![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gelezen tijdens de Paasvakantie : "Anatomie van paarse illusies" van Derk Jan Eppink. (uitg. Davidsfonds NV Leuven, 2006)
Bespreking op : http://www.google.com/search?q=cache...l=nl&ct=clnk&c In dit inderdaad zeer lezenswaardige boek voorspelt Eppink nog twee verkiezingsoverwinningen voor het Vlaams Belang. Nadien zou het Vlaams Belang uiteenvallen. Wat denk jij hiervan? mvg Harald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle partijen zijn uiteengevallen of met een andere in kartel gegaan dus het zou een wonder zijn dat het VB aan die trend ontsnapt. De partijtucht die daar vandaag heerst kan ook moeilijk voor eeuwig volgehouden worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk al veel langer dat de verkiezingen van 2007 de laatste zullen zijn.
Ja dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eppink is ne zeikerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Technisch gezien is je antwoord volledig naast de kwestie.
Emotioneel gezien is je antwoord niet te overtreffen. De totale overgave aan de niet te stuiten opgang van het Vlaams Belang. Hopelijk krijg je gelijk bij de verkiezingen. Vlaanderen staat voor zeer zware uitdagingen. Zowel binnen Belgie als binnen Europa. Zonder een vernieuwende inbreng van het Vlaams Belang kan Vlaanderen deze uitdagingen niet aan. mvg Harald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Welke uitdagingen bedoelt u? Het zich volledig opofferen voor een industriëel apparaat dat enkel ten goede komt van enkelingen, en zelfs dat is eigenlijk niet waar misschien... De toenemende verrechtsing een duwtje in de rug geven? Nog wat meer mensen over eenzelfde kam scheren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eppink voorspelt in zijn laatste column in Menzo dat CD&V en VLD in 2006-2007 uiteen gaan spatten. (Laat het alsjeblief waar worden ![]() Dat het VB zal blijven winnen tot ze aan de macht zijn geweest lijkt mij een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Wat er daarna gebeurt weet niemand. Voorlopig is er maar 1 zekerheid: België en het belgisch systeem zal die machtsdeelname niet overleven. Dat is imo een goede zaak en een lovenswaardig doel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ik kan Eppink best wel smaken. Wat niet wil zeggen dat ik het altijd met hem eens ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Meteen punt 1 van haar programma verwezenlijkt. meer moet dat niet zijn!
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Op pagina 186 :
Citaat:
Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Al is Eppink soms kort door de bocht, de meeste zaken die hij aanbrengt zijn nagels met koppen, dit tot ergernis van vele politiek correcte denkers.
![]() |
#16 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idem dito. het cordon helpt het vb enkel maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik hoor linksen al meer dan 20 jaar, van de tijd van de anti-rakettenbetogingen, orakelen dat 'de verrechtsing aan het toenemen' is. En al 20 jaar hoor ik waarschuwen voor 'extreem-rechts dat de kop opsteekt' en tegen 'het fascisme in maatpak'. En sinds enkele jaren zou de echt democratische, progressieve, verstandige, kortom linkse burger ook op zijn hoede moeten zijn voor 'het populisme'. (Als het niet van Stevaert of Verhofstadt of Bos of Prodi komt ten minste.) Als ik al die angstwekkende retoriek naast de feiten leg, én voor de simpelheid ook maar aanneem dat 'links' en 'rechts' zinvolle politieke begrippen zijn, kan ik slechts concluderen dat links walmt van de leugenachtigheid en de hypocrisie. (Verder vind ik Eppink ook maar een windbuil in maatpak.)
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 19 april 2006 om 06:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Akkoord, maar mijn stelling gaat er vanuit dat er toch moeilijk met het belang kan samengewerkt worden, dus dat er zoiets ontstaat als een 'cordon van nature uit'...
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het spel van de democratie. |
|
![]() |
![]() |