![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Gouverneur
|
![]() Nu moeten ze niet beginnen dat wij zogezegd onverdraagzaam zouden zijn, als je ziet wat voor idiote zaken de vlaamsnationalisten doen. Onze gedrevenheid is een beschermende reflex tegen deze kleine kinderen.
|
|
|
#2 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wat zijn de Belgische zieltjes toch weer gekwetst!! Maar de belgicisten kunnen er anders ook wat van, wat te denken van dit: (te bewonderen op de site van EDB) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist, Zeno, en er vooral niet bij vertellen dat die onder de rubriek 'Humor' stond, en dat er ook Waalse haan was die in een hamer-en-sikkel verandert he...
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Minister
|
Citaat:
En ofdat alle Walen communisten zouden zijn. Als jij dit humor noemt dan ben je nog zieliger dan zij die in korte broek op de Belgische Vlag stonden Trouwens er loopt hier op het forum torouwens ook iemand rond die in zijn onderschrift een klein wezentje op een Vlaamse vlag laat pissen. Niet kinderachtig zeker? Ooit al gehoord van selectieve verontwaardiging? Vlaamse groeten Erwin |
|
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kom dan nog eens klagen. Belgische groeten ! |
||
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar deze foto slaat toch wel alles. Ik wil niet veralgemen, en jou zeker niet met die walgelijke landverraders en ziekelijke hitlerknechtjes ('t zijn voorposters) associëren, maar ik heb toch nog geen enkel Vlaams-nationalist horen zeggen dat wat die mensen doen verkeerd is. En dat is spijtig. |
||
|
|
|
|
|
#7 | |||
|
Minister
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#8 | |||
|
Minister
|
Citaat:
Ten slotte wil ik toch nog iets opmerkelijk zeggen: als er op een Belgische vlag wordt gestaan schreeuwt men moord en brand terwijl er op de meir bij elke betoging meerdere Amerikaanse vlaggen de verbranding moeten ondergaan. Hierover geen krimp. Heeft het er iets mee te maken dat het op de meir allochtonen waren? Erwin |
|||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
Ik ben helemaal niet voor de verbranding van éénder welke vlag (behalve de swastika of de communistische indertijd in het oostblok) omdat vlaggen voor mensen symbolen zijn en het nutteloos en kinderachtig is ze te vernielen.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
Voor mij is een vlag enkel grafisch mooi. Al die vlaggen met die stomme kleurtjes kunnen mij niks schelen. Ik vind de Vlaamse en Waalse vlag mooi door de tekening. Grafisch is de swastika ook sterk. Het is doodzonde dat die smerige nazi's zo'n mooi symbool misbruikt en verknoeid hebben. Als ik me niet vergis was de swastika een teken dat de zon symboliseerde. Begrijp me niet verkeerd he: ik walg van nazi's, maar hun vlag was wel knap. De Britse en de Japanse vlag vind ik anders ook wel geslaagd.
|
|
|
|
#12 |
|
Europees Commissaris
|
Hier een site over de Swastika, en het betekende inderdaad o.a. zon. Maar het werd reeds gebruikt ten tijde van de Egyptenaren.
http://history1900s.about.com/librar.../aa120699a.htm
|
|
|
#13 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Waarom zouden de Nazi's aanbeden worden door de Vlaams nationalisten. En waarom zijn we in hemelsnaam landverraders. Ikzelf ben geen fascist.
|
|
|
|
#15 |
|
Banneling
|
De echte nazi's werden indertijd door de Vlnationalisten (95%) aanbeden, en dan is de VL beweging in '50 plots democratisch geworden!? Stop nu eens met die zever, laat de mensen zich Vlaming, Belg, Waal of een combinatie van alles voelen en zorg voor een betere politiek voor uw regio en Belgie, pak misstanden aan waar ze zijn- dan zal de V B al veel meer aanhang winnen.
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Minister
|
Citaat:
Volgens mij zitten we nu zo'n 59 jaar na de oorlog, al de zogenaamde collaborateurs zijn dood of oud en het humanitaire vlaams-nationalisme is opgestaan. De Vlaamse beweging draait op volle toeren en is klaar om alle problemen waarmee ons geliefd Vlaanderen te kampen zal hebben, op te lossen. Vlaamse, separatistische, pacifistische en ecologische groeten Erwin |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Burgemeester
|
En je mag niet vergeten dat veel van die Oostfrontstrijders door meneer Pastoor naar Rusland werden gestuurd! De kerk riep de jongeren op om te vechten tegen het duivelse communisme. Veel Vlaamse oostfrontstrijders gingen dus niet uit sympathie voor het nazisme, maar om het katholicisme te redden van de communisten. Want dat had Meneer Pastoor hen ingepeperd vanaf de preekstoel.
Nieuw spel uit: Call of Duty, heerlijk moffen knallen.
|
|
|
#18 |
|
Vreemdeling
|
Wat een geweldige humor hebben die belgicisten toch ! :-s
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Burger
|
Citaat:
|