Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2003, 11:25   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

AEL wil leerlingenraden voor moslims oprichten

07:44:01

BRUSSEL - De Arabisch-Europese Liga wil vanaf september AEL-leerlingenraden oprichten in middelbare scholen in Antwerpen en Sint-Niklaas. De raden moeten een klankbord worden voor de problemen van [size=6]allochtone [/size]jongeren in de scholen.

Volgens AEL-voorman Ahmed Azzuz worden allochtone leerlingen vaak het slachtoffer van racisme en discriminatie. Ook verloopt de communicatie tussen allochtone leerlingen en hun ouders en leerkrachten vaak gebrekkig.

Antwerps schepen van onderwijs Robert Voorhamme (SP.A) zegt dat er participatiestructuren in het onderwijs bestaan. ,,Het lijkt me zinloos om aan die structuren een politieke oriëntatie te willen geven.''

De schepen erkent wel dat er een probleem is met leerlingen die van school gestuurd worden. Volgens de AEL krijgen die leerlingen geen alternatieven aangeboden, waardoor ze vaak maanden doelloos op straat rondhangen. Voorhamme wil het probleem aanpakken door overleg met alle scholengemeenschappen, aldus nog de krant.

25/08/2003 - belga - llc

========================================

114 tt-TV1 114 ma 25 aug 08:26:42 binnenland

AEL WIL ALLOCHTONEN IN LEERLINGENRADEN
aan de leerlingenraden . Nu stellen die
zich te weinig kandidaat , zegt de AEL.

Het is niet de bedoeling om aparte
leerlingenraden voor moslims op te
richten
. De allochtonen moeten wel meer
opkomen voor hun rechten, zegt Ahmed
Azzuz van de Arabisch Europese Liga.

Als een school nog geen leerlingenraad
heeft, gaat de Arbisch Europese Liga
allochtonen helpen om er een op te
richten. De AEL start volgende week met
de begeleiding van allochtonen in enke-
le scholen in Sint-Niklaas en Antwer-
pen. Later moeten er meer volgen.

Teletekst VRT!!!!

-----------------------------

Wat zal het nu wezen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2003, 16:23   #2
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

07:44:01

BRUSSEL - De Arabisch-Europese Liga wil vanaf september AEL-leerlingenraden oprichten in middelbare scholen in Antwerpen en Sint-Niklaas. De raden moeten een klankbord worden voor de problemen van [size=6]allochtone [/size]jongeren in de scholen.

Volgens AEL-voorman Ahmed Azzuz worden allochtone leerlingen vaak het slachtoffer van racisme en discriminatie. Ook verloopt de communicatie tussen allochtone leerlingen en hun ouders en leerkrachten vaak gebrekkig.

Antwerps schepen van onderwijs Robert Voorhamme (SP.A) zegt dat er participatiestructuren in het onderwijs bestaan. ,,Het lijkt me zinloos om aan die structuren een politieke oriëntatie te willen geven.''

De schepen erkent wel dat er een probleem is met leerlingen die van school gestuurd worden. Volgens de AEL krijgen die leerlingen geen alternatieven aangeboden, waardoor ze vaak maanden doelloos op straat rondhangen. Voorhamme wil het probleem aanpakken door overleg met alle scholengemeenschappen, aldus nog de krant.

25/08/2003 - belga - llc

richten

Teletekst VRT!!!!

-----------------------------

Wat zal het nu wezen?
we moeten maar eens STOPPEN met het woordje "ALLOCHTONEN" te gebruiken voor de MArokkanen.
Iedereen weet dat het gaat om deze bevolkingsgroep maar niemand durft het te zeggen.
Stop er gewoon mee en zeg direct dat het MArokkanen zijn.
Met Allochtonen beledigt ge de brave NEderlanders, Italianen, Spanjaarden, Chinezen, Britten,....
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2003, 17:44   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik hoorde adjudant (of was het kapitein?) Azzuz net op ATV.

hij zegt dat ze extra inspanningen moeten doen in de bestaande leerlingenraden, en op scholen waar nog geen leerlingenraden zijn zou het AEL de (marokkaanse)leerlingen speciaal stimuleren om er een op te richten.

Ik vraag me af of in die tweede soort scholen ook AUTOCHTONE leerlingen zullen mogen meedoen? Of wordt het dan een privé-clubje? Beetje MOM? (= "moslims onder mekaar"?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 augustus 2003, 18:56   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoorde adjudant (of was het kapitein?) Azzuz net op ATV.

hij zegt dat ze extra inspanningen moeten doen in de bestaande leerlingenraden, en op scholen waar nog geen leerlingenraden zijn zou het AEL de (marokkaanse)leerlingen speciaal stimuleren om er een op te richten.

Ik vraag me af of in die tweede soort scholen ook AUTOCHTONE leerlingen zullen mogen meedoen? Of wordt het dan een privé-clubje? Beetje MOM? (= "moslims onder mekaar"?)

In dit land ben je vrij veilig als je Marrokkaan bent. Je mag doen wat je wilt, en je komt er steeds goed en goedkoop vanaf. Je mag de autochtone Belgen uitschelden hoeveel je wilt, het zijn zij die van racisme worden beschuldigd. Zonder te vergeten dat je erop los moogt spugen, slaan, noem maar op. 't Zijn de agenten die de bak in moeten.
Oud 25 augustus 2003, 20:17   #5
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

weeral een dom idee van ael, tja die gasten zijn mediageil gewoon, ze moeten met iets afkomen om op te vallen
grappigste is dat VB zegt dat ael provoceert en apartheid bewerkstelligt
dat ael provoceert is waar maar ael is niet de enige die apartheidsmaatregelen wil
ons VB was de eerste partij die apart onderwijsnet wou voor moslims (islamscholen) , wat is dat dan?
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2003, 13:31   #6
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Ik ben al 3 jaar lid in de leerlingenraad. Ik ga je zeggen dat er bij ons 2 migranten in de leerlingenraad zitten alowel er mischien maar 20 zitten op onze school. Absoluut in verhouding. Moesten we het in verhouding rekenen, mocht er zelf nog eentje af. Maar ik ben geen muggenzifter vandaar. Indien er een moslim leerlingenraad komt, dan eis ik een raad voor de katholieken op zich. De protestanten, orthodoxen en ik hoop dat de Aziaten ook een krijgen. Laten we de vrijzinnigen niet vergeten. En de vergadering van de groene school.

Oud 26 augustus 2003, 13:59   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Correct Thomas!

Volgens Azzuz (VRT nieuws gisteren) waren leerlingenraden gewoon "feestjesbouwers" (= niet exacte woord, maar het kwam erop neer).

Ze moesten dienen om de EISEN van de allochtone jongeren op tafel te brengen vb.- bidplaatsen voorzien

Ook vond hij dat allochtone jongeren een dossier moesten aanleggen van ELKE LEERLING of LEERKRACHT die "discriminerende of beledigende " opmerkingen maakt, zodat nadien klacht kan worden neergelegd!

Zullen we misschien aan ALLE leerlingen die tip eens geven om zo'n dossier aan te leggen van elke allochtoon die beledigende of discriminerende opmerkingen maakt?

Amuzeer je volgend schooljaar!

Oud 26 augustus 2003, 14:55   #8
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Correct Thomas!

Volgens Azzuz (VRT nieuws gisteren) waren leerlingenraden gewoon "feestjesbouwers" (= niet exacte woord, maar het kwam erop neer).

Ze moesten dienen om de EISEN van de allochtone jongeren op tafel te brengen vb.- bidplaatsen voorzien

Ook vond hij dat allochtone jongeren een dossier moesten aanleggen van ELKE LEERLING of LEERKRACHT die "discriminerende of beledigende " opmerkingen maakt, zodat nadien klacht kan worden neergelegd!

Zullen we misschien aan ALLE leerlingen die tip eens geven om zo'n dossier aan te leggen van elke allochtoon die beledigende of discriminerende opmerkingen maakt?

Amuzeer je volgend schooljaar!
Als ik elke keer een nota moet overbrengen als een leerkracht een anti-katholieke opmerking maak, dan ga ik mij goed amuzeren dit schooljaar
Oud 26 augustus 2003, 15:48   #9
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

gij denkt toch niet dat de aanhangers van abou jahjah (meestal van dat crapuul) zich gaan bezighouden met leerlingenraad
dan moeten die nog vergaderen na het school en al, das teveel moeite voor hen
en het middelbaar is al eff geleden voor mij maar toen ik der zat, moest je nog eerst verkozen geraken voordat je deel uitmaakt in leerlingenraad
van mij mogen daar allochtonen zitten,tmaakt niks uit want de macht van een leerlingenraad is zeer beperkt
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2003, 16:29   #10
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
gij denkt toch niet dat de aanhangers van abou jahjah (meestal van dat crapuul) zich gaan bezighouden met leerlingenraad
dan moeten die nog vergaderen na het school en al, das teveel moeite voor hen
en het middelbaar is al eff geleden voor mij maar toen ik der zat, moest je nog eerst verkozen geraken voordat je deel uitmaakt in leerlingenraad
van mij mogen daar allochtonen zitten,tmaakt niks uit want de macht van een leerlingenraad is zeer beperkt
Ik ben drie keer op rij verkozen. Met een zeer conservatief programma. Speciaal om aan te tonen dat jongeren niet persee progessief hoeven te zijn. . Mor swat, dat terzijde.
Oud 26 augustus 2003, 22:10   #11
rabauw
Vreemdeling

Standaard

Als er bidplaatsen zijn voor moslims wil ook mijn bidplaats waar ik voor elke test en/of examen men gebedje kan gaan doen.
rabauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2003, 22:52   #12
Bolter
Gouverneur

Standaard

Deze morgen op de radio gehoord dat ze de mogelijkheden wel hebben.

Probleem is blijkbaar dat er amper iemand te vinden is die geïnteresserd is in de raad..
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2003, 19:18   #13
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
Citaat:

[size=2]07:44:01

BRUSSEL - De Arabisch-Europese Liga wil vanaf september AEL-leerlingenraden oprichten in middelbare scholen in Antwerpen en Sint-Niklaas. De raden moeten een klankbord worden voor de problemen van [size=18]allochtone [/size]jongeren in de scholen.

25/08/2003 - belga - llc

richten

Teletekst VRT!!!![/size]-----------------------------

Wat zal het nu wezen?
we moeten maar eens STOPPEN met het woordje "ALLOCHTONEN" te gebruiken voor de MArokkanen.
Iedereen weet dat het gaat om deze bevolkingsgroep maar niemand durft het te zeggen.
Stop er gewoon mee en zeg direct dat het MArokkanen zijn.
Met Allochtonen beledigt ge de brave NEderlanders, Italianen, Spanjaarden, Chinezen, Britten,....
In jouw omgeving zijn het Marokkanen, elders Turken, Tsjtsjenen...vroeger Italianen, Spanjaarden, Portugezen, daarvoor waren het de joden...
Als je maar een groep kan vinden om op te kappen ben je al tevreden..
Uiteindelijk komt het erop neer dat je je beter wil voelen dan een andere groep ("Als ik nog niet beter ben dan een ....., beter dan wat ben ik dan" is je redenering....) maar dat klinkt wel nogal wanhopig en getuigt van een laag eigenbeeld.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2003, 20:51   #14
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Toch weer typisch dat AEL, als ze zogezegd opkomen voor de rechten van de allochtone jongeren het weer heeft over bidplaatsen...Islam dus.
En beledigingen...racisme dus.
Dit zijn de 2 eeuwige spijkers waarop de AEL-hamer blijft slaan.
Bullshit, een "allochtone" (lees van moslim-afkomst) leerling heeft evenveel kans als een autochtoon (lees niet-moslim) om via verkiezing in de leerlingenraad te komen en zijn of haar zeg te komen doen als vertegenwoordiger van de andere leerlingen.
Levend bewijs : 2 van mijn 3 dochters...en dit dan nog wel in het katholiek circuit!
Goedkope en dwaze stemmingmakerij vanwege AEL, maar ja, dat zijn we ondertussen wel al gewoon.

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be