Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2006, 18:01   #1
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard holebi's het mikpunt van VB

assalaam alaikum,

het laatste Nnieuws brengt een artikel over een rolstoelgebruiker die – ondanks een aanvraag op voorhand - in het station niet geholpen werd tijdens een schoolreis. een schrijnend verhaal, dat duidelijk maakt dat ook voor deze groep mensen de strijd nog niet gestreden is. de VB site ( http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=2002 )schrijft naar aanleiding van dit incident: “Het is bon ton om zogenaamde discriminaties aan te klagen. Het is vooral politiek correct en ó zo gemakkelijk en goedkoop om te fulmineren tegen de zogenaamde ‘discriminatie van holebi’s’, de zogenaamde ‘discriminatie van allochtonen’, enz. Je kan het zo gek niet bedenken, of er zit wel ergens een zogenaamde ‘discriminatie’ aan vast. Alleen moet men regelmatig vaststellen dat ‘discriminatie’ van het eigen volk op weinig of geen interesse kan rekenen.”

holebi's en allochtonen behoren niet tot het eigen volk. meer van dit soort sappige uitspraken in tal van andere VB publicaties, www.mikpunt175.be verzamelde alvast de meest frappante VB-uitlatingen over holebi's voor u...

slm,

redwasp

Laatst gewijzigd door redwasp : 18 juni 2006 om 18:02.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 18:08   #2
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
holebi's en allochtonen behoren niet tot het eigen volk
Dat is uw interpretatie.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 20:24   #3
PAJOT
Banneling

Standaard

Weer het stigmatiseren en bevestigen van vooroordelen tegen het Vlaams Belang.

Is dat niet strafbaar ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 20:45   #4
bartje
Minister-President

Standaard

Het VB is een homohatende partij en is helemaal geen vooroordeel maar de volledige waarheid; alle citaten door de jaren heen van VB'ers kunnen dit alleen maar bevestigen!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 21:00   #5
camaris
Schepen

Standaard

Los van het feit of het VB nu een homofobe partij is of niet denk ik dat ze in dit bericht bedoelen dat de problematiek van gehandicapten (rolstoelgebruikers) een beetje op de achtergrond geduwd wordt door topics als migranten en holibi's.
camaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 21:12   #6
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camaris Bekijk bericht
Los van het feit of het VB nu een homofobe partij is of niet denk ik dat ze in dit bericht bedoelen dat de problematiek van gehandicapten (rolstoelgebruikers) een beetje op de achtergrond geduwd wordt door topics als migranten en holibi's.
Het percentage holebi's en migranten ligt misschien ook een stukje hoger, niet?
Oud 18 juni 2006, 21:26   #7
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Weer het stigmatiseren en bevestigen van vooroordelen tegen het Vlaams Belang.

Is dat niet strafbaar ?
Sinds wanneer is het posten van krantenartikels strafbaar? Zolang die mening niet strookt met de wet op racisme, eerroof of dergelijke is er niets aan de hand.
Er worden gewoon uitspraken verzameld van VB'ers. Dingen die ze dus zelf hebben gezegd. Als u daar problemen mee hebt raad ik u aan klacht in te dienen.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 21:41   #8
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

U moet lezen wat er staat. Er staat niet geschreven 'holebis horen niet bij eigen volk'. Het is zoals camaris zegt "ze bedoelen dat de problematiek van gehandicapten (rolstoelgebruikers) een beetje op de achtergrond geduwd wordt door topics als migranten en holibi's" (Ik zou er zelfs nog willen aan toevoegen de blanke hetero aitochtone Vlaming wordt op de achtergrond geduwd).

In feite is het net omgekeerd.

Het Vlaams Belang is het mikpunt van de holebi(federatie) !

Laatst gewijzigd door smiley : 18 juni 2006 om 21:44.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 21:45   #9
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Het VB is een homohatende partij en is helemaal geen vooroordeel maar de volledige waarheid; alle citaten door de jaren heen van VB'ers kunnen dit alleen maar bevestigen!
Ik denk niet dat het VB over het algemeen een homohatende partij is. Mijn repect voor hen zou nogal tanen, indien het zo zou zijn.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 23:47   #10
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camaris Bekijk bericht
Ja maar dit is weer erg leep verwoord.
Oud 18 juni 2006, 23:49   #11
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik denk niet dat het VB over het algemeen een homohatende partij is. Mijn repect voor hen zou nogal tanen, indien het zo zou zijn.
Wakker worden, van Maerlant ! Het VB IS een homofobe partij.
Oud 18 juni 2006, 23:58   #12
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik zou er zelfs nog willen aan toevoegen de blanke hetero aitochtone Vlaming wordt op de achtergrond geduwd.
Och arme... Hij heeft meer aandacht nodig...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baby-smiley
Papa Verhofstaaaaaadt!?! En ikke dan?
Oud 19 juni 2006, 04:55   #13
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Het is niet omdat je geen voorstander bent voor het huwelijk van holebi's dat je daarom meteen als hater moet worden geklasseerd. Een mening over de traditionele gezinswaarden moet kunnen ook als die indruist tegen datgene dat tot 1991 als ziekte werd beschouwd. Niet zo lang geleden echter of je kan in het unieke België niet alleen trouwen met je eigen geslacht maar ook nog eens ne arme gaan adopteren. Ik zou het nooit kunnen adopteren persoonlijk: vreemd bloed en iemand dat je niet zelf op de wereld hebt gebracht met een gans andere culturele achtergrond.
Stel je voor dat ik geadopteerd zou zijn, ik zou dat wel erg vinden.

Dat ik niet eens mama of papa kan zeggen, sterker nog: ze nooit gekend heb.
Ik ken homofielen dus het is zeker geen angst of so called homofobie.
Heb geen probleem om die mening openbaar te maken, ook tegen hen.
Er zijn ongeveer 90% hetero's die oa bijdragen voor belastingsgeld voor holebi verenigingen. Onze linkse vrienden hebben er namelijk niets beter op gevonden dan in alle gemeenten waar ze de plak zwaaien een gemeentebelasting te heffen hiervoor. Het eerste wat moet gebeuren is die financiele steun weg te nemen en te investeren in nuttigere zaken. Zaken die beter en meer ondersteund worden door de bevolking.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 05:35   #14
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou beter het Belang steunen, jongen.
Als Islam hier eenmaal echt ingeburgerd geraakt, komen jullie naast vrouwen en joden ook wel aan de beurt.
Oud 19 juni 2006, 05:37   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Het percentage holebi's en migranten ligt misschien ook een stukje hoger, niet?
Zo zwaar verschilt dat niet, en dan nog is het geen gezagsargument.
Oud 19 juni 2006, 06:14   #16
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
dat is een statement zo oud als de dinosaurus...

Homohaat moet je niet bij het Vlaams Belang zoeken... haat vindt je zeker bij andere groepen. Vlaams Belang wil niemand van het hoogste gebouw gooien !! Dat is pas haat !

Vlaams Belang is enkel tegen het homohuwelijk en adoptie van kinderen, net als de Kerk. Niet meer, niet minder ! Is de Kerk dan ook homohater ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 06:19   #17
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

het laatste Nnieuws brengt een artikel over een rolstoelgebruiker die – ondanks een aanvraag op voorhand - in het station niet geholpen werd tijdens een schoolreis. een schrijnend verhaal, dat duidelijk maakt dat ook voor deze groep mensen de strijd nog niet gestreden is. de VB site ( http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=2002 )schrijft naar aanleiding van dit incident: “Het is bon ton om zogenaamde discriminaties aan te klagen. Het is vooral politiek correct en ó zo gemakkelijk en goedkoop om te fulmineren tegen de zogenaamde ‘discriminatie van holebi’s’, de zogenaamde ‘discriminatie van allochtonen’, enz. Je kan het zo gek niet bedenken, of er zit wel ergens een zogenaamde ‘discriminatie’ aan vast. Alleen moet men regelmatig vaststellen dat ‘discriminatie’ van het eigen volk op weinig of geen interesse kan rekenen.”

holebi's en allochtonen behoren niet tot het eigen volk. meer van dit soort sappige uitspraken in tal van andere VB publicaties, www.mikpunt175.be verzamelde alvast de meest frappante VB-uitlatingen over holebi's voor u...

slm,

redwasp
en waar staat daar één zinnetje met haat in

enkel veronderstellingen en een paar clichés... van Mieke Stessens
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 17:22   #18
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Er zijn ongeveer 90% hetero's die oa bijdragen voor belastingsgeld voor holebi verenigingen. Onze linkse vrienden hebben er namelijk niets beter op gevonden dan in alle gemeenten waar ze de plak zwaaien een gemeentebelasting te heffen hiervoor. Het eerste wat moet gebeuren is die financiele steun weg te nemen en te investeren in nuttigere zaken. Zaken die beter en meer ondersteund worden door de bevolking.
Misschien weet u het niet maar de voornaamste reden voor zelfmoord bij jongeren, is het vast stellen van hun 'anders' geaard zijn. Een maatschappelijk opvangnet organiseren voor een minderheid van +/- 5% van de bevolking is niet teveel hé.
De voetbalploeg in onze gemeente (7000inw.) krijgt ook jaarlijks 20.000€ omdat ze te weinig toeschouwers hebben. Moeten we dan ook hun subsidies intrekken en dat geld besteden aan betere dingen?
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 17:41   #19
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Je zou beter het Belang steunen, jongen.
Als Islam hier eenmaal echt ingeburgerd geraakt, komen jullie naast vrouwen en joden ook wel aan de beurt.
NOOIT of te NOOIT van mijn leven, over mijn lijk!!!!!! Ik val nog liever dood of nog maar er aan te denken ooit op die partij te stemmen; trouwens die post getuigt ook weer van een specialiteit:....... ongerustheid stoken!!!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 19 juni 2006, 17:43   #20
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
dat is een statement zo oud als de dinosaurus...

Homohaat moet je niet bij het Vlaams Belang zoeken... haat vindt je zeker bij andere groepen. Vlaams Belang wil niemand van het hoogste gebouw gooien !! Dat is pas haat !

Vlaams Belang is enkel tegen het homohuwelijk en adoptie van kinderen, net als de Kerk. Niet meer, niet minder ! Is de Kerk dan ook homohater ?
Zal ik nog eens enkele citaten van VB politici van onder het stof halen waar in homohaat héél duidelijk is!!
En indd de kerk is nog veel meer dan een homohater, de kerk is zijn naam niet waardig, als je zo'n homohaat in het vaandel draagt maar nog veel meer, als je AIDS in de hand werkt door condooms te verbieden, als je ongelukkige kinderen die totaal geen leven hebben in de hand werkt door abortus te verbieden, als je onnoemelijke pijn in de hand werkt door euthanasie te verbieden.... wel in mijn ogen is dat krapuul! Enmet dat krapuul bedoel ik dan vooral de heren van het vaticaan.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be