![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Georganiseerde misdaad profiteert van gedoogbeleid
16 oktober 2006 Alleen een harde aanpak voorkomt dat Nederland één grote wietplantage wordt Gerlof Leistra Het softe Nederlandse gedoogbeleid heeft zijn eigen monster gecreëerd. Met harde hand beheerst de georganiseerde misdaad de (thuis)teelt van ‘Nederwiet’. Moderne slavernij, mensenhandel, (seksueel) geweld: het leven van de illegale werknemers gaat niet over rozen. Daarnaast is er grote maatschappelijke schade: illegaal aftappen van stroom, brandgevaar, stankoverlast. Vandaag dient voor de Rotterdamse rechtbank een zaak waarbij al deze ingrediënten volop aanwezig zijn. Goed dat de behandelend officier van justitie alarm slaat, maar de materie is anders dan zij doet voorkomen allesbehalve nieuw. Criminoloog Frank Bovenkerk signaleerde de misstanden enkele jaren geleden al in een gedegen rapport. De drugsbaronnen achter de schermen hebben vrij spel. Slechts af en toe grijpt Justitie in. Bij massale ‘veegacties’ worden hele volkswijken uitgekamd. Op het platteland hebben de varkens en de kippen plaats gemaakt voor hennep. Ook daar valt de politie zo nu en dan binnen. Maar zij is nog niet vertrokken of de nieuwe stekjes worden al weer afgeleverd. De winsten van de drugshandel zijn zo astronomisch dat een paar invallen voor lief worden genomen. Steeds meer woningbouwverenigingen zeggen de huur op als een bewoner zijn zolder tegen betaling beschikbaar stelt als plantage. Dat beleid zou standaard moeten zijn: zoekt u zelf maar een nieuw huis! En uw uitkering bent u kwijt! Waarom worden de werknemers en thuistelers niet vervolgd wegens lidmaatschap van een criminele organisatie? Ze zijn minder onschuldig dan ze zich voordoen. Alleen een harde aanpak kan voorkomen dat Nederland één grote wietplantage wordt. Zo, het fabeltje dat een gedoogbeleid of regularisering van drugs de georganiseerde misdaad zou treffen wordt hier duidelijk naar de prullenmand verwezen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoveel is me duidelijk. Maar hoe het obstinate gedoogbeleid profiteert van de misdaad (naast op zichzelf ook een soort misdaad) moet ook maar eens in de verf, hoe bloederig ook, gezet worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2006 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() dit kan niet, mijn hondjes hebben beslag gelecht op mijn pc, voor het filmpje
en nu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() verstandig drugsgebruik! de maffia bedankt u!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ik ben zonet gaan kakken.
Het was zo solide, dat mijn kont reinvegen zowaar overbodig leek! :o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Zaleg e! Bespaart ineens paar vellentjes wcpapier en het voelt goed !!