![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Nicolas Stern lanceerde, op aanvraag van de Britse regering, in november zijn klimaatplan.
Dat plan dreigt nu al historische proporties aan te nemen. Hij stelt voor 1% van het BNP te gebruiken om de (gevolgen van de )klimaatwissel te keren. Bij nalatigheid zal de faktuur het 25 �* 50-voudige gaan bedragen. http://www.hm-treasury.gov.uk/media/...d_31012006.pdf Ook Groen! lanceerde deze maand zijn Kimaatwissel-plan. Die voegen daar nog een CO2-uitstootvermindering van 80% aan toe tegen 2O5O. http://www.groen.be/nieuwseninformat...n%20Groen!.pdf Laatst gewijzigd door eno2 : 21 november 2006 om 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Als elk land op deze planeet al zou beginnen om Kyoto effectief te halen kan dit nog gekeert worden. Bovendien toont het dan dat niet enkel de wil maar ook de uitvoeringsdrang aanwxezig was.
Groen zit toch niet in de regering? 80% is niet realistisch zolang globaal het wat sputtert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() kyoto is een grap, een lege doos, die als elk land em zou toepassen, nog geen zoden aan de dijk brengt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Bruno Tobback heeft zopas in El Salvador voor € 9.300.000 emissiekredieten (propere lucht) gekocht. Niets aan de hand dus...als wij de normen niet halen kopen we gewoon propere lucht (of is het gebakken lucht) op een ander!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hoe zat het trouwens met die verhandelbare emissierechten?
Wat gebeurt er met de opbrengsten, wie krijgt ze en in welke mate gaat dit CO2 uitstoot verminderen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is het enige wat de NAirobi-conferentie opgebracht heeft... Laatst gewijzigd door eno2 : 22 november 2006 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zie het al voor mij dat er in de toekomst drastichere (tijdelijke) oplossingen op tafel komen. vb: dan komt een of andere pipo met een noodplan om een paar vulcanen op te blazen en te activeren.
|
![]() |
![]() |