Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2002, 02:46   #1
Gilles
Vreemdeling

Gilles's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gilles
Standaard stropdas of niet

Ik heb ook niet gezegd dat de inhoud niet van belang is, natuurlijk is die het belangrijkste.
Het was niet mijn bedoeling te stellen dat mensen een das MOETEN dragen, ik erger mij alleen aan mensen die dat vroeger wel deden en die het nu ineens weigeren om zo wat populairder en hipper over te komen.
Oud 18 oktober 2002, 07:08   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles
Ik heb ook niet gezegd dat de inhoud niet van belang is, natuurlijk is die het belangrijkste.
Het was niet mijn bedoeling te stellen dat mensen een das MOETEN dragen, ik erger mij alleen aan mensen die dat vroeger wel deden en die het nu ineens weigeren om zo wat populairder en hipper over te komen.
Als Europa een reus op lemen voeten blijft zijn we beter af zonder Europa.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 07:47   #3
bartje
Minister-President

Standaard

Ik draag zelden een stropdas en ben dat ook niet van plan dit ooit te doen. Enkel op héél officiële gelegenheden zou ik wel eens een stropdas dragen en dan nog... Ik voel me daar gewoon niet goed bij, en mijn mening is dat je al even goed kan uitgedost zijn met een hemd en een pullover of debardur zo als ze bij ons zeggen.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 21:50   #4
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles
Zo'n zeverlapke wordt enkel gedragen door personen die zich als fatsoenlijk willen voordoen in deze bourgeois-maatschappij, kortom personen die de bourgeois-fatsoensregeltjes aanvaarden.
Een das zou ik enkel dragen bij een uniform. Maar voor de heersende elite (politiek, economisch,...) kan enkel maar minachting opgebracht worden.
Dat wil daarom nog niet zeggen dat men er als een vlegel moet bijlopen zoals men dan weer ter linkerzijde doet.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 01:33   #5
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Stropdas hier???

Hoort dat thuis bij binnenlandse politiek?
Wat dacht je van "K&K" of desnoods "Maatschappellijke discussies"?
Nu, je doet maar, ik zal er niet meer wakker van liggen
Ik werkte in een firma waar dat ding verplicht was (+ vestje aan zo men zijn plaats verliet) en 't is me gebeurd de das te vergeten: nadat ik tweemaal moest buitensluipen om er een te kopen heb ik er een in mijn schuif gelegd vooor de volgende keer.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 januari 2007 om 01:38.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 01:44   #6
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Ik denk dat ik geen das mag dragen op het werk.
Kben arbeider. zou nogal onveilig zijn.

Nee, maar nu serieus.
Wie een das wil dragen, draagt er gewoon een.
Op een mooi kostuum staat een dag heel goed.
En wie geen das draagt, mij ook goed.

Nu een andere vraag:

Moet een politieker een kostuum en das dragen?

Voor mij zeker niet...
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 03:28   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik draag een Kilt als ik gevraagd word in "costum" te komen. Maar geen stropdas.
Oud 11 januari 2007, 07:00   #8
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tja, wie haalt er hier een topic van vier jaar oud boven?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 07:47   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles Bekijk bericht
Veel hangt wel af van de functie die ge hebt binnen het bedrijf, en of ge al dan niet klanten moet ontvangen, of bezoeken. Zelfde voor een solicitatiegesprek, ik zal dan altijd met das proberen te verschijnen, waarom, het hoort bij het ritueel, als je je daar niet goed in voelt, doe dan elk geval extra uw best dat ge een beetje proper zijt.

Voor dagelijks gebruik, mijn bazen dragen er een, maar als er niks officieels is die dag, durven ze ook wel als gewone mensen komen,

Hier in Italië zijn ze natuurlijk wel verzot op uniformen, en er een beetje officieel uitzien, dus ziet ge da hier wel meer.

Maar met zo'n ding in een serverkast gaan hangen is nie echt een goe idee, dien doggy tag, met allerhande badgen om duren te openen, magneetkey's voor den automaat etc, maakt het al erg genoeg, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 07:52   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik werkte in een firma waar dat ding verplicht was (+ vestje aan zo men zijn plaats verliet) en 't is me gebeurd de das te vergeten: nadat ik tweemaal moest buitensluipen om er een te kopen heb ik er een in mijn schuif gelegd vooor de volgende keer.

Bank of verzekering zeker ? Bij sommige Japanse bedrijven moet ge zelf een vesteke dragen met hun logo, op, allé nie verplicht, maar ge ziet het wel veel bij de ingenieurs, zo'n soort costuumvest da verdacht veel op overall stof trekt. Allé ja da was toch zo bij het Japans bedrijf waar ik een tijdje gewerkt heb. (als onderaannemer) Maar ik weet dat het ook bij andere Japanse bedrijven bestaat.
Oud 11 januari 2007, 07:52   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Tja, wie haalt er hier een topic van vier jaar oud boven?

Da wil zeggen dat de moderatoren, dat al 4 jaar lang door de vingers zien, !
Oud 11 januari 2007, 20:23   #12
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

ik had niet op de datum gelet... kan gebeuren om 02:33...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 03:32   #13
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Ben ook niet zo voor dassen maar als je nu eenmaal in bepaalde sectoren werkt (bv als bediende) verwacht men dat je in maatpak komt, in die zin dat je geen keuze hebt. Voor wie het toch niet snapt = als een baas dat vraagt en dat staat zo in het contract moet je gehoorzamen anders ne slechte C4 en niet kunnen doppen

Zo kan je dus perfect professioneel gedurende jaren samenwerken met de meest notoire anti VB tegenstander, zonder dat hij weet dat jij eigenlijk een gore flamingant bent.
Iemand die er altijd heel netjes en verzorgd uitziet is bijvoorbeeld een Filip Dewinter, zijn vrouwelijke collega's zoals Vlaams Belang pin-up Morel kunnen dat best apprecieren.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 04:04   #14
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meeste mensen zijn gestopt met het dragen van een das omdat het niet meer verplicht is. Die mensen voelen zich gewoon makkelijker zonder das vandaar dat ze in jouw ogen populairder en hipper ogen.

Het dragen van een das heeft ook op mij een afwijzende reaktie, het geeft aan dat deze persoon is gebonden aan een dresscode en dus zelf geen beslissingen mag of kan nemen.
Oud 12 januari 2007, 04:05   #15
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meeste mensen zijn gestopt met het dragen van een das omdat het niet meer verplicht is. Die mensen voelen zich gewoon makkelijker zonder das vandaar dat ze in jouw ogen populairder en hipper ogen.

Het dragen van een das heeft ook op mij een afwijzende reaktie, het geeft aan dat deze persoon is gebonden aan een dresscode en dus zelf geen beslissingen mag of kan nemen.
Oud 12 januari 2007, 11:09   #16
araneus
Gouverneur

Standaard

Ik heb jaren gewerkt in pak. Ik had daar geen problemen mee, na enkele weken ben je dat gewoon en is het zelfs niet oncomfortabel. Het was daar enkel verplicht wanneer je naar klanten ging. Ik moest dikwijls onverwacht naar klanten dus had ik twee opties, of een kostuum klaarhangen op het werk of er gewoon elke dag ééntje aandoen.
Nu ben ik ambtenaar en ga ik gewoon in vrijetijdskleding werken. In de zomer ga ik zelfs op mijn sandalen (heerlijk toch die Teva's). Niemand die er hier over valt, behalve wanneer we naar een ander administratie gaan, dan komen we er wat netter door.
Vandaag hebben we nieuwjaarsreceptie en heb ik mijn das nog maar eens bovengehaald en een paar fatsoenlijk schoenen ipv mijn botinnen. Het is dus inderdaad een ritueel. Het dragen van een das schept een bepaalde sfeer die in sommige omstandigheden gewenst is: sollicitaties, officiële recepties, bezoek bij bepaalde klanten, enz.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 11:17   #17
eno2
Banneling

Standaard stropdas of niet

Ik draag altijd een kousenbroek.
Volgens mij past daar geen stropdas bij.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 12:01   #18
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik draag ene keer per week ne stropdas. Bijna elk weekend. Nooit als ik ga werken. Alleen als ik ga sporten.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 13:35   #19
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Waar ik vroeger werkte heeft men de bedienden eens verplicht om met das te komen. Uit protest ben ik een paar dagen met "vlindertje" gegaan...wat me niet echt in dank werd afgenomen. Maar aangezien ik een autoriteitsallergie heb kon me dat geen zak schelen.. geen probleem. Waar ik nu mijn boterham (en toespijs) verdien, enfin, krijg, steekt het niet zo nauw. Van maatpak over pul tot Rammstein t-shirt (wat stoer doen als ik met de motor kom), no problem...zelfs de directie loopt hier voornamelijk zonder das, er zijn zelfs directieleden die hier op sportschoenen durven verschijnen.
Oud 12 januari 2007, 13:45   #20
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Besten,

een stropdas begint meer en meer een religieus symbool te worden,
het symbool van de zogezegde westerse beschaving die zoveel andere beschavingen heeft kapot gemaakt...
Sommigen durven nergens meer naartoe gaan zonder stropdas, net zoals Sikhs niet zonder tulband buiten gaan of sommige Moslims niet zonder hoofddoek...
Zo ken ik al personen die niet zonder stropdas een bad nemen of in zee gaan zwemmen...
erg hè ?

www.neutr-on.be

Laatst gewijzigd door neutron : 12 januari 2007 om 13:47.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be