Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2002, 19:51   #1
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Vandaag zijn de eerste cijfers bekend geworden over de laatste opinie peiling. Daar scoord CD&V niet zoals twee weken terug geschreven werd volgens een nogal 'slordige' peiling 18,4% maar 21,7% wat een stijging van 0,4% betekend tegenover de vorige peiling.
Ik ben er nu heel zeker van dat we tegen de verkiezingen het zelfde kiescijfer halen als in juni '99 of mischien 0,1 of 0,2% erboven.
Wat mij opvalt is de SLECHTE score van de SP.a die zich vorig jaar ook iets progressiever opstelde. Ook de cijfers van het Vlaams Blok vallen enigzins tegen (toch voor hen), want ze zijn zelfs minder gestegen dan de CD&V ten opzichte van de vorige peilingen. En ze halen ook bijlange niet de 18% die ze hoopten te halen. 17,4% halen ze. De blijvende stijging voor het Blok zal dus zoals ik al heel lang zeg altijd minder en minder worden.
Ik zei altijd te wachten tot 2007 om een zeker cijfer er op te plaatsen, maar nu weet ik het zeker. Als CD&V in de oppositie blijft tot 2007 (wat ik enigzins verwacht) dan zullen we de VLD opnieuw kloppen en met een dikke 25% kunnen lopen. Daar ben ik bijna zeker van.
In 2007 zal het Blok niet meer klimmen integendeel, iets dalen... het ongenoegen zal steeds groter en groter worden, mensen zullen het beu zijn om altijd die veelbelovende slogans te lezen maar zullen beseffen dat ze toch niks uithalen.
CD&V wil geen gesprekken voeren met Vlaams Blok (dat kon je horen en zien uit de gesprekken in het Vlaams parlement deze week), wat ik positief vind.
Jammer vind ik de povere 4,7% voor Bourgois. ik had een sterker cijfer verwacht voor de N-VA. Ik hoop dat hij eindelijk tot verstand komt en de de krachten wil bundelen met CD&V.

Zo zie je maar, de aanhouder wint! Ik zei het altijd en blijf het ook nu zeggen. De eerste echte stappen in de goeie richting komen in 2004 waar de CD&V de grootste partij in het Vlaams parlement zal blijven en de grote sprongen (zoals in Nederland) komen in 2007. Je zal me zeker nog moeten gelijk geven!
Oud 30 september 2002, 08:49   #2
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat de SP.a in de peiling juist vooruitging tegenover zowel de peiling van een paar maand terug als de uitslag van '99.
N-VA stond volgens mij ook op 3.7 ipv 4.7.
En op basis van deze peiling de verkiezingsuitslag van het Blok gaan voorspellen, zou wel eens slecht kunnen aflopen. Er zijn immers steeds mensen die zeggen dat ze voor een andere partij stemmen, omdat ze niet willen toegeven dat ze voor het blok stemmen...
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2002, 11:40   #3
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

In zijn glazen bol leest Kevin met zekerheid wat hij graag leest.
Hij vergelijkt de vooruitgang van de Christen democraten in Nederland met de verwachtingen in eigen land. Daarbij houdt hij echter geen rekening met het feit dat Balkenende nooit Pim Fortuyn uitgesloten heeft. Volgens vele analysten hebben vele kiezers voor de Christen democraten gestemd in de overtuiging dat de problemen veroorzaakt door de immigrantenstroom wellicht beter opgelost worden door deze ervaren politici samen met de Lijst Fortuyn. Deze visie blijkt nu juist te zijn, want recente peilingen tonen aan dat de Christen Democraten stemmen winnen aan de Lijst Fortuyn.
Deze feiten leest Kevin niet in zijn glazen bol. Integendeel hij vindt het positief dat de CD&V het tegenovergestelde doet.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2002, 11:48   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Door wie werd deze peiling uitgevoerd?
Door een plakploeg van de CVP zelf
Ze vroegen waarschijnlijk enkel naar het stemgedrag van +70-tigers, en positioneerden zich aan de uitgang van de kerk na de hoogmis.
Ik nodig de enquêteurs uit om naar mijn wilde vespers te komen, en eens te polsen naar het stemgedrag van mijn companen (m/v) Ik raad ze aan om ook de mogelijkheid "FOERT" te voorzien. Het wordt de 'partij' met het grootste stemmenaantal.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2002, 11:56   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kevin Devos zei:

Citaat:
"Ik hoop dat hij (Bourgeois) eindelijk tot verstand komt en zijn krachten wil bundelen met de CD&V. "
Het verstand dat zegt: liever overlopen om zeker aan een postje te geraken dan trouw te blijven aan je eigen, Vlaamse overtuiging?
Een overtuigde "V" opgeven voor een piepkleine die ergens aan een staartje bengelt?

Jij bent me nogal een kadéke, hoor Kevin!

[/quote]
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2002, 12:53   #6
kandyo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Devos
Daar scoord CD&V niet zoals twee weken terug
Kevin, ik zou , als ik van jou was, mijn vak nederlands eens herbezien, vooral de dt-regels, vooraleer utopische nonsens te verspreiden
kandyo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2002, 15:05   #7
S.A.V.E.R.
Vreemdeling

Standaard

Kevin, in cijfers lees je wat je wil lezen,
probeer dus eens die cijfers met een kritische blik te bekijken ipv ze zomaar allemaal in het voordeel van de cd&v te plaatsen ...
S.A.V.E.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2002, 15:35   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kandyo
Citaat:
Daar scoord CD&V niet zoals twee weken terug
Kevin, ik zou , als ik van jou was, mijn vak nederlands eens herbezien, vooral de dt-regels, vooraleer utopische nonsens te verspreiden
@kandayo
Wie zich in een debat op de stijl- taal- of spelfouten van zijn tegenstrever werpt, doet dit vaak bij gebrek aan inhoudelijke slagkracht van zijn argumenten. Vaak zelfs bij gebrek aan argumenten 'tout-court'. Nochtans is er om een tsjeventopic te counteren, voldoende belastend materiaal voorhanden. In dit geval dus hoogst onnodig om de 'dt-toer' op te gaan. Trouwens een dt-geval is totaal irrelevant om een zin te begrijpen. Het juiste gebruik van leestekens is veel belangrijker om tot een juist begrip te komen.

Wat betreft die 'utopische nonsens' moet ik je wel volmondig bijtreden.
Oud 30 september 2002, 15:35   #9
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Alleen onnozelaars geloven in de waarde van opiniepeilingen!

Opiniepeilingen zijn bedoeld om het politieke klimaat te beïnvloeden en bezitten geen enkele waarde wat betreft voorspellen van verkiezingsuitslagen.

Dit werd nog maar eens bevestigd in Servië dit weekeinde. De opiniepeiligen gaven maximaal 14% aan de rechts-radicale nationalist Vojislav Seselj voor de Servische presidentsverkiezingen, in werkelijkheid behaalde hij... 22%!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2002, 17:58   #10
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Ik dacht dat de SP.a in de peiling juist vooruitging tegenover zowel de peiling van een paar maand terug als de uitslag van '99.
N-VA stond volgens mij ook op 3.7 ipv 4.7.
En op basis van deze peiling de verkiezingsuitslag van het Blok gaan voorspellen, zou wel eens slecht kunnen aflopen. Er zijn immers steeds mensen die zeggen dat ze voor een andere partij stemmen, omdat ze niet willen toegeven dat ze voor het blok stemmen...
Wat SP.a betrefd: Johan Vandelanotte zei in januari heel duidelijk in het politiek programma 'Polspoel & Desmedt' dat SP.a ambitie had om opnieuw van 16% naar 18% te klimmen anders was de vernieuwing geen succes geweest. Besluit: de vernieuwing van SP.a is geen succes geweest!
Ze halen slechts 16,6%.

N-VA haalt slecht 3,7% wat ik jammer vind van een partij met zoveel ambitie.

Vlaams Blok ... Je moet weten dat die peilingen anoniem worden genomen. En ik denk niet dat mensen vandaag nog echt tabou maken wat je mening is op politiek vlag. Trouwens de tendens bij jongeren is gelijdelijk aan het veranderen. Vroeger waren het de 18 tot 35 jarigen waar het Vlaams Blok heel wat succes bij had omdat de slogans simpel waren (evenals de hersens van de makers van die slogans), de mensen aanspraken en ze er blindelings in trapten.
Vandaag hebben jongeren een iets betere blik op politiek dan 10 jaar terug. Politiek speelt zich vandaag ook veel meer in de media dan 10 jaar terug. Vandaar ook dat jongeren zich bewust maken wat het Vlaams Blok maar is en dus niet voor een conservatieve partij kiezen. Jongeren willen vooruit, willen nieuwe initiatieven en dat kan het Vlaams Blok jammergenoeg niet aanbieden. Zij keren terug naar 30 jaar en zelfs veel langer geleden. Een avondklok schrikt de jongeren ook af.
Dus jongeren kiezen steeds meer voor de democratische centrum partijen en niet meer voor extremistische partijen zoals het Blok.
Oud 30 september 2002, 18:02   #11
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik lees hier weer niks anders dan commentaar op mezelf en de CD&V terwijl we dat het minst van allemaal verdienen. We zijn het sterkst gestegen tegenover de vorige peiling! Wie dat niet wil aanvaarden is gewoon jaloers dat we opnieuw succes krijgen.

Die 'dt' fout heeft inderdaad niks te maken met deze discussie, maar om mezelf toch niet die oneer aan te doen wil ik toch wel meegeven dat dit slechts een foutje was door te snel te tikken.
Oud 30 september 2002, 18:05   #12
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Door wie werd deze peiling uitgevoerd?
Door een plakploeg van de CVP zelf
Ze vroegen waarschijnlijk enkel naar het stemgedrag van +70-tigers, en positioneerden zich aan de uitgang van de kerk na de hoogmis.
Ik nodig de enquêteurs uit om naar mijn wilde vespers te komen, en eens te polsen naar het stemgedrag van mijn companen (m/v) Ik raad ze aan om ook de mogelijkheid "FOERT" te voorzien. Het wordt de 'partij' met het grootste stemmenaantal.
Wie is het hier die de peilingen op deze website altijd naar zijn hand zet mister Superstaaf? Het is altijd zo'n belachelijk hoog Vlaams Blok cijfer wat in verhouding met het aantal leden van politics.be niet overeen komt.
Oud 30 september 2002, 18:05   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vroeger waren het de 18 tot 35 jarigen waar het Vlaams Blok heel wat succes bij had omdat de slogans simpel waren (evenals de hersens van de makers van die slogans), de mensen aanspraken en ze er blindelings in trapten.
Kevin Dévos,
jij onderschat schromelijk de vijand.........
Simplisme handig misbruiken getuigt absoluut niet van hersenloosheid.

Je overschat wel heel duidelijk het (jonge) kiesvee.
Extremisme spreekt sterk aan, luister maar naar de songteksten die 'in' zijn......
Oud 30 september 2002, 18:09   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams Blok ... Je moet weten dat die peilingen anoniem worden genomen. En ik denk niet dat mensen vandaag nog echt tabou maken wat je mening is op politiek vlag. Trouwens de tendens bij jongeren is gelijdelijk aan het veranderen. Vroeger waren het de 18 tot 35 jarigen waar het Vlaams Blok heel wat succes bij had omdat de slogans simpel waren (evenals de hersens van de makers van die slogans), de mensen aanspraken en ze er blindelings in trapten.
Vandaag hebben jongeren een iets betere blik op politiek dan 10 jaar terug. Politiek speelt zich vandaag ook veel meer in de media dan 10 jaar terug. Vandaar ook dat jongeren zich bewust maken wat het Vlaams Blok maar is en dus niet voor een conservatieve partij kiezen. Jongeren willen vooruit, willen nieuwe initiatieven en dat kan het Vlaams Blok jammergenoeg niet aanbieden. Zij keren terug naar 30 jaar en zelfs veel langer geleden. Een avondklok schrikt de jongeren ook af.
Dus jongeren kiezen steeds meer voor de democratische centrum partijen en niet meer voor extremistische partijen zoals het Blok.
Platitudes alom. Ongefundeerde beweringen die hier blijkbaar alleen worden neergepoot om gelijkgezinden een hart onder de riem te steken, en waarschijnlijk zichzelf ook.

Hoera! Plotseling, na zoveel jaren, zijn de jongeren nu zoveel slimmer geworden. Dat lijkt me wel getuigend van veel simplisme en een grote dosis minachting tegenover de kiezer. Immers, de kiezer is dom, daar hij in de simpele slogans van het Vlaams Blok trapt. Alle andere partijen hebben natuurlijk hooggestemde, zéééér diepzinnige slogans. Zo'n onzin moet je maar geloven. Wie zoiets neerschrijft, heeft niets van verkiezings- en publiciteitscampagnes begrepen. Daarbij telt toch de kracht van de slogan, de heldere, eenduidige formulering. Blijkbaar bezit het Vlaams Blok wel dat staaltje verkiezingsinzicht, terwijl de traditionele machtspartijen nog altijd in de eigen cenakels blijven denken en dus ook niets weten te zeggen dat het volk aanspreekt.

Lachwekkend is eens te meer de bewering dat het Vlaams Blok niets te bieden heeft. Had ik u al eens eerder gevraagd of u het VB-programma had gelezen? Maar daarop antwoordde u nog niet. Wel, hebt u die dikke bundel ooit gezien, laat staan opengedaan?

Nu zou ik die grote roepers wel eens willen vragen enkele bewijsjes aan te halen dat het Vlaams Blok dertig jaar in de tijd teruggaat. Wil dus zo goed hier eens wat punten uit het VB-programma te halen en die te vergelijken met wat in de jaren zeventig blijkbaar gold.

O ja, die avondklok. Op dit forum is hier al meermaals gezegd dat die bewering een fabeltje is. Het Vlaams Blok wil alleen een avondklok voor jongeren onder 16 jaar en dan nog wel in risicovolle buurten. Zal dit de jongeren van die leeftijd afschrikken? Laat me niet lachen: ouders en die jongeren zullen tevreden zijn dat ze nu daadwerkelijk kunnen rekenen op een overheid die de veiligheid te harte neemt. En trouwens, die avondklok was slechts bedoeld als een tijdelijke maatregel, een overgangsmaatregel om de politie ondertussen de gelegenheid te geven het gespuis van de straten te halen.

Zo zie je maar: alleen gratuite beweringen van iemand die zijn eigen dromen voor werkelijkheid neemt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2002, 18:10   #15
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Kevin Devos zei:

Citaat:
"Ik hoop dat hij (Bourgeois) eindelijk tot verstand komt en zijn krachten wil bundelen met de CD&V. "
Het verstand dat zegt: liever overlopen om zeker aan een postje te geraken dan trouw te blijven aan je eigen, Vlaamse overtuiging?
Een overtuigde "V" opgeven voor een piepkleine die ergens aan een staartje bengelt?

Jij bent me nogal een kadéke, hoor Kevin!
[/quote]

Om alle commentaar maar een antwoord te geven zal ik dat hier ook maar doen.
Ik ben De Clerck, Van Rompuy, De Crem, ... niet! Ik wil me verzetten tegen al dat oud geweld. De jongeren hebben een ander idee dan die ouwe rotten (niet dat ik tegen die mensen ben, alleen de opvolging staat klaar en geef ze een kans).
Als jongere (en er zijn veel jongeren die dat willen), wil ik graag Geert Bourgois zien komen naar onze partij. Waarom: ze kunnen dan eindelijk die veelbesproken "V" gaan verwoorden. We hebben er al ene binnen (Sauwens), laat de rest nu ook nog maar komen en het is helemaal in orde met die "V". Jij weet maar al te goed dat N-VA indien ze de kiesdrempel in juni niet haald met hangende pootjes aan de voordeur van de CD&V zal staan! Dat zullen ze. Maar wij zijn mensen en laten ze binnen! Dan zal Pierre Cremeux (Pieter De Crem) misschien toch nog eens gelijk kunnen krijgen over een uitspraak die hij een half jaar terug maakte.
Oud 30 september 2002, 18:14   #16
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Platitudes alom. Ongefundeerde beweringen die hier blijkbaar alleen worden neergepoot om gelijkgezinden een hart onder de riem te steken, en waarschijnlijk zichzelf ook.

Hoera! Plotseling, na zoveel jaren, zijn de jongeren nu zoveel slimmer geworden. Dat lijkt me wel getuigend van veel simplisme en een grote dosis minachting tegenover de kiezer. Immers, de kiezer is dom, daar hij in de simpele slogans van het Vlaams Blok trapt. Alle andere partijen hebben natuurlijk hooggestemde, zéééér diepzinnige slogans. Zo'n onzin moet je maar geloven. Wie zoiets neerschrijft, heeft niets van verkiezings- en publiciteitscampagnes begrepen. Daarbij telt toch de kracht van de slogan, de heldere, eenduidige formulering. Blijkbaar bezit het Vlaams Blok wel dat staaltje verkiezingsinzicht, terwijl de traditionele machtspartijen nog altijd in de eigen cenakels blijven denken en dus ook niets weten te zeggen dat het volk aanspreekt.

Lachwekkend is eens te meer de bewering dat het Vlaams Blok niets te bieden heeft. Had ik u al eens eerder gevraagd of u het VB-programma had gelezen? Maar daarop antwoordde u nog niet. Wel, hebt u die dikke bundel ooit gezien, laat staan opengedaan?

Nu zou ik die grote roepers wel eens willen vragen enkele bewijsjes aan te halen dat het Vlaams Blok dertig jaar in de tijd teruggaat. Wil dus zo goed hier eens wat punten uit het VB-programma te halen en die te vergelijken met wat in de jaren zeventig blijkbaar gold.

O ja, die avondklok. Op dit forum is hier al meermaals gezegd dat die bewering een fabeltje is. Het Vlaams Blok wil alleen een avondklok voor jongeren onder 16 jaar en dan nog wel in risicovolle buurten. Zal dit de jongeren van die leeftijd afschrikken? Laat me niet lachen: ouders en die jongeren zullen tevreden zijn dat ze nu daadwerkelijk kunnen rekenen op een overheid die de veiligheid te harte neemt. En trouwens, die avondklok was slechts bedoeld als een tijdelijke maatregel, een overgangsmaatregel om de politie ondertussen de gelegenheid te geven het gespuis van de straten te halen.

Zo zie je maar: alleen gratuite beweringen van iemand die zijn eigen dromen voor werkelijkheid neemt.
Vandaag worden mensen veel meer betrokken met politiek dan vroeger. Jongeren zullen dus automatisch meer in contact komen met politiek en zullen dus ook de anti-politiek van het Vlaams Blok leren kennen. Jongeren verzetten zich hiertegen.
Ik beweerde niet dat jongeren vroeger geen verstand hadden voor te stemmen, maar alleen dat 10 tot 15 jaar terug geen programma's bestonden als 'Polspoel & Desmedt', 'Villa Politica', 'Zwart of Wit', ... ! Dat is het besluit die ik hier uit wil trekken!
Oud 30 september 2002, 18:14   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie is het hier die de peilingen op deze website altijd naar zijn hand zet mister Superstaaf? Het is altijd zo'n belachelijk hoog Vlaams Blok cijfer wat in verhouding met het aantal leden van politics.be niet overeen komt.
Kevin Dévos,
deze website is toch geen relevante weerspiegeling van de maatschappij?
De polls zijn hoogst onbetrouwbaar en falsifieerbaar.
Het zijn spelletjes, en dienen enkel om wat controverse te zaaien.
Maar dat had jij waarschijnlijk, als jonge, kritische, verbonden CD&V'er reeds lang in de smiezen.......
Oud 30 september 2002, 18:16   #18
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Standaard

De peilingen die te lezen staan in de krant zijn afkomstig van 1500 Vlamingen, 500 Brusselaars en 1500 Walen. Niet van deze website! En ik had dat inderdaad al in de smiezen.
Oud 30 september 2002, 19:32   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag worden mensen veel meer betrokken met politiek dan vroeger. Jongeren zullen dus automatisch meer in contact komen met politiek en zullen dus ook de anti-politiek van het Vlaams Blok leren kennen. Jongeren verzetten zich hiertegen.
Ik beweerde niet dat jongeren vroeger geen verstand hadden voor te stemmen, maar alleen dat 10 tot 15 jaar terug geen programma's bestonden als 'Polspoel & Desmedt', 'Villa Politica', 'Zwart of Wit', ... ! Dat is het besluit die ik hier uit wil trekken!
Conclusie dus: wat u allemaal hebt geschreven is voortgesproten uit uw eigen hersenspinsels, niet het resultaat van proefondervindelijke studie.

U begeeft zich weer eens op glibberig ijs door zomaar te stellen dat er bij het Vlaams Blok sprake is van anti-politiek. Kijk maar eens goed dan naar wat de machtspartijen allemaal uitspoken (ook de CD&V met haar meer dan lachwekkende oppositiestijl). D�*t is pas anti-politiek.

U moet dan trouwens nog altijd verklaren hoe het komt dat het VBJongeren (waartoe ondergetekende nog steeds behoort) de laatste tien, vijftien jaar een ongelooflijke ledengroei kende en nog steeds kent.

De aangehaalde programma's zijn trouwens niet hét voorbeeld van objectieve politieke magazines. Villa Politica is een voortdurend herhaald reclamestuntje van de regeringspartijen. Zo maar dat losse praatje met Dewael iedere keer. Juist dergelijke programma's lijken me de jongeren niet aan te zetten tot een objectieve, kritische kijk op het politieke gebeuren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2002, 23:51   #20
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit soort dingen zijn allemaal wetenschappelijk onderzocht hoor. Ik zuig dit niet uit mijn duim. Het is gewoon zo dat het VB in opiniepeilingen systematisch onder het resultaat van de verkiezingen zit...
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be