Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2003, 21:51   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Iedereen weet dat Verhofstadt de kieswet heeft laten wijzigen om zoveel mogelijk voordeel te halen uit de populariteit van zichzelf en de kopstukken van zijn partij. Voor de regerende partij is dat uiteraard een aanzienlijk voordeel.
In de peiling van DS&VRT is Verhofstadt echter niet meer numero uno, hij is van nr 1 gedonderd naar nr 6.
En wat zegt mister ex-numero uno nu? Wel, hij stelt geen belang in populariteit, hij wil enkel een goed beleid voeren. Terwijl iedereen weet dat hij vooral bezig is met zijn eigen Europese toekomst: een jobke bij 'Europa'!
Met andere woorden Verhofstadt liegt dat zijn g*t gloeit, weeral!
Mogelijk blijft hij echter in de Belgische annalen toch numero uno: de eerste politieker die geen belang hecht aan zijn populariteit.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 22:10   #2
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Ik denk wel dat het een traditioneel fenomeen is dat de regerende premier qua populariteit niet op nummer één staat. Dat was ook zijn in Dehaene's regeringstijd. Je wordt pas onsterfelijk op het moment dat je uit de politiek stapt of toch op zn minst naar het achterplan verhuist.
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 22:53   #3
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Trouwens.................een beetje relativatievermogen zou hier ook wel op zijn plaats zijn. Is het nu zo een drama om van 1 naar zes te vallen. Hij is nog altijd de zesde meest populaire politicus van het land. Dit is wel degelijk opmerkelijk als je weet dat hij het land moet leiden en dus nooit voor 10 miljoen mensen goed kan doen. Bij elke beslissing die hij neemt moet hij mensen teleurstellen en toch slaagt hij er nog in om op nummer 1 te staan. Moest ik Guy zijn zou ik me geen zorgen maken. Trouwens..politiek gaat over de mensen, het is geen idool verkiezing.

Ik zou me meer zorgen maken moest ik yves Leterme zijn. Hij bevindt zich in een luxepositie........is voorzitter van de oppositiepartij, hoeft dus geen enkele beslissing, maatregel of wet te nemen die tegen iemands belangen ingaat en toch slaagt hij er niet in om op een degelijke plaats in de poppoll te komen. Meer nog.....hij laat zich voorbijspringen door een twintigjarig groentje......dat moet pijn doen meneer Leterme........

niels
Oud 18 oktober 2003, 23:41   #4
Stefanie
Minister-President

Standaard

Wel, voor zover die peiling betrouwbaar is... Ik had hiervoor al den indruk dat Yves Leterme niet echt aansloeg. Had nog niks positiefs gehoord over hem sinds hij voorzitter is. Ik had er meer van verwacht. Die peiling kan er natuurlijk naast zitten, maar ZO ver naast... En 't gaat niet om nen Vlaams blokker, hee? Volgens mij heeft de CD&V een sterkere figuur nodig om terug te komen. En 13 juni is nog maar acht maand.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 23:44   #5
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Inderdaad. Leterme is oud nieuws. Van de wollige dikkenek naar de stoffige boekhouder met de geit in den hof. Alez, nu alle respect voor die man maar als fractieleider in het parlement heeft hij er in paars I niets van terecht gebracht. Meer dan 4 jaar "alles afkeuren wat de meerderheid voorstelt" is er niet van gekomen. En dan gaat men juist DAT voorbeeld van slechte, onsamenhangende en verwarrende oppositie benoemen tot voorzitter....van logica gesproken.
Oud 18 oktober 2003, 23:50   #6
Stefanie
Minister-President

Standaard

Stefaan De Klerk vond ik véél te mals voor die Paars-groenen. Hij had harder moeten zijn. En dat leek Yves Leterme wel te hebben. Hij leek minder genade te hebben voor die Paars-groenen. Dus ik zag hem wel zitten. Ik had niets tegen Stefaan en hij leek me wel bekwaam, maar hij was niet kritisch genoeg voor die paars-groenen. Uiteraard gaf hij wel kritiek, maar soms was hij ronduit positief, zei hij bv. dat liegebeest Guy goed communiceerde en zo. CD&V zou echt het alternatief moeten zijn en een zeer sterke figuur moeten hebben om op 13 juni, binnen acht maand, terug te komen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 23:57   #7
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Trouwens..politiek gaat over de mensen, het is geen idool verkiezing
En dat moeten we dan horen van een SPA'er

Citaat:
Inderdaad. Leterme is oud nieuws. Van de wollige dikkenek naar de stoffige boekhouder met de geit in den hof. Alez, nu alle respect voor die man maar als fractieleider in het parlement heeft hij er in paars I niets van terecht gebracht. Meer dan 4 jaar "alles afkeuren wat de meerderheid voorstelt" is er niet van gekomen. En dan gaat men juist DAT voorbeeld van slechte, onsamenhangende en verwarrende oppositie benoemen tot voorzitter....van logica gesproken.
Leterme is eigenlijk de reden waarom ik de VLD heb verlaten en een CD&V'er ben geworden, deze man is één van de beste politici die er rondloopt in België. Het is grappig dat je hem een stoffige boekhouder noemt, want hij zegt juist meermaals dat niet te zijn en laat dat ook duidelijk blijken, het beste bewijs dus wat voor schade vooroordelen kunnen doen aan iemands verstand, maar bon. Ik hoop dat u ooit meer politiek inzicht is beschoren
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 09:08   #8
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Ik denk niet dat u mijn politiek inzicht te beoordelen hebt. U hebt waarschijnlijk al meer dan werk genoeg met uw standenpartij te ontrafelen. Lerterme slaat niet aan...de Vlaamse verkiezingen worden één nog grotere afgang voor de CD&V en dat ziet iedereen die ook maar enig politiek verstand heeft van kilometers lang aankomen.
Oud 19 oktober 2003, 09:30   #9
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat u mijn politiek inzicht te beoordelen hebt. U hebt waarschijnlijk al meer dan werk genoeg met uw standenpartij te ontrafelen. Lerterme slaat niet aan...de Vlaamse verkiezingen worden één nog grotere afgang voor de CD&V en dat ziet iedereen die ook maar enig politiek verstand heeft van kilometers lang aankomen.
Leterme slaat niet aan goed, wat moeten we dan doen ,de populistische toer opgaan zoals Stevaert en co. en de nadruk gaan leggen op marketing i.p.v. inhoud? Ik ben blij dat Leterme tenminste formeel zegt dat ze voor de inhoud gaan, en dat dat niet altijd populair is. Totdusver blijft de CD&V het énige echte alternatief voor paars(in de zin dat het een beetje deftig een regering zou kunnen leiden, waar ik het VB niet tot reken en de NVA is jammer genoeg te klein), ze hebben een evenwichtig programma, waar ze niet op voorhand zeggen, we zijn links of rechts, maar we bekijken elke situatie en denken dan over de beste oplossing, nu eens is die links, nu eens rechts, en ze hebben heel bekawme mensen. Ik geloof dus wel degelijk dat de CD&V nog toekomst heeft, maar spijtig genoeg zijn er teveel politieke onwetenden (waar ik u niet bijreken)die op de VLD en de SPa stemmen
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 10:44   #10
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Wat ik opvallend en vooral schrijnend vind is dat er in de top 5 maar liefst 4 sossen staan!
Het zoveelste bewijs dat de verkiezingen in deze tijd eerder uitdraaien op een populariteitspoll dan op een manier voor de bevolking om hun vertegenwoordigers op basis van hun programma naar hun noden te verkiezen.

Als het aankomt op populisme is Steve Stunt(el) inderdaad de numero uno! Geef toe, gratis abonnement voor het openbaar vervoer voor ieder die zijn nummerplaat inleverd, gratis bussen in Hasselt, gratis rimpelrock voor de oudjes onder ons, tegen spotprijzen reizen met de trein, alweer voor de oudjes onder ons, terugbetalen van treinticket voor de WN door de WG, 30 km/u in de bebouwde kom,... Het zijn allemaal dingen die aanslaan bij één bepaald doelpubliek...
De gevolgen: Ford ontslaat 3.000 mensen, de NMBS zit in slechte papieren, de Sociale Zekerheid reist de pan uit en wordt stilaan onbetaalbaar.
Al de maatregelen die Steveken neemt, leveren hem stemmen op bij de oudjes onder ons, voor de jeugd staat Chokri klaar.
Daarom natuurlijk ook dat de spa zo ijvert voor migrantenstemrecht, wedden dat ze dan éénsklaps de nummer 1 worden in Vlaanderen en daarom dus ook dat de VLD zo tegen migrantenstemrecht is...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 14:31   #11
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het is wel ontroerend hier te zien dat de sossen met zoveel liefde Verhofstadt verdedigen.
Jaren geleden schreef Verhofstadt zijn burgermanifesten met als eerste en dringenste prioriteit uitgebreide Vlaamse bevoegdheden, ondermeer splitsing van sociale zekerheid. Jaren geleden keurde het voltallig Vlaamse parlement gelijkaardige hervormingen goed.
Wanneer zullen de Vlaamse partijleiders hun eigen eisen waar maken? Zelfs Leterme in de oppositie durft er niet over beginnen. Stevaert maakt liever alles zogezegd gratis.
Ze zijn allemaal in dat zelfde beddetje ziek, uitgezonderd VB en NVA.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be