Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2006, 22:55   #1
PAJOT
Banneling

Standaard Hitte veroorzaakt problemen op de weg

BRUSSEL - Het wegdek op de autosnelweg A3/E40 tussen Brussel en Luik is zondag ter hoogte van Borgworm gesprongen, waardoor minstens een tiental wagens beschadigd raakten. De vervorming van het wegdek is een gevolg van de hitte, zo luidt het bij de wegpolitie. In Weelde kwam een verkeersdrempel omhoog.

De beschadiging op de E40 vond plaats tussen km 61,8 (even voor Borgworm) en km 72, zowat een kilometer na de afrit Borgworm. Op sommige plaatsen werden de drie rijstroken afgesloten en moest het verkeer over de pechstrook.

Een zwangere vrouw aan boord van één van de beschadigde auto’s moest worden geëvacueerd met een ziekenwagen.

Vrouw zwaargewond na aanrijding met verkeersdrempel

Aan de Koningstraat in Weelde kwam zondag rond 15.45 uur het wegdek op een verkeersdrempel naar boven, eveneens door de hitte. Een wagen die er op dat ogenblik aan kwam, knalde er tegen en raakte van de weg af.

De bestuurder bleef ongedeerd, maar zijn passagierster zat een uur gekneld in het voertuig en moest door de brandweer bevrijd worden. Ze werd zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht.

Is het door de hitte , corruptie of totale onbekwaamheid in de aanleg van wegen dat het wegdek daar naar boven kwam met alle gevolgen vandien.

Dat is de hamvraag natuurlijk.

Mocht hitte de oorzaak zijn veronderstel ik dat Spanjaarden , Grieken en Italianen jaarlijks heel hun wegennet dienen te vernieuwen. Niet ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 22:57   #2
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

hitte staat er toch?
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 23:30   #3
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

wellicht komt dat door de povere kwaliteit van onze macadam, zodat er zich bij matige hitte aanstonds blazen en bobbels vormen op het wegdek, en dan met die camions, ze mogen maar tachtig dus dat geeft extra gewicht...
renaat landuyt zou beter ontslag nemen en vervangen worden door iemand die verstand heeft van mobiliteit zoals jean-marie dedecker.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 01:07   #4
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
hitte staat er toch?
jamaar, Pajot zal daar vast en zeker wat anders achter zoeken naar analogie van andere vermeende pc-codewoordjes gelijk 'jongeren' etc ...
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 07:08   #5
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

hitte is het nieuwe PC-woord voor moslim. Dat weet toch iedereen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 08:16   #6
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht hitte de oorzaak zijn veronderstel ik dat Spanjaarden , Grieken en Italianen jaarlijks heel hun wegennet dienen te vernieuwen. Niet ?
Tja, die zijn daar ten eerste meer op voorzien en ten tweede is het vooral door temperatuursverschillen dat je zoiets krijgt, eerst twee weken 15° en regen en dan opeens 30° en blakende zon, je zou voor minder uit je vel springen...

Laatst gewijzigd door genehunter : 12 juni 2006 om 08:16.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 09:01   #7
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Allemaal de schuld van het VB. Zij hebben dit klimaat gecreëerd
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 09:20   #8
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Allemaal de schuld van het VB. Zij hebben dit klimaat gecreëerd
De nagel op de kop! Het is niet de eerste keer dat ik dit beweer. De jarenlange cultivering van het onveiligheidsgevoel door het VB zorgt ervoor dat 1 miljoen Vlamingen het huis niet meer uit durven. In de winter betekent dit dus dat er meer gestookt wordt. In de zomer wordt de airco volop gebruikt. Dit heeft als gevolg dat door het verhoogde energiegebruik het klimaat extra belast wordt.
Oud 12 juni 2006, 09:31   #9
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

typisch belgenland

beetje hitte - problemen
beetje veel wind - problemen
beetje te lang wat veel regenen - problemen

pff wat een gezeik

is wel een goeie zaak dat die weg daar kapot gaat
aangezien ik geen auto heb heb ik toch niks aan die weg
heb alleen last van al die stinkzakken met hun te luie krent om te fietsen

lang leve de zon
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 10:03   #10
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop op buitensporige hittegolven.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 10:18   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
is wel een goeie zaak dat die weg daar kapot gaat
aangezien ik geen auto heb heb ik toch niks aan die weg
heb alleen last van al die stinkzakken met hun te luie krent om te fietsen
Citaat:
De bestuurder bleef ongedeerd, maar zijn passagierster zat een uur gekneld in het voertuig en moest door de brandweer bevrijd worden. Ze werd zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht.
Ja, erg goed he. Lachen dat die vrouw zal doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 10:24   #12

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ja, erg goed he. Lachen dat die vrouw zal doen.
aah door dat warme weer was ik te lui om dat te lezen.

ik zei dat het goed was dat die weg kapot ging trouwens niet dat die vrouw zwaar gewond was.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 12 juni 2006, 10:26   #13

Standaard

trouwens ( heb het nu wel gelezen ) dat al die auto s kapot zijn is ook een goeie zaak he
Oud 12 juni 2006, 10:43   #14
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
en dan met die camions, ze mogen maar tachtig dus dat geeft extra gewicht...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 10:50   #15
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Wat niet wegneemt dat er in deze tijden van lokale verkiezingskoorts alweer driftig geknoeid wordt met de aanleg van goedbedoelde rotzooi... Ja, ik doel op die verkeersdrempels waarvan het enige effect is dat ze verantwoordelijk zijn voor een massale extra uitstoot van fijn stof, roet en andere smeerlapperij. Verkeersveiligheid is in veel gevallen ver te zoeken...

Ik hoop oprecht dat ze stuk voor stuk omhooggestuwd worden door de hitte.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 11:28   #16
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wellicht komt dat door de povere kwaliteit van onze macadam, zodat er zich bij matige hitte aanstonds blazen en bobbels vormen op het wegdek, en dan met die camions, ze mogen maar tachtig dus dat geeft extra gewicht...
renaat landuyt zou beter ontslag nemen en vervangen worden door iemand die verstand heeft van mobiliteit zoals jean-marie dedecker.
Ik dacht dat de kwaliteit van de macadam lager was dan die van pak 20j geleden...
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 11:33   #17
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Aan al die mensen die nu de vernietiging van ons wegdek toejuichen, dat wordt waarschijnlijk allemaal in hun oorspronkelijke staat hersteld (of nu ze toch de straat aan het opbreken zijn, kan er mss nog een verkeersdrempel bij) met ons belastinggeld.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 14:50   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De politici hebben de regels qua wegdekkwaliteit en manieren van aanleg laten opstellen door de beton en asfaltboeren. Die de testen en regels natuurlijk zodanig gemaakt hebben dat ze al hun brol kwijt konden .
Ondertussen is er wel een hoop veranderd, maar in effect zijn het nog steeds de politici en de betonboeren die als 2 handen op 1 buik het belastingsgeld binnenhalen per kruiwagen.

In Frankrijk hebben ze het beter bekeken. Ik weet niet of ze het systeem overal hebben doorgevoerd, maar er is een systeem van "wegleasing". Een firma kan een weg, groot of klein , aanemen om het onderhoud ervan te doen. Per tijdseenheid krijgt die firma een smak geld om die weg te onderhouden of zelfs heraan te leggen. Of ze mogen er een Peage van maken.
Tuurlijk, als we dit in belgië willen doorvoeren zien we de wegen snel slechter worden. Firma's die wel geld krijgen maar niks spenderen aan het wegonderhoud.
Maar daar is een mouw aan te passen. Laat een politicus die weg dan eens een weekje doen in een gewone wagen. dan zal er snel onderhoud gebeuren. Of boetes betaald worden.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 19:00   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met die wegen komt het wel in orde,tenslotte hangt er een vering onderaan onze wagens...

Dat grapje met de spoorwegen van gisteren en vandaag echter,is al minder.

Sneeuw : problemen met spoorverkeer
Koude : wissels marcheren niet
regen : kortsluitingen
Warmte : leidingen kapot
Wind : schade aan de leidingen
ruzie : staking

het is blijkbaar steeds moeilijker om een grote kar op 2 ijzeren staven te doen rijden,ik heb gelukkig nog niet vernomen dat er al eentje is om gevallen...

Aan verschillende van die faktoren zal Infrabel een beetje serieuzer mogen gaan werken,of we krijgen een Brits Spoorwegnet !
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 19:15   #20
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Aan al die mensen die nu de vernietiging van ons wegdek toejuichen, dat wordt waarschijnlijk allemaal in hun oorspronkelijke staat hersteld (of nu ze toch de straat aan het opbreken zijn, kan er mss nog een verkeersdrempel bij) met ons belastinggeld.
Ja en dan, wat kan mij jullies belastingsgeld nu schelen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be