Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2003, 13:07   #1
Kempen
Gouverneur

Standaard

mijn daden.

Zo zou men de vorige en huidige paarse regering het beste kunnen omschrijven.

Al vanaf dag 1 van Verhofstadt 1 werd er gezegd dat men iets ging doen aan de administratieve rompslomp die aan de bedrijven werd opgelegd te verminderen.

Wat is er van in huis gekomen ? Niets, noppes. Integendeel. Ik heb her hier bijgehouden en ieder jaar krijg ik meer en meer papieren in te vullen door allerlei overheden. Men schuift allerlei dingen ook door naar de bedrijven zoals de Dimona draak. Op zich heb ik niets tegen de onmiddellijke opgave van een persoon die in dienst treedt.
Het is echter zo dat in KMO's dat soms onmogelijk uit te voeren is. Stel dat mijn baas iemand aanneemt om 's anderendaags te beginnen en ik ben die dag niet aanwezig dan zijn we al in overtreding en kan dat een leuke boete opleveren. Leuk vooral voor de staatskas natuurlijk. Want als ik dan 's anderendaags smorgens de Dimona aangifte doe dan krijg ik dadelijk de onheispellende boodschap : Dimona aangifte te laat gedaan U riskeert een boete.

Mag ik en of andere mensen die zich met personeelsdienst bezig houden inde kMO's soms geen verlof meer nemen ? Of ziek worden ?

Nog een mooi voorbeeld van 'vermindering van administratieve rompslomp' is de verklaring die iedere gehuwde persoon nu moet invullen indien zijn partner werkt. Wij hebben echt niets anders te doen. En het straffe van heel de zaak is dat in 99,9 gevallen er niets verandert aan de inhouding die nu meestal bij de man gebeurt. Maar we moeten van iedere werknemer een ondertekende verklaring hebben.
In mijn situatie, ik heb nu eenmaal veel vreemde en anderstalige werknemers in dienst, komt dit neer op het met hand, tand en alle mogelijke gebaren en in alle mogelijke talen uitleggen en meestal zelf invullen van die papieren.

Bedankt Paars.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be