![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buikdans onder vuur in Egypte
Door een onzer redacteuren ROTTERDAM, 11 NOV. Buitenlandse buikdanseressen zijn in het geweer gekomen tegen het besluit van de Egyptische regering om hen niet langer in Egypte te laten werken. De regering zegt dat ze de inheemse buikdansindustrie wil beschermen, en geeft daarom sinds kort geen werkvergunningen meer uit aan buitenlandse buikdanseressen. De in Iran geboren Britse Liza 'Laziza' Gray aan het werk als buikdanseres in Kairo. Foto AP De Australische Caroline Evanoff en een Russische die bekend staat als Nour hebben de rechter ingeschakeld om het regeringsbesluit aan te vechten. En de Franse Ketty heeft haar minister van Buitenlandse Zaken, Dominique de Villepin, geschreven om hen te vragen in Kairo tussenbeide te komen. ,,Moet ik mijn carrière opgeven?' schreef Ketty. ,,Ik vertegenwoordig de goede betrekkingen tussen Frankrijk en Egypte, door mijn nationaliteit en mijn beroep.'' Het antwoord van de minister is niet bekend. De vraag is: is de maatregel echt bedoeld om de eigen danseressen te beschermen of gaat het om de zoveelste concessie van de autoriteiten aan de machtige moslim-fundamentalisten, die een gestage islamisering van de maatschappij hebben afgedwongen? Kortom: weg met de zedenbedervende, zondige buikdanseressen, kan niet schelen dat de traditie tot op de tijd van de farao's teruggaat? Alles wijst erop dat dit vooral een nieuwe stap is in de strijd tegen de buikdanseressen, die al tientallen jaren aan de gang is. Want er zijn nauwelijks Egyptische danseressen meer, en niet zozeer door de concurrentie met de buitenlandsen maar omdat zij gestaag zijn afgeknepen. President Nasser decreteerde al in de jaren vijftig dat Egyptische danseressen hun buik moesten bedekken. Begin jaren negentig dreigden extremisten elke buikdanseres die ze tegenkwamen te geselen, en probeerde hun meer geciviliseerde vleugel de buikdans via de rechter te verbieden. De groot-mufti, Egyptes hoogste islamitische rechtsgeleerde, bepaalde in 1999 dat Egyptische buikdanseressen (en actrices) alleen op Haj, pelgrimstocht, naar Mekka mochten als ze beloofden hun werk op te geven. In de tussentijd zijn tal van verdere regels voor kleding en dans - niet te sexy - afgekondigd die door de zedenpolitie scherp worden gecontroleerd. Onder die omstandigheden is het aantal Egyptische buikdanseressen verminderd van meer dan 5.000 in de jaren vijftig tot ongeveer 350 nu. Het is geen beroep meer waarmee je voor de dag kunt komen. En er is ook geen vraag meer naar voor een voorstelling op trouwpartijen, zoals vroeger gebruik was. Dat past immers niet in de huidige moraliteit. Voor de buitenlandse danseressen gelden de regels niet. Maar zij moeten er nu helemaal uit.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() http://213.247.44.2/nieuws/forums/sh...threadid=77336 Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele niet tot deze topic,maar wel volgens mij ter zake doende opmerkingen. Een Lambada had(heeft?) op mij een verdomt lustopwekkende werking hoor.Toch ook maar een exotische dans hier $ Een CanCan, Typische Franse (Parijse) Folklore, een schande in de beginperiode, die vrouwen lieten hun onderrokken nogal slingeren... Niks meer erotisch dan eenderd welke andere dansvorm? Och, we gaan het even verder zoeken.. bij de Zulu's van de grote heerser Shaka...Daar konden de krijgers die gevochten hadden hun bruid uitkiezen uit een hele meute huwelijksvatbare quasi naakte rondhuppelende jongedames... Dans en erotiek zijn bijna onlosmakelijk van elkaar.Zelfs in de Islam..
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Wie beweert dat buikdansen alleen maar het "overbrengen van emoties" is begaat een grote blunder (om het maar zacht en vriendelijk uit te drukken, ik had evengoed kunnen schrijven "is een domme achterlijke trut" maar ik ga dat niet doen denk ik).
Buikdansen zoals ze nu is werd onder andere ontwikkeld door haremdames die door wulpse bewegingen hun heer moesten zien te prikkelen om zijn jongeheer tot prestatie aan te porren. Het is een bij uitstek erotische dans. Zonder er doekjes om te winden. Dat dames "uit het Midden-Oosten" diezelfde danstechniek hebben overgenomen wegens leuk voor de heer echtgenoot en dat het eigenlijk voor de danseressen zelf een verdomd sensuele (kan er over meespreken, ben eens te gast geweest op een Marrokaanse bruiloft en we moèsten meedansen, vrouwen onder mekaar, heerlijk) lekkere manier van bewegen is, hoeft geen betoog. Maar het gaan zitten verpreutsen... kom nou... een buikdanseres danst seks. Zo simpel is dat. Eigenlijk zijn de meeste dansstijlen een vorm van voorspel, uitnodiging of seksuele/sensuele prikkeling. Ik vond het standpunt van mijn stiefvader zaliger een hele goeie, toen men hem vroeg waarom hij op familiefeestjes nooit danste: "Als ik met een vrouw dans dan ben ik bezig haar op te vrijen. Het is een belangrijk deel van het voorspel en daarom dans ik alleen met mijn vrouw. En moeten we daarna maken dat we naar huis gaan anders loopt de zaak uit de hand."
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Welaan... men neme een benedenverdieping vol vrouwen. Ze hebben allemaal een jurk aan en binden hun hoofddoek rond hun heupen. Dan beginnen enkelen van hen op trommels te slaan, een lekker opzwepend ritme, dat zwanger hangt van duistere lusten uit het diepste van het oerbos. Soms zingen de vrouwen iets en wordt er hard gelachen (vertaling meestal onmogelijk wegens vertaalster dubbel van het lachen op de grond) omdat de meest schunnige dingen over de tong gaan. Dan beginnen enkelen rond elkaar te dansen. De heupen wiegen niet, ze huppelen en kronkelen en wriemelen. Handen bewerken de lucht met sierlijke halen. Fonkelende ogen en tanden verblinden het zicht. Een groep Marrokkaanse vrouwen die aan het dansen zijn is fenomenaal. Je moet er maar tussenzitten.
Mijn moeder en ik waren eerst beschroomd, maar de bruid wou dat we meedansten en meedeelden in de feestvreugde. We moesten haar gehoorzamen, want enkel op die dag is de bruid Koningin en haar wil wet. We dansten om de levensvreugde. Om het genieten van de bewegingen. Om het gezelschap zonder mannen, zonder dreiging of dwang. We dansten sensueler en erotischer dan we ooit voor een man gedanst zouden hebben. We dansten voor elkaar en voor onszelf. Enkele jaren geleden kocht ik op de Vrijdagmarkt in Antwerpen een lot met oude videobanden, met de bedoeling er films enzo mee op te nemen. Nu was één van die banden nogal speciaal: het moet van een man zijn geweest die het leuk vond om zijn vrouw te filmen, als ik het goed interpreteerde toch. Ik zag hemzelf en 2 anderen die aan het musiceren en zingen waren terwijl een vrouw tussen hen in danste die zijn echtgenote moet zijn geweest. Zij kon echt wel goed dansen, daar niet van, en het was behoorlijk leerrijk. Ik weet ook van mijn buren dat vrouwen altijd voor hun man dansen. Vermoedelijk is wat er nu in Egypte gebeurt een verpreutsing en wilt men de mensen dwingen om "privézaken" zoals dansen alleen nog maar thuis te doen. A propos, na die bruiloft hebben mijn buurmeisjes mij verteld dat ik ongeloofelijk goed kan dansen en de meest prachtige bewegingen had. Tja...
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Maddox,
Een CanCan, Typische Franse (Parijse) Folklore, een schande in de beginperiode, die vrouwen lieten hun onderrokken nogal slingeren... Je vergeet iets (of degene die het je vertelde zweeg erover: de orinele Cancan werd gedanst eerst zonder onderbroek, later met een open onderbroek (ik spreek maar liever over onderbroeken, want in die tijd, als een vrouw er een droeg, was 't geen minislipje) Geen tekening nodig, of wél??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig mocht ik ondertussen terug naar Vlaanderen gaan, de egyptische OCMW diensten storten nu mijn uitkering via de bank! Ik heb echter gehoord dat ze dat af gaan schaffen, nu verplichten ze me om terug naar ginder te gaan, anders ben ik mijn uitkering kwijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filosoof geeft me gelijk,
Citaat:
Citaat:
Waaw, ik me nu afvragen waarom de Molin Rouge en afgeleiden zo'n kaskrakers zijn?
![]() |