![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() te lezen op zijn webstek.
naar aanleiding van ocharme 2 gevalletjes van zogenaamd 'happy slapping' wil veiligheidsadviseur van de repressieve partij vlaams belang gsm's gaan verbieden in scholen. repressief Bartje geeft zelfs de tip om speciale toestellen in te schakelen die gsm's van leerlingen kunnen opsporen. citaat: ... "Scholen kunnen dan ook best nadenken om het bezit van een GSM in de school te verbieden. Dit is nu al het geval in veel scholen in het Duitse Beieren. Deze firma biedt alvast toestellen aan die GSM kunnen traceren of automatisch blokkeren. Langzaam maar zeker importeren we Amerikaanse toestanden waarbij scholieren door metaaldetectoren moeten en gefouilleerd worden vooraleer zij de school mogen betreden." http://bartdebie.typepad.com/ de schoolgaande jeugd weze gewaarschuwd! Laatst gewijzigd door Mitgard : 31 maart 2006 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goede zaak het verbieden van GSM op het school,daarbuiten niet natuurlijk. Het school dient om te leren, niet om te bellen
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had deze middag nog een afspraak met Debie
![]() Vriendelijke man. PS Ik vind dat de school daar zelf mag over beslissen. Laatst gewijzigd door lombas : 31 maart 2006 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PS en ik heb Debie's gsm-nummer
![]() Hij zal er dus zelf op school niet ver mee komen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De titel en de inleidende tekst van deze topic zijn maar bedenkelijk. Debie raadt scholen slechts aan GSM's te verbieden, nergens zegt hij dat hij dat bij wet wilt regelen, hoewel Mitgard dat wel doet uitschijnen. Blijkbaar hebben politici geen exclusiviteit op verdraaiingen en stemmingmakerij...
Hier is de volledige tekst: In Antwerpen is intussen een tweede geval van "Happy Slapping" bekend. Na de gevallen van steaming (groepjes jongeren die een slachtoffer omsingelen om die dan geld af te persen), hebben bepaalde crapuleuze rotjochies een nieuwe hobby : slachtoffers afranselen, het gebeuren filmen met een GSM om nadien de beelden via internet te verspreiden. Het tweede geval speelde zich opnieuw af in het St Norbertusinstituut in Antwerpen. Een school met een leuk assortiment aan studenten als je het mij vraagt. Ouders en schooldirectie zitten met de handen in het haar, de politie holt de feiten achterna en het parket zit nog in feeststemming na het bezoek van ene Albert uit Brussel. Het geweld, de afpersingen en de toenemende gevallen van "happy slapping" dienen dringend de kop ingedrukt te worden. We moeten stoppen met de feiten onder de mat te vegen of te minimaliseren uit angst voor negatieve publiciteit voor de betrokken school. Het Vlaams Belang vraagt alvast een themacommissie integrale veiligheid aan in de Antwerpse gemeenteraad om het fenomeen te bespreken en tekst en uitleg te kunnen krijgen van de cel jongerengroepengeweld van de Antwerpse politie. M.b.t. dit fenomeen moet men het zero-tolerantie principe toepassen : elke klacht moet gevolgd worden door een ernstig onderzoek en indien de feiten vaststaan moeten de parketten gepast reageren. Scholen kunnen dan ook best nadenken om het bezit van een GSM in de school te verbieden. Dit is nu al het geval in veel scholen in het Duitse Beieren. Deze firma biedt alvast toestellen aan die GSM kunnen traceren of automatisch blokkeren. Langzaam maar zeker importeren we Amerikaanse toestanden waarbij scholieren door metaaldetectoren moeten en gefouilleerd worden vooraleer zij de school mogen betreden. Laatst gewijzigd door Distel : 31 maart 2006 om 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() jah gsm's verbieden, wat een géniale oplossing.
![]() Laatst gewijzigd door Antigone : 31 maart 2006 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de universiteit zijn bepaalde lokalen uitgerust met zo'n stoorder.
Ik zeg maar: het gebeurt al. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Mja, maar als je met 500 in zo'n aula zit is het wel wat anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twéémaal ging een gsm af. Die gasjes antwoordden ook nog doodleuk. Afpakken durft geen enkele leerkracht; want dan blijkt dat-ie "plots kapot is", als je begrijpt wat ik bedoel. Bij ons op't middelbaar was de gsm ok, maar alleen tijdens de middag. Iedere school moet dat dus maar zelf wat zien.
Laatst gewijzigd door lombas : 31 maart 2006 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je snapt toch wel dat een gsm die afgaat niet alleen de les verstoort, de leerkracht en de medeleerlingen, maar ook het gezag van de leerkracht bedreigt?
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? In een klas van 14 man is aandacht niets anders hoor! Leren is leren,werken is werken,bellen is bellen. Bij mij op het werk is een GSM ook verboden!
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ja maar de kans dat er iemand gebeld wordt is wel veel kleiner hé slimme.
Laatst gewijzigd door Antigone : 31 maart 2006 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook verkeerd. In mijn school mochten ook de leerkrachten geen gsm voorwenden.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() wat mij betreft kunnen de scholen daar zelf over beslissen.
Wat de overheid moet doen is gsm-vrije, drugsvrije, etc. scholen van een kwaliteitslabel voorzien. http://www.vlaamsbelangaalst.be/Raad...raad060310.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Op mijn vroegere school mochten de gsm's ook niet aanstaan, kwestie uit respect voor de leerkracht - meer dan normaal vind ik persoonlijk. Helemaal verbieden op school zou ik niet doen, maar tijdens de pauze ofzo zie ik er geen probleem in dat leerlingen tijdens het eten van hun maaltijd hun gsm gebruiken. Maar scholen mogen er idd zelf over beslissen wat ze ermee doen.
Laatst gewijzigd door vjeeke : 31 maart 2006 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |