Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2003, 10:08   #1
Otto
Schepen

Otto's schermafbeelding

Standaard

Waarom is een belgische verhuiswagen 30 meter lang?
Dan kan de tuinslang ook mee.

Hoe isoleert een belg zijn kippenhok?
antwoord: Met dubbel gaas

Wat is het verschil tussen een Nederlands en een Belgisch melkpak?

Antw: Op een Nederlands melkpak staat 'hier openen' en op een Belgisch melkpak 'thuis openen'

Een nederlander wou eens weten of de Belgen nou echt zou dom zijn als men beweert.Dus besloot hij om naar het land zelf te gaan.Eenmaal daar aangekomen zei hij tegen de eerst beste politieagent."meneer kunt u even naar mijn huis gaan om te kijken of ik thuis ben"En de poilitie agent ging naar zijn huis.De man denkt Belgen zijn toch echt dom.vervolgens ging hij naar de burgermeester en vertelde het verhaal antwoorde de burgermeester"aman hij kon toch even bellen"

Een belg en een hollander gingen samen jagen.

Toen er een hert voorbij liep schoten ze natuurlijk allebei...

De Nederlander riep: "IK HEB RAAKGECHOTEN, IK HEB RAAKGESCHOTEN!!!", maar de belg riep hetzelfde...

Omdat ze allebei het hert wilden moesten ze maar iets verzinnen, dus zei de hollander: "Ik weet iets, we schoppen elkaar zo hard mogelijk in elkaars ballen en wie er NIET huilt mag hem hebben."

De belg ging akkoord. En toen de Nederlander hem KEIHARD in z'n ballen schopte huilde hij gelukkig niet... Maar toen de belg de nederlander wilde schoppen zei hij: "ACH HOU DAT HERT MAAR..."

Een Belgische vliegtuig vliegt van Belgie naar Nederland.De piloot zegt tegen de Nederlandse luchtverkeersleider we landen over een een half uur naar Amsterdam.Oke zegt de verkeersleider, maar waar zit je nu. Antwoord:Voorin, zegt de piloot.

Er zitten 2 belgen in en stamkroeg zegt de een ik ken een raadsel.Wat heeft 4 poten, een kop, een staart en blaft als een hond.Een hond antwoorde de andere belg.Verrek zeg de ene belg kende je die al.

een nederlander en een belg en een fransman worden ter dood verooerdeeld.

de fransman eerst hij mag kiezen tussen het vuurpeleton de aidsprik en opgehangen worden hij kiest voor het opgehangen worden en dan de nederlander hij kiest voor het vuur peleton

en dan de belg hij kiest voor de aids prik dus de volgende dag komt er een man met een aids prik en hij moet heel hard lachen en die man zegt wat lach je nou je gaat dood sukkel zecht de belg ik heb toch een condoom om.

WAT DOET EEN BELG MET ZIJN FOTOROLLETJE!!!

dIE BRENGT HIJ NAAR DE ONTWIKKELINGSLANDEN.

Een man zit in het café wordt ie gebeld.
Komt ie terug hardhuilend:mijn vader is dood.
even later wordt ie weer gebeld
komt ie weer terug: mijn broer zijn vader is ook dood.............

Komt een Belg een cafe binnen en bestelt 16 bier. Na 12 biertjes licht ie al helemaal lam en bij de 16de is het nog erger.
De volgende dag komt hij weer het zelfde cafe binnen en vraagt weer: maghiek zastien bier?
de barkeeper kijkt hem een beetje maf aan maar OK hij geeft hem zijn 16 biertjes. Die belg natuurlijk weer helemaal lam.
Maar de volgende dag komt ie weer dat cafe binnen en bestelt weer 16 bier. Nu wil de barkeeper toch weleens weten waarom die belg nou telkens 16 bier wil.
Nou, zegt die Belg, Hier staat togh duidelijk gheen bier onder de zastien.

twee belgen lopen over staat, en ze zien iets bruin liggen, zegt de een tegen de ander, is dat stront of chocola?? zegt de andere, stront, nee zegt de ander volgens mij is dat chocola proef maar, ok ... het is stront, zeker weten!! ok, ik proef al ... ja je hebt gelijk stront, gelukkig hebben we daar nie ingetrapt!!!!

Er zijn 2 houthakkers een Belg en een Hollander de hollander hakt een been van de Belg er af waarop de belg zegt: als je dat nog een keer doet dan schop ik je.

Een vrachtwagenchauffeur staat bij de grens en wordt door de douane gecontroleerd op laadvermogen. Hij heeft 3 ton aardappels teveel geladen. De douane beambten zijn wel in voor een geintje en geven de chauffeur 3 keuzes:
a. 3 ton afladen
b. 3 ton terugbrengen
c. 3 aardappels in zijn kont te stoppen
Aangezien hij nog maar kort werk heeft en dit niet graag wil kwijtraken kiest hij voor het laatste. Hij gaat voorover staat en een douane stopt hem lachtend een grote aardappel in zijn kontgat. Tot zijn verbazing begint de man te lachen. Na de 2de en 3de aardappel schaterd te chaufeur van het lachen.
De douane snapt er niets van. Op hun vraag of het niet erg pijnlijk is antwoord de chauffeur:
Het is niet te harden maar mijn vriend rijd hier achter en die heeft 3 ton suikerbieten te veel op zijn wagen!!

hoe trekt een belg zijn onderbroek aan?

geel voor en bruin achter

HIHIHIHIHIHI HAHAHAHAHAHAHA
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 11:33   #2
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Racist!
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 11:35   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otto
Waarom is een belgische verhuiswagen 30 meter lang?
Dan kan de tuinslang ook mee.
Dat moet 60 meter zijn. Bij ons zijn de tuinen wat groter.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 12:07   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik woon al sinds mijn geboorte in den belgiek en ik heb nog nooit een verhuiswagen van 30 meter lang gezien. Worden die tuinslangen dan in stukskes geknipt van drie meter of zo, en achteraf terug aaneengenaaid?
Oud 23 oktober 2003, 12:28   #5
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Officiële mededeling : uw grapjes zijn niet leuk
(off the record: )

Ik denk dat je zelfs wat veel op dit forum zit;
Citaat:
hoe trekt een belg zijn onderbroek aan?

geel voor en bruin achter
niet?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 12:38   #6
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik woon al sinds mijn geboorte in den belgiek en ik heb nog nooit een verhuiswagen van 30 meter lang gezien. Worden die tuinslangen dan in stukskes geknipt van drie meter of zo, en achteraf terug aaneengenaaid?
Banee gij, tuinslangen zijn giftig, die laat je best liggen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 13:39   #7
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 36.8°
Officiële mededeling: Belgenmoppen worden in Nederland alleen door kleine kinderen verteld. Het niveau, het taalgebruik en de spelling zijn navenant.
(off the record: nu weet je op welk humorniveau je zit, voor Nederlandse begrippen. )
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 13:46   #8
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Officiële mededeling: Belgenmoppen worden in Nederland alleen door kleine kinderen verteld. Het niveau, het taalgebruik en de spelling zijn navenant.
(off the record: nu weet je op welk humorniveau je zit, voor Nederlandse begrippen. )
Pff dan laat je off the record al eens wat appreciatie blijken voor de inspanningen die een hollander pleegt te doen om grappig te zijn.. is het weer niet goed.

Hoe pleegt een Hollander zelfmoord?
Hij springt van zijn ego naar zijn I.Q.

ik vrees dat dit geen grap is..
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 13:49   #9
Otto
Schepen

Otto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat klopt ik kon geen sterkere vinden, auteursrechterlijk was het onverantwoord de spellingsfouten eruit te halen.

Moet je nagaan welk niveau de gemiddelde belg heeft, als in Nederland alleen kinderen die moppen aan elkaar vertellen.

Voor meer van deze hilarische moppen, www.moppen.nl.
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 14:02   #10
Dimitri

Standaard

Citaat:
Pff dan laat je off the record al eens wat appreciatie blijken voor de inspanningen die een hollander pleegt te doen om grappig te zijn.. is het weer niet goed.

Hoe pleegt een Hollander zelfmoord?
Hij springt van zijn ego naar zijn I.Q.

ik vrees dat dit geen grap is..
Zo te horen geldt het voor Vlamingen nog sterker. :o

Oud 23 oktober 2003, 14:03   #11
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat duurt zo meestal tot ze de eerste keer een Belg tegenkomen en intellectueel van de kaart geveegd worden. Na die pijnlijk traumatische ervaring stoppen de meeste Nederlanders dan maar met Belgenmoppen en beginnen ze in al hun gierigheid te sparen. De meest succesvolle kunnen dan aan het eind van hun loopbaan in Brasschaat komen wonen, zodat ze toch een beetje Belg kunnen zijn.
Oud 23 oktober 2003, 14:18   #12
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dat duurt zo meestal tot ze de eerste keer een Belg tegenkomen en intellectueel van de kaart geveegd worden. Na die pijnlijk traumatische ervaring stoppen de meeste Nederlanders dan maar met Belgenmoppen en beginnen ze in al hun gierigheid te sparen. De meest succesvolle kunnen dan aan het eind van hun loopbaan in Brasschaat komen wonen, zodat ze toch een beetje Belg kunnen zijn.
Amerika, het land van de ongekende theorieën. 8)

Ach, als jij je goed voelt bij deze gedachte, wie ben ik dan om jou tegen te spreken.
Oud 23 oktober 2003, 14:27   #13
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Amerika, het land van de ongekende theorieën. 8)

Ach, als jij je goed voelt bij deze gedachte, wie ben ik dan om jou tegen te spreken.
Niet tegenspreken, anders pre-emtive strike!
Oud 23 oktober 2003, 14:32   #14
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Belgenmoppen zijn NOOIT leuk.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 14:38   #15
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaming en hollandermoppen wel zeker?
Oud 23 oktober 2003, 14:45   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Vandaar dat ik jullie programma niet grappig vind.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 14:46   #17
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Vlaming en hollandermoppen wel zeker?

Vlaming moppen bestaan niet, en hollandermoppen zijn inderdaad enorm grappig.
Oud 23 oktober 2003, 15:38   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat bewijst dat jij een racist bent.

Trouwens al de hollandermoppen zijn tegelijk ook Belgenmoppen. Hollanders vertellen namelijk exact dezelfde moppen over Belgen als Belgen over Hollanders, alleen worden namen dan vervangen.

En het is hier eerder al eens aangehaald: die moppen worden doorgaans door kinderen verteld. Het is heel zelden dat ik een volwassene hier een Hollandermop hoor vertellen.
Oud 23 oktober 2003, 15:45   #19
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Toch wel! Nederlanders lachen met "belgen", de Fransen lachen met "belgen", juist omdat Belgie zo'n dom en absurd land is. Het is een ongelukje van de geschiedenis. Een wansmakelijk staatsgedrocht dat in het buitenland 0,0 respect afdwingt. Iedereen lacht ermee. En aangezien ik Vlaming ben, kan ik er hartelijk om lachen!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 16:40   #20
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Toch wel! Nederlanders lachen met "belgen", de Fransen lachen met "belgen", juist omdat Belgie zo'n dom en absurd land is. Het is een ongelukje van de geschiedenis. Een wansmakelijk staatsgedrocht dat in het buitenland 0,0 respect afdwingt. Iedereen lacht ermee. En aangezien ik Vlaming ben, kan ik er hartelijk om lachen!
Het Vlaemsche mini-republiekje, dat niet eens een derde van de Belgische oppervlakte zal hebben, zal echter overal ter wereld bewondering afdwingen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be