![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wanneer we de term "extreem rechts" horen, denken we bijvoorbeeld aan oppositie tegenover homosexualiteit als norm, het aanvaarden van een verschil tussen man en vrouw, het koesteren van een volksaard op ethnisch en cultureel vlak, enz. Mensen die dit soort waarden en normen hanteren zijn echter eerder traditionalistisch dan extreem.
Heel wat ideeën die vandaar "extreem-rechts" bestempeld (zo niet de meerderheid) waren enkele decennia geleden de standaard. Volgens de hedendaagse definitie zouden honderden generaties van voorvaderen extremisten geweest zijn. Dat heeft dan ook als gevolg dat in Vlaanderen wordt bijvoorbeeld zowat elke oprechte Vlaams-Nationalistische of conservatieve organisatie als "extreem-rechts" beschouwd door de media. Het is niet anders bij zogenaamde "moslim-extremisten". Deze mensen doen ook niet anders dan de eeuwenoude tradities en waarden van hun voorvaderen verdedigen. Wij hebben niet het recht om hun te dwingen zich aan te passen aan onze decadente samenleving, zeker niet zij die nog leven in hun land van oorsprong. Zij die hier leven, die zijn nu eenmaal anders. Als gevolg daarvan is er vaak conflict. Dit leidt dan weer vaak tot racisme. Het is erg naief om te denken dat dit racisme het gevolg is van onwetendheid en nog naiever als men denkt dat meer multi-culturalisme daar wel een oplossing voor biedt. Het enige waar dat naartoe leidt, is meer spanningen tussen de verschillende culturen. De extremen zijn noch de traditionalistische moslims noch de traditionalistische nationalisten maar net diegenen die de maatschappij zo verlinkst hebben en de oude waarden en normen naar de vuilbak hebben verwezen. Zij zijn diegenen die de wereld proberen te herschapen naar hun utopische illusies en daardoor alles vernielen dat in eeuwen is opgebouwd. Het is niet toevallig dat traditionalistische moslims in het Midden-Oosten en tradtionalistische nationalisten in Europa elkaar meer en meer vinden. Beiden vechten ze tegen dezelfde linkse extremisten. Beiden zien ze alles waar ze in geloven bedreigd voor de decadentie die sinds het einde der laatste wereldoorlog Europa volledig gecorrumpeerd heeft. Het wordt tijd dat ratio en traditie terug de plaats innemen van de linkse puinhoop. Het wordt tijd voor een nieuwe rechtse revolutie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Inderdaad. Zowel extreem-rechts als moslimextremisten kunnen zich niet aanpassen aan onze snel veranderende wereld (mondialisering, informatisering, automatisering, individualisering, teloorgang van godsdiensten, ...). Ze hunkeren naar vroeger (toen het nog simpeler was).
Maar in hun simplisme denken ze dat ze door sociale mistoestanden van vroeger weer in te voeren hun problemen zullen oplossen. Het homohuwelijk afschaffen zal de vergrijzing van onze bevolking niet tegengaan. Vrouw aan de haard zal de werkloosheid niet oplossen. Enz ... Geen zin meer in deze snel veranderende progressieve maatschappij ? Sluit je aan bij de Taliban of ga bij de Mormonen wonen.
![]() |
#3 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Traditionalisten hunkeren niet naar vroeger maar eerder naar een maatschappelijke situatie die vergelijkbaar is met vroeger, namelijk een situatie waar min of meer dezelfde waarden en normen van op een jonge leeftijd worden aangeleerd aan iedereen en waarbij deze waarden en normen diepgeworteld liggen in het spirituele. Traditionalisten hunkeren naar een samenleving waar iedereen zijn buurman kent en waarbij het materiële goed en genot niet de hoogste waarden zijn. Mijn vader heeft zo'n wereld nog gekend en eveneens al zijn voorvaderen. Informatisering en automatisering doen trouwens niet terzake. Ik ben zelf bijvoorbeeld werkzaam in de IT sector maar toch overtuigd traditionalist. Citaat:
Citaat:
Het zorgt wel ervoor dat de moeder terug de opvoedende rol kan opnemen in de plaats van deze door te spelen aan een onthaalmoeder die meestal een veel minder sterke band met het kind in kwestie heeft. Mijn vriendin kiest er trouwens zelf voor om later thuis bij de kinderen the blijven, ondanks het feit dat ze tegen dan waarschijnlijk een hoger diploma heeft dan ik (ze doet haar voorlaatste jaar rechten). Citaat:
De grootste fout van links is de gedachte dat moderner altijd beter is. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 31 oktober 2006 om 16:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Wat een zever. Het weer grappig hoe alle miserie de schuld is van links. Kijk eens in eigen boezem, over onwetendheid en naiviteit gesprokken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat een gezever toch. Totaal naast de kwestie. Wat vroeger extreem was is het nu niet meer en omgekeerd. Wat hier extreem is, is het aan de andere kant van de wereld niet. Extreem is dus een flexibel begrip net zoals culturr, dat constant aan verandering onderhevig is. Wat wil dat nu zeggen? Dat is toch geen point? Ik hoop dat iedereen zich wel bewust is van het feit dat het flexibele begrippen zijn. Waar het hier om gaat is dat twee verschillende extremen elkaar ontmoeten. Verschillende culturen raken in de clash met elkaar. Daar heeft men als individu geen greep op. Het is een trend die zich enkel kan verder zetten. Het is structureel niet te voorkomen. Vandaag kent onze aarde 6.5 miljard inwoners. Binnen tien jaar zijn dat er bijna dubbel zo veel: 10 miljard. De 50 miljard staan ook voor de deur. Alle grondstoffen komen onder druk: olie, gas, water, landbouwgrond, etc. De vruchtbare plekjes op aarde worden schaarser, het klimaat veranderd zienderogen en de het milieu blijft achteruit gaan. Er zal binnenkort dus hard gevochten worden. m te vechten moet je de meest gepaste vijand vinden. Dat is wat er nu aan het gebeuren is. De krijtlijnen zijn zich aan het aftekenen. We krijgen een nieuwe wereldoorlog. De volgende generatie is al vergeten wat een wereldoorlog juist inhoudt, dus denk maar niet dat ze er wakker van liggen. Voor velen is hun leven toch hol en zinloos geworden. Er staan er meer en meer te trappelen om te beginnen vechten. China en co. - VS, Europa en Co. - Islam. Hou je maar vast. Dat komt er echt wel aan en sneller dan je zou denken. Meer moet je er echt niet achter zoeken. Klinkt dit extreem? Morgen misschien niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat betreft de relatie tussen onwetendheid en racisme, wil ik de volgende annekdote toevoegen : Mijn toekomstige schoonbroer maakt regelmatig negatieve opmerkingen over "de bruine jongens", waarmee hij naar jonge moslims verwijst. Zijn vrouw stoorde zich lange tijd daaraan en zei vaak tegen hem dat hij daar moest ophouden. Zij snapte niet hoe hij zo'n dingen kon zeggen. De vrouw in kwestie werkt in een grote kledingketen. Enkele maanden geleden werd ze in een andere franchise geplaatst. Bij de vorige franchise kwamen zelden moslims langs, terwijl bij de huidige franchise een aanzienlijk percentage moslimklanten zit. Raad eens wie nu het meest opmerkingen maakt over "de bruine jongens"? De reden waarom deze vrouw nu plots zelf begon te klagen, ligt aan het feit dat ze tevoren amper contact had met moslims en dus niet wist waarover ze sprak. Na met meer diefstal, klanten die in een broek plassen en deze gewoon terughangen, wanorde en nog meer van dat geconfronteerd te worden op de plaats waar ze vandaag werkt, weet ze wel beter. Haar anti-racisme was dus veroorzaakt voor ontwetendheid. Nu is dit maar één annekdote, maar ik hoor constant dit soort verhalen. Ik kan niet op één hand tellen hoe vaak ik uitspraken heb gehoord als "ik ben nooit een racist geweest, maar ze [moslimjongeren] maken je er gewoon één". Het is verbazend hoe intollerant en onwetend de meeste linksen zijn, terwijl zij net degenen zijn die rechts daarvan beschuldigen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bestaan er voor u geen absoluten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat verstaat u onder absoluten? In welke context? Ik probeer zo dicht mogelijk bij mijn natuur te komen en zo ver mogelijk van alle informatie die ik dagelijks slik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld: Kan men de moord op een niet-criminele mens buiten oorlogstijd als een absolute inbreuk zien, of is dit slechts relatief aan de cultuur waar die moord heeft plaatsgevonden? Kan men het helpen van een behoeftig persoon zonder enige bijbedoeling als een absolute deugd zien, of is dit slechts relatief aan de cultuur waar dit gebeurt? Traditionalisten geloven dat er absolute waarden en normen zijn die overal en in elke cultuur (horen te) gelden. Traditionalisten geloven dat deze waarden en normen zitten ingebakken in oude culturen op basis en in deze culturen voortleven door de ervaring van tientallen generaties van voor ons. Traditionalisten geloven dat de moderne mens niet het recht heeft aan deze waarden en normen te tasten en dat door daaraan te tasten een cultuur haar eigen graf delft. Traditionalisten geloven dat dit precies is wat er vandaag in de westerse "democratieën" plaats vindt. Traditionalisten worden vandaag de dag als "extreem" gecategoriseerd. Vanuit het standpunt der traditionalisten is het echter de moderne westerse mens die "extreem" is. Als het traditionalistische standpunt correct is, betekent dit echter ook dat de moderne westerse mens absoluut "extreem" is en niet slechts tov de traditionalisten. Eveneens zijn, volgens dat standpunt, traditionalisten absoluut niet extreem en niet slechts tov de traditionalisten. "extreem" is dus geen relatief begrip wanneer er absolute waarden en normen zijn, zoals de traditionalisten beweren. Ook betekent dit dat de traditionalisten dan zelf niet extreem zijn, maar net het tegendeel. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 31 oktober 2006 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat betreft de schuld van links hoef ik niets te bewijzen. Gij zijt gewoon ne conservatieve reactionair dat naar het Vlaaderen van de jaren '50 terug wil, ik bedank daarvoor. Ik heb overigens niks tegen rechts, ik geloof in een goede balans tussen gematigd links en -rechts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wat houdt dat voor u in? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uw betoog doet me overigens denken aan Alain de Benoiste en zijn "Nouvelle Droit". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Bent u zeker? Het is niet omdat ze een groep caféterroristen inrekenen, dat er niets meer kan gebeuren. Ik hou mijn hart vast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De nagel op de kop!!! Links zit zover vastgeroest in hun eigen ideologie dat alles wat maar naar rechts neigt als extreem wordt ervaren.
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |