![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "De islam - en dat is iets wat men in politieke kringen nog altijd niet onder DURFT te zien - is niet alleen een godsdienst. Het is in de eerste plaats een systeem dat zegt wat men mag doen en wat niet."
"De onderwerpen gaan over totaal andere culturele, socio-economische en politieke zaken, in een totaal andere tijd en in een wereld die in GEEN ENKEL OPZICHT te vergelijken is met ons hedendaags Europa." "Men WIL eenvoudigweg geen integratie. Of men wil er wel één, maar volgens de eigen islamitische normen. Ze willen in ONS land leven volgens HUN regels. En als dit ongelovige regime dat toelaat, zoveel te beter. Daarom zeg ik dat het dragen van een hoofddoek, het voortdurend eisen dat bepaalde islamregels algemeen erkend worden, het binnen het kader van de scheiding tussen kerk en - excuseer - moskee en staat rechterlijk afdwingen van islamitische regels, erop neerkomen dat ze ons hele systeem afwijzen." "Over dertig �* veertig jaar zal de streek van Noord-Frankrijk (...) tot Rotterdam één islamitische enclave zijn. Vlaanderen en Brussel liggen daarin. Binnen twintig jaar al is Brussel de grootste maghrebijnse stad buiten de Maghreb. (...) Onze samenleving zal gedestabiliseerd worden. De moslims zullen probleem na probleem opwerpen, steeds meer eisen stellen en het straatbeeld bepalen. Dat is misschien het einde van de overwegend Europese cultuur." "Ik verwijt onze politici en al de aanhangers van het verkeerd begrepen multiculturalisme dat ze verraad plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Die hebben van dit kleine stukje van de wereld iets unieks gemaakt op het gebied van democratie, welvaart, vrijheid en verdraagzaamheid. Dat alles - waarvoor de moslims tussen haakjes naar hier komen - wordt nu kapot gerelativeerd." Urbain Vermeulen, professor en islamoloog Om dit schrikwekkend toekomstbeeld tegen te gaan heeft de stemplichtige vandaag de dag geen andere keus meer dan te stemmen voor.... (vul zelf maar in)
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 1 juni 2006 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben niet akkoord, de diversiteit van imigranten blijft diversivieren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() politiekers van NU, zijn verantwoordelijk voor het bloedvergieten binnen hier en enkele jaren(zie parijs). Denken werkelijk dat het probleem zichzelf zal oplossen en dat alles in orde zal komen met eens rond een tafelke te gaan zitten.!
NU ingrijpen om verdere problemen te vermijden, zowel voor de autochtoon als allochtoon. De Politiek zit BLOKVAST ivm dat probleem, weten geen kanten meer uit. Ze mogen hier niet blijven, maar men kan ze ook niet terugsturen vb omdat sommigen hun kinderen hier geboren zijn.!!!!!!!!!!! K'zou nog langer wachten............................... ![]() Enige oplossing is streng maar rechtvaardig & menswaardig optreden, maar er is maar een partij die dat wilt doen.! Die partij waarvan ze de centen willen afpakken ![]() Laatst gewijzigd door colargo : 1 juni 2006 om 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() de politiek is niet blokvast ze moet risico's nemen en daar zitten ze dus op vast...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Walen en Magribijnen [eigenlijk ook turken, grieken..] gaan prima samen samen[heb ik opgemerkt]. Ik hoop dat de Vlaamingen hun ras zouden beschermen in Vlaanderen en niet verder te gaan wonen.
Laatst gewijzigd door Internationalist : 2 juni 2006 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() ”Islamiseren doe je niet door je op te sluiten, maar door bestaande seculiere of christelijke structuren te gebruiken en deze op den duur te doen ‘van kleur te laten verschieten’”, zegt de prediker (kleinzoon van de oprichter van de Moslimbroeders) Tarik Ramadam. Dit is ook de strategie van de directeur van Milli Görüs. Omdat hun jeilige missie dit dot doel heeft de islamisering van de westerse samenleving, zich niet verhoudt met het creëren van getto’s, zoals islamitische scholen (Ramadam is daar tegen), maar door het gebruiken en islamiseren van bestaande structuren.
(zie ‘Gedwongen tot weerbaarheid, Sylvain Ephimenco, uitgeverij Houtekiet, 2005 ) In de grootstad is deze islamisering bezig op een subiele manier, gebruik makend van seculiere en christelijke structuren: gesluierde vrouwen (ambtenaren) in overheidsdiensten in contact met het publiek, sommige gemeenschapsscholen en katholieke scholen waar islamitische symbolen (zoals de hoofddoek) primeren, halal maaltijden in scholen en ziekenhuizen, vrouwen die weigeren om zich in ziekenhuizen door een mannelijke verpleger of dokter te laten onderzoeken,moeders die bij consultaties bij Kind en Gezin weigeren om hun kinderen uit te kleden voor het onderzoek, stijging van het seksisme en machismo in het straatbeeld….Vrouwen en meisjes die niet meer gewoon in rok op straat kunnen rondlopen, geen vrouwen meer in het straatbeeld ’s avonds (enkel overdag om te winkelen), café’s en vzw’s vol macho mannen… Dit lijkt irreversibel en onomkeerbaar….of zullen er toch nog op tijd grenzen worden gesteld aan deze voortschrijdende islamisering, machisering , onzichtbaar maken van vrouwen , raken aan onze verworven rechten, vrijheden en verworvenheden….Zoals het er nu uitziet is het al te laat…., tenzij er een beter beleid komt… Top 3 van de Antwerpse jongensnamen (zie Atlas-gebouw in de Carnotstraat): 1. MOHAMED 2. Thomas 3. Alexander Jaren geleden reeds lagen de kruisbeelden en andere christelijke symbolen van een Antwerpse katholieke school bijeen gegooid in een hoek, als vuil. Als die school nu leegloopt zie je ook zwaar gesluierde meisjes (met alles verhullende sluiers tot op het achterste) buiten komen. (Net zoals in enkele andere katholieke scholen, vb. Sint-Agnes op de Turnhoutsebaan, waar elk christelijk symbool werd verwijderd en waar je enkel gesluierde meisjes ziet buiten komen als die school uit is). In sommige katholieke scholen komt enkel nog de islam ter sprake.... Tegen de kerkdeur van een Antwerpse kerk wordt er steeds gevoetbald, de bal wordt tegen de deur geschopt terwijl gesluierde vrouwen op een bankje vol minachting voor een andere religie dan de hunne toekijken (als er al eens volwassenen bij deze vogelvrije straatjongens zijn). Op de muur naast de kerkdeur werden twee hakenkruisen getekend en op de kerkdeur en de muur ernaast wordt getekend en gekrabbeld. Als er weer eens een islamitische conferentie is van de organisatie 'jongeren voor islam' in het cultureel centrum, loopt de hele winkelstraat vol vrijwel onherkenbare, zwaar gesluierde meisjes, in bruine en purperen doeken, jonge mannen met baarden in pyjama. In de gang van het cultureel centrum, een openbare ruimte, wordt dan fundamentalistische literatuur verkocht. 'Besnijdenis is een eer voor vrouwen' kan je lezen in één van hun boeken (Gids voor een islamitische opvoeding, uitgeverij Noer, 2005) of 'Dat een afvallige, indien hij geen berouw toont, zou moeten gedood worden' 'De straf voor overspel tussen een gehuwd persoon en een ander gehuwd persoon is 100 stokslagen en steninging tot de dood erop volgt' (Geboorteregeling in de islam, uitgeverij Noer, 2005 'Leer de kinderen om wraak te nemen', 'dat het verboden is om de wetgevende macht aan een ander toe te schrijven dan Allah, zoals een democratie..' (Islamitische richtlijnen, uitgeverij el Tawheed, 2001). Tijdens de pauze wordt de gang van het cultureel centrum omgevormd tot een gebedsruimte en daarbij wordt de nooduitgang van het cultureel centrum geblokkeerd, zodat mensen die er andere zalen gebruiken, bij nood, de nooduitgang niet kunnen bereiken en dus gevaar lopen... Dit gebeurt allemaal onder het goedkeurend oog van burgemeester Janssens... Het oude centrum van Molenbeek IS al een islamitisch staatje. Ga er eens rondwandelen op een zonnige dag. Het hangt er vol affiches voor islamitische conferenties, namiddagen over de 'hijab, promotie voor het 'islamitisch instituut' (gefinancierd met geld uit het Midden-Oosten). Islamitische (fundamentalistische) boekhandels, kledijzaken met islamitische kledij en bijhorigheden, wijn en bier zijn er al veel langer uit de winkels gebannen. De 'mutawa' of 'religieuze politie kijkt toe op de kledij en 'bewegingsvrijheid' van de vrouwen, vrouwen die in winkels werken MOETEN gesluierd zijn en iemand die het waagt om alcohol te verkopen krijgt een fatwa over zich heen. Er zijn enkel café's (zonder bier) waar mannen (vrouwen komen er niet binnen) thee slurpen, vrouwen komen hoofdzakelijk gesluierd buiten (dus weggedoken, want volgens hun boekjes moet de vrouw zich in het openbaar 'verbergen'). Een vroegere parochiezaal is nu een moskee met moskee school en zaal 'Al Khalil' (Rue Vanderstraeten). Op de Gentsesteenweg zijn verschillende fundamentalistische boekhandels, waar onder meer boeken worden verkocht die aanzetten tot onverdraagzaamheid, haat en geweld tegen 'ongelovigen'. Een simpel wereldbeeld dat de wereld indeelt in 'gelovigen' en 'ongelovigen' (niet-moslims). De enige kerk (St Jean Baptiste) op een centraal plein is beschadigd en het voorwerp van vandalisme. In de kerkdeur staat tweemaal BEN LADEN gekerft, ook ARAB staat er een paar keer ingekerft, alsook Arabische woorden en er zijn spotprentjes op de deur gekleefd. Op de achterdeur van de kerk staat gegrift: M)lenbeek: de o werd vervangen door een halve maan..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() @ marjan
Heb je enige foto's met deze opschriften op de Saint Jean Baptiste kerk in Molenbeek? Zo niet, zal ik deze middag zelf eens deze dingen vastleggen op foto. Kwestie van een paar mensen hun ogen te laten open gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vertel dat aan iemand die mss op den boerenbuiten woont en die uit schrik dan voor een extreme partij zal stemmen. De rest is ook stigmatisatie, maar we gaan daar niet verder op ingaan op die flauwekul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
,,We hebben de Belgen hier weggejaagd'' De Marokkaanse moslim-apartheidsstaat Molenbeek ,,Hé, jij daar!'' Ik draai me om en zie een Marokkaanse vrouw die zwoegt op een fitnesstoestel. ,,Ja, jij'', zegt ze in het Arabisch. ,,Waar heb je jouw hijab gekocht?''Een beetje trots zeg ik dat mijn sluier een eigen creatie is. Van een wollen kaboutermuts heb ik een dikke, warme sluier gemaakt. Een pièce unique, zeg maar. ,,Zo jaren tachtig. Wat een leuk idee'', zegt de dame. ,,Een fitnesszaal voor moslims, dat vind ik pas leuk'', antwoord ik. ,,Ja, hier in Molenbeek leven we zoals we willen. Zelfs sporten doen we op onze manier.'' zegt de vrouw vrolijk. De islamitische fitnesszaal oumma-gym ontdek ik heel toevallig in de Menenstraat. In een van de vele hangars die Molenbeek rijk is, loop ik verloren en bel op goed geluk aan. De automatische deur lijkt wel te gehoorzamen aan het commando ,,Sesam, open u''. Voorzichtig stap ik binnen, het stemmetje in mijn hoofd laat weer van zich horen. ,,Je bent gek. Een gekke journaliste in een undercoveroperatie. Niemand weet dat je alleen in een mysterieuze hangar doolt. Zelfs jouw redactiechef weet van niets!'' Maar mijn nieuwsgierigheid kriebelt en ik sluit de deur achter me. ,,Tevreden, nu je binnen bent?'', treitert het stemmetje. ,,Jij bent hier allicht om informatie te vragen. Wel, je bent op het juiste moment gekomen. Het zijn nu de uren van de vrouw'', zegt een vriendelijke receptioniste. Ik weet niet waarover het Marokkaanse meisje het heeft en kijk haar vragend aan. ,,Dit is een fitnesscentrum'', zegt ze. ,,Hier komen moslims sporten, met respect voor islamitische regels.'' Op z'n moslims sporten, wat houdt dat in Allahs naam in? ,,In dit fitnesscentrum sporten mannen en vrouwen afzonderlijk. Ze hebben aparte uren: vrouwen komen van 9 tot 13u en van 16 tot 19u. De rest van de dag en de avond is gereserveerd voor mannen. We hanteren een strikte scheiding door middel van camerabewaking.'' Het meisje toont me hoe ze binnen op haar tv'tje ziet wie er aanbelt. Fitness op verzen In de grote fitnesszaal hoor ik geen muziek. Trainen doen ze hier op deuntjes van de walkman of op het trage ritme van de koran. ,,Lof aan Allah, de Heer der '', klinkt het uit de stereo. Terwijl verzen uit het heilig boek worden gereciteerd, zie ik moslima's van diverse pluimage zich fit sporten. Een oude vrouw draagt een hoofddoek, een andere van middelbare leeftijd stapt modern gekapt op de loopband. De meeste jonge meiden knopen hun hoofd in een kleurrijke bandana en kleden zich in een lichte gangsterstijl. Ook meisjes in boerka komen naar oumma-gym , een fitness met weinig bloot. Geen korte, strakke broeken en geen sexy sporttopjes. Hooguit zie je de armen tot aan de ellebogen, want een breed T-shirt kan nog door de beugel van de islamfashion. Ook in de sauna van dit sportcentrum gelden kledingregels. Het zweetkot is nochtans voor privé-gebruik, dus geen keurende blik van volslagen vreemden. Niettemin 'Veuiller respecter la pudeur islamique', staat naast de deur van de sauna geschreven. Een tekening toont hoe die 'islamitische schaamte' te respecteren: de afgebeelde vrouw is gekleed van de borst tot onder de knieën. De mannenfiguur staat in een lange short, het bovenlijf bloot. In de Marokkaanse hamam gaat het er anders aan toe, denk ik bij mezelf. Daar wassen moslimvrouwen zich naakt en ongegeneerd. Wie wil, draagt een slipje. In oumma-gym kunnen sportieve moslims ook terecht voor groepslessen. Ik schrijf me in voor een sessie bodysculpt ofwel een uurtje spieren trainen in de grote spiegelzaal. Onze begeleidster Rachida begint met een lichte opwarming op Arabische dansmuziek. Rachida spreekt een mengeling van Frans met Arabisch. ,,Il ne faut pas chetah'', zegt ze geamuseerd. Dat is mixtaal voor ,,Je mag niet dansen.'' Ik heb anders veel zin om mijn heupen te wiegen, om te swingen op een opzwepend habibi-liedje . Traag en gemoedelijk De sfeer onder de moslima's is gemoedelijk. Gespreksonderwerp nummer één is hun kroost. ,,Mijn jongen heeft zijn arm gebroken op school. Mijn man is furieus, hij denkt dat zijn zoon getroffen is door het boze oog. Maar zeg nu zelf, ongevallen gebeuren. Het boze oog slaat niet altijd toe'', vertelt een vrouw aan haar vriendin. Gespreksonderwerp nummer twee: lekker eten. Enkele deelneemsters snakken naar couscous, klaargemaakt door hun sportbegeleidster. ,,Een pak slaag. Dat krijgen jullie van mij'', grapt Rachida en ze grijpt naar een bezemsteel, die dient voor evenwichtsoefeningen. Ik waggel en wankel met de stok in mijn handen. Net als velen in de zaal voel ik geen vaste grond onder mijn voeten. Niet alle deelnemers zijn stipt op tijd voor de les. De laatkomers worden vriendelijk gegroet door Rachida en stappen zonder excuus in de les. Zalig, denk ik. Weg stiptheid, weg discipline. Als Marokkaanse leid ik met plezier een traag, ontspannen bestaan. Als Vlaamse journaliste is stress mijn deel. Als vrouw van twee culturen haast ik me langzaam in mijn leven. Wanneer ik buitenstap, zie ik nog net een vrouw in een hoekje van het fitnesscentrum bidden. Aan de receptie staat een bordje: 'Vijf minuten voor het gebed. Gelieve te wachten.' Ik moet aan mijn moeder denken. ,,Bidden is een sport'', zegt ze vaak. Op weg naar mijn flatje in de Rue De Ribaucourt doe ik een test. De tel-de-Belgen-in-Molenbeek-test. De hele tijd speur ik de straat af op zoek naar een autochtoon. Aha, eindelijk, op het Sint-Jan Baptistplein zie ik een Belgische bejaarde. Ze rammelt met een boodschappenkarretje voorbij. Het oudje is geen autochtone meer in dit stuk moslimland. Nee, denk ik, ze is een vreemde in een stad die ooit de hare was. Bange Belgen ,,Vroeger woonden hier veel Belgen maar we hebben ze allemaal weggejaagd'', zegt mijn Marokkaanse slager. ,,De kleine criminaliteit tiert hier welig. De Marokkaanse jongeren hebben het onder meer gemunt op de tasjes van de Belgen. De flikken? Die weten van geen aanpakken. De Belgen zijn terecht bang geworden en hebben hun biezen gepakt.'' Zijn Marokkaanse vrouwen dan geen slachtoffer van tasjesrovers? ,,Nee, nee, de crimineeltjes durven geen Marokkaanse vrouwen aan te vallen uit schrik voor wraak. Als je hier een Marokkaanse lastig valt dan heb je te maken met haar zonen, broers en neven. Onze Marokkanen weten elkaar te vinden, Molenbeek is immers klein. Daarom vallen Marokkanen geen Marokkanen lastig.'' De ontsporing van de migrantenkinderen is te wijten aan de slechte opvoeding door de ouders, meent de slager. ,,De eerste generatie allochtonen heeft zijn kinderen verwaarloosd. Die hebben al hun verdiende poen naar Marokko gestuurd, in de hoop om ooit terug te keren naar hun land. De kinderen zoeken het geld dan maar op straat. Dat is een goedverdienende job geworden, legaal werken willen ze allang niet meer. Het is triestig hoe dit alles uitmondt in een verliessituatie voor beide partijen; de eerste generatie is niet teruggekeerd naar Marokko en hun kinderen leven van de straat. God behoede ons.'' Ik vraag aan de slager of zulke jongeren niet in terroristische handen zouden kunnen vallen. De man verkrampt een beetje. Wanneer ik het met Marokkanen in Molenbeek over el erhab heb, is een achterdochtige verkramping een typische reactie. ,,Nee, nee, niks terrorisme. Het blijft hier bij kleine criminaliteit.'' Met mijn flatgenote Amira ga ik boodschappen doen. Een tijdlang worden we gevolgd door Oost-Europese bedelaars. ,,Uit mijn ogen'', snauwt Amira tegen de jongetjes en ze zucht. ,,Onze Marokkanen zie je niet bedelen, hé.'' Misschien is dat de troef van de Marokkaanse apartheidsstaat Molenbeek, denk ik. Niet bedelen, niet integreren, niet met Belgen moeten feesten op gesubsidieerde party's, geen zever over migrantenquota op het werk. Moslimstaat Terwijl het migrantendebat eindeloos en vruchteloos wordt gerekt, zijn de Molenbeekse moslims niet bij de pakken blijven zitten. Ze kozen een eigen weg wars van integratie; de weg van een Marokkaanse moslimstaat middenin België. Twee maanden lang maak ik dezelfde keuze: brood koop ik bij de Marokkaanse bakker niet ver van het Gemeenteplein, voor medicijnen ga ik naar de Marokkaanse apotheek Myriem aan het Sint-Jan Baptistplein, de Marokkaanse slager in de Rue de Ribeaucourt voorziet me van halal-vlees , bidden doe ik in een van de ontelbare moskeeën en sinds kort sport ik op z'n islamitisch. Leuk, dat ons-kent-ons-gevoel. Ook leuk, in Molenbeek ben ik gewoon Hind. Vragen als ,,wat betekent jouw naam en wat eten jullie thuis'', hoef ik hier niet te beantwoorden. Maar ik moet toegeven, twee maanden lang bekruipt me ook een soort eilandgevoel. Dat gevoel heeft niets romantisch of poëtisch. Het is gewoon een verstild verlangen naar diversiteit, want de moslims in Molenbeek lijken allemaal uit hetzelfde hout gesneden. Hun leven wordt gedomineerd door de islam, de islam, en wel duizend keer de islam. In al het wereldkwaad zien ze het werk van ,,vuile zionisten''. De Palestijnse kwestie en de islamitische martelaars liggen hen na aan het hart. En de binnenlandse politiek? Die kan hen gestolen worden. ,,Verhofstadt, c'est qui?'' Dit is deel 4 in een reeks van 6 reportages. Morgen: ,,Ik wil wel een aanslag plegen''. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() Nee, ik heb geen foto's genomen van die kerkdeur waarin BEN LADEN en andere provocerende woorden zijn ingekerft. Als je foto's neemt van die bedreigde kerk, wil je deze dan ook op deze site plaatsen ajb zodat de oogjes van al die onwetende, wereldvreemde 'bruikbare idioten' eindelijk eens open gaan. Ik kom niet in macho-seksistisch oud-Molenbeek waar vrouwen steeds meer 'onzichtbaar' worden, als ik er niet moet zijn, want ik voel me daar een dhimmi en ik WEIGER te leven onder de dhimmitude........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zegt maar wat ge wilt ik heb zelf die vrouwen gezien... Laatst gewijzigd door pinbag : 11 juni 2006 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In Hoboken aan de Salesianenlaan staat ook een kerk waarop de poëtische woorden "Ben Laden" staan gekalkt.
Een maand geleden toch. Ik weet niet of ze het nu al verwijderd hebben.
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Na dit antwoord van u zou de toekomst een schop tegen uw roestige gat moeten geven.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 11 juni 2006 om 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |