![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
soc.culture.belgium Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep soc.culture.belgium. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() FDW: "Ik waarschuw de artiesten..."
Wie denkt dat het VB voor Eigen Volk Eerst preekt, weet nu wel dat maar een deel van de Vlamingen daarbij hoort (over de vreemdelingen heb ik het niet eens meer want die zijn voor het VB al 27 jaar lang vogelvrij). Ik vraag mij af wat het VB bezielt om artiesten te beletten hun ding te doen. Toots Thielemans werden zijn partituren al eens kapot gescheurd toen hij optrad op een Vlaams Nationaal Zangfeest ("negermuziek" werd er toen luid gescandeerd), Isabella A had van Jan, Willem Vermandere kreeg met het VB te maken en... nu weer dit. Als het VB bonje wilt in volle verkiezingsstrijd kunnen ze dat krijgen. Ik hoef geen Wagner, of Vlaamse liedjes uit de Middeleeuwen op mijn ontbijt, middaglunch of avondstek, maar ik ga het een ander ook niet verbieden! FDW oprotten en laat onze Vlaamse artiesten gerust. Wij kunnen het ook niet helpen dat ge van slechte smaak zijt en uit frustratie intolerant fulmineert tegen al wie uw boekske niet volgt en dreigt met geboden en verboden. |
![]() |
#2 |
|
![]() "Dreyfus" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > FDW: "Ik waarschuw de artiesten..." > > Wie denkt dat het VB voor Eigen Volk Eerst preekt, weet nu wel dat > maar een deel van de Vlamingen daarbij hoort (over de vreemdelingen > heb ik het niet eens meer want die zijn voor het VB al 27 jaar lang > vogelvrij). > > Ik vraag mij af wat het VB bezielt om artiesten te beletten hun ding > te doen. Toots Thielemans werden zijn partituren al eens kapot > gescheurd toen hij optrad op een Vlaams Nationaal Zangfeest > ("negermuziek" werd er toen luid gescandeerd), Isabella A had van Jan, > Willem Vermandere kreeg met het VB te maken en... nu weer dit. > > Als het VB bonje wilt in volle verkiezingsstrijd kunnen ze dat > krijgen. Ik hoef geen Wagner, of Vlaamse liedjes uit de Middeleeuwen > op mijn ontbijt, middaglunch of avondstek, maar ik ga het een ander > ook niet verbieden! > > FDW oprotten en laat onze Vlaamse artiesten gerust. Wij kunnen het ook > niet helpen dat ge van slechte smaak zijt en uit frustratie intolerant > fulmineert tegen al wie uw boekske niet volgt en dreigt met geboden en > verboden. > De Rode lijst te meiden artiesten die zich met politiek bezighouden Clouseau, dEUS, Zita Swoon, Axelle Red, Think Of One, Yasmine, Laïs, Admiral Freebee, Douzi en Wannes Van De Velde. Helmut Lotti, Flip Kowlier, Sioen, Will Tura, Gorki, Roland, Pieter-Jan De Smet, X!NK, Raf Walschaerts en Kris De Bruyne. Arno, Adamo, Laura Lynn, Rocco Granata, Axelle Red, Laïs, Roland, Balo, Mousta Largo, Patrick Riguelle, Reggie, A Brand, Laïla Amezian, Manou Gallo, en Marie en Jean Louis Daulne http://www.0110.be/Charter/ De politiek geïnspireerde muziekconcerten op 1 oktober zorgen voor enige deining en sommige artiesten die hun medewerking hebben toegezegd, krijgen fikse tegenwind uit de hoek van hun fans. Fans die het niet pikken dat hun idool/idolen hen een week voor de verkiezingen even komen vertellen voor wie ze wel of niet mogen stemmen. Alsof ze dat zelf niet kunnen uitmaken. Of ze daar zelf niet oud en wijs genoeg voor zijn. Tom Barman en co. mogen nu wel roepen dat het een concert voor verdraagzaamheid is en niét gericht tegen een bepaalde partij, erg geloofwaardig is dat argument niet. Gratis concerten voor verdraagzaamheid, wie kan daar wat tegen hebben, merkt Lex Molenaar op in Gazet van Antwerpen. "Maar er is iets aan de hand met de timing en de aanleiding van het evenement. Barman viert zijn feestje op 1 oktober, precies een week voor de gemeenteraadsverkiezingen. Op de website www.0110.be kan iedereen lezen waarom er wordt gefeest: "Vlaanderen verdient beter dan extreem-rechts". Een duidelijk politiek statement dus, een concert van artiesten voor verdraagzaamheid maar ook duidelijk en onverbloemd tegen het Vlaams Belang". Inderdaad. Barman en zijn vrienden in de media moeten daar nu niet schijnheilig over doen. Hun verborgen agenda is nauwelijks verborgen. "Een feest voor de zestig procent Antwerpenaren die niet kiezen voor extreem-rechts", zegt Barman. Journalist Lex Molenaar vraagt zich af of de deelnemende artiesten wel goed beseffen dat ze zich voor de politieke kar van links laten spannen: "Van vedetten met die allure mag je toch aannemen dat de manager eerst even checkt op welke orgie zijn cliënt precies zal belanden, voordat hij definitief toezegt". Ach, wellicht is het sop de kool niet eens waard. Laat al die zangers en groepjes op 1 oktober maar een politiek correct liedje kwelen. Na alle anti-Vlaams Blok en anti-Vlaams Belangcampagnes - met beruchte Hitleraffiches incluis - kregen de initiatiefnemers het deksel op de neus. De kans dat het straks anders is, is uiterst klein. De Antwerpse en Vlaamse kiezers hebben immers lak aan de politieke betutteling. Laat links op 1 oktober maar een feestje bouwen. Wij bouwen er wel een op 8 oktober! 8 Oktober een zwarte zondag en de volgende is ook reeds in aantocht |
![]() |
#3 |
|
![]() On Wed, 05 Jul 2006 18:03:37 GMT, "Prutske" <[email protected]>
wrote: > De politiek geïnspireerde muziekconcerten op 1 oktober zorgen voor enige >deining en sommige artiesten die hun medewerking hebben toegezegd, krijgen >fikse tegenwind uit de hoek van hun fans. Fans die het niet pikken dat hun >idool/idolen hen een week voor de verkiezingen even komen vertellen voor wie >ze wel of niet mogen stemmen. Alsof ze dat zelf niet kunnen uitmaken. Of ze >daar zelf niet oud en wijs genoeg voor zijn. Voor mijn part stemt zelfs de paus van Rome op het VB, dat maakt die partij daardoor niet minder racistisch, integendeel. Het VB heeft voreger al de Vlaamse zangers Jef Elbers en The Strangers voor hun politieke car gespannen, wat verwijten ze dan de persoonlijke voorkeur van een ander en om die te uiten? De bedreigingen van het VB aan de vele Vlaamse artiesten zouden wel eens contraproductief kunnen werken. We gaan wellicht het grootste antiracistische life concert tegemoet uit de ganse Vlaamse geschiedenis. Alle intimidaties van het Blok ten spijt, het gaat door! |
![]() |
#4 |
|
![]() On Wed, 05 Jul 2006 18:03:37 GMT, "Prutske" <[email protected]>
wrote: >De Rode lijst te meiden artiesten die zich met politiek bezighouden Inderdaad, te meiden :-) Bye Maurice -- Hamradio: ON4BAM / M0CIL / 9H3Z http://www.on4bam.com/ Travelstories from Alaska, Scotland, South Africa,Iceland, Faroe Isl., Australia, Norway, Svalbard,Canada and IOTA activations |
![]() |
#5 |
|
![]() On Wed, 05 Jul 2006 18:25:35 GMT, kjetil
<[email protected]> wrote: >dat bewijst toch gewoon dat het een partij is als een ander. hetgeen dat >jij juist niet wil inzien. verblind door je haat. Het Vlaams Belang is helemaal geen partij als een ander. Het VB zet alle bevolkingsgroepen tegen elkaar op en dat doet het nu ook weer. Ps: domheid kan ook verblinden :P "Wanneer houdt al deze vernietiging ooit op ?" vroeg dr. Nyiszli aan dr. Mengele in Auschwitz. Hij antwoordde: "Beste vriend ! Het gaat steeds maar door, steeds maar door !" |
![]() |
#6 |
|
![]() Zoals gewoonlijk schrijf je grove leugens in uw header in de hoop dat vele
uw eerder flauwe posting gaan lezen. Trouwens uw lichtend voorbeeld Patje Janssens vond Tommeke's idee niet echt een goed gedacht.... En hoeveel mensen zouden zich de ballen aantrekken over welke politieke boodschap dan ook van Tommeke??? Zolang ze Laura Lynn of "Wilden Tura" maar levend kunnen zien, om dan een week later met een grote smile in het stemhokje op jou verfoeide partij te gaan stemmen. -- De groeten Jan http://westhinder.navy.be |
![]() |
#7 |
|
![]() On Wed, 05 Jul 2006 18:18:38 +0000, Maurice ON4BAM <[email protected]>
wrote: >On Wed, 05 Jul 2006 18:03:37 GMT, "Prutske" <[email protected]> >wrote: > >>De Rode lijst te meiden artiesten die zich met politiek bezighouden > > >Inderdaad, te meiden :-) > Leve de Vlaamse meiden! Eigen Vlaamse Meid Eerst! :D "Wanneer houdt al deze vernietiging ooit op ?" vroeg dr. Nyiszli aan dr. Mengele in Auschwitz. Hij antwoordde: "Beste vriend ! Het gaat steeds maar door, steeds maar door !" |
![]() |
#8 |
|
![]() Dreyfus schreef:
> Het VB heeft > voreger al de Vlaamse zangers Jef Elbers en The Strangers voor hun > politieke car gespannen, dat bewijst toch gewoon dat het een partij is als een ander. hetgeen dat jij juist niet wil inzien. verblind door je haat. -- kjetil voor een .vl-extensie: http://puntvl.net |
![]() |
#9 |
|
![]() "Dreyfus" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 05 Jul 2006 18:25:35 GMT, kjetil > <[email protected]> wrote: > >>dat bewijst toch gewoon dat het een partij is als een ander. hetgeen dat >>jij juist niet wil inzien. verblind door je haat. > > > Het Vlaams Belang is helemaal geen partij als een ander. Het VB zet > alle bevolkingsgroepen tegen elkaar op en dat doet het nu ook weer. Jullie zetten ook de ene bevolkingsgroep tegen de andere op... Of is jou oproep om alle Belangers en zijn sympathisanten met alle middelen te bestrijden geen aanzetten tot haat tegenover een bepaalde bevolkingsgroep in Vlaanderen???? -- De groeten Jan http://westhinder.navy.be > > Ps: domheid kan ook verblinden :P > "Wanneer houdt al deze vernietiging ooit op ?" > vroeg dr. Nyiszli aan dr. Mengele in Auschwitz. > Hij antwoordde: "Beste vriend ! > Het gaat steeds maar door, steeds maar door !" Later dapper overgenomen door de Sovjets Diegene waar je graag je info van gaat halen. |
![]() |
#10 |
|
![]() On Wed, 05 Jul 2006 19:58:22 +0200, Dreyfus <[email protected]> wrote:
>FDW: "Ik waarschuw de artiesten..." > >Wie denkt dat het VB voor Eigen Volk Eerst preekt, weet nu wel dat >maar een deel van de Vlamingen daarbij hoort (over de vreemdelingen >heb ik het niet eens meer want die zijn voor het VB al 27 jaar lang >vogelvrij). die concerten zijn duidelijk opgezet tegen 1 bepaalde partij en dat kan niet... artoesten, worden op die manier misbruikt door de andere partijen en dat vlak voor verkiezingen dat is ongehoord. Ik vraag me wel af hoeveel geschenken het blok nog mag ontvangen van de linkse appostels voor 8 oktober. Ik moet nu toch gaan denken dat jullie hopen dat ze aan de macht komen om de boel op te kuisen zodat jullie het niet moeten doen :-) gr |
![]() |
#11 |
|
![]() Maak u toch niet druk.
Zoals ik al geschreven heb gaat de meerderheid gewoon naar de liekes luisteren van die "vedetten". En als die wat teveel met het moraliserende vingertje gaan zwaaien, trappen ze het gewoon terug af, om de week daarop doodgemoederd op het Belang te stemmen. -- De groeten Jan http://westhinder.navy.be |
![]() |
#12 |
|
![]() On Wed, 05 Jul 2006 20:51:36 +0200, nieuwslezer
<[email protected]> wrote: >die concerten zijn duidelijk opgezet tegen 1 bepaalde partij en dat >kan niet... 'kan' niet of 'mag' niet? wat zal het worden nieuwsbroebbeleir? gaan we censureren of zelfscensuur plegen? :D |
![]() |
#13 |
|
![]() "Dreyfus" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 05 Jul 2006 20:51:36 +0200, nieuwslezer > <[email protected]> wrote: > >>die concerten zijn duidelijk opgezet tegen 1 bepaalde partij en dat >>kan niet... > > 'kan' niet of 'mag' niet? Mag een groepke optreden op het bal van het Belang of ten voordele ervan, met de garantie dat jullie achteraf niet met een haatcampagne beginnen tegen deze muziekgroep, vergezelt door hele en halve leugens????? -- De groeten Jan http://westhinder.navy.be |
![]() |
#14 |
|
![]() On Wed, 05 Jul 2006 19:58:22 +0200, Dreyfus wrote:
> FDW: "Ik waarschuw de artiesten..." Hij moet idd de artiesten niet waarschuwen. Ze maken namelijk "reclame" voor het VB :p > > Wie denkt dat het VB voor Eigen Volk Eerst preekt, weet nu wel dat > maar een deel van de Vlamingen daarbij hoort (over de vreemdelingen > heb ik het niet eens meer want die zijn voor het VB al 27 jaar lang > vogelvrij). > > Ik vraag mij af wat het VB bezielt om artiesten te beletten hun ding > te doen. Hmmmmmmm, hoe zou men reageren als men optredens doet tegen de SP-a of VLD? Laten begaan? Die optredens zijn voor mij 1 grote reclamestunt voor die artiesten, hoewel ik vrij zeker ben dat ze in hun eigen leer gaan snijden. > Toots Thielemans werden zijn partituren al eens kapot > gescheurd toen hij optrad op een Vlaams Nationaal Zangfeest > ("negermuziek" werd er toen luid gescandeerd), Isabella A had van Jan, > Willem Vermandere kreeg met het VB te maken en... nu weer dit. > > Als het VB bonje wilt in volle verkiezingsstrijd kunnen ze dat > krijgen. Ik hoef geen Wagner, of Vlaamse liedjes uit de Middeleeuwen > op mijn ontbijt, middaglunch of avondstek, maar ik ga het een ander > ook niet verbieden! Ik ben zelfs voorstander van dergelijke initiatieven. Ik ben voor alle initiatieven die de bedoeling hebben het VB klein te krijgen. Ze hebben al iedere keer het tegengesteld effect gehad, dus laat ze maar doen. > > FDW oprotten en laat onze Vlaamse artiesten gerust. Wij kunnen het ook > niet helpen dat ge van slechte smaak zijt Zeggen dat iemand een slechte smaak heeft omdat men Vlaamse artiesten niet goed vindt? Ik zal wel een cultuurbarbaar zijn als ik 10-om-te-zien-artiesten niet kan uitstaan en hun volk nogal euhm..... "strandkruiers" vind. > en uit frustratie intolerant > fulmineert tegen al wie uw boekske niet volgt en dreigt met geboden en > verboden. -- Hoogtepunt in de Koran: De ontmaagding van de 9-jarige Aisha. http://users.pandora.be/dvg/ |
![]() |
#15 |
|
![]() On Wed, 05 Jul 2006 20:38:55 +0200, Dreyfus <[email protected]> wrote:
>On Wed, 05 Jul 2006 18:25:35 GMT, kjetil ><[email protected]> wrote: > >>dat bewijst toch gewoon dat het een partij is als een ander. hetgeen dat >>jij juist niet wil inzien. verblind door je haat. > > >Het Vlaams Belang is helemaal geen partij als een ander. Het VB zet >alle bevolkingsgroepen tegen elkaar op en dat doet het nu ook weer. > >Ps: domheid kan ook verblinden :P >"Wanneer houdt al deze vernietiging ooit op ?" > vroeg dr. Nyiszli aan dr. Mengele in Auschwitz. > Hij antwoordde: "Beste vriend ! > Het gaat steeds maar door, steeds maar door !" zeg menneke, en wat denkt Jij over alle die vlamingen die de franstalligen uitspuwen ? Het meest van de vlaamse partijen doen er aan, maar hoe ligt het bij de bevolking ,Beste ? Wat doet U daar tegenover ? Graag Uw Mening Beste Piano . Dank U. Een zinneke.... En de zin is er aan toe .... |
![]() |
#16 |
|
![]() Vitae forma vocatur chicon@mer, die Wed, 05 Jul 2006 21:59:42 +0200,
in littera <[email protected]> in foro soc.culture.belgium(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Wed, 05 Jul 2006 20:38:55 +0200, Dreyfus <[email protected]> wrote: > >>On Wed, 05 Jul 2006 18:25:35 GMT, kjetil >><[email protected]> wrote: >> >>>dat bewijst toch gewoon dat het een partij is als een ander. hetgeen dat >>>jij juist niet wil inzien. verblind door je haat. >> >> >>Het Vlaams Belang is helemaal geen partij als een ander. Het VB zet >>alle bevolkingsgroepen tegen elkaar op en dat doet het nu ook weer. >> >>Ps: domheid kan ook verblinden :P >>"Wanneer houdt al deze vernietiging ooit op ?" >> vroeg dr. Nyiszli aan dr. Mengele in Auschwitz. >> Hij antwoordde: "Beste vriend ! >> Het gaat steeds maar door, steeds maar door !" > > >zeg menneke, en wat denkt Jij over alle die vlamingen die de >franstalligen uitspuwen ? >Het meest van de vlaamse partijen doen er aan, maar hoe ligt het bij >de bevolking ,Beste ? > Wat doet U daar tegenover ? >Graag Uw Mening Beste Piano . Hugo: antwoorden hoor! Mijn atwoord ken je al (veronderstel ik) . Ikspuw op niemand. >Dank U. >Een zinneke.... >En de zin is er aan toe .... Je hebt duidelijk zin, dat lijkt me inderdaad zinnig.:-) -- Fusti |