![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Joe was lid van een jeugdbeweging. Zijn ruimdenkendheid heeft hem daar waarschijnlijk naartoe gebracht, en ze is binnen die beweging ook verder gecultiveerd. Ik denk dat de moordenaars ook wel gevaren hadden bij een jeugdbeweging.
Daarom stel ik voor de jeugdbeweging verplicht te maken. Ter compensatie hoeven scholen geen Lichamelijke Opvoeding meer te geven of Godsdienst/Zedenleer. De week van een jongere ziet er dan als volgt uit: maandag, woensdag en vrijdag: onderwijs (kennisoverdracht) dinsdag en donderdag: jeugdbeweging (waardenoverdracht, sport, sociale initiatieven zoals bejaardenhulp, oefeningen in democratie, de praktische samenleving, gesprekken) zaterdag en zondag: gezinnetje spelen met mama en papa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() ... en op slag halen we onze kinderen van school. Leerplicht <> schoolplicht. En opvoeding gebeurt thuis, niet op school. Ik zoek wel een goeie privéschool. Thanks but no thanks.
Ik hoef m'n kids niet te laten brainwashen door een stelletje linkse geitenwollensokkenbreiers in Bruxelles. (oefeningen in democratie??? de praktische samenleving ????? Gesprekken???? met wie dan wel?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() wat is het verband tussen jeugbeweging en ruimdenkendheid?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() ![]() edit: wie zegt trouwens dat den Joe ruimdenkend was? Zijn ouders zeker ![]() Veel slechts gaat ge niet horen over die Joe denk ik. Ik zie die ouders al op tv zeggen: 'Joe was een ongelooflijke rascist, en kijk, nu had hij nog gelijk ook' Laatst gewijzigd door Thanatos : 20 april 2006 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Herinvoering van de legerdienst is beter. Uw perceptie van de jeugdbeweging is er nog een uit de jaren stillekes. Tegenwoordig is dat een bezigheidsclubje waar jongeren leren zuipen en smoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() laat de jeugd zich maar lekker vervelen en 'rondhangen'. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() De jeugdbeweging moet natuurlijk eerst hervormd worden. Het Vlaams-nationaal Jeugdverbond wordt afgeschaft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Toch vind ik het idee van den duisteren duikboot zo slecht nog niet. Nu leren de kinderen vanalles en nog wat op school maar is er zo goed als geen aandacht voor andere aspecten in het leven die ook heel belangrijk zijn. Op school gaat het vooral om presteren.
Natuurlijk gebeurt de opvoeding in hoofdzaak thuis, zo zou het toch moeten zijn. Maar helaas zijn er ook veel kinderen die gewoon geen opvoeding krijgen, die helemaal geen sociale vaardigheden leren thuis,.... Het wordt dus wel tijd dat er wat meer aandacht besteed wordt aan de sociale ontwikkeling van de kinderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het leger vernietigd gewoon elk stukje zelfstandig denken en emotie. Weg met het leger! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() [quote=Desiderius;1666976]... en op slag halen we onze kinderen van school. Leerplicht <> schoolplicht. En opvoeding gebeurt thuis, niet op school. Ik zoek wel een goeie privéschool. Thanks but no thanks.
Ik hoef m'n kids niet te laten brainwashen door een stelletje linkse geitenwollensokkenbreiers in Bruxelles. (oefeningen in democratie??? de praktische samenleving ????? Gesprekken???? met wie dan wel?)[/quote]met marrokaanse ex-gevangenen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Waarom zouden die eersten daar ook voor opdraaien? Omdat het lekker keurig klink en gij daar een hardnekkige fetish voor hebt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-Wie weigert:3 jaar burgerdienst.(vuilbakken afhalen, rioleringen herstellen & ontstoppen...zulk werk).Geen kost, geen inwoon, ...leefloon van 400 euros. -weigeraars van vreemde afkomst: géén belgische nationaliteit, word uit de Europese Unie verbannen -Burgerdienstweigeraars:4 jaar dwangarbeid in de gevangenis. Goed zo ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Zeer goed, vooral omdat het zover nooit zal komen. Al was het door protest van de jeugd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() ja, tijdens de vakanties
![]() Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 20 april 2006 om 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Gij zijt zo'n vetzakske da graag jongetjes in uniform ziet hè?
|
![]() |
![]() |