![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
soc.culture.belgium Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep soc.culture.belgium. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Méér dan 60 % van de belgische bevolking spreekt nederlands, en hun kultuur
is Vlaams en/of Nederlands. Slechts 30 % spreekt frans en heeft een Waalse of Franse kultuur, maar ze denken dat dat Belgisch is ... Kijk maar op deze nieuwsgroep : uitsluitend franstalig ! De andere 10 % zijn duitstaligen, of vreemdelingen (vooral uit Europa, Marokko of Turkije). Zij kunnen dikwijls wel frans of nederlands spreken, maar hun kultuur is zeker niet belgisch. Vive la République de la Wallonie ! (ou Le Royaume de la Wallonie, si vous aimez tellement le Roi Philippe I) Leve de Vlaamse Republiek ! Long Live Brussels DC ! |
![]() |
#2 |
|
![]() On Tue, 7 Feb 2006 14:59:15 +0100, "stein" <[email protected]> :
>Kijk maar op deze nieuwsgroep : uitsluitend >franstalig ! C'est normal on est sur soc.CULTURE.belgium. Et les Flamand �* part la culture du chicon . . . :-) |
![]() |
#3 |
|
![]() <l'emmerdeur> a écrit dans le message de news: [email protected]... > On Tue, 7 Feb 2006 14:59:15 +0100, "stein" <[email protected]> : > > >Kijk maar op deze nieuwsgroep : uitsluitend > >franstalig ! > > > C'est normal on est sur soc.CULTURE.belgium. > > Et les Flamand �* part la culture du chicon . . . :-) Culture belge multilingue que tous les pays reconnaissent comme telle. Il n'y a guère que quelques Flamoutches extrémistes pour la remettre en question... Et puis, personne ne lui interdit de poster ici, que je sache ! C'est la meilleure, ça ! Il préconise la création d'une république flamande indépendante, il veut donc se séparer de la Belgique et après ça, il se plaint que la plupart des intervenants sont francophones ! Ils me font marrer, avec leur "België Barst". Si tu la crées, ta Onafhankelijke Republiek van Vlaanderen, qu'est-ce que ça peut te foutre, ce qu'il adviendra après de ce qu'il restera de la Belgique ? |