![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Belgische fiscus maakt dure vergissing
Een fout van de Belgische belastingdienst blijkt erg nadelig uit te pakken voor de Belgische schatkist. Berekeningen Foute computerberekeningen bij 25 grote dossiers hebben ervoor gezorgd dat de inkomsten voor de schatkist 800 miljoen tot een miljard euro te hoog zijn ingeschat. Bezuinigen De begroting voor 2007 is al gebaseerd op de fout geschatte inkomsten. Daardoor moest de Belgische minister van Financiën al 4 miljard bezuinigen. Daar komt nu nog een fors bedrag bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Hihihihihihihihihihi...
Wordt het eens niet hoogtijd dat ze daar iemand aannemen die kan REKENEN?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zo kunnen ze natuurlijk schoolpremies uitdelen....ben benieuwd WIE DAAR NU WEER ZAL VOOR OPDRAAIEN ????? mijn portefeuille staat al open !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() De fiscus rekent :
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klein foutje van de firma nietwaar, ... ge moet gij maar eens 10 euro te wienig aangeven... Trouwens ik wacht nog altijd op mijn belastingsbrief, ik vraag dat ook maar 1 keer hé, als ze geen zin hebben om die uitzichzelf op te sturen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze sturen 'em zelfs niet? Je bent door de goden beroert!
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volgens D. Reynders is er géén probleem gezien uitzicht op hogere fiscale inkomsten uit aantrekkende economie.
Zou dat evenwel al niet ingecalculeerd zijn en moet er toch wel degelijk gesaneerd worden. Het zullen weer one-shot maatregelen worden. Van het parlement moet Didier geen schrik hebben, die slapen nog samen met senaat tot minimaal 10 oktober. En dan maar zagen over werkdruk, haastig gestemde wetten, moeilijke besluitvorming, zware agenda's....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Privatiseer die hele hap toch...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ingeschreven in de ambassade etc... alles in orde, hier gedomicilieerd en alles, adres laten schrappen in den belziek en toch geen belastingsbrief, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We richten een bedrijfje op, pas op, we kunnen die inning zelf nog gratis doen als we de interesten op de uit te keren kapitalen mogen houden ... bv, wij stellen een dead line op betalen, Wij innen heel rap, en keren maar uit aan de staat een maand of 3 later of in schijven ... "ah ja, er zijn nu eenmaal mensen die altijd te laat betalen... " En de interesten op dat gëinde geld steken we in onze zak. Maar de staat kan dat makkelijk allemaal zelf doen, zelf zonder zijn burgers te moeten pesten met zo'n briefke... Ze weten precies wat ge verdiend, (uw werkgever moet dat al aangeven voor zijn bijdragen etc te berekenen en te betalen... ) Ze kunnen door overeenkomsten te sluiten met de banken, perfect weten hoeveel je verdient aan interesten, zelf buitenlandse interesten binnen de EU zijn gekend. Laat hen gewoon een wet goedkeuren, waarbij ge als ge andere inkomsten hebt, dan diegene die ze kennen, (interesten, woning, loon etc... ) ze de aangifteplicht bij u leggen. Komen ze der op uit dat ge zwart bijklust of dat ge een bepaald inkomen niet hebt aangegeven, boet aan uwe rekker... Fair, simpel systeem, zonder dien hoop papier... Inspecteurs krijgen dan ook meer ruimte voor controle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ik meen het serieus: privatiseer heel die handel.
Voordeel: minder personeel nodig; véél productiever/hoger geschoold/gemotiveerd personeel; moderne IT-solutions; effectieve invordering; efficiënte depistage van fraudeurs; minder bureaucratie; etc... En... bij fouten kan de overheid de geleden schade tenminste nog invorderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geen enkele inhouding aan de bron! De werkgever betaalt het volledige bedrag uit aan z'n werknemers. Integraal, en dan bedoel ik ook de bruto loonkost! En de overheid mag dan één keer per kwartaal de factuur sturen (gedetailleerd uiteraard)... Pas d�*n wordt het ook duidelijk voor "de gewone man" hoeveel het feestje hier in dit apenland kost. Voor de rest: facturatie en invordering via private bedrijven; cessie van belastingsschulden etc... K�*n een heel bloeiende business worden hoor.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
héhé, Naast mijn privé gevang gaat dat goed opbrengen, ! best cool overheidje spelen, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Het zou pas écht interessant zijn, mochten de mensen bepaalde "diensten" van de overheid kunnen betrekken bij de concurrentie. Stel je voor dat op die factuur staat "zoveel voor uw wettelijk pensioen" of "zoveel voor uw ziektekosten" of "zoveel voor het proper houden van uw straat"; en dat er dan privébedrijven zouden zijn met een gelijkaardig aanbod die dat willen verzorgen voor een véél lager tarief...
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog beter, dat ge uw dienstenpaket kunt kiezen bv, : Ik kijk geen VRT, dus waarom zou ik daarvoor betalen ? Ik heb geen auto, dus waarom zou ik daarvoor betalen ? Voor kindergeld, onderwijs enz... is er dan weer een uitzondering, ge hebt dat ooit genoten, dus betaald ge daarvoor de rest van uw leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ook onderwijs: ergens moet het mogelijk zijn om de kost daarvan vast te leggen en mensen de mogelijkheid te geven om dat volledig af te lossen. (versneld evt.) Niet vergeten dat er ook mensen zijn die kiezen voor privé-onderwijs of thuisonderwijs voor hun kinderen. Die hebben dan al betaald.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 12 september 2006 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |