![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten studenten ipv strafstudie als goedkope werkkrachten voor het OCMW werken | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
10 | 45,45% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
12 | 54,55% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Studenten die gestraft worden moeten dit na de schooluren doen in het school met een werkstraf.. En zkeker niet als veredelde werkkrachten bij het OCMW. Laatst gewijzigd door Vorenus : 14 november 2006 om 10:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja, laat ze echt iets nuttig doen.
Het schoolreglement twintig keer overschrijven of zo. Trouwens, OCMW = uitstapje ? Laatst gewijzigd door Morduk : 14 november 2006 om 10:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vuilbak in brand steken, niet erg. Efkes bij het ocmw afwassen en het is in orde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vroeger gedurende verschillende jaren stagiares begeleid in mijn job. Mijn doelstelling was om het op een nul-operatie te kunnen houden. (De 50% tijd die ik erin stak moest eruit komen door een 50% BRUIKBARE tegenprestatie).
Ik vrees dat je de "goedkope werkkracht"idee zult moeten laten varen. Het zijn gestrafte studenten die die jobs zullen uitvoeren, geen gemotiveerde werknemers. Ik vind het een zeer goed idee: studenten die blijkbaar niet weten waarom scholing zo belangrijk is, mogen eens gaan ontdekken wat hun dagdagelijkse taken zullen zijn (levenslang) indien ze géén scholing volgen! Dat dit tijdens de lessen gebeurt .... voor mij mag het een weekendje worden, maar ik vrees dat er daar juridische obstakels voor zijn. Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2006 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit lijkt mij nuttiger. Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nu? Een vuilbak in brand steken, niet erg. Een paar bladzijden straf schrijven en het is in orde.[/quote] Men kan ipv schrijven, een straf opleggen waar men de vuilbak vervangt door een nieuwe en tevens zijn rommel laat opruimen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Strafstudies zijn een straf omdat het woord straf erin voorkomt. Voor de rest: totally pointless Citaat:
Kan een onderdeel van de straf zijn, maar niet de straf op zich.
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als dat kinderarbeid is, dat ze vakantiejobs dan ook maar verbieden.
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() Waaron tijdens de lesuren ??
Worden strafstudie's niet meestal gegeven op woensdagnamiddag ?? Dus ook niet tijdens de lesuren. Of is dit vandaag de dag anders dan in mijne tijd ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ha! ge wilt niet helpen afwassen? Hewel, ge moogt al niet meer sé!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Met wie gaan de scholen nog zo allemaal samenwerken om te straffen?
Met de maffia? Met de drugsdealers? Met de sexwinkels? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maak dan eens de keuze: wat zou de jonge snaak verkiezen? Een paar weken extra "vakantie" of toch naar school moeten komen (om zich aan te melden) en dan -misschien voor de eerste keer in z'n leven- mee optrekken met de plantsoendienst of werken in de keuken van het rusthuis? Of nog: de "lastigaards" gewoon op straat sjotten, totdat ze zich ontpoppen als kleine of minder kleine criminelen. D�*n kan je weer gaan zeiken over het feit dat de ordehandhaving scheef loopt. Ik vind dit een prima maatregel!
![]() |
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() Op zich is het idee van iets anders dan op een bakje zitten en het schoolreglement overschrijven niet slecht.
Maar vb een spijbelaar die een hekel heeft aan de lessen die ga je niet straffen door hem nog meer lessen te laten missen. In een rusthuis bvb hebben de mensen al werk genoeg die kunnen niet iedere minuut met de 'werkstraffers' bezig zijn, waardoor die meer stiekem sigaretten gaan paffen of lopen lanterfanten dan dat ze vb 'afwassen'. Moest ik nog student zijn en we hebben een zware week met veel overhoringen op het programma ik zou alvast beginnen met het uitschelden van de directrice voor rotte vis en dergelijke. Liever vuilnisbakken buitenzetten met een lieve bejaarde dan te studeren voor een overhoring. Bovendien scoren rebellen altijd heel goed qua populariteit. Als er dan iemand vb Karel mist in de les en er wordt gevraagd waar is Karel naartoe? En er wordt geantwoord dat hij werkstraf heeft dan zal hij stijgen in het aanzien van zijn klasgenoten. Waarmee met dus het omgekeerde bereikt. Laat echter een student zijn werkstraf op zaterdag doen dan is dat veel effectiever. Al heb je dan wel veel vaker de kans dat hij zijn kat stuurt aangezien het zaterdag is. Ik zou zo iemand tijdens de pauzes de ramen op de koer laten kuisen of zo. Het is een belachelijk zicht en heeft wss meer effect. Maar het mag wss ook niet omdat een leerling recht heeft op pauze. Het is altijd wel iets ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zijn dit soms de nummers 2 tot 4 in het lijstje na het OCMW ?
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tenzij u ook één van die onwetenden (correctie: onwillenden) bent die er nog altijd gemakshalve van uitgaan dat OCMW's met een glimlach op het gezicht de illegalen en profiteurs van dit land onderhouden natuurlijk. Ik hoop voor u dat u nooit de vernedering zult moeten ondergaan om bij een instelling als het OCMW te meoten gaan aankloppen omdat u de eindjes niet meer aan elkaar kunt knopen.
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het 'rebellenimago' is voor een leraar met een minimum aan psychologisch inzicht ook niet zo moeilijk onderuit te halen. Citaat:
Citaat:
Sterke karakaters krijg je daarmee toch niet klein, maar je zet ze wel op het spoor van fustratie en verharding.
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een schorsing krijg je meestal pas na een aantal strafstudies. Bij een schorsing lopen ze vrij rond... (zelfde als brossen maar dan legaal). Dan kunnen ze in ieder geval beter een werkstraf ondergaan.
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt mij ook.