Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Stel jij je ook vragen bij de macht van de media?
Ja, zeer zeker 8 50,00%
Ja, maar je moet ook niet overdrijven 6 37,50%
Het interesseert mij eigenlijk niet 0 0%
Neen, eigenlijk loop het allemaal wel prima 1 6,25%
Neen, waag het niet om aan de media te raken 1 6,25%
Ik heb geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2002, 11:24   #1
memedir
Vreemdeling

Stuur een bericht via ICQ naar memedir
Standaard

De dag vandaag stellen wij vast dat de media een zeer grote impact heeft op ons leven en ook op het politieke landschap.
Moeten wij ons hieromtrent geen vragen gaan stellen?
De media wordt immers niet democratisch gecontroleerd en komt meer in handen van de grote concerns die ook zeer grote belangen hebben in ons economisch bestel.
Tijd dus om ons hierbij een aantal vragen te stellen.
Moet de persvrijheid niet opnieuw gedefinieerd worden?
Moeten media dewelke gebruik maken van een publiek goed dat ons allemaal toebehoort, met name de ether, niet aan externe controle en kwaliteitsnormen worden onderworpen?
Hoe ver kunnen wij hierin gaan zonder de media te gaan censureren?
Kortom, een open debat met de Media, de vierde macht, als inzet.
memedir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2002, 11:24   #2
memedir
Vreemdeling

Stuur een bericht via ICQ naar memedir
Standaard

De dag vandaag stellen wij vast dat de media een zeer grote impact heeft op ons leven en ook op het politieke landschap.
De media wordt immers niet democratisch gecontroleerd en komt meer in handen van de grote concerns die ook zeer grote belangen hebben in ons economisch bestel.
Moeten media dewelke gebruik maken van een publiek goed dat ons allemaal toebehoort, met name de ether, niet aan externe controle en kwaliteitsnormen worden onderworpen?
memedir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2002, 03:33   #3
Sweetrockboy
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Sweetrockboy
Standaard

Persvrijheid inperken zou ikzelf wel wat TE vinden, maar ik vind wel dat journalisten eindelijk eens een eerbaarheidscode zouden mogen gebruiken....
zoals onlangs die journalist die nog gearresteerd werd omdat hij zaken uit een gerechterlijk onderzoek openbaar maakte....
Geheim van onderzoek vinden ze blijkbaar niet interessant..maar oh wee als je hen gerechterlijk hun 'geheime bronnen' vraagt... het is net of er voor hen geen regels bestaan, maar dat ze wel willen dat alle regels worden toegepast op hen als het hen zint

SweetRockBoy
Sweetrockboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2002, 03:33   #4
Sweetrockboy
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Sweetrockboy
Standaard

Persvrijheid inperken zou ikzelf wel wat TE vinden, maar ik vind wel dat journalisten eindelijk eens een eerbaarheidscode zouden mogen gebruiken....
zoals onlangs die journalist die nog gearresteerd werd omdat hij zaken uit een gerechterlijk onderzoek openbaar maakte....
Geheim van onderzoek vinden ze blijkbaar niet interessant..maar oh wee als je hen gerechterlijk hun 'geheime bronnen' vraagt... het is net of er voor hen geen regels bestaan, maar dat ze wel willen dat alle regels worden toegepast op hen als het hen zint

SweetRockBoy
Sweetrockboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2002, 21:40   #5
The_Wanderer
Vreemdeling

The_Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Uhu, maar soms is het gerecht er zelf kwistig mee.

Zo zei eens een procureur dat je met ontstopper alle sporen van DNA kan verwijderen.

(De gouden raad van onze rechtstaat)
Oud 7 april 2002, 21:40   #6
The_Wanderer
Vreemdeling

Standaard

Zo zei eens een procureur dat je met ontstopper alle sporen van DNA kan verwijderen.

Oud 8 april 2002, 09:56   #7
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Wanderer

Zo'n ramp is dat nu ook weer niet. Dit is in feite al veel langer bekend, net zoals het feit dat met wat sterk zuur een lijk volledig op te lossen is. Wil je het proberen met een biefstuk, dan is zelfs cola al voldoende. Gene zever, leg zelf maar eens een stuk biefstuk in een kommetje cola. Na enkele uren betwijfel ik of je de biefstuk nog herkent.

maar inderdaad, je kan je vragen stellen bij de informatie die men via de media verspreid. Weinig nuttige dingen, tenzij je een opleiding crimineel volgt natuurlijk

met vriendelijke groeten
Joris_Meys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2002, 09:56   #8
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Wanderer

Zo'n ramp is dat nu ook weer niet. Dit is in feite al veel langer bekend, net zoals het feit dat met wat sterk zuur een lijk volledig op te lossen is. Wil je het proberen met een biefstuk, dan is zelfs cola al voldoende. Gene zever, leg zelf maar eens een stuk biefstuk in een kommetje cola. Na enkele uren betwijfel ik of je de biefstuk nog herkent.

maar inderdaad, je kan je vragen stellen bij de informatie die men via de media verspreid. Weinig nuttige dingen, tenzij je een opleiding crimineel volgt natuurlijk

met vriendelijke groeten
Joris_Meys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2002, 13:05   #9
The_Wanderer
Vreemdeling

Standaard

WTF? Ik drink geen cola meer hehe
Oud 8 april 2002, 13:05   #10
The_Wanderer
Vreemdeling

Standaard

WTF? Ik drink geen cola meer hehe
Oud 13 mei 2002, 14:44   #11
Anonymous
Partijlid

Standaard

De media speelt inderdaad een belangrijke rol in onze huidige maatschappij, helaas is dit geen al te possitieve rol. En dan spreek ik niet enkel over de journalistiek maar over heel de media cultuur. Ik denk dat het medium 'media' veel beter kan gebruikt worden. Zowel televisie als radio en geschreven pers zijn commerciele geldpersen! De VRT is een overheidsinstelling, en zou dus een dienst voor de bevolking moeten zijn, waar wij inspraak in hebben... wel ik vind het niet leuk om te moeten zien dat rob vanoudenhoven met veel geld en show de wereld afreist om bekende (rijke) vlamingen hun dromen te vervullen. Ik heb het programma een enkele keer gezien en vond het niet slecht. Maar ik denk dat het even goed was geweest als hij een kansarme, depressieve of zieke jongere had meegenomen.... en zo zijn er wel honderden andere dingen die anders kunnen in de media!

Vriendelijke Linkse Groeten,

Tom
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2002, 14:44   #12
Anonymous
Partijlid

Standaard

De media speelt inderdaad een belangrijke rol in onze huidige maatschappij, helaas is dit geen al te possitieve rol. En dan spreek ik niet enkel over de journalistiek maar over heel de media cultuur. Ik denk dat het medium 'media' veel beter kan gebruikt worden. Zowel televisie als radio en geschreven pers zijn commerciele geldpersen! De VRT is een overheidsinstelling, en zou dus een dienst voor de bevolking moeten zijn, waar wij inspraak in hebben... wel ik vind het niet leuk om te moeten zien dat rob vanoudenhoven met veel geld en show de wereld afreist om bekende (rijke) vlamingen hun dromen te vervullen. Ik heb het programma een enkele keer gezien en vond het niet slecht. Maar ik denk dat het even goed was geweest als hij een kansarme, depressieve of zieke jongere had meegenomen.... en zo zijn er wel honderden andere dingen die anders kunnen in de media!

Vriendelijke Linkse Groeten,

Tom
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2002, 10:25   #13
carf
Vreemdeling

carf's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar carf
Standaard

Hey,

ik zou de discussie over media liever niet afleiden tot Rob Van Oudenhove. Het grootste gevaar binnen de klassieke media schuilt in de berichtgeving, die vandaag de dag enorm gekleurd en gemanipuleerd is.

Groeten,

CaRf
carf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2002, 10:25   #14
carf
Vreemdeling

carf's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar carf
Standaard

Hey,

ik zou de discussie over media liever niet afleiden tot Rob Van Oudenhove. Het grootste gevaar binnen de klassieke media schuilt in de berichtgeving, die vandaag de dag enorm gekleurd en gemanipuleerd is.

Groeten,

CaRf
carf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 20:47   #15
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Ja is het niemand dan opgevallen dat de opkomst van het Vlaams belang samenvalt met de intrede van de zogenaamde vrije media in Vlaanderen. Of maw mediakanalen met een beduidend inferieure kwaliteit in vergelijking met de openbare omroep.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 21:40   #16
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Wow, had eerst niet door dat dit een drie jaar oud onderwerp was...nog van vor mijn tijd
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 18:57   #17
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Om weer geen nieuwe draad te moeten starten zet ik het maar hier

Isabel Alders
verhuist van De Tijd naar Het Laatste Nieuws. Wat twee uitersten lijken zijn in feite twee handen op dezelfde extreem rechtse buik. De Tijd voert intellectueel de strijd en HLN emotioneel.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 28 april 2016 om 18:58.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 11:16   #18
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door memedir Bekijk bericht
Nee. We leven niet in Turkije onder Erdogan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 12:50   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door memedir Bekijk bericht
Zolang de media geen leugens verkondigt, en de privacy respecteert, is er geen probleem.

Zo te lezen heb je een probleem met persvrijheid. Als uw land België is geworden dan zou het tijdens de inburgeringscursus toch duidelijk moeten zijn dat persvrijheid hier belangrijk is.

Turkije is geen democratisch land.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be