![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ANTWERPEN -- De Antwerpse hoofdcommissaris Serge Muyters (37) out zichzelf als homo. Hij raakte vooral bekend als de man die de rosse buurt opkuiste in de VRT-serie Het leven zoals het is . Het is ook de eerste commissaris die zichzelf out.
,,Ik ken er nog wel'', zegt Muyters. ,,Ik wil vooral jonge homo's en lesbiennes duidelijk maken dat ze ook bij de politie kunnen werken. In tegenstelling met wat er soms wordt beweerd. Toch is het niet altijd gemakkelijk, zoals ik zelf heb mogen ervaren. Het is best zich in het begin wat onopvallend op te stellen.'' Muyters' partner is ook commissaris bij de Antwerpse politie. De hoofdcommissaris out zich in het septembernummer van De Magneet , het tijdschrift van Het Roze Huis in Antwerpen. Dat nu al enkele uittreksels op zijn website brengt. Daarin zegt hij onder meer dat de Antwerpse politie steeds meer openlijke homo's en lesbiennes telt. ,,Het klimaat veranderde de jongste jaren aanzienlijk. In 1989 moest je er niet aan denken openlijk als homo te functioneren in het korps.'' Vorig jaar maakte Muyters zijn seksuele voorkeur duidelijk aan zijn collega's. ,,Er werd al lang over geroddeld. Ik wil niet te koop lopen met mijn homoseksualiteit, maar heb ook geen zin om met één been in de kast te blijven zitten.'' 08/08/2003 (standaard) volledig interview te lezen op www.hetrozehuis.be Ge moet het maar doen terwijl meer dan de helft van het blauw op de antwerpse straten eerder bruin is. hetzij allochtone moslims of hetzij vlaams blokkers ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Vandaar dat hij die rosse buurt heeft opgekuist. Den egoist!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik moet toegeven, dat was ook mijn eerste gedacht, toen ik vanmorgen de krant las ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan bestaat er blijkbaar toch een flik in Antwerpen die zich niet laat omkopen. 8)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Breaking news ******* breaking news
Bekende Antwerpse homo bekent dat hij flik...ker is. ![]() Als die mens er maar gelukkig mee is. En ik kwam toch niet in die rosse buurt om te smossen. Alleen maar af en toe om wat smoskes te halen. Bij dat beenhouwerke op het hoekske. Waren er lekkere. ![]() Ik heb er vroeger nog achter het hoekske gewerkt. Neen, niet in de branche. ![]() ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Gouverneur
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zo stom zijn ze niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Wat is er mis met homo's in het beroepsleven ? Ze kunnen elk beroep uitoefenen wat mij betreft, maar hetero's staan ook niet elk moment hun hetero-zijn te benadrukken, men gedraagt zich gewoon normaal en fatsoenlijk en niemand die er een probleem mee heeft.
Ik had op de middelbare school in Nederland een leraar die homofiel was. Een wreed knappe vent trouwens, zonde eigenlijk. Ik herinner me vooral dat hij het heel leuk vond om in de meisjestoiletten binnen te stormen om stiekeme rooksters (mocht namelijk niet van het schoolreglement) te betrappen, wat kon die man brullen zeg ! Als niet-rookster heb ik daar met plezier naar gekeken, dat kan ik je wel vertellen. In de klas was hij echter op en top een leraar, buiten de klas was hij een vriendelijke man bij wie je je problemen kwijt kon (tja die Nederlandse "praatcultuur" hè). Een sieraad voor zijn beroep. Ik heb ook hetero-leraren gehad en daar waren goeie en slechte bij. Wat is het verschil ?
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() De politie moet qua samenstelling het evenbeeld zijn van de maatschappij: die dooddoener wordt tot vervelends toe gepredikt door talrijke politici.
Nu de Antwerpse politie schijnt daarin te slagen: Homo's, vrouwen, migranten behoren reeds tot het korps maar ook sjoemelaars, profiteurs, plaatsjeszoekers, geweldenaars en racisten hebben er hun plekje gevonden. Als dat geen mooi doorslagje is van de Antwerpse samenleving? ![]()
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Flikkers, vreemdelingen,... horen niet thuis in de politie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Het gaat om hun capaciteiten, de rest mag van geen enkele tel zijn.
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor wanneer de eerste politiecommissaris die zich out als junkie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid