![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: bent u voor of tegen een referendum inzalke stemrecht voor mensen die belgische nationaliteit afwijz | |||
| Tegen 'stemrecht zonder' |
|
7 | 100,00% |
| Weet het niet |
|
0 | 0% |
| Voor 'stemrecht zonder' |
|
0 | 0% |
| Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Gouverneur
|
Volgens meerdere bronnen bleken 93% van de meer dan 5000 kijkers die reageerden tijdens een debat op RTL TEGENSTANDERS van het 'stemrecht zonder'.
'Stemrecht zonder' verwijst naar het verlenen van stemrecht aan bepaalde groepen ZONDER van die groepen respekt voor het geheel van de bijhorende plichten te vragen. Dat geldt dus én voor allochtonen die (gemeentelijk) stemrecht zouden mpoeten krijgen zonder te naturaliseren. dat geldt echter ook voor bv. Eurocraten die ook gemeentelijk stemrecht krijgen zonder dat ze bv. gelijke belastingplichten dragen. In dit laatste geval is vooral de Belgische wetgever te blameren; Onder Eu-regels moet hij dat gemeentelijk stemrecht voor Eu-burgers enkel toekenen onder dezelfde voorwaarden als voor de belgen. Als de wetgever dus eist 1) volledige belastingplichtigheid op het geheel van alle inkomsten, en 2) kennis van de officiele streektaal, dan zijn alle problkemen ten aanzien van de EU-burgers opgelost. Echter, t.a.v. allochtonen moeten we vermijden dat er NIEUWE, bijkomende ongelijkheden gekreeerd worden: stemrecht vs; stemplicht; belastingplichtig op enkelde Belgische inkomsten (voor mensen zonder Belgisch staatsburgerschap) of op alle; strikt resepkt voor het geheel van onze wetgeving, w.o. gelijkheid van man en vrouw en voorrang van het burgerlijk recht op de persoonlijke religieuze of filosofosche overtuiging. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
|
U vraagt in uw poll of ik voor of tegen een referendum ben over het stemrecht, dus misschien kunt u best uw antwoorden aanpassen.
|
|
|
#3 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Vlaamse leeuw heeft gelijk.
De vraag is niet hetzelfde als in het artikel staat. Ik ben tegen in ieder geval. Maar dat is gewoon mijn karakter. Trouwens : Kwaliteitslingerie is bijzondergoed. 't is maar dat ge 't wet.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|