![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Toen ik het volgende hoorde viel ik bijna van mijn stoel.
Een kennis van mij heeft enige tijd geleden 2 radioreporters aangeklaagd wegens racisme. Dit naar aanleiding van een radioreportage waarin ze Venus en Serena Williams vergeleken met bosapen. Ter info : deze reporters zijn helemaal geen blokkers, maar deze ongelukkige uitspraak werd gedaan toen deze reporters zich een beetje teveel ontpopten als fanatieke fans van Kim Clijsters tijdens haar wedstrijd tegen één van de Williams zusjes ! Deze kennis van mij, die zelf kleurling is, legde de klacht neer uit principiële gronden omdat hij zoiets ongehoord vond. Het enige wat hij wou is een verontschuldiging op de radio van de twee radioreporters in kwestie. Echter, hij werd reeds verschillende malen opgebeld door het Centrum Leman (centrum voor kansarmoede en racismebestrijding) met de vraag ook een zware financiele eis toe te voegen. Er werd letterlijk gezzegd : "Het is nu je kans rijk te worden" ! Mijn kennis is dit niet van zin, vermits het voor het een principiële zaak is. Voor hem is deze zaak inmiddels afgesloten, maar niet voor het Centrum Leman, dat nu zelf financiele schadevergoeding eist als burgerlijke partij van de twee radioreporters. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Heb ik ook het recht, wanneer een Islamiet tegen mij zegt;" stomme blanke Christen slet?"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Waarom gebeurd dat dan niet? Ik heb ongeveer een jaar en half geleden bij de politie klacht neergelegd, voor die uitspraak, blijkbaar is die klacht" geklasseerd" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zou hij de moed hebben om het centrum Leman op eenzelfde manier in het openbaar aan te klagen?
![]() |
![]() |
#6 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Het parket vond de feiten niet ernstig genoeg. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Tja,
Dat is dan ook typisch: Als het om het 'beledigen' van een allochtoon door een autochtoon is, dan is het rascisme. Als het andersom is, dan is het kansarmoede en niet zwaar genoeg voor het parket. En dan willen ze het samenleven tussen de beide gemeenschappen bevorderen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel!
![]() ![]() Je kan een paar allochtonen voor "stomme islamitische slet" gaan uitmaken en ze aanraden om klacht te gaan neerleggen ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad een feit dat het C.G.K.R allesbehalve objektief is. Klachten van autochtonen worden nauwelijks ernstig genomen omdat er meteen met het argument "racisme" en VB-symptahisant wordt gezwaaid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In Mechelen is er nu een meldpunt opgericht, MAD genaamd, die de klachten van de BELGEN noteert en stappen onderneemt. Het CGRK is nu een manier aan het zoeken om dit project te stoppen omdat "zij ook open staan voor Belgen". Dat ze maar rap dat anti-Belgisch centrum stopzetten. Of da ze der een boem op gooien ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb die bewuste uitlatingen gehoord, en als ge daar al een proces voor moet inspannen zijde een heel zielig ventjen, ! het siert uw kennis dan nog dat hij er niet rijk mee wil worden, ... Maar dat het Inquisitiecentrum dit gebruikt voor extra sponsorgeld is totaal van de pot gerukt, ! ik hoop dus ook dat ze finaal op hun bek gaan gaan in deze zaak, ! Trouwens dat ze maar oppassen dat ze zelf geen proces aan hun broek krijgen voor tergend geding, smaad en wat weet ik nog allemaal niet, want als je het hard wil spelen hier in 't belgieksken kunde processen voeren tot ge diep in uwe put ligt en er al 2 meter gras op uwen buik staat te groeien, ... Trouwens strikt genomen, kunnen ze het spelen dat het een persmisdrijf wordt, (ja ik weet het dat rasisme normaal corectioneel is) maar, een proces tegen journalisten tijdens het uitoefenen van hun job, dus assisen, ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Renilde, hetgeen jij nu mee hebt gemaakt, zo ken ik echt waar vele , en nog ergere uitspraken. En die worden gewoon weggelachen, en het centrum toen nog Leman , zijn zelf grote racisten, maar dan wel tegen hun eigen volk natuurlijk, want als je durft zeggen "makkak" hang je.
Het is toch bewezen nu die man ven vlaams blok die zelfs celstraf heeft gekregen, en nu uit z'n ambt ontzer " WAAROM " ja ten eerste hij is vlbl'er en hij is Belg. Het zou eens andersom moeten zijn. 8O Dan stond heel de gemeenschap van de allochtonen klaar om de boel af te breken. En daarom volgens mij hebben ze gewoon schrik. Het is de justitie hier die veel te poltiek getint is , en de magistraten moeten op hun tellen passen, of konijntje laat ze ontslagen. Heel veel mensen van het gerechtelijk apparaat zijn gefrustreerd omdat ze hun werk niet meer KUNNEN en MOGEN verrichten . Want de wetten zijn er wel, maar ze mogen ze niet uitvoeren, alleen als het om een Belg gaat. |
![]() |
![]() |