![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zwembad De Schinde
Adres: Oorderseweg 83 2180 Ekeren ![]() Contactgegevens: tel. 03 542 28 07 (Gerda De Groof) fax 03 541 86 89 Verantwoordelijke: Kevin Eulaers Van Heybeeckstraat 9 2170 Merksem tel. 03 645 44 22[SIZE=2] [/SIZE]fax 03 645 21 09[SIZE=2] [email protected][/SIZE] Accommodatie: Openingsuren: maandag geen publiek dinsdag geen publiek woensdag 12.00 – 18.00 donderdag 12.00 - 13.00 senioren vrijdag 12.00 - 13.00 16.00 - 17.00 dames senioren zaterdag 13.00 – 18.00 zondag 8.30 – 13.00 dat zwemuurtje voor vrouwen, is dat wel legaal ? ik zie immers geen zwemuurtje voor mannen ... lijkt mij puur discriminatie op basis van sexe ... staat 'het stad' hier boven de wet ? hoe komt het dan dat ze ermee wegkomen ? als dit wel moet kunnnen, wat is dan de argumentatie ? en mangelt er dan iets aan de anti-discriminatie wetgeving ? hoe ver moet die anti-discriminatie wetgeving gaan ? zijn gescheiden toiletten/douches (denk aan sportmanifestaties) voor mannen en vrouwen dan ook discriminerend ? is er misschien ook iemand die het juridisch kan schetsen aanwezig ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is ook een zwemuurtje voor senioren? ik zie geen zwemuurtje voor pubers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En voor pedofielen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() uit de nietszeggende reacties leidt ik af dat er voor die anti-discriminatiewetgeving blijkbaar geen al te groot maatschappelijk draagvlak bestaat ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ik vind - en ik ben niet eens aan het zwetsen - dat we inderdaad een klacht moeten indienen bij het CGKR.
Als we maar genoeg nutteloze klachten indienen moeten ze toch ooit wel beseffen hoe nutteloos ze als instelling zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bij ons is het kinderzwembadje soms zelfs uitsluitend toegankelijk voor moeders met baby's!!! Schandalig!!
jee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maw die anti-discriminatie wetgeving op basis van geslacht zit fout ... wie is er immers in godsnaam tegen een 'klantgerichte' discriminatie ?! niemand toch ? ... maar dan moet die wet toch weg ?! want wat voor een rechtsonzekerheid creëert dat nu bvb voor die uitbater van dat zwembad/fitnessclub ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() mmm ja op rechtsvlak heb je geen poot om op te staan. Er staat toch gewoon dames en senioren, van dan tot dan. Geen woord over religie of wat dan ook. Als de damesvolleybalploeg traint, dan moeten toch ook plots geen mannen meedoen, of als er voetbaltraining is voor de heren, dan is het toch ook geen discriminatie? Het zijn gewoon afspraken, en er zijn tijdstippen genoeg waar men wel gemengd kan zwemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Dit is een discriminatie naar sexe en godsdienst.
CGKR Kinderzwembad voor kinderen en moeders- manvrouw begrijp ik dat is zoiets als een kakstoel voor een kind,of ezelsoren voor nynorsk het hoort gewoon bij elkaar. Een zwemuur voor vrouwen is slechts een alibi voor super jaloerse egotrippers die hun vrouwen verstoppen omdat ze hun broeders en dus zichzelf niet vertrouwen. Welke godsdienst kan nu zo ach*****k zijn dat het schoonheid en natuurlijkheid als een zonde ziet maar de moord op burgers als heiligmakend. Laatst gewijzigd door humble : 22 juni 2006 om 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als ze geen uurtje zouden voorzien voor enkel dames, dan komen die dames nooit naar het zwembad. En dat is inkomstenverlies voor het zwembad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mijns inziens heeft het hier niets met discriminatie te maken, maar eerder met voorrechten voor bepaalde bevolkingsgroepen. Voor moeders met kleine kinderen vind 'k dat ok, voor de rest niet, zeker niet voor senioren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() ik ken ook een zwembad met een zwemuurtje voor 65+.
discriminatie op basis van leeftijd. ...en de hardwerkende vlaming maar bet... etc. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() dat is me dunkt 'natte vingerwerk' (geen dubbelzinnigheid bedoeld met het betreffende uurtje) ... ik kan immers evengoed stellen dat ze op dat moment de halve wereldbevolking de toegang ontzeggen en dus inkomstenverlies veroorzaken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
overtreedt de stad hier de wet ? of niet ? en waarom mag pakweg een werkgever dan niet wat de stad mag ? ... volgens mij rammelt de wet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Recreatie is niet hetzelfde als arbeid, gezondheidszorg, huisvesting,...
Scheiden van sexe mag, in sport (spreekt voor vele disciplines voor zich (wedijvering man-vrouw is verschillend)) en ontspanning (sauna...) Laatst gewijzigd door Judokus : 22 juni 2006 om 14:44. |
![]() |
![]() |