![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Man uit Kerkrade schiet voormalige schoonfamilie dood
Uitgegeven: 24 oktober 2003 16:40 Laatst gewijzigd: 24 oktober 2003 21:23 KERKRADE - Een 37-jarige man uit Kerkrade heeft vrijdag zijn voormalige schoonfamilie om het leven gebracht. In een sportschool schoot hij zijn ex-schoonvader (60) dood. In een woning aan de Renierstraat werden de moeder (56), dochter (29) en zoon (34) uit het gezin om het leven gebracht. De verdachte heeft bekend. Aanleiding voor de moordpartij zou een slepend financieel conflict zijn. In een drukke zaal van een fitnesscentrum aan de Tunnelweg in Kerkrade werd vrijdagochtend de vader van het gezin V. doodgeschoten. De 37-jarige verdachte Paul S. en zijn broer R.S. (34) werden ter plaatse aangehouden. Over de rol van de 34-jarige R.S. uit Landgraaf is nog niets bekend. De twintig sportschoolbezoekers zijn gehoord. Sommigen kregen bijstand van Buro Slachtofferhulp. Bezoek Op het moment dat de politie de familie van het slachtoffer wilde informeren over het drama in de sportschool trof ze in hun woning aan de Renierstraat de andere gezinsleden dood aan. Ook zij bleken met geweld om het leven gebracht. Hoofdverdachte Paul S. had eerder een relatie met de 29-jarige dochter uit het gezin. Over een motief, omstandigheden en achtergronden is volgens het Openbaar Ministerie nog geen duidelijkheid. "Bekend is wel dat er tussen slachtoffers en verdachten zowel een zakelijk als relationeel verband bestond." Een rechercheteam van twintig mensen onderzoekt de zaak. Zakelijk conflict Volgens getuigen exploiteerden de schoonvader en ex-schoonzoon samen de sportschool. Er zou daarover een zakelijk conflict zijn ontstaan. In de sportschool, Spike's Training Center (STC), is ook een schietschool en wapenhandel gevestigd. De politie nam na de schietpartij vrijdagmorgen een onbekende hoeveelheid vuurwapens in beslag. STC noemt zichzelf het eerste officiële vuurwapen trainingscentrum voor sportschutters. 'Eenzame hoogte' De 37-jarige hoofdverdachte Paul S. gaf volgens getuigen cursussen in de schietschool. Volgens de website van de Nederlandse Wapenhandel v/h Joh. Munts in Amsterdam staat Paul S. door "zijn achtergrond en praktijkervaring als ex-instructeur op eenzame hoogte". De verdachte was in het verleden marinier en instructeur van de Bijzondere Bijstand Eenheid van de politie. Sinds januari zijn er in Limburg zeker achttien mensen met geweld om het leven gebracht. Door het grote aantal moordzaken kampt de politie in de provincie al met een structureel gebrek aan rechercheurs. De politie Limburg Zuid kreeg in augustus al bijstand van vijf rechercheurs uit Noord-Brabant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben heel blij voor U Turk4ever, U bewijst hier dat u de krant kan lezen, en een willekeurige zware misdaad op entische afkomst eruit kan filteren.
Ik hoop voor U dat U een goeie toekomst tegemoet gaat als redacteur van het AEL partijblad. Maar ik zou het appreciëren dat U verdere misdaden door niet autochtonen gepleegd, die U per se met ons wil delen op deze topic wil bijplaatsen. Kwestie van het forum niet te hard te vervuilen, en de boel overzichtelijk te houden.
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Ik sta maddox volledig bij.
Blijkbaar laat u zich leiden door krantenartikkels en "van horen zeggen". Als u dan toch iets over de afkomst van misdadigers wil zeggen, kom dan met statistieken die op een correcte manier tot stand zijn gekomen (want met statistieken kan je natuurlijk alles bewijzen). Misschien dat we dan een iets waardevoller "debat" kunnen voeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Jullie begrijpen duidelijk niet wat ik probeer te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och jawel Turk4ever, je probeerd tegengas te geven vor Piano's anti alles postings, of de redelijk Anti godsdiensthouding van vele forumgangers.
Hetgeen ik wil zeggen, de meesten van ons lezen ook de krant, en vinden in veel gevallen dit soort misdaden ook tergend, een kaakslag voor de maatschappij. Ik weet ook dat deze soort van gruwelijkheden ook inherent zijn aan het feit dat we met een hoop mensen op elkaar wonen, en dat desondanks de beste wetgeving, de leukste sociale voorzieningen en vrije keuze van godsdienst of vrije meningsuiting er nog steeds idioten door het lint gaan. Als ik nu eens een doorsnee krant uit Constantinopel zou beginnen uit te pluizen... zou ik dan ook niet van deze gruwelijkheden boven kunnen halen? Oftewel, met mijn vorige posting was ik eigenlijk mild.. maar als je per se dan toch wil uitlokken.. ga op een andere wereldgeweten spelen, wij hebben hier Louis Michel.
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Wat hebben wij dan niet begrepen? Dat u taboe's wil doorbreken? Kom, denkt u dat ik niet wil/kan toegeven dat vele van mijn "soortgenoten" stukken onbullen zijn? Dat ik het de Westerse cultuur als DE waarheid aanschouw? Ik zal het even zeggen: dat denk ik persoonlijk dus NIET. Maar, dat wil niet zegge dat er ook goede kanten zijn aan het systeem. Er bestaat geen ideale oplossing, wij blijven allemaal alleen maar mensen met onze goede en slechte kanten. Niet meer, niet minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is toch heel duidelijk wat Turk4ever wil proberen te bewijzen: hij wil bewijzen dat wij, christenhonden, verantwoordelijk zijn voor alle kwaad van de wereld. Weet u Turk4ever, aan de reacties in de aard van die van Maddox weet ik waarom ik zo blij ben dat ik hier woon: rationaliteit overheerst nog altijd de emoties, wij veroordelen tenminste misdaden van eender wie, ook al zijn het Belgen, omdat het voor ons om de gruwel van de misdaad zelf gaat en helemaal niet om wie het gedaan heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad, er is tegenwoordig een algemene "anti-moslim" tendens. Soms vergeten misschien de mensen dat er meer dan alleen maar "terroristen moslims" zijn (die krijgen nu eenmaal de meeste media aandacht, stom is dat). De rol van de media (die vaak meer slecht dan goed nieuws brengt) hierin is zeker niet onbelangrijk denk ik (al dat mensen beter zouden moeten weten, dat er behalve "terroristen moslims" ook "goede moslims" zijn). Persoonlijk besef ik dat wel, maar ik ken ook mensen die snel die fout wel maken en dat geldt niet alleen voor moslims, maar voor allerlei toestanden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turk4ever, je zit hier helaas voor een stuk juist.
De Islam word hier veroordeeld,als 1 van zijn volgelingen een misdaad pleegt.Waarom.. omdat het regelmatig duidelijk word dat de Islam zijn volgelingen niet alleen laat staan tegenover de ongelovige honden. Maar daar ga ik niet verder over uitweiden,er zullen wel kranteberichten volgen in dit topic. Ikzelf vind van mezelf dat ik gematigd ben. Maar als het over de Islam gaat, en de manier waarop die beleden moet worden volgens de heilige boeken, dan ben ik evenals Ex Moslims een harde noot om te kraken. De Koran is een veel harder boek dan de bijbel, en er staan gewoon regeltjes in waarmee een Moslim alle misdaden tegenover een niet moslim kan verantwoorden.Dit is niet wat in dit werelddeel de regel is.. "iedereen gelijk voor de wet" zou de regel moeten zijn. Je kan gelijk hebben dat veel moslims geweldige mensen zijn, en dus veel dingen doen die je niet zo verwachten. Probleem vind ik, zijn het nu goeie moslims, of doen ze nu aan die verrekte "El Takkaya" het veinzen... Dat kan je op geen enkele manier controleren.(of zou die gedachtepolitie toch enige nut kunnen hebben in een democratie)
![]() |
#14 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet jij trouwens tot welke godsdienst die Nederlander behoorde, gesteld dat de man gelovig was. Citaat:
Maar u bedoelt waarschijnlijk als een Marokkaan en Belg vermoordt en dan spreek ik u niet tegen. Maar je hebt ongetwijfeld ook de begrafenis gezien nadat een gek een Marokkaan neerschoot. Daar verzinkt een stille tocht in het niets bij. Reageert men ook zo wanneer een Marokkaan een andere Marokkaan vermoordt? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij ook een gek die op zijn buren schoot omdat ze hem stoorden met hun barbecue. Ik mag er niet aan denken wat de reacties zouden geweest zijn indien die buren toevallig Marokkanen zouden geweest zijn. Over dubbele standaarden gesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zou het niet geweest zijn als die gek toevallig Marokkaan of Turk geweest was?Het is mijn indruk dat Belgen nogal vlug gaan schreeuwen dat het om allochtone criminaliteit gaat wanneer een of andere moslim gearresteerd wordt, ook al is dat volledig onterecht en met véél plezier als het terecht is. Ik denk dat Belgen meer zelfkritiek zouden moeten hanteren, maar soit. Ik heb in elk geval weet van dergelijke opstoten van volkswoede toen Belg Mombaerts door een "kutmarokkaantje"dat zelf nog niet goed wist wat hij aanrichtte, gedood werd. De straat was misschien rustig, maar de media en de internetfora, hol�*!! Van dubbele standaarden gesproken: de moordenaar van Borgerhout werd bij wijze van spreken al ontoerekenbaar verklaard terwijl de psychiater nog onderweg was... en wie kent er nog de namen van slachtoffer of moordenaar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wonen er geen allochtonen in Kerkrade? 8)
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |