![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Bij het bekijken van een artikel van Ludo De Brabander viel mijn oog op een antisemitische bijdrage vermoedelijk gepost door een allochtoon. Daarin hoopt hij dat honderden atoombommen Israël zullen vernietigen en dat alle Joden worden uitgeroeid. Een terechte afkeurende reactie van een ander progressief lid werd door indymedia gewoon weggecensureerd en de antisemitische bijdrage staat nog steeds te pronken op de website. Indymedia is een radikaal-links mediakanaal van de PVDA. Blijkbaar heeft Han Soete geen probleem met ronduit nazistische uitlatingen. De maskers van de Antizionisten vallen af....
http://www.indymedia.be/nl/node/3265 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Je haalt "antizionisme" en "antisemitisme" door elkaar en wel bewust. Talrijke joden zijn zelf tegen het bestaan van de staat Israël, die ze godslasterlijk noemen. Het bombarderen van burgerdoelwitten met clusterbommen is een oorlogsmisdaad. Het beschouwen van een bepaalde volksgroep met een bepaalde godsdienst als zijnde superieur aan een andere is fascistisch - of men nu "Duitsers", "Arabieren", "Vlamingen" , "Zwarten" enz.. als het superieure door god uitverkoren volk wil beschouwen of elk ander dan ook,
het is laakbaar en oorlogszuchtig. De taktiek van Hezbollah is wel effectief : men verbergt zich tussen de burgers en om hen te treffen, heeft men geen andere keuze dan burgers treffen. Toen Israël zich uit het zuiden van Libanon terugtrok was de afspraak de regio niet te militarizeren - intussen plaatste Hezbollah er raketten en bleven het noorden van Israël er lustig mee treffen. De gerechtvaardigde verontwaardiging van de meeste mensen moet hierdoor wel wat gerelativeerd worden. Om vrede te sluiten moeten beide partijen bereid zijn vrede te sluiten of een staakt-het-vuren met het doel vredesonderhandelingen aan te vatten. Zo lang Hezbollah kan schuilen onder de soennietische en christelijke burgers van Libanon, wier leven in de filosofie van deze sjieten toch geen bijzondere waarde heeft, blijft het verder voeren van oorlog een aantrekkelijke keuze. De atoombomen die er in die regio zijn, zijn er overigens Israëlische. hetgeen er nu gebeurt is een bewijs voor de stelling dat "een beetje oorlog" net zo min mogelijk is als "een beetje zwanger". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Nazisme is nochtans het doelbewust vernietigen van een andere bevolkingsgroep, zionisme daarintegen is gewoon het streven naar het recht van het Joodse volk op een eigen land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ontopic : dat zulke dingen op indymedia kunnen verwondert me niet. Indymdia heeft dan ook géén enkele kredietwaardigheid als mediabron.
Laatst gewijzigd door garfield : 29 juli 2006 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Ik ben het eens dat dit een anti-semitische opmerking is of er heel dicht tegen aanzit. Wat ik niet snap is waarom die opmerking 'vermoedelijk gepost' is 'door een allochtoon'. Waar baseer je dat vermoeden op? Ik ben ook benieuwd waarom het genoemd moest worden aangezien het niks lijkt toe te voegen aan je post of mis ik de relevantie ervan?
Zionisten willen volgens mij heel specifiek Israel en niet een ander land. Het is dus lijkt me ook deels gemotiveerd door religie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Vandaag de dag wordt zionisme eerder gezien als een deel van de Joodse gemeeschap dat gelooft in Joodse suprematie en pal staat achter de gedachte dat het huidige Israël moet worden uitgebreid tot het land beschreven in het oude testament. Het is fout om aan te nemen dat alle Joden aanhangers zijn van de zionistische maffia of achter de Joodse suprematie staan, integendeel, de grootste tegenstanders van het zionisme zijn de Joden zelf. Velerlei Joodse auteurs, historici en journalisten hebben zich anti-zionistisch opgesteld: John Sack, Alfred Lilienthal, Noam Chomsky, Israel Shahak, Benjamin Freedman, en Victor Ostrovsky om er maar enkelen te noemen. Er bestaat zelfs een religieuze beweging tegen het zionisme: “Neturei Karta, Jews United Against Zionism”.
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() ![]() Nooit gedacht dat een sloganbord zo raak kon zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Verschilt niet veel van wat Hitler schreef. Daarom dat je leermeester het Molotov-Von Ribbentrop akkoord ondertekende en dus mag je het antisemiitsme op Indymedia België medegoedkeuren?
Laatst gewijzigd door sodoirt : 29 juli 2006 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Eindelijk, Praetorian heeft 2000 jaar van pogroms verklaard!
![]()
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij kon het ook intellectueel eerlijker gesteld hebben:
Antisemitisme door de eeuwen heen is de hoofdoorzaak van het huidige zionisme. En daar, mijn beste, is geen speld tussen te krijgen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enigste verschil met de bombardementen van de nazi's op Guernica is dat Beiroet maar deels werd gebombardeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
dit is het volledige stuk: Citaat:
zie je, hij is niet eens een bloedorstige anti-semitische allochtoon, zoals jij probeert voor te stellen. Hij is gewoon kwaad en in een opwelling van frustratie heeft hij die verwensingen gedaan (wat zeer begrijpelijk is) maar hij is bij verstande om te beseffen dat dit verkeerd is en relativeert zich eigen dan ook. iets wat jij zelf blijkbaar niet kan. ![]() Laatst gewijzigd door styllo_ben : 29 juli 2006 om 20:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Het huidige zionisme kan dan ook niet vergeleken worden met de stelling van Moses Hess.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 29 juli 2006 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
*zucht*
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 29 juli 2006 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik stel me de vraag waarop we tweeduizend jaar van antisemitisme voor WO II allemaal kunnen op afwentelen, als het huidige antisemitisme op het zionisme kan worden afgeschoven. Er is altijd wel een reden om de hond te slaan, als je maar lang genoeg zoekt. En we blijven slaan, ook jij, diep in je hart. De motieven van een moslim kan ik nog ergens begrijpen. Puur religieus. Maar van een blanke? Ik ben geen Jood, wel blank, en als ik me afvraag waarom de doden daar zoveel meer waard zijn dan de uit puur racisme vermoorde doden in pakweg Darfur (waar er duizend maal meer vallen), dan kan ik enkel het volgende bedenken: Deze keer zijn de Israeli's de voorpost van het koloniale westen. Ze zijn bovendien blanker dan Arabieren. Dat is jouw stok Gun, maar niet alleen de jouwe. Ze worden nog steeds gehaat. Het wordt ons aangeleerd, en velen lijken het niet te beseffen. En dat, Gun, zul je nooit durven toegeven. Je hebt er nooit diep genoeg over nagedacht. Mijn vader leerde het gewoon van zijn "schoolmeester" in de jaren vijftig (ja, na de Holocaust). "De Joden hebben Christus gekruisigd" - so what - hij was zelf een Jood! Tegenwoordig zijn andere argumenten beter. Mijn godsdienstleraar in het vierde humaniora kon indertijd al naar de situatie van de Palestijnen verwijzen om uit te leggen waarom de Joden zijn sympathie niet hadden. En ik heb het jaren geslikt. Totdat ik de strategie - de rode draad - begon te zien! En ik ben er zeker van, dat dat intellectuele eerlijkheid is. Hetgeen ze in Libanon uitvreten is buiten alle proporties. En ze zijn het aan het op die manier aan het verkloten voor henzelf, dat weet ik ook wel. Maar ze zullen NOOIT iets goed kunnen doen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 29 juli 2006 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |