Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2006, 13:21   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Nieuwe vervolging jaagt kiezers naar Vlaams Belang

Citaat:
BRUSSEL — Het Vlaams Belang heeft geen reclamebureau nodig, de extreem-rechtse partij van Filip Dewinter krijgt de stemmen in de schoot geworpen. Deze keer is het de nieuwe vervolging — om hun staatsfinanciering af te nemen — die leidt tot een nieuwe opstoot. Het VB is zelfs de enige winnaar in de laatste peiling van 2005 van ‘De Stemmenkampioen’. Niet minder dan 36,5% van de naar het VB overgelopen kiezers noemt ‘de nieuwe vervolging’ spontaan als motief.
Behalve het VB gaan alle partijen er in december op achteruit. De SP.A zakt onder de 18%, de VLD opnieuw onder de 15% en CD&V geeft een half percentje prijs tot 30,9%. Binnen de kartels blijven de verhoudingen stabiel met 0,6% voor Vivant, 1,4% voor Spirit en, 6,8% voor de N-VA. De partij van voorzitter Bart De Wever is daarmee groter dan Groen, dat op 6,6% blijft hangen.

Merci, Lambert
‘De Stemmenkampioen’ vraagt ook telkens naar de motieven achter een gewijzigde voorkeur. Dat levert zeer interessante informatie op over de redenen waarom kiezers overstappen naar het Vlaams Belang. De grootste groep (36,5%) dankt het VB dus aan de niet aflatende pogingen van Geert Lambert
(Spirit) om concurrent VB zijn centen af te nemen in een nieuw proces.
Dit staat te lezen in de laatste analyse van de stemmenkampioen. Velen hadden op het forum hetzelfde gezegd, nu wordt het bevestigd.

Wat mij opvalt is dat de partij van Geert Lambert slechts 1.4% van de stemmen haalt. Hoe democratisch ben je als je met zo'n kleine aanhang komt vertellen dat het Vlaams Belang met bijna 30% van de stemmen moet worden verboden, of in het beste geval het zwijgen opgelegd en de dotatie afgenomen ?
Oud 19 mei 2006, 13:39   #2
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat mij opvalt is dat de partij van Geert Lambert slechts 1.4% van de stemmen haalt. Hoe democratisch ben je als je met zo'n kleine aanhang komt vertellen dat het Vlaams Belang met bijna 30% van de stemmen moet worden verboden, of in het beste geval het zwijgen opgelegd en de dotatie afgenomen ?
Waarschijnlijk is de Geert jaloers op het aantal stemmen en de daarbijhorende dotaties, ik denk niet dat je het verder moet zoeken.
Jaloezie lijd blijkbaar tot haat bij sommigen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 13:41   #3
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit staat te lezen in de laatste analyse van de stemmenkampioen. Velen hadden op het forum hetzelfde gezegd, nu wordt het bevestigd.

Spirit heeft nauwelijks meer stemmen dan de B.U.B., maar ze komen wel 100 keer méér in de media.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 13:44   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Spirit heeft nauwelijks meer stemmen dan de B.U.B., maar ze komen wel 100 keer méér in de media.
Nauwelijks meer is dan ook weer een lichte beoordeling. Ze halen drie keer jullie aantal.

Maar kom, 1.4% is ook niets. Ze zouden dus beter walvis Lambert ook wat minder mogen laten zien. Interesseert maar weinig mensen.
Oud 19 mei 2006, 13:58   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hun voorzitter legt dan ook meer gewicht in de schaal.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 14:16   #6
Liefje.
Vreemdeling

Standaard

Geet Lambert is verdorie de enige die iets aan de wapenwet wou doen, de enige die moed genoeg heeft om te zeggen waar het op staat rond het VB. Waar zagen jullie over? Dat ze niet veel stemmen halen, dat kan me geen zak schelen, het gaat me erom wat iedere partij doet, waar ze in geloven. Niet wat ze de mensen inlepelen...
Liefje. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 14:21   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog effen Spirit haalt het stemmenaantal van jouw 'partij'.

Dankzij de media.

Bedank dus de media liever op je blote knieën dat ze Geert Lambert in hun vizier halen inplaats van Hans van de Cauter.

Heb je trouwens ook nog commentaar op de grond van de zaak? Op het feit dat de voorzitter van de minipartij Sprirt, evenals de voorzitter van die mini-mini-partij bub trouwens, de partij van een kleine 30% Vlamingen haar op democratische wijze verworven dotatie wilt ontnemen?
Oud 19 mei 2006, 14:21   #8
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antoon, ik lees in dat bericht nergens het percentage dat het VB in die peiling haalt. Heb je dat?

Heb je ook de link vanwaar je dit bericht haalt?

Dank bij voorbaat.
Oud 19 mei 2006, 14:22   #9
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Beginnen vreten, Hans! En die roze bril vervangen door een grasgroene.
Oud 19 mei 2006, 14:24   #10
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liefje. Bekijk bericht
Dat ze niet veel stemmen halen
... betekent dat de burger hen niet lust en dat ze dus geen mandaat hebben om te doen wat ze doen.
Oud 19 mei 2006, 14:30   #11
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

hoog tijd om het VB lokaal aan de macht te laten komen en het dan op zijn bek te laten gaan.
desnoods door hier en daar wat bananenschillen te leggen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 14:31   #12
Don Quichote
Banneling

Standaard

Hopelijk gaat het voor het VB een paar honderdduizend zeeer trouwe kiezers opbrengen.
Voortaan ik ook VB, ben dat wanbeleid, die lafheid voor de Vlaamse zaak, kotsbeu.
Ik zie zelfs geen reden om nog ooit weer op de traditionelen te stemmen.
Ze hebben teveel dikke woorden gegeven voor de verkiezingen,om daarna, wanneer ze mee aan de macht zijn, juist het tegenovergestelde te doen.

Vlaanderen wordt leeggezogen door Wallonie, met medewerking van zogezegd Vlaamse "leiders".

Volksverraders !

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 19 mei 2006 om 14:34.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 14:33   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Antoon, ik lees in dat bericht nergens het percentage dat het VB in die peiling haalt. Heb je dat?

Heb je ook de link vanwaar je dit bericht haalt?

Dank bij voorbaat.
Het percentage van het VB staat er deze keer inderdaad niet bij. Maar gezien de stemmenkampioen het reeds had over 27% en men nu schrijft dat het Vlaams Belang weer eens groeit, dan denk ik dat de 30% naderen.

De link is www.stemmenkampioen.be, maar je moet registreren om de resultaten te kunnen lezen. Als je geregistreerd en ingelogd bent, ga dan naar 'resultaten & analyses'.
Oud 19 mei 2006, 14:34   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liefje. Bekijk bericht
Geet Lambert is verdorie de enige die iets aan de wapenwet wou doen, de enige die moed genoeg heeft om te zeggen waar het op staat rond het VB. Waar zagen jullie over? Dat ze niet veel stemmen halen, dat kan me geen zak schelen, het gaat me erom wat iedere partij doet, waar ze in geloven. Niet wat ze de mensen inlepelen...
En jou hebben ze niets ingelepeld, bedoel je?

Dus volgens jou gaat het er niet om hoeveel stemmen een partij haalt?
Met welk doel keurde Spirit dan mee de kiesdrempel goed?

En waar was Spirit toen DEZE kiezersbelofte diende te worden waargemaakt?

Citaat:
"Verlaten van kamercommissie tijdens cruciale stemming was zaak van leven of dood"

Van onze redacteur
BRUSSEL - Op 17 februari zou de bevoegde kamercommissie de volksraadpleging over de Europese grondwet goedkeuren. Zou, want het voorstel werd uiteindelijk verworpen met 8-9. [SIZE=4]Geert Lambert[/SIZE][SIZE=4], voorzitter van hevig voorstander van de volksraadpleging Spirit, verliet de commissie net vóór de stemming.[/SIZE] Een vertegenwoordiger van kartelpartner SP.A, [SIZE=4]even hevig tegenstander[/SIZE],
stemde in zijn plaats tegen.

We vroegen Geert Lambert om een reactie.

- Meneer Lambert, waarom ontliep u gisteren de stemming in de bevoegde kamercommissie?

Geert Lambert: "Ik werd weggeroepen om technische redenen. Niet omdat ik op de vlucht was."

- Wat waren die technische redenen?
"
Wel, hoewel het hier een privé-aangelegenheid betreft, speel ik liever open kaart. Mijn bril stopte met afscheiden."

- Afscheiden?

"Van medicinale algen. U denkt toch niet dat ik vrijwillig met een belachelijk groen montuur rondloop? De kleur is afkomstig van geneeskrachtige groene algen die zeer langzaam door mijn bril worden afgescheiden en op die manier door mijn lichaam opgenomen. Die algen dienen om mijn kwabkin te bestrijden. Maar deze algen werken alleen als de afscheiding continu 24/24 uur gebeurt. Het toeval wil dat de algen net voor de stemming stopten met werken. Ik was dus gedwongen de commissie te verlaten om mijn bril opnieuw in te smeren met die algen. Stomweg was ik het potje met de zalf in mijn kantoor vergeten. U begrijpt dat mijn gezondheid boven alles gaat."

Oud 19 mei 2006, 14:34   #15
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hun voorzitter legt dan ook meer gewicht in de schaal.
100 keer meer?
Oud 19 mei 2006, 14:35   #16
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Hopelijk gaat het voor het VB een paar honderdduizend zeeer trouwe kiezers opbrengen.
Voortaan ik ook VB, ben dat wanbeleid, die lafheid voor de Vlaamse zaak, kotsbeu.
Ik zie zelfs geen reden om nog ooit weer op de traditionelen te stemmen.
Ze hebben teveel dikke woorden gegeven voor de verkiezingen,om daarna, wanneer ze mee aan de macht zijn, juist het tegenovergestelde te doen.

Vlaanderen wordt leeggezogen door Wallonie, met medewerking van zogezegd Vlaamse "leiders".

Volksverraders !
Ochot, weer zo'n volbloed VB'er die komt verklaren dat hij nu pas VB'er zou geworden zijn... Zielig.
Oud 19 mei 2006, 14:36   #17
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
hoog tijd om het VB lokaal aan de macht te laten komen en het dan op zijn bek te laten gaan.
desnoods door hier en daar wat bananenschillen te leggen.
Het is nooit gelukt met democratische verkiezingen, het lijkt ook niet te lukken via gearrangeerde politieke rechtzaken, het zal naar mijn mening dus ook niet lukken door een eventuele drooglegging, laat staan door ze aan de macht te laten. Zelfs als er ondemocratische truukjes (jij noemt ze bananenschillen) worden gebruikt.

Maar dat weet je allemaal zelf. Je kwam gewoon even je frustraties uitluchten.
Oud 19 mei 2006, 14:36   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Beginnen vreten, Hans! En die roze bril vervangen door een grasgroene.
Oud 19 mei 2006, 14:37   #19
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nog effen Spirit haalt het stemmenaantal van jouw 'partij'.

Dankzij de media.

Bedank dus de media liever op je blote knieën dat ze Geert Lambert in hun vizier halen inplaats van Hans van de Cauter.

Heb je trouwens ook nog commentaar op de grond van de zaak? Op het feit dat de voorzitter van de minipartij Sprirt, evenals de voorzitter van die mini-mini-partij bub trouwens, de partij van een kleine 30% Vlamingen haar op democratische wijze verworven dotatie wilt ontnemen?
Ik denk dat het B.U.B.-standpunt terzake al voldoende bekend is: schaf al die partijfinanciering gewoon af.
Oud 19 mei 2006, 14:38   #20
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nauwelijks meer is dan ook weer een lichte beoordeling. Ze halen drie keer jullie aantal.

Maar kom, 1.4% is ook niets. Ze zouden dus beter walvis Lambert ook wat minder mogen laten zien. Interesseert maar weinig mensen.
Als zij 60.000 stemmen halen met 100 keer méér madia-aandacht, ja dan kunnen wij er 1.300.000 halen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be