, 16:22   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Subforums aanmaken en weer opdoeken is hier een hardnekkig nevenverschijnsel. Ik heb er zo mijn idee over.

Vermits bannelingen door de moderatie als verloren kost worden beschouwd en de deelnemers op dit forum het duidelijk niet eens zijn met de manier waarop zij naar eigen goed dunken deze of gene wensen te criminaliseren, heb ik een voorstel klaar dat ietwat soelaas kan brengen: Een subforum voor bannelingen!

Zelf ben ik op vier jaar tijd dat ik hier kom een dozijn keren geband geweest. Dus ik weet waarover ik het heb.

We kunnen het bv Het Gevang heten, maar iemand met een beter voorstel is altijd welkom. In Het Gevang kunnen dan de bannelingen hun standpunt verdedigen tav de niet gebanden. Enkel aan Het Gevang kunnen bannelingen deelnemen en aan geen enkel ander onderdeel. Het Gevang wordt uiteraard niet gemodereerd maar als het te erg wordt, moet er natuurlijk wel worden ingegrepen.

Gevangenen kunnen hun standpunten verdedigen en, naargelang hun debatkunsten en argumenten, strafverzwaring of vermindering krijgen.

Het heeft o.m. het voordeel dat gebanden minder geneigd zullen zijn om onder de een of andere nicknaam toch weer op te duiken op het forum, want ze hopen natuurlijk op gratie.

Uw mening graag.

Ik zie u al gevangen op één forum met Guderian en een paar andere van uw geliefde scheldorgels.
Hilarisch.
Oud 19 maart 2006, 16:23   #3
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik zie u al gevangen op één forum met Guderian en een paar andere van uw geliefde scheldorgels. Hilarisch.
Ambiance verzekerd!
Oud 19 maart 2006, 16:26   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ambiance verzekerd!
Vergeet Uw boekskes van hitler en neonazies niet mee te nemen hé
Oud 19 maart 2006, 16:27   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ambiance verzekerd!
Ik vind het een verdomd goed idee!
Sommigen zouden zich op den duur laten bannen om mee te kunnen doen.
Oud 19 maart 2006, 16:29   #6
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Ja maar, de niet-gebanden mógen toch meedoen? Anders is het flauw. Kan het lekker werken als een soort schandpaal....
Hertog van Gelre is offline  
Oud 19 maart 2006, 16:31   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vergeet Uw boekskes van hitler en neonazies niet mee te nemen hé
Als die jongen dat nu graag leest, dan is dat toch zijn goed recht?
Of zijt gij ook pro censuur en boekverbranding?
Oud 19 maart 2006, 16:32   #8
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Men wordt geband wegens holocaustontkenning en schelden, niet wegens het verkondigen van een mening...
1handclapping is offline  
Oud 19 maart 2006, 16:36   #9
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Kortom een subforum voor trollen.
Oud 19 maart 2006, 16:39   #10
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die jongen dat nu graag leest, dan is dat toch zijn goed recht?
Of zijt gij ook pro censuur en boekverbranding?
Das juist,maar tro is tro hé
Hij moet ze ook niet door mijn stroot duwen
Maar elk zot zijn speelgoed zeg ik dan maar
Oud 19 maart 2006, 16:41   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Das juist,maar tro is tro hé
Hij moet ze ook niet door mijn stroot duwen
Maar elk zot zijn speelgoed zeg ik dan maar
Je bent niet verplicht om te lezen.
Laat iedereen dus posten wat hij wil.
gebruik desnoods de negeerlijst.
Oud 19 maart 2006, 16:48   #12
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja maar, de niet-gebanden mógen toch meedoen? Anders is het flauw. Kan het lekker werken als een soort schandpaal....
Ha ja natuurlijk mogen die niet-gebanden mee doen. Anders is er geen fun aan. Ik ben ervan overtuigd dat dit subforum binnen de kortste keren het meest favoriete en drukbezochtste onderdeel van PB-forum zal zijn. Nu de moderatie nog overtuigen.

Eventueel maken we zelf een subforum aan waar we de moderatie in opsluiten. We kunnen dat bijvoorbeeld Het Paleis dopen (dat zullen ze graag horen)

Laatst gewijzigd door thePiano : 19 maart 2006 om 16:52.
thePiano is nu online  
Oud 19 maart 2006, 18:35   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik vind het een leuk idee (het gevang dan... niet het paleis)

Laatst gewijzigd door Jazeker : 19 maart 2006 om 18:35.
Jazeker is offline  
Oud 19 maart 2006, 18:47   #14
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Ik denkdat het antwoord van de modertors 'nee' zal zijn. Binnen de kortste keren zullen er oproepen staan om de Holocaust te ontkennen en aanzetten tot geweld, of andere illegale zaken. Nu, los van de zin en onzin van die wetten; ik denk niet dat de moderatie zich daaraan zal verbranden (en terecht overigens).
driewerf is offline  
Oud 19 maart 2006, 20:13   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik denkdat het antwoord van de modertors 'nee' zal zijn. Binnen de kortste keren zullen er oproepen staan om de Holocaust te ontkennen en aanzetten tot geweld, of andere illegale zaken. Nu, los van de zin en onzin van die wetten; ik denk niet dat de moderatie zich daaraan zal verbranden (en terecht overigens).
Nochtans zou het een prachtillustratie zijn van de mogelijkheid om absolute vrijheid van mening toe te laten zolang het op een vrij betreedbaar én een vrij vermijdbaar forum gebeurt.
Iedereen zou weten dat er daarop minder koosjere dingen te lezen zijn, en gevoelige lezers, die snel gekwetst zijn kunnen de 'hellekrocht' ontwijken.
Toch is er dan een plaats waar extreme visies kunnen geventileerd worden. Ik vraag me eigenlijk af wat er fout kan gaan, zolang het louter bij het verkondigen van extreme visies blijft in de gegeven omstandigheden.

Al bij al vind ik thePiano's idee niet zo slecht, zelfs al vermoed ik dat hij het voor de grap lanceerde.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 19 maart 2006 om 20:14.
Supe®Staaf is offline  
Oud 19 maart 2006, 20:23   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans zou het een prachtillustratie zijn van de mogelijkheid om absolute vrijheid van mening toe te laten zolang het op een vrij betreedbaar én een vrij vermijdbaar forum gebeurt.
Iedereen zou weten dat er daarop minder koosjere dingen te lezen zijn, en gevoelige lezers, die snel gekwetst zijn kunnen de 'hellekrocht' ontwijken.
Toch is er dan een plaats waar extreme visies kunnen geventileerd worden. Ik vraag me eigenlijk af wat er fout kan gaan, zolang het louter bij het verkondigen van extreme visies blijft in de gegeven omstandigheden.

Al bij al vind ik thePiano's idee niet zo slecht, zelfs al vermoed ik dat hij het voor de grap lanceerde.
Het probleem blijft natuurlijk dat de wetgever totale censuur heeft ingesteld. Vrij te bezoeken of niet, de mods gaan last krijgen omwille van die dictatoriale wetten. Misschien kunnen we het bezweren met een boekverbranding van allerhande rechts-extremistische boeken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 19 maart 2006, 21:23   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het probleem blijft natuurlijk dat de wetgever totale censuur heeft ingesteld. Vrij te bezoeken of niet, de mods gaan last krijgen omwille van die dictatoriale wetten. Misschien kunnen we het bezweren met een boekverbranding van allerhande rechts-extremistische boeken
Dan kan het subforum een mooie illustratie worden van eenzijdig, maar selectief toegelaten extremisme.
Oud 19 maart 2006, 21:38   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kan het subforum een mooie illustratie worden van eenzijdig, maar selectief toegelaten extremisme.
Tja... wat mij betreft wel. Maar ik denk dat de mods niet akkoord gaan. Eigenlijk zou dat subforum moeten verwijzen naar een andere site. Als het centrum leman dan aan bitverbranding gaat doen, dan blijft politics buiten schot.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 maart 2006, 06:47   #19
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de grap?
Dit forum steekt al langer thePiano's ogen uit.
Zijn bedoeling ligt er vingerdik op: dit forum te treffen door rev/neg te provoceren.
Oud 26 maart 2006, 16:56   #20
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw mening graag.

Kijk eens aan, dat we dat nog mogen meemaken. Een zeer goed idee van The Piano.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be