![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de daders in Polen terecht staan of in Belgique | |||
Belgique |
![]() ![]() ![]() |
14 | 50,00% |
Polen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 50,00% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar moeten de daders van de MP3 moord berecht worden volgens u? De Poolse gemeenschap zelf vindt in Polen. Begrijpelijk, zo krijgen de Polen kans om hun blaam te zuiveren, die de jongeren toch wel aan de Polen gegeven hebben. Maar ook hun rechtvaardigheidsgevoel speelt mee, want de dader zou daar tot 50 jaar kunnen krijgen.
In Belgique kreeg de dader bij een gelijkaardig incident, de dood van Patrick Mombaerts, slechts een vermaning: "ni meer doen he, stouterik!". Waarschijnlijk zullen de daders hier een iets zwaardere straf krijgen, maar de 50 jaar die ze in Polen te wachten staat, verbleekt daarmee. Als ze hier al niet vrijgesproken worden wegens procedurefouten: het publiceren van hun opsporingsfoto's zou daartoe al aanleiding kunnen geven met een gewiekste advocaat... Wat denkt u?
#2 |
|
![]() Feiten zijn gepleegd in België, dus ook berechting in België.
vind ik toch ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is naar Polen gevlucht dus laten ze hem daar maar berechten.
Hadden hij of zijn ouwen hem hier aangegeven inplaats van hem te laten lopen, dan was hij vanzelfsprekend hier berecht en zou hij geen tien jaar gezeten hebben. Eigen schuld, dikke bult. |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Je zou ook kunnen zeggen dat Polen verantwoordelijk is voor zijn onderdanen, zeker nu hij België ontvlucht is.
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=34 Laatst gewijzigd door baarle : 27 april 2006 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als dit een normal land was, zou ik zeggen: in België, gezien hij in België een Belgische burger vermoord heeft.
Gezien dit een land is met een afgrijselijk bestuur, dat moordenaars en straatschenners uit de wind probeert te zetten en ze na korte tijd weer op op zijn burgers loslaat, verkies ik Polen. Een mogelijke straf tot 50 jaar, en een Poolse cel: dat is iets rechtvaardiger dan 9 jaar Lantin waarvan hij er maar 3 zal moeten uitzitten. Leve Polen dus! Laatst gewijzigd door baarle : 27 april 2006 om 09:52. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() [SIZE=1]
Citaat:
*knip* Schelden is niet toegelaten op het forum!
[SIZE=1][/SIZE] Laatst gewijzigd door Diatonos : 27 april 2006 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Zou het niet 'leuk' zijn mochten de ouders van het slachtoffer beslissen waar hij berecht wordt?
Laatst gewijzigd door Diatonos : 27 april 2006 om 12:26. |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat de Polen dat maar beslissen. Zij hebben hem, zij hebben goeie redenen om hem niet zacht aan te pakken (internationaal imago) en zullen dat in elk geval beter doen dan ons slapende gerecht.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders kunnen we hem evengoed in de VS, China of Saoedi-Arabië laten berechten; misschien krijgt hij wel de doodstraf... ![]()
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anders kunnen we hem evengoed in de VS, China of Saoedi-Arabië laten berechten; misschien krijgt hij wel de doodstraf...
![]() Dat zou m.i. het meest rechtvaardige zijn. Hij heeft immers ook Joe vermoord. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() laat ze hem hier maar terecht stellen. Zo kunnen de ouders het proces beter volgen. Anders zouden ze nog naar Polen moeten reizen.
De strafmaat, sjah, dat speel niet zo heel veel rol, het zal Joe niet terugbrengen. Als hij maar gestrafd wordt |
![]() |