![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Link:
http://www.nu.nl/news/847467/30/Vakb...ikerfeest.html Citaat:
Leven we nog wel in Nederland over 10 jaar? Van dit soort dingen ga ik dus echt Pim Fortuyn stemmen. Waarom moeten WIJ ons aanpassen aan HEN? Echt een schijthekel aan dit soort dingen.
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou men geen rekening mogen houden met een niet onaanzienlijk deel van de inwoners? Enkel gelovige en practizerende christenen tellen voor jou? Hoeveel % zijn er daar nog van?? ![]() Heb je ook een probleem met de 1 meifeestdag? Wat kan het mij/jou schelen of mensen vrijaf krijgen voor 1 mei,1° of 2° Paasdag/Kerstdag, het Loofhuttenfeest, Yom Kippoer, het begin van de Ramadan of het Aïd? Voor mijn part krijgen ze een feestdag voor het Chinese Nieuwjaar, de geboortedag van Marx of Mustapha Kemal... Je bent de sociale functie van de feestdagen aan 't vergeten en leeft precies nog enkel van "traditie". Hoeveel mensen weten er nog waarom ze op Pinksteren, OH Hemelvaart, 15 augustus en 1 november een vrije dag krijgen, denk je? In België werd de 8meifeestdag stilletjes afgevoerd om de Duitse E.U. vrienden terwille te zijn. Tijd om die te vervangen dus: waarom niet door een islamietische of joodse feestdag? PS, hier versta ik niet veel van ![]() Ads_kid=0;Ads_bid=0;Ads_xl=0;Ads_yl=0;Ads_xp='';Ad s_yp='';Ads_opt=0;Ads_wrd='';Ads_prf='';Ads_par='' ;Ads_cnturl='';Ads_sec=0;Ads_channels=''; document.write(""); function Ads_PopUp() {} Laatst gewijzigd door filosoof : 12 oktober 2006 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Warom die feestdag er niet gewoon bik doen en er een extra feestdag van maken, dan zijn beide geloofstrekingen te vreden en zal er van geen van beide kanten van de arbeiders en bedienden geklaagt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits de sossen toch zo'n vriendjes willen zijn met het electorale visvijver, vind ik dat ze gewoon 1 mei moeten afschaffen en vervangen door een islamitische feestdag die de ene keer in de winter valt en de andere keer in de zomer als het genoeg is opgeschoven! Voor wat hoort wat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denkt U werkelijk dat de werkgevers zomaar gratis voor niks nog een feestdag kado zullen doen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() moeten we dan ook een schaap slachten? Daar doe ik niet aan mee hé !!!!leven en vooral laten leven !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle gekheid op een stokje: ik heb jarenlang de verlofplanning gedaan voor een grote groep mensen.
Alle jaren zijn er minstens één of twee variabele feestdagen die tijdens een weekend vallen en dus "vrij" op te nemen vallen. Slechts om de 7 �* 8 jaar (iets met schrikkeljaren) is er geen of slechts één feestdag die tijdens het weekend valt. De moslims kunnen dus zeer gemakkelijk die dagen gebruiken om hun eigen feestdagen te vieren - desnoods met speciale dispensatie dat ze op die dagen voorrang krijgen bij conflicterende aantallen en bovendien kunnen ze in continu shift zich opgeven om tijdens de christelijke feestdagen de basisdienst te bemannen en die dagen dan te compenseren tijdens hun eigen feestdagen. Mogelijkheden genoeg zonder dat de hier eeuwenoude (zelfs niet zozeer christelijke) feestdagen moeten worden ingepikt. Ik zie al alle Europeanen en Europese winkels sluiten omdat de moslims aan het suikerfeesten zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hallo, ? Nederland is een westers Protestants/katholiek Kristelijk land dus, met kerkelijke feestdagen en een oorspronkelijk kristelijke bevolking. als ge daar als islamiet willen komen wonen past ge u daaraan aan, en anders bolde het af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ruilen? Nooit! Toevoegen, gewoon. Iedereen zijn eigen feestdagen. Elke dag feest, en twee keer per dag, als 't moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Juist, integratie heet dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kan da?? De Christelijke godsdienst is toch ontstaan in't midden oosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Die andere nationale feestdag, 5 mei, is trouwens nog steeds geen vrije dag voor iedereen. Als er al een feestdag bij moet komen, dan toch als eerste 5 mei, Bevrijdingsdag! Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik denk dat de moslims hier de ruimte moet worden gegund die in hun thuislanden ook aan andersdenkenden ten deel valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist. Belgie heeft er 13 meen ik, en Nederland 10 Wij hebben dus wel 1/5 (heropgepikt, niet katholiek) 15/8 (OLV hemeldag) en 1/11 (allerheiligen) van de katholieke (uiteindelijk KELTISCHE - ook 1/5= keltisch) feestdagen mee behouden. Jullie protestanten zullen die dus hebben afgeschaft, wegens niet bijbels genoeg. Bovendien hebben wij Bevrijdingsdag van WOI (11/11), iets wat jullie van geen van beide oorlogen vieren zo te horen volgens jou (ook niet 5/5?) Daarentegen hebben de Nederlanders zo te zien wel Goede Vrijdag? Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2006 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Maar aangezien NL nooit in meerderheid katholiek is geweest, althans sinds de 17e eeuw en zeker sinds 1815 niet, is er van echte afschaffing geen sprake. Het zijn nooit officiële feestdagen geweest. Citaat:
Een aantal jaren geleden was er een Brits onderzoek naar het aantal feestdagen in verschillende landen in de EU, dat moest aantonen dat GB te weinig feestdagen had en er best nog wat dagen bij konden. Wat bleek: niet GB, maar NL had het minste aantal feestdagen. Dat komt vooral omdat in NL bij elk voorstel voor een extra feestdag meteen gesproken wordt over de kosten van zo'n feestdag voor het bedrijfsleven... Eens in de vijf jaar iedereen vrij op Bevrijdingsdag was een belachelijk compromis tussen regering en werkgevers. Hoog tijd dat dit voor iedereen een vrije dag wordt. Verder heeft NL geloof ik precies zeven algemeen erkende feestdagen (zondagen niet meegerekend): - Nieuwjaarsdag - Goede Vrijdag - Tweede Paasdag - Hemelvaartsdag - Tweede Pinksterdag - Eerste Kerstdag - Tweede Kerstdag Niet toevallig allemaal feestdagen met een christelijke achtergrond. Koninginnedag en Bevrijdingsdag zijn de twee nationale feestdagen, maar op deze dagen zijn bedrijven en winkels dus niet verplicht dicht te blijven. Dat zijn bedrijven en winkels overigens wel verplicht op de avond van 4 mei (Dodenherdenking) en op de avond van 31 december. Laatst gewijzigd door Dimitri : 13 oktober 2006 om 21:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Prinsjesdag (wat het ook als betekenis moge hebben) niet vergeten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |