Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Glijdt de BuB af naar extreem-rechts?
Duidelijk 18 62,07%
Niet meer dan andere windhanen uit politiek opportunisme 11 37,93%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2003, 09:01   #1
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Waar is de goeie ouwe tijd van voor 18 mei, toen de BuB nog een frisse, jonge, enthousiaste one-issue-partij was?
Hoe verheugd was ik, als nagenoeg enige forum-Belgicist van dienst, te merken dat er buiten de overgrote meerderheid der passieve Belgen, ook nog een groepering politiek naar voorschoof, wat mij in mijn zwoele dromen als ideaalbeeld voor het geestesoog zweefde:
een nieuw, doorzichtig unitair België.

Na de 'moeder aller verkiezingen' echter, gebeurden er intern blijkbaar allerlei merkwaardige zaken, als ik de neerslag en weergave hiervan op het forum tenminste correct interpreteer.

Democratisch gehalte.
Hoewel in de aanloop naar de verkiezingen eventjes geflirt werd met de idee om directe democratie als programmapunt op te nemen, werd dit hot-item naderhand smalend op de vuilhoop geworpen.
Na ettelijke verhitte discussies, werd onlangs opnieuw gesuggereerd om het BROV op de BuB-agenda te plaatsen, maar tot op heden hoorde ik nog geen feestelijk bazuingeschal om aan te kondigen dat de BuB alsnog haar autoritaire, particratische karakter aflegde.
Hiermee schaart het BuB zich aan de zijde van andere autoritaire partijen die integrale democratie ongunstig gezind zijn: CD&V, N-VA, SP-a.

Nog het beste kan je het BuB-standpunt in deze materie linken aan het Vlaamsblok-standpunt.
Dezen belijden eveneens met de mond dat ze 'het referendum' genegen zijn.
Maar bij doorvragen, kom je nooit te weten of het hier wel gaat over het enige, echte referendum met democratisch gehalte, nl. het bindende referendum vanwege de burgers.

Kort samengevat: democratische principes propageren, doch ultra-rechts en dictatoriaal ageren

Het BuB-standpunt inzake vreemdelingenstemrecht.
Hierover kan iedereen de verhitte discussies nagaan, waaruit duidelijk blijkt dat de BuB hier vis probeert te vangen in het extreem-rechtse vijvertje.
Op deze link:
<a href="http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6259">De B.U.B. tegen stemrecht voor vreemdelingen
</a>komt duidelijk tot uiting hoe BuB net als Vlaamsblok, probleemloos discriminerend wenst te handelen op basis van nationaliteit.

Van een ruk naar extreem-rechts gesproken


Bizarre bestuurswissel.
De twee voorgaande items, kunnen natuurlijk makkelijkheidshalve afgedaan worden met een schampere verwijzing naar kwasi identieke standpunten bij andere meer of minder respectabele partijen.
Wat echter speciaal mijn aandacht trok laatstleden, is de supersonische snelheid, waarmee een nieuw lid, dat op luttele maanden tijd van Vlaamsblok naar Liberaal naar BuB switchte, het schopte tot provinciaal ondervoorzitter bij de BuB.
Kazakkendraaiers zijn er bij de vleet, daar ga ik niet eens meer kritiek op spuien.
Ik geef enkel gelijkaardige voorbeelden ter illustratie mee: de goeie man 'will never walk alone':
<a href="http://www.gva.be/dossiers/-p/polher/dossier.asp
">De politieke herverkaveling in België</a>
Ook wens ik geen kritiek te uiten op mensen die zich geroepen voelen politiek actief te zijn, en daarvoor gehonoreerd worden, zelfs als nieuwe kracht, met een positie vanwaaruit drastisch handelen mogelijk gemaakt wordt.
Maar wat me wél hogelijk verbaast, is dat men hiervoor een kracht in huis haalt, die tot hiertoe figureerde in partijen, die het oorspronkelijke BuB-gedachtengoed allesbehalve genegen zijn. Meer nog, Peter De Ryck stamt in oorsprong uit een partij als het Vlaams Blok, welks eerste programmapunt lijnrecht staat tegenover het eerste en initiëel enige standpunt van de BuB!

Het opblazen van België en het reünificeren van ons land, lijken me op zijn minst gezegd een flink oxymoron.
Hoe kan Vlaamsnationalistisch water met Belgisch vuur verzoend worden?
Wie giet hier kwistig een citern Vlaamsblokwater bij zijn reeds dunne Belgische wijn?

BuB en Vlaamsblok: sinds kort brothers in arms
----------------------------
Voor een objectieve waarnemer is het duidelijk: BuB zit ideologisch op een schuifaf, en ik ruik tot hier de bruine zeep die als glijmiddel fungeert.
Gooi het roer om voor het te laat is: de bruine smurrie staat reeds tot aan de lippen!
Als er ook maar iemand beweegt is het slikken of stikken, en dat laatste wens ik niemand toe, zelfs niet de partij die me zo diep teleurstelde.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 10 oktober 2003, 11:12   #2
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

We trekken wel veel belangstelling

SS, volgens jouw definitie zijn zowat alle partijen extreem-rechts.
Bruno* is offline  
Oud 10 oktober 2003, 11:29   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Ik weet nog wat een herrie er was toen De Haene in zee dreigde te gaan met een overlopende Blokster. Zoveel herrie zelfs dat het feest uiteindelijk niet doorging. De motieven van De Haene hadden te maken met zijn dwingende wil burgemeester van Vilvoorde te worden en daar stonden blijkbaar niet genoeg kiezers achter die op zijn eigen partij stemden.

Vandaag is er een gelijkaardig feest aan de gang omdat de BUB vergelijkbare dingen doet. Wat is echter hùn motief om het cordon te doorbreken? Enerzijds verwijten ze het LA dat dit het cordon wil doorbreken maar anderzijds halen ze zelf iemand in huis die én Vlaams Blokker was én LA-er. Zou het kunnen dat de BUBBeltjes zich niet alleen onvoldoende gesteund wteten door BUB-kiezer maar hebben ze ook nog een chronisch tekort aan leden die willen meewerken aan hun 'partij'?

Wat ook de reden is, het middel om tot de oplossing van de BUB-problemen te komen is wel erg slecht gekozen. Het bevestigt wel het feit dat er overeenkomsten zijn in het programma van de BUB en het Vlaams Blok.
Voor een cordon sanitair zal de BUB echter niet bang hoeven te zijn. Dat is een Belgisch cadeautje aan een partij die té Vlaams en té groot werd. BUB zal noch het ene, noch het andere worden.

Superstaaf schreef:

Citaat:
Hoe kan Vlaamsnationalistisch water met Belgisch vuur verzoend worden?
Of andersom: Belgisch water met Vlaams-nationalistisch vuur.

Tja, dat lijkt me idd een moeilijke opgave. Voor de BUB, die het woord 'Vlaams', mét of zonder 'nationalist', nauwelijks uit de strot krijgt zonder dat er ook nog 'nazi, racist, fascist' mee uitkomt, lijkt het echter geen probleem te zijn Peter de Ryck in hun bestuur op te nemen. Begrijpe wie kan...

Ikzelf heb niet al te veel moeite me te 'verzoenen' met een belgicist zoals jij. Als jij je echter zélf niet kan verzoenen met een belgicist a la de BUB, hoe zou ik dat dan moeten kunnen?

De BUB gaat gewoon door met tegen Vlaamse schenen te schoppen zoals vadertje Belgische staat dat al veel telang deed. BUB houdt met zijn anti-Vlaamse houding dus enkel herinneringen levend aan al wat niet had mogen zijn zoals het was. En zoals het vaak nog altijd is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 10 oktober 2003, 11:32   #4
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Waar is de goeie ouwe tijd van voor 18 mei, toen de BuB nog een frisse, jonge, enthousiaste one-issue-partij was?
Hoe verheugd was ik, als nagenoeg enige forum-Belgicist van dienst, te merken dat er buiten de overgrote meerderheid der passieve Belgen, ook nog een groepering politiek naar voorschoof, wat mij in mijn zwoele dromen als ideaalbeeld voor het geestesoog zweefde:
een nieuw, doorzichtig unitair België.

Na de 'moeder aller verkiezingen' echter, gebeurden er intern blijkbaar allerlei merkwaardige zaken, als ik de neerslag en weergave hiervan op het forum tenminste correct interpreteer.

Democratisch gehalte.
Hoewel in de aanloop naar de verkiezingen eventjes geflirt werd met de idee om directe democratie als programmapunt op te nemen, werd dit hot-item naderhand smalend op de vuilhoop geworpen.
Na ettelijke verhitte discussies, werd onlangs opnieuw gesuggereerd om het BROV op de BuB-agenda te plaatsen, maar tot op heden hoorde ik nog geen feestelijk bazuingeschal om aan te kondigen dat de BuB alsnog haar autoritaire, particratische karakter aflegde.
Hiermee schaart het BuB zich aan de zijde van andere autoritaire partijen die integrale democratie ongunstig gezind zijn: CD&amp;V, N-VA, SP-a.

Noch het beste kan je het BuB-standpunt in deze materie linken aan het Vlaamsblokstandpunt.
Dezen belijden eveneens met de mond dat ze 'het referendum' genegen zijn.
Maar bij doorvragen, kom je nooit te weten of het hier wel gaat over het enige, echte referendum met democratisch gehalte, nl. het bindende referendum vanwege de burgers.

Kort samengevat: democratische principes propageren, doch ultra-rechts en dictatoriaal ageren

Het BuB-standpunt inzake vreemdelingenstemrecht.
Hierover kan iedereen de verhitte discussies nagaan, waaruit duidelijk blijkt dat de BuB hier vis probeert te vangen in het extreem-rechtse vijvertje.
Op deze link:
<a href="http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6259">De B.U.B. tegen stemrecht voor vreemdelingen
</a>komt duidelijk tot uiting hoe BuB net als Vlaamsblok, probleemloos discriminerend wenst te handelen op basis van nationaliteit.

Van een ruk naar extreem-rechts gesproken


Bizarre bestuurswissel.
De twee voorgaande items, kunnen natuurlijk makkelijkheidshalve afgedaan worden met een schampere verwijzing naar kwasi identieke standpunten bij andere meer of minder respectabele partijen.
Wat echter speciaal mijn aandacht trok laatstleden, is de supersonische snelheid, waarmee een nieuw lid, dat op luttele maanden tijd van Vlaamsblok naar Liberaal naar BuB switchte, het schopte tot provinciaal ondervoorzitter bij de BuB.
Kazakkendraaiers zijn er bij de vleet, daar ga ik niet eens meer kritiek op spuien.
Ik geef enkel gelijkaardige voorbeelden ter illustratie mee: de goeie man 'will never walk alone':
<a href="http://www.gva.be/dossiers/-p/polher/dossier.asp
">De politieke herverkaveling in België</a>
Ook wens ik geen kritiek te uiten op mensen die zich geroepen voelen politiek actief te zijn, en daarvoor gehonoreerd worden, zelfs als nieuwe kracht, met een positie vanwaaruit drastisch handelen mogelijk gemaakt wordt.
Maar wat me wél hogelijk verbaast, is dat men hiervoor een kracht in huis haalt, die tot hiertoe figureerde in partijen, die het oorspronkelijke BuB-gedachtengoed allesbehalve genegen zijn. Meer nog, Peter De Ryck stamt in oorsprong uit een partij als het Vlaams Blok, welks eerste programmapunt lijnrecht staat tegenover het eerste en initiëel enige standpunt van de BuB!

Het opblazen van België en het reünificeren van ons land, lijken me op zijn minst gezegd een flink oxymoron.
Hoe kan Vlaamsnationalistisch water met Belgisch vuur verzoend worden?
Wie giet hier kwistig een citern Vlaamsblokwater bij zijn reeds dunne Belgische wijn?

BuB en Vlaamsblok: sinds kort brothers in arms
----------------------------
Voor een objectieve waarnemer is het duidelijk: BuB zit ideologisch op een schuifaf, en ik ruik tot hier de bruine zeep die als glijmiddel fungeert.
Gooi het roer om voor het te laat is: de bruine smurrie staat reeds tot aan de lippen!
Als er ook maar iemand beweegt is het slikken of stikken, en dat laatste wens ik niemand toe, zelfs niet de partij die me zo diep teleurstelde.

Bij deze laat ik u weten dat ik geen Provinciaal Ondervoorzitter ben van de BUB,aangezien deze functie reeds aan iemand anders werd belooft.

Ik ben tot op heden ook geen lid van de BUB.

De Voorzitter heeft mij laten weten dat het om een spijtige vergissing ging.

Deze heeft mij een alternatief aangeboden,nl.een functie als coördinator(leiden van de kiescampagne in Antwerpen,schrijven van teksten naar de pers,verzamelen van handtekeningen,controle betaling lidgelden,aanwerven van nieuwe leden,bijwonen van vergaderingen,enz....)

Ik heb deze morgend aan de Voorzitter van de BUB laten weten,dat ik niet wil ingaan op dit aanbod(onder zijn voorwaarden).

Let wel,deze heeft mij als eerste gecontacteerd.

Ondanks dit feit wens ik hen veel succes bij de komende verkiezingen.
Peter De Ryck is offline  
Oud 10 oktober 2003, 11:35   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
We trekken wel veel belangstelling
Hoge bomen vangen veel wind.
8)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 10 oktober 2003, 11:38   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Bij deze laat ik u weten dat ik geen Provinciaal Ondervoorzitter ben van de BUB,aangezien deze functie reeds aan iemand anders werd belooft.

Ik ben tot op heden ook geen lid van de BUB.

De Voorzitter heeft mij laten weten dat het om een spijtige vergissing ging.

Deze heeft mij een alternatief aangeboden,nl.een functie als coördinator(leiden van de kiescampagne in Antwerpen,schrijven van teksten naar de pers,verzamelen van handtekeningen,controle betaling lidgelden,aanwerven van nieuwe leden,bijwonen van vergaderingen,enz....)

Ik heb deze morgend aan de Voorzitter van de BUB laten weten,dat ik niet wil ingaan op dit aanbod(onder zijn voorwaarden).

Let wel,deze heeft mij als eerste gecontacteerd.

Ondanks dit feit wens ik hen veel succes bij de komende verkiezingen.

Flauw hoor
Daar gaat mijn derde argument.

Zou je alsnog niet overwegen één postje te aanvaarden bij de BuB?
Een kleintje?
Toe nou?!?!
Ik beloof je twee maanden zonder persoonlijke kritiek, waarin je kan pogen de BuB op het rechte spoor te trekken. Als dat geen fraai aanbod is.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 10 oktober 2003, 11:48   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
We trekken wel veel belangstelling

SS, volgens jouw definitie zijn zowat alle partijen extreem-rechts.
Tiens, zijn de meeste partijen dan tegen stemrecht voor migranten? Ik dacht dat dit enkel het Vlaams Blok, de VLD en de BUB was? De PRL en de PS (toch jullie grootste maatjes op communautair vlak?) maken er zelfs een erezaak van! Eender wat hun kiezers daarover denken!

Het is zo dat HET VOLK (ja ook het Waalse!) er niet onverdeeld vòòr is maar jij hebt het hier wel degelijk over PARTIJEN en niet over hun kiezers.

BIJ de partijen die onder JOUW noemer van extreem-rechts vallen hoort dus eveneens de BUB. De partijen die volgens JOUW definitie NIET extreem-rechts zijn handelen wel ONDEMOCRATISCH vermits ze de wil van hun volk niet respecteren.

Hoe je het dus draait of keert, Tacitus. BUB heeft twee eensluidende standpunten in zijn programma staan als het Vlaams Blok. Ofwel is die partij dus democratisch omdat ze de wil van het volk respecteert (en dan is het cordon ondemocratisch) ofwel is de BUB extreem rechts nét zoals het Blok genoemd wordt en verdient ze eveneens een cordon sanitair!

En ja, ook de VLD.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 10 oktober 2003, 12:35   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Ik zie dat Peter de Ryck heeft plots zijn BUB-partijlogo heeft vervangen door eentje waarmee de moord op Pim Fortyun door extreem links wordt aangeklaagd.

De Ryck bedankte dus niet alleen voor een postje dat niet bij zijn imaginaire status paste, hij is zelfs geen lid (meer) en kan (mag, wil?) dus ook niet meer het partijlogo gebruiken zoals de overige BUBbeltjes.

Toch een vreemde wissel als je het mij vraagt.
Tenminste die van de BUB naar Pim Fortuyn...
Die van het Vlaams Blok naar de,door extreem-links vermoordde, Pim Fortuyn lijkt me logischer. Zij zagen die man immers als een extreem-rechtse bedreiging.

Sommige mensen blijven verbazen...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 10 oktober 2003, 12:39   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Sommige mensen blijven verbazen...
Hoe zou je zelf reageren,
wanneer ze je eerst waterachtig maken voor een functie,
je in alle toonaarde je trots laten uitschruwelen,
om je dan nog voor alles geregeld is, de ezelsstamp te geven?

Enfin, één goeie zaak voor Peter De Ryck: hij hoeft althans niet met de andere BuB-leden in het bruine verdoemhoekje plaats te nemen.
Die voorwaarde niet slikken, lijkt me een uiterst verstandige stap van zijnentwege.
Ethiek gaat bij hem duidelijk voor op postjespakkerij, zo vermoed ik althans.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 10 oktober 2003, 12:48   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Superstaaf schreef:


Citaat:
Enfin, één goeie zaak voor Peter De Ryck: hij hoeft althans niet met de andere BuB-leden in het bruine verdoemhoekje plaats te nemen.
Die voorwaarde niet slikken, lijkt me uiterst verstandige stap van zijnentwege
Ben je er wel zeker van dat De Ryck niet akkoord ging met het standpunt dat de BUB innam betreffende stemrecht voor migranten?
Dat dit de oorzaak was van zijn ontslagneming?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 10 oktober 2003, 13:03   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ben je er wel zeker van dat De Ryck niet akkoord ging met het standpunt dat de BUB innam betreffende stemrecht voor migranten?
Dat dit de oorzaak was van zijn ontslagneming?
Dat weten we uiteraard nooit.
Misschien, als het niet te persoonlijk is, kan de betrokkene dit zelf toelichten.
Het lijkt me echt een hele kentering.
Als Dhr. De Rycks versie klopt, is het enkel jammer voor de BuB-voorzitter dat hij zelf niet het initiatief nam om geen ex-blokker aan de boezem te drukken. Hij liet een mooie kans onbenut om een stap uit het bruine hoekje weg te geraken.......
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 10 oktober 2003, 13:12   #12
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ben je er wel zeker van dat De Ryck niet akkoord ging met het standpunt dat de BUB innam betreffende stemrecht voor migranten?
Dat dit de oorzaak was van zijn ontslagneming?
Dat weten we uiteraard nooit.
Misschien, als het niet te persoonlijk is, kan de betrokkene dit zelf toelichten.
Het lijkt me echt een hele kentering.
Als Dhr. De Rycks versie klopt, is het enkel jammer voor de BuB-voorzitter dat hij zelf niet het initiatief nam om geen ex-blokker aan de boezem te drukken. Hij liet een mooie kans onbenut om een stap uit het bruine hoekje weg te geraken.......

Geachte Superstaaf,ik heb u geïnformeerd via PM.

U lijkt mij een eerlijk persoon met een eerlijk en objectief oordeel.
Dit in tegenstelling tot anderen(o.a.Knuppel) die mij steeds in discrediet willen brengen,zonder dat zij op de hoogte zijn van de feiten.
Peter De Ryck is offline  
Oud 10 oktober 2003, 13:14   #13
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Sommige mensen blijven verbazen...
Hoe zou je zelf reageren,
wanneer ze je eerst waterachtig maken voor een functie,
je in alle toonaarde je trots laten uitschruwelen,
om je dan nog voor alles geregeld is, de ezelsstamp te geven?

Enfin, één goeie zaak voor Peter De Ryck: hij hoeft althans niet met de andere BuB-leden in het bruine verdoemhoekje plaats te nemen.
Die voorwaarde niet slikken, lijkt me een uiterst verstandige stap van zijnentwege.
Ethiek gaat bij hem duidelijk voor op postjespakkerij, zo vermoed ik althans.

Inderdaad,ik wil deze functie niet onder de voorwaarden van de Voorzitter(Hans Van De Cauter).

Enerzijds een functie en anderzijds een verdoemhoekje.
Peter De Ryck is offline  
Oud 10 oktober 2003, 13:37   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Sommige mensen blijven verbazen...
Hoe zou je zelf reageren,
wanneer ze je eerst waterachtig maken voor een functie,
je in alle toonaarde je trots laten uitschruwelen,
om je dan nog voor alles geregeld is, de ezelsstamp te geven?

Enfin, één goeie zaak voor Peter De Ryck: hij hoeft althans niet met de andere BuB-leden in het bruine verdoemhoekje plaats te nemen.
Die voorwaarde niet slikken, lijkt me een uiterst verstandige stap van zijnentwege.
Ethiek gaat bij hem duidelijk voor op postjespakkerij, zo vermoed ik althans.

Inderdaad,ik wil deze functie niet onder de voorwaarden van de Voorzitter(Hans Van De Cauter).

Enerzijds een functie en anderzijds een verdoemhoekje.
Mijnheer de Ryck, ik snap het toch niet goed, hoor.

Hoe kan je nu tegelijkertijd een functie krijgen en toch in het verdomhoekje gezet worden?

Was de voorwaarde die Hans van de Cauter stelde dan dat je wel mocht werken voor de BUB maar voor de rest geen eisen hoefde te stellen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 10 oktober 2003, 13:56   #15
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Sommige mensen blijven verbazen...
Hoe zou je zelf reageren,
wanneer ze je eerst waterachtig maken voor een functie,
je in alle toonaarde je trots laten uitschruwelen,
om je dan nog voor alles geregeld is, de ezelsstamp te geven?

Enfin, één goeie zaak voor Peter De Ryck: hij hoeft althans niet met de andere BuB-leden in het bruine verdoemhoekje plaats te nemen.
Die voorwaarde niet slikken, lijkt me een uiterst verstandige stap van zijnentwege.
Ethiek gaat bij hem duidelijk voor op postjespakkerij, zo vermoed ik althans.

Inderdaad,ik wil deze functie niet onder de voorwaarden van de Voorzitter(Hans Van De Cauter).

Enerzijds een functie en anderzijds een verdoemhoekje.
Mijnheer de Ryck, ik snap het toch niet goed, hoor.

Hoe kan je nu tegelijkertijd een functie krijgen en toch in het verdomhoekje gezet worden?

Was de voorwaarde die Hans van de Cauter stelde dan dat je wel mocht werken voor de BUB maar voor de rest geen eisen hoefde te stellen?

Ik kreeg de functie van coördinator aangeboden zonder bevoegdheden.

Zo mocht ik bv.geen instructies geven aan de actieve leden(secretarissen en ondervoorzitters)in het belang van de kiescampagne.

Onder dergelijke voorwaarden wil ik geen kiescampagne leiden,en kan geen enkele politieker een kiescampagne leiden.

De dag dat men mij deze functie aanbied in loondienst,wil ik verantwoording afleggen binnen een politieke partij.

Wanneer ik mijn financiële bijdrage wil leveren(lidgeld,affiches,enz..),wanneer ik mijn energie,motivatie en vooral mijn kostbare tijd(24/24)aan een partij wil spenderen,zonder dat zij mij hiervoor moeten vergoeden,en men wil mij de functie van coördinator toevertrouwen,dan verwacht ik op zijn minst medewerking van de actieve leden en de nodige flexibiliteit van de Voorzitter.

Voor het overige heeft onze Knuppel niet het recht om zich als derde te mengen in deze kwestie.

Neem mij niet kwalijk,maar ik neem u op politiek vlak niet serieus.

U bent de naam politica niet waardig.

Wij hebben op dit forum nog geen ernstige bijdrage van u gezien(laat staan buiten dit forum).

Ik ben tenminste geregistreerd onder mijn eigen naam op dit forum.

Hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen.

Zich uitgeven onder een nicknaam, *KNIP!!!*(privé-info over Knuppel op diens vraag verwijderd),dat kan het kleinste kind(vooral wanneer men zelf spellingsfouten maakt).

Uw bijdrage bestaat uitsluitend om politici in discrediet te brengen,zonder dat u op de hoogte bent van de feiten.
Peter De Ryck is offline  
Oud 10 oktober 2003, 14:24   #16
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Mogelijk dat de moderatoren deze waarheid willen censureren,aangezien zij mij via PM hebben laten weten dat ik mij niet mag verdedigen op dit politiek forum,wanneer anderen provoceren .
Peter De Ryck is offline  
Oud 10 oktober 2003, 14:31   #17
Spiritist
Vreemdeling
 
Spiritist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Bij deze laat ik u weten dat ik geen Provinciaal Ondervoorzitter ben van de BUB,aangezien deze functie reeds aan iemand anders werd belooft.

Ik ben tot op heden ook geen lid van de BUB.


De Voorzitter heeft mij laten weten dat het om een spijtige vergissing ging.

Deze heeft mij een alternatief aangeboden,nl.een functie als coördinator(leiden van de kiescampagne in Antwerpen,schrijven van teksten naar de pers,verzamelen van handtekeningen,controle betaling lidgelden,aanwerven van nieuwe leden,bijwonen van vergaderingen,enz....)

Ik heb deze morgend aan de Voorzitter van de BUB laten weten,dat ik niet wil ingaan op dit aanbod(onder zijn voorwaarden).
Voor mij duidelijk dat het bij U wel degelijk ALLEEN om de postjes gaat. Even een blik op uw politieke carrière maakt duidelijk dat U inhoudelijk geen belang schept want deze stappen zijn logisch niet verklaarbaar.

Ik heb het zelf niet voor de BUB maar als het bovenstaande waar is moet ik zeggen dat deze mensen (en speciaal de voorzitter) wel ZEER in uw kwaliteiten moet vertrouwen om u een functie aan te bieden binnen een partij waar je zelfs geen lid van bent!
Waar denkt u een betere behandeling te krijgen? Moet je mij eens uitleggen waar u inhoudelijke vergaderingen kan bijwonen zonder lid te zijn?

En nu gaat u mij waarschijnlijk vertellen dat u wel lid zou geworden zijn indien u de functie van ondervoorzitter zou gekregen hebben... wel dat bewijst nogmaals dat het u om de postjes te doen is en zodoende wens ik de BUB alle succes maar voor hun geloofwaardigheid, best zonder u!

MvG,

Bart Aertgeerts
Spiritist is offline  
Oud 10 oktober 2003, 14:34   #18
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Mogelijk dat de moderatoren deze waarheid willen censureren,aangezien zij mij via PM hebben laten weten dat ik mij niet mag verdedigen op dit politiek forum,wanneer anderen provoceren .
Inhoud van mijn privé-bericht aan u:

[size=2]'t Spijt me hoor, ik wil heel ver gaan, maar als betrokkennen vragen om privé-info te schrappen, dan kan ik er met de beste wil van de wereld niet vanonder: dit is nu eenmaal de wet op de privacy.........

Peter Johan
[/size]

Gelieve correct te citeren, of liever PB als PB te behandelen.
Hou u ook aan het verzoek om geen privé-info zonder toestemming te verspreiden.
Het is politiek niet relevant en schaadt de sfeer.

Dank bij voorbaat
Peter Johan

Peter Johan is offline  
Oud 10 oktober 2003, 14:36   #19
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Mogelijk dat de moderatoren deze waarheid willen censureren,aangezien zij mij via PM hebben laten weten dat ik mij niet mag verdedigen op dit politiek forum,wanneer anderen provoceren .
Inhoud van mijn privé-bericht aan u:

[size=2]'t Spijt me hoor, ik wil heel ver gaan, maar als betrokkennen vragen om privé-info te schrappen, dan kan ik er met de beste wil van de wereld niet vanonder: dit is nu eenmaal de wet op de privacy.........

Peter Johan
[/size]

Gelieve correct te citeren, of liever PB als PB te behandelen.
Hou u ook aan het verzoek om geen privé-info zonder toestemming te verspreiden.
Het is politiek niet relevant en schaadt de sfeer.

Dank bij voorbaat
Peter Johan

Dit pleit niet voor de geloofwaardigheid van de betrokkenen.
Peter De Ryck is offline  
Oud 10 oktober 2003, 14:37   #20
Klaas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Waar is de goeie ouwe tijd van voor 18 mei, toen de BuB nog een frisse, jonge, enthousiaste one-issue-partij was?
Hoe verheugd was ik, als nagenoeg enige forum-Belgicist van dienst, te merken dat er buiten de overgrote meerderheid der passieve Belgen, ook nog een groepering politiek naar voorschoof, wat mij in mijn zwoele dromen als ideaalbeeld voor het geestesoog zweefde:
een nieuw, doorzichtig unitair België.

Na de 'moeder aller verkiezingen' echter, gebeurden er intern blijkbaar allerlei merkwaardige zaken, als ik de neerslag en weergave hiervan op het forum tenminste correct interpreteer.

Democratisch gehalte.
Hoewel in de aanloop naar de verkiezingen eventjes geflirt werd met de idee om directe democratie als programmapunt op te nemen, werd dit hot-item naderhand smalend op de vuilhoop geworpen.
Na ettelijke verhitte discussies, werd onlangs opnieuw gesuggereerd om het BROV op de BuB-agenda te plaatsen, maar tot op heden hoorde ik nog geen feestelijk bazuingeschal om aan te kondigen dat de BuB alsnog haar autoritaire, particratische karakter aflegde.
Hiermee schaart het BuB zich aan de zijde van andere autoritaire partijen die integrale democratie ongunstig gezind zijn: CD&amp;V, N-VA, SP-a.

Noch het beste kan je het BuB-standpunt in deze materie linken aan het Vlaamsblokstandpunt.
Dezen belijden eveneens met de mond dat ze 'het referendum' genegen zijn.
Maar bij doorvragen, kom je nooit te weten of het hier wel gaat over het enige, echte referendum met democratisch gehalte, nl. het bindende referendum vanwege de burgers.

Kort samengevat: democratische principes propageren, doch ultra-rechts en dictatoriaal ageren

Het BuB-standpunt inzake vreemdelingenstemrecht.
Hierover kan iedereen de verhitte discussies nagaan, waaruit duidelijk blijkt dat de BuB hier vis probeert te vangen in het extreem-rechtse vijvertje.
Op deze link:
<a href="http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6259">De B.U.B. tegen stemrecht voor vreemdelingen
</a>komt duidelijk tot uiting hoe BuB net als Vlaamsblok, probleemloos discriminerend wenst te handelen op basis van nationaliteit.

Van een ruk naar extreem-rechts gesproken


Bizarre bestuurswissel.
De twee voorgaande items, kunnen natuurlijk makkelijkheidshalve afgedaan worden met een schampere verwijzing naar kwasi identieke standpunten bij andere meer of minder respectabele partijen.
Wat echter speciaal mijn aandacht trok laatstleden, is de supersonische snelheid, waarmee een nieuw lid, dat op luttele maanden tijd van Vlaamsblok naar Liberaal naar BuB switchte, het schopte tot provinciaal ondervoorzitter bij de BuB.
Kazakkendraaiers zijn er bij de vleet, daar ga ik niet eens meer kritiek op spuien.
Ik geef enkel gelijkaardige voorbeelden ter illustratie mee: de goeie man 'will never walk alone':
<a href="http://www.gva.be/dossiers/-p/polher/dossier.asp
">De politieke herverkaveling in België</a>
Ook wens ik geen kritiek te uiten op mensen die zich geroepen voelen politiek actief te zijn, en daarvoor gehonoreerd worden, zelfs als nieuwe kracht, met een positie vanwaaruit drastisch handelen mogelijk gemaakt wordt.
Maar wat me wél hogelijk verbaast, is dat men hiervoor een kracht in huis haalt, die tot hiertoe figureerde in partijen, die het oorspronkelijke BuB-gedachtengoed allesbehalve genegen zijn. Meer nog, Peter De Ryck stamt in oorsprong uit een partij als het Vlaams Blok, welks eerste programmapunt lijnrecht staat tegenover het eerste en initiëel enige standpunt van de BuB!

Het opblazen van België en het reünificeren van ons land, lijken me op zijn minst gezegd een flink oxymoron.
Hoe kan Vlaamsnationalistisch water met Belgisch vuur verzoend worden?
Wie giet hier kwistig een citern Vlaamsblokwater bij zijn reeds dunne Belgische wijn?

BuB en Vlaamsblok: sinds kort brothers in arms
----------------------------
Voor een objectieve waarnemer is het duidelijk: BuB zit ideologisch op een schuifaf, en ik ruik tot hier de bruine zeep die als glijmiddel fungeert.
Gooi het roer om voor het te laat is: de bruine smurrie staat reeds tot aan de lippen!
Als er ook maar iemand beweegt is het slikken of stikken, en dat laatste wens ik niemand toe, zelfs niet de partij die me zo diep teleurstelde.
Ik heb deze morgend aan de Voorzitter van de BUB laten weten,dat ik niet wil ingaan op dit aanbod(onder zijn voorwaarden).
Klaas is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be