![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Mozart-opera geschrapt uit vrees voor moslims
di 26/09/06 - Een Berlijns operatheater heeft een stuk van Mozart geschrapt uit vrees voor negatieve reacties van moslims. Het gaat om de opera "Idomeneo" uit 1780. "Idomeneo" stond op het programma van de Deutsche Oper. Maar op aandringen van de politie wordt het stuk afgevoerd. ![]() In een van de scènes van de opera plaatst koning Idomeneo van Kreta de afgehakte hoofden van Poseidon, Jezus, Boeddha en Mohammed op vier stoelen. De opvoering ging eind 2003 in première en leidde toen al tot protest van het publiek. Regisseur Hans Neuenfels zou de onthoofdingsscène bedoeld hebben als een radicale afrekening met religie en godsdienstoorlogen. "Idomeneo" stond dit seizoen vier keer op het programma in Berlijn. Volgens de politie zijn er geen concrete aanwijzingen voor gewelddadig protest. VRT -online De terreur- en geweldintimidaties uit de moslimwereld beginnen hun vruchten af te werpen. Uit vrees voor gewelddadige reacties van aanhangers van de religion of peace, moet zelfs het cultuuraanbod al aan censuur onderworpen worden. Uiteraard hoeven we niet te wachten op enig protest vanuit de 'gematigde' islam-middens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ok, dus, wat is tot nu toe allemaal al uit den boze?
- Cartoons - Doze keizers citeren - Opera's die Mo'ke tonen (al dan niet enkel zijne kop) Nog iets da'k vergeten ben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Bwa, hier in Antwerpen in men de opera al aan het ombouwen tot residentie Wagner. Als je ziet wat een "Stomme van Portici" ooit eens teweeg gebracht heeft, laat je inderdaad best dingen die revoluties ontketenen achterwege, maar ja, deze opera is ook 9 jaar ouder dan de moeder van alle revoluties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Oriana FALLACI, geeft ettelijke voorbeelden in De Kracht van de Rede, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2005, ISBN 90 351 2753 6
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik weet niet in hoeverre Mozart beluisterd wordt door een moslimpubliek... maar ik betwijfel of er veel moslims komen opdagen op een klassiek concert of een opera-uitvoering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
THE EUROPEAN WAY TO DEAL WITH PROBLEMS: AVOID AT ALL COST !!! Zieligheid op een stokje Waar zit nu net die multiculturele verrijking in?! ![]()
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them (Paul Valery) Laatst gewijzigd door LeMmOnN : 26 september 2006 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Het onthoofden van vijanden en deze hoofden meenemen als trofee werd ook gedaan door de Dajak, of oorspronkelijke inwoners van Borneo (Indonesië). De laatste keer dat ze nog eens naar de mandau grepen was toen begin jaren '90 de moslimregering hen een stel geloofsgenoten van een ander eiland cadeau deed om hun vruchbaarste landbouwgronden in te nemen. Bij de Kelten werden de hoofden van gedode vijanden ook afgesneden, maar dan met de betekenis om de ziel van de overledene te bevrijden. De schedels werden bij de vroege beschavingen als drinkbeker gebruikt, later werden de hoofden hoogst waarschijnlijk als soort van begrafenisritueel in het water gegooid, vermits dit volgens de Kelten de toegangspoort tot de andere wereld was. Met andere woorden: onthoofden is niet echt origineel, maar tja ... er is nog geen officieel patent op aangevraagd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() "Rotterdam krijgt islamitisch ziekenhuis"
Het eerste islamitische ziekenhuis van Nederland moet over twee jaar in Rotterdam staan. Het Ziekenhuisconsortium presenteert dit plan woensdag op de Zakenbeurs in de Maasstad. Dat meldt Het Financieele Dagblad. Mannen worden behandeld door mannelijke artsen en vrouwen door vrouwelijke. Mannen en vrouwen die geen acute zorg nodig hebben komen op afzonderlijke verpleegafdelingen. De voeding is halal en patiënten krijgen islamitische geneesmiddelen en kruiden. Daarnaast komt er een gebedsruimte met een ziekenhuisimam en het ziekenhuis wordt gebouwd naar islamitische maatstaven. "Het wordt een efficiënt en compact ziekenhuis van vijftienduizend vierkante meter, waarbij het accent ligt op de polikliniek en de dagbehandeling. De islamitische achtergrond en waarden worden in acht genomen", zegt ondernemer Paul Sturkenboom in de krant. Omdat dit het eerste islamitische ziekenhuis buiten de Arabische wereld wordt, verwacht hij veel patiënten uit het buitenland. Sturkenboom wil na het presenteren van het plan met de verzekeraars praten over de realisering ervan. "Als zij nee zeggen, gaat het niet door." HLN 27.9.6 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een ziekenhuis, van gelijk welke gezindte, ontvangt ook patiënten van andere gezindten dan de eigen. Elke arts heeft de eed van Hippocrates gezworen, dat hij altijd zijn uiterste best zal doen om elke patiënt die zich aandient een correcte behandeling te geven met het oog op genezing of verlichting van het lijden. Ik neem aan dat dit ook onverkort geldt voor artsen die moslim zijn. Mijn vraag luidt in hoeverre ik, als niet-moslim, aan mijn trekken kom, mocht ik in een islamitisch ziekenhuis worden opgenomen. Of anders gesteld: als ik word opgenomen in een ziekenhuis van christelijke of vrijzinnige signatuur, dan voel ik als patiënt eigenlijk nauwelijks verschil. Ik vraag me af of dit ook in een islamitisch ziekenhuis het geval zou zijn, en of men me niet te pas en te onpas met "islamitische waarden" om de oren zou slaan... Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet tégen. Maar als patiënt verwacht ik van de behandelende artsen dat ze me behandelen - niks minder en ook niks méér - en van het verplegend personeel verwacht ik dat ze me verzorgen - niks minder en ook niks méér. Pas als die voorwaarde vervuld wordt zie ik géén graten in een islamitisch ziekenhuis. Als een islamitisch ziekenhuis zich echter specifiek richt tot een moslimpubliek, dan gaat dat mij te ver. Dat is immers in tegenspraak met de eed van Hippocrates die artsen verplicht tot het helpen van elke patiënt, los van geslacht, culturele en religieuze achtergrond en maatschappelijke positie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is dus zoals VB altijd al heeft voorspeld: Multicul werkt niet!!!!!
![]() |
#13 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Daarnaast is de opera ook geschreven juist in een periode dat de Verlichting er aan kwam. Bewijs dat de thema's van de Franse Revolutie nog steeds actueel zijn. Ach ja, wie daar een opera over wil horen, raadt ik "Ca Ira" van Roger Waters aan. Juist, de man die ooit bij Pink Floyd was en "The Wall" schreef, maar dit stuk is geen rock. En voor wie het nog aanbelangt: ja, je hoort de guillotines vallen in deze opera van drie acts. Normaal ben ik niet meteen een liefhebber van klassiek, maar deze dubbelCD kan ik wel iedereen aanraden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die worden opgetrommeld om ter plaatse lawaai te gaan maken en de boel te verzieken. Zoals altijd en overal.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Waarom niet op de 0110 concerten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik zeg NEE, zo. En nog meer moslims hier binnen laten zekers, schonen truc van die gasten, pfffffff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 3 oktober 2006 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Wat maakt dat uit als ik "jibberisch" praat of niet praat, er zijn sommige zaken die je niet kunt verwoorden in woorden maar wel in een tekeningetje, of ben je tegen kunst ??