![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 22 doden later, duizenden huizen en een enorm bosgebied vernield. Of hoe een combinatie van droogte, wind, onvoorzichtigheid en eventueel crimineel opzet een grote ravage kan veroorzaken.
President Bush is in ieder geval het gebied gaan bezoeken om zijn steun te betuigen aan de getroffen bevolking. Bush tours fire-ravaged Southern California ![]() [size=2]Bush speaks to reporters Tuesday in California. [/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Geeuw, interessant...
Wreed relevante topic, ik zou dit eerder bij koetjes en kalfjes zetten. (Het kalf in kwestie is natuurlijk : ... U raadt het ![]() Trouwens, zeer aan te bevelen : Vanaf vrijdag start op Canvas het onovertroffen 'Zalm voor Corleone' starring Herman Van Molle. Deze keer reist hij door de VS van Alaska naar Florida. Ik heb een interview gelezen waarin hij zegt : Ik wist dat het erg gesteld was met de Amerikanen maar zó erg dat had ik nooit verwacht... (U Kunt het nalezen in de humo van deze week) Dat wordt dus smullen... Antoon, zeker kijken hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu het bush weg is komt Bush. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Dat kún je die grond toch niet aandoen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U verwijt bepaalde mensen op dit forum (Seba, Antoon, ...) blindelings alles wat Amerika doet goed te keuren en Bush te verheerlijke en dergelijke meer, maar u doet doodeenvoudig net het omgekeerde. Waarin onderscheidt u zich dan van hen vraag ik mij zo af?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Oooh, ik weet het! Ik weet het, papa! Parcifal heeft een persoon ipv een banner in zijn avatar.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoelt hij eigenlijk met 'zo erg gesteld'?
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Herman zegt kort samengevat het volgende (niet mijn opinie dus hé):
- Naiviteit. De doorsnee amerikaan naief, constant enthousiast, en heeft een zeeer beperkte wereldvisie. De originele pilgrim fathers waren een bende fundamentalisten die nergens anders terecht konden en hun mentaliteit leeft blijkbaar nog een beetje altijd door.... - TV : 47 van de 50 kanalen verkopen vooral. Zijnde van keukenrobots tot en met het geloof. Sell, sell, sell. Plaats uw handen tegen het scherm en ontvang de verlossing van Christus maar stort eerst 100 $ ... Alleluja. - Eten : een doorsnee ontbijt : 3500 Calorien. Vandaar ook het schrikbarend gemiddelde gewicht ginder. - dogmatisme : regels, regels, regels. Het land of the free is blijkbaar meer het land of dogma's. 50% draagt een uniform en de andere 50% zit in de gevangenis. Waag het niet om in Idaho een blik bier te openen in uw wagen als passagier.. U loopt kans dat de wagen wordt geconfisceerd. Hoedt er u ook voor om op woensdagen een hert aan te rijden in Montana. De straffen zijn zwaar. Ik weet dat Herman het er een beetje dik op legt maaar waar rook is, is vuur. Toch maar kijken zou ik zeggen.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Van Molle.
Intelligente mens tout court. Meneer voor u. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
-Er zij inderdaad heel wat Amerikanen die naïef zijn en een beperkt wereldbeeld hebben (vooral te wijden aan het overmatig patriotisme waar ik ook niet zo'n groot voorsatnder van ben), MAAR relatief gezien zijn er zeker evenveel Europeanen die naïef zijn en een beperkt wereldbeeld hebben, u het trouwens met deze post nog eens bewezen. Wat moet een Amerikaan denken wanneer hij op een avondje Jambers ziet, dat alle Belgen zo zijn, ik hoop van niet. Als je die personen waarover van Molle het heeft gaat opzoeken dan kom je ze natuurlijk tegen, net zoals hier in Europa, als je echter gewoon doet zonder enige vooringenomenheid zal je er niet veel van merken. Als ik eens een positief vooroordeel mag geven: ik vind Amerikanen en Canadezen véél, maar dan ook véél vriendelijker en gastvrijer dan Europeanen, iedereen dier er al meermaals is geweest zal dit kunnen beamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- TV: Het medium TV is inderdaad anders. Ik voel dat niet als beter of slechter aan. Mits je er een beetje tijd aan spendeert, vind je trouwens meer informatie terug als in Belgie, met veel meer vershillende visies op de problematiek. - Eten: 3500 Calori ontbijten bestaan inderdaad, ze zijn heel lekker en het is UW keuze om daaraan deel te nemen. Als de VS trouwens allemaal zo'n dikzakken zijn, dan is het uiteraard ook zo dat ze op wereldgebied kwa sport helemaal niets voorstellen. Het aantal medailles op de Olympische spelen bewijst dat elke vier jaar. - Dogmatisme: Vertel me eens wat er verkeerd is met een regel dat je geen alcohol in de wagen mag hebben en dat je zwaar bestraft wordt als je alcohol consumeert in de auto? Het gevolg is dat we minder ongevallen te wijten hebben aan alcohol. Maar kom, voor uw vrijheid om een pintje te drinken achter het stuur wil u elke maandag wel de week end ongevallen doornemen. Van dat hert in Montana weet ik minder. Ik vind dat de Amerikaan niet dogmatisch en heel open reageert op nieuwe dingen en uitvindingen. Of misschien is het gewoon toeval dat er zoveel vernieuwende producten uit de VS afkomstig zijn. Herman legt het er niet dik op, hij vertrekt gewoon vanuit een niet objectief standpunt. Hij had zich beter gehouden aan kwisjes voor leraars wiskunde van het derde middelbaar.
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Ik hoop maar dat al die californiers worden vergoed , wiens huizen zijn vernield.En niet alleen de rijken met hun villa's.
En parcifal , ik vind het grappig om je onderschrift te lezen dat monopolies aanklaagt terwijl je avater een man is in een strip die op vele vlakken een monopolie of toch een oligopolie of zo iets heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dualistische kijk op de samenleving. By the way : hij heeft wel een schoon rood hemdje aan hé, onze Largo? En dat voor een superkapitalist. Aha, weeral een dualisme!! 8) |
|
![]() |
![]() |