Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2006, 09:16   #1
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard Opnieuw meer HIV in België

Aantal aidsbesmettingen in België stijgt

ma 22/05/06 - Het aantal aidsbesmettingen in ons land stijgt opnieuw. Dat blijkt uit cijfers van Sensoa, het Vlaamse expertisecentrum voor seksuele gezondheid en hiv.

Afgelopen jaar kwamen er 1.066 nieuwe besmettingen bij, een stijging met meer dan zes procent. In 2004 was het aantal besmettingen nog gedaald voor het eerst in tien jaar.
"De laatste jaren schommelt het aantal nieuwe diagnoses bij de Belgen tussen 200 en 270 gevallen per jaar", zegt Boris Cruyssaert van Sensoa.
"85 procent van de besmettingen bij Belgen doet zich voor bij mannen. In drie op de vier gevallen werden ze besmet via homoseksueel contact."
"Bij de niet-Belgen in ons land ligt dat anders. Daar doen de nieuwe besmettingen zich in iets meer dan de helft van de gevallen voor bij vrouwen en dan vooral na heteroseksueel contact." Bij de niet-Belgen daalt het aantal besmettingen wel.

vrtnieuws.net

Laatste kwam Spirit kamerlid A. Storms nog in de media verkondigen dat het weigeren van homo's bij bloeddonatie discriminatie was? Natuurlijk, niet elke homo vertoont risicogedrag en velen hebben een vaste partner, maar wie rijdt niet eens een scheve schaats, he?

Vuile hetero, jaja...

Als ik moet kiezen tussen stigmatiseren of het risico op aids door bloedtransfusies vergroten, dan weet ik het wel hoor, sorry daarvoor.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 14:41   #2
PAJOT
Banneling

Standaard

Aids kan je nog steeds het best bestrijden door niet op alles te springen wat beweegt.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 16:27   #3
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Aantal aidsbesmettingen in België stijgt

ma 22/05/06 - Het aantal aidsbesmettingen in ons land stijgt opnieuw. Dat blijkt uit cijfers van Sensoa, het Vlaamse expertisecentrum voor seksuele gezondheid en hiv.

Afgelopen jaar kwamen er 1.066 nieuwe besmettingen bij, een stijging met meer dan zes procent. In 2004 was het aantal besmettingen nog gedaald voor het eerst in tien jaar.
"De laatste jaren schommelt het aantal nieuwe diagnoses bij de Belgen tussen 200 en 270 gevallen per jaar", zegt Boris Cruyssaert van Sensoa.
"85 procent van de besmettingen bij Belgen doet zich voor bij mannen. In drie op de vier gevallen werden ze besmet via homoseksueel contact."
"Bij de niet-Belgen in ons land ligt dat anders. Daar doen de nieuwe besmettingen zich in iets meer dan de helft van de gevallen voor bij vrouwen en dan vooral na heteroseksueel contact." Bij de niet-Belgen daalt het aantal besmettingen wel.

vrtnieuws.net

Laatste kwam Spirit kamerlid A. Storms nog in de media verkondigen dat het weigeren van homo's bij bloeddonatie discriminatie was? Natuurlijk, niet elke homo vertoont risicogedrag en velen hebben een vaste partner, maar wie rijdt niet eens een scheve schaats, he?

Vuile hetero, jaja...

Als ik moet kiezen tussen stigmatiseren of het risico op aids door bloedtransfusies vergroten, dan weet ik het wel hoor, sorry daarvoor.
ik geef zelf bloed, en elke keer vraagt men mij opnieuw (alle drie maanden ongeveer) of ik nieuwe partners heb, of ik homo ben, of ik vreemd loop, drugs neem (inspuit), me laten tatoueren heb kortsleden, of piercings heb laten zetten...het is een standaard-vragenlijst, en ik vind dat eerder geruststellend, en in ieder geval doodnormaal, dat men dat allemaal vraagt.In Spanje bvb. kan je je plasma verkopen, en je ziet daar van alles in de rij staan: zatlappen , junkies, landlopers...vies boeltje.Er is daar ook geen kontrole op hoe dikwijls je bloed of plasma geeft.Als je het te dikwijls doet, verzwak je, en dat komt de kwaliteit van het bloed natuurlijk niet ten goede.
Ik vind het prima dat Olébis geweerd worden.Mischien heb ik ooit zélf ook eens bloed nodig, en het zou me storen hun bloed in mijn aders te krijgen.Dat een beetje van het mijne bij hun binnengaat, stoort me dan weer niet. Ze kunnen er enkel beter van worden...wat van in het begin ook de bedoeling was: andere mensen helpen, gelijk wie, zonder onderscheid van kleur, ras, politieke overtuiging of seksuele geaardheid.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be