![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat lees ik vandaag in mijn gazet! Mie volvogels gaat lesgeven aan maatschappelijke assisten, een prostituee geeft college aan de ULB en een pedagoog komt af met het idee om tv-figuren als voorbeeld te stellen aan de leerlingen inzake moraal! Het gaat goed met ons onderwijs, dank u! Ik denk er zelf aan mijn kinderen thuis op te voeden of ze naar een buitenlandse school te sturen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Even nuanceren.
1) als Mieke Vogels en die ex-prostituée hun pedagogische sporen op een eerlijke manier hebben verdiend, dan is het logisch dat zij een kans krijgen. Ik bedoel daarmea, indien ze (na jaren zwoegen) het juiste diploma hebben behaald en de beste kandidaten waren bij de selectie (hoewel 'beste' valt erg te relativeren omdat het moeilijk meetbaar is...), dan is het voor mij oké... Gelet op het plotse feit van Mieke Vogels aantselling heb ik echter mijn twijfels.. Een tegenvoorbeeld: ik heb zelf gedurende zes jaar een doctoraatsonderzoek verricht , NAAST een fulltime job die absoluut NIETS met mijn onderzoek te maken had... In concreto werden het dus zes jaar lang TWEE fulltimeshifts waarbij ik het inkomen van de betaalde job gebruikte om mijn onderzoek maar zelf te financieren - via leningen en dergelijke). Daarna heb ik mijn doctoraat met succes verdedigd. kort erna (na 10 maart 1997) werd mij evenwel doodleuk diets gemaakt dat ik eigenlijk nog niets had; ik moest publiceren. Gevolg: de daaropvolgende drie jaren nog eens dubbele shifts gedraaid, maar uiteindelijk viel er natuurlijk niets meer te publiceren (oude koeien blijven IN de sloot !) en werd mij bij de langverwachte sollicitatie (mijn promotor op pensioen , dus alle vakken kamen vrij waaronder één beloofde vak ) plots weer informeel gezegd dat mijn CV niet gestoffeerd genoeg was... Terwijl alle andere kandidaten zowel hun doctoraat als hun daaropvolgende onderzoekscarrirères rustigjes (met één fulltimeshift...) binnen de beschermde elite van de universiteiten konden ontwikkelen. Zelf had ik dus inderdaad iets minder gepubliceerd, maar kon bewijzen dat ik negen jaar dag en nacht bezig kon blijven. Bovendien ben ik van afkomst uit zestalig (intussen zeventalig) maar ook dat kon blijkbaar niet bekoren. Ik was er behoorlijk nijdig van omdat ik het spelletje eerlijk had gespeeld. Ben dan maar anderhaldfaar afzijdig geweest (kotsbeu !) maar nu weer strijdvaardig, ook al heeft dat hele gedoe èn mijn huwelijk èn mijn financiële toekomst kapotgemaakt (bkan de zeven volgende jaren mijn leningen en schulden afbetalen omdat ik alles zelf betaald heb)... Ben van strategie veranderd (bijt en blaf niet meer maar ageer subtiel), maar als ik dan lees dat personen omwille van hun politieke connotaties ongehinderd les kunnen gaan geven, dan steiger ik ! 2) Die pipo's die BV's en dergelijke voor de klas willen, zetten, moeten ze toch eens dringend nakijken: stel je eens voor dat de les zo beginnen met pakweg Karel Dillen, gevolgd door Kris Merckx (PvDA), Abouh Jahjah, daarna effecteif Bart Peeters, Coco Junior, Frank Deboosere, Pasacal Desmet, Frank Vandenbroucke, wilfried martens , karel de klucht en noem maar op...Wat gaat de leerling dan geleerd hebben ? Dat politic grossiersers zijn in leugens ? Dat wiste we al ! Dat artisitieke BV's niet noodzakelijk de waarheid in pacht hebben ? eveneens triviaal! Maar wat we nog niet wisten en wat logischerwijze uit dit pedagogisch nonsens-voorstel blijkt, is dat de lerarenopleidingen dus NIETS ward zijn, evenmin als de ervaring van leraars en docenten. Zij kunnen volgens de voormelde pipo's immers probleemloos op staande voet vervangen worden door elke politieke of artistieke clown! Goed om te weten !
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
![]() |
![]() |