Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2003, 13:32   #1
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

ISTANBUL -- Bij aanslagen tegen twee synagoges in Istanbul zaterdagmorgen zijn zeker 23 mensen omgekomen. Minstens honderd anderen raakten gewond. De aanslagen zijn opgeëist door de radicale islamitische groepering IBDA/C.

Een autobom ontplofte omstreeks 9.30 uur plaatselijke tijd bij Neve Shalom, de grootste synagoge in Istanbul. Volgens de Turkse minister van Binnenlandse Zaken vielen daarbij 23 doden en minstens honderd gewonden. In 1986 vielen 24 doden bij een aanslag tegen de Neve Shalom-synagoge.

Rond dezelfde tijd ontplofte een tweede autobom bij de synagoge Beth Israël, vijf kilometer verderop. Daarbij vielen volgens de eerste berichten geen gewonden.

Traditioneel leven joden en moslims in Turkije vreedzaam naast elkaar.
Oud 15 november 2003, 14:27   #2
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Een Islamitisch geïnspireerde splintergroepering die strijdt tegen wat ze zelf noemt "de onderdrukking van de Moslims".

Wat ze nu met die onderdrukking bedoelen is mij niet helemaal duidelijk. Bedoelen ze de scheiding tussen religie en staat die strikt gehandhaaft wordt in Turkije? Of de denkbeeldige onderdrukking van een miljard Moslims door een paar miljoen Joden? Of misschien voelen ze zich gekwetst omwille van de kritiek op hun religie?
Oud 15 november 2003, 15:31   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het is om moedeloos van te worden...

Ik word echter moedeloos dat men het gevaar HIER totaal niet wil inzien. Dat er HIER nog net acht fundamentalisten door de staat worden ondersteund.
Dat men HIER de imams gaat betalen op kosten van de modale Belg
Dat men HIER dus zelfs nog gaat instaan voor het onderhoud van potentiele terroristen.

Neem eens een kijkje op maghrebforums!

Lees hoe die lieve migrantjes over ons land en nederland praten, verdoken achter de anonimiteit van hun pc scherm.
Hou er bovendien rekening mee, dat het hier over migranten gaan die tenminste al een pc ter beschikking hebben én bovendien nederlands kunnen praten, en meestal studenten zijn.

Lees.... en huiver!

http://213.247.44.2/nieuws/forums/index.php?s=
http://www.maghrebonline.nl/forum2002/index.php
http://www.maghreb.nl/forum/index.html

één citaatje:

Citaat:
Lieve Raden, ik hoop niet dat je het erg vindt, daar ik je erg graag mag enzo, maar wil je mij a.u.b. vertellen dat jij GEEN uitzondering bent... Dat mensen als Guru, Farid, Mohammed enz. op 1 hand te tellen zijn en zeker niet model staan voor de ummah.
Ik heb dringend een antwoord nodig...
Raden was één van de weinigen waar je op een normale manier een gesprek mee kon voeren ......
http://www.maghrebonline.nl/forum200...er=asc&start=0

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2003, 15:57   #4
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Met dank aan Bush en zijn schoothondjes.
De war on terror is een flop van jewelste.
Die aanslag mag dan opgeëist worden door een Turkse beweging. Voor de andere groeperingen is het een schouderklopje dat ze er niet alleen voor staan.

Heeft m'n dan nog niet door dat het terrorisme is GESTEGEN en geen millimeter is gedaald???

En inderdaad zeer juist, vandaag de dag worden moslims zeer hard onderdrukt.
Van Marokko tot Iran.
Als je zie hoeveel onschuldige moslims zijn opgepakt enkel en alleen als ze openbaar zeggen "allah is groot"?

Van verscheidene Marokkanen kreeg ik te horen dat m'n in Marokko hun baarden niet meer durft laten groeien.

Overal duilen wetten op die jusitie toelaat om mensen aan te houden zonder een vorm van beschuldiging en toevallig worden die wetten alleen op Moslims toegepast.

Guantanamo, dat is het totaalbeeld hoe m'n met moslims wereldwijd omgaat.

Een war on terror mag stilletjes aan een war on islam genoemd worden.
En ja, m'n draagt daar maar de gevolgen ervan.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2003, 16:25   #5
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Met dank aan Bush en zijn schoothondjes.
De war on terror is een flop van jewelste.
Die aanslag mag dan opgeëist worden door een Turkse beweging. Voor de andere groeperingen is het een schouderklopje dat ze er niet alleen voor staan.
Even alles op een rijtje zetten, er was eerst de terreur op 11/09 en dan pas werd overgegaan tot de war on terror (oorzaak en gevolg, weet je) Voor de rest heeft u gelijk, de war on terror zal een flop blijven zolang men de echte oorzaak niet erkent, namelijk de Islam.

Citaat:
Heeft m'n dan nog niet door dat het terrorisme is GESTEGEN en geen millimeter is gedaald???
Tot hier toe is 11/09 nog niet geëvenaard, maar wie weet in de toekomst ...

Citaat:
En inderdaad zeer juist, vandaag de dag worden moslims zeer hard onderdrukt.
Van Marokko tot Iran.
Als je zie hoeveel onschuldige moslims zijn opgepakt enkel en alleen als ze openbaar zeggen "allah is groot"?

Van verscheidene Marokkanen kreeg ik te horen dat m'n in Marokko hun baarden niet meer durft laten groeien. Overal duilen wetten op die jusitie toelaat om mensen aan te houden zonder een vorm van beschuldiging en toevallig worden die wetten alleen op Moslims toegepast.
Uw onderdrukking bestaat enkel in uw wildste verbeelding. Zullen we eens de onderdrukking ten gevolge van de Islam bespreken? Daar heb ik wel feiten en hard cijfermateriaal van.

Citaat:
Guantanamo, dat is het totaalbeeld hoe m'n met moslims wereldwijd omgaat.
U vergeet het classiek excuus bij uitstek te vermelden om zulke wandaden te rechtvaardigen: namelijk Israel.
(interactieve slideshow) http://198.173.255.220/dut/con_dut.html

Citaat:
Een war on terror mag stilletjes aan een war on islam genoemd worden. En ja, m'n draagt daar maar de gevolgen ervan.
Blijkbaar waren die Turkse Joden zo actief in the "war on Islam" dat ze moesten verdwijnen.
Oud 15 november 2003, 16:27   #6
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Mustapha Mustapha Mustapha, je nsapt echt niets hé? Je herleid deze laffe aanslag (net zolas die op Bali etc.) tot de schuld van de westerse wereld, terwijl dit soms terecht is, maar héél dikwijls helemaal niet. Waren Osoama en co. die hun vliegtuigje in het WTC parkeerden ook soms "onderdrukte" moslims? Neen, het ware schatrijke sloebers uit Saoudi-Arabië. Nsap je dan nog altijd niet dat er helemaal geen sprake zou zijn van een war on terror indien dat niet gebeurd was? Die aansalgen worden gepleegd, er komt een logische reactie vanuit het Westen, en dan leg jij de schuld in de schoenen van het Westen?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2003, 18:57   #7
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Ja, het zijn nooit de Moslims de de schuld dragen. En Moslim kan de explosieven kopen, ze volproppen in een wagen, achter het stuur gaan zitten en dan simpelweg een synagoge vol biddende mensen inrijden en dat is dan de schuld van het Westen.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2003, 21:01   #8
Nom@d
Lokaal Raadslid

Standaard

de meeste aanslagen worden gesteund door de geheime diensten van de VS en Joden om zo hun war on terror te rechtvaardigen.
maar ja...wie gelooft dat nu
als ze bereid zijn om een gekaapt vliegtuig neer te halen met hun passagiers , dan zijn ze ook in staat om bomaanslagen te steunen voor "de goede zaak"
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2003, 21:29   #9
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Lees hoe die lieve migrantjes over ons land en nederland praten, verdoken achter de anonimiteit van hun pc scherm
Nu ja, lees eens forum.politics.be of politicsinfo.net en kijk hoe mensen de misdaden van Eichmann verheerlijken, ....
Oud 15 november 2003, 22:21   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Traditioneel?

U bedoelt ongetwijfeld: sedert de grondig van de Turkse staat en de volledige afschaffing van de primauteit van de islam door Attatürk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2003, 22:24   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Bedoelen ze de scheiding tussen religie en staat die strikt gehandhaaft wordt in Turkije?
In Turkije bestaat er geen scheiding van "Kerk" en Staat. De staat beheerst immers de godsdienst. Alle erediensten - ongeacht of het nu gaat om de islam of de christelijke kerken - staan onder controle van een Ministerie van de Eredienst dat heel nauwgezet alles volgt. Alle benoemingen in die godsdienstige gemeenschappen (imams, priesters, bisschoppen, godsdienstleraars) worden eerst voorgedragen aan dit ministerie, vervolgens gecontroleerd en daarna al dan niet goedgekeurd. De Turkse staat ziet daarop heel streng toe.

Slechts op papier is er een scheiding. In de praktijk is het echter zo dat de Turkse staat de godsdiensten volledig wil beheersen en naar zijn hand zetten.

Dat was trouwens het idee van Attatürk zelf, die de islam omschreef als een "rottend lijk".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 01:39   #12
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Traditioneel?

U bedoelt ongetwijfeld: sedert de grondig van de Turkse staat en de volledige afschaffing van de primauteit van de islam door Attatürk.
Sinds Ataturk? Joden en Turken hebben 7 eeuwen naastelkaar geleefd. Bovendien heeft het Ottomaanse Rijk duizenden Joden gered van de Spaanse inquisitie. Nog een ding. De meeste Oosteuropese Joden zijn afkomstig van de Khazar Turken die in de 7e eeuw tot het Jodendom zijn bekeert.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 01:42   #13
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het heel spijtig dat deze aanslag in Turkije heeft plaatsgevonden. Turken en Joden hebben altijd in vrede samengeleefd en nu gebeurt er dit. Ik had gehoopt dat Turkije er buiten gehouden zou worden. Ik hoop dat de verantwoordelijken worden opgepakt en berecht.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 02:15   #14
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
de meeste aanslagen worden gesteund door de geheime diensten van de VS en Joden om zo hun war on terror te rechtvaardigen.
maar ja...wie gelooft dat nu
als ze bereid zijn om een gekaapt vliegtuig neer te halen met hun passagiers , dan zijn ze ook in staat om bomaanslagen te steunen voor "de goede zaak"

U hebt blijkbaar interne informatie van de CIA, interessant? Kunt u mij een bewijs geven dat de aanslagen van 9/11 zouden opgezet zijn door de CIA? En die organisaties die die aansalgen opeisen zijn ook door de CIA omgekocht zeker? Neen beter, Al-Q'aida, Hamas, Jihad, Hezbollah etc. etc. zijn allemaal nevenorganisaties van de CIA
Was ik maar zo slim als u zodat ik dat verband sneller had gezien

Citaat:
Ik vind het heel spijtig dat deze aanslag in Turkije heeft plaatsgevonden. Turken en Joden hebben altijd in vrede samengeleefd en nu gebeurt er dit. Ik had gehoopt dat Turkije er buiten gehouden zou worden. Ik hoop dat de verantwoordelijken worden opgepakt en berecht.
Turk4ever, ik ben blij dat je een veel rationelere en genuanceerde mening hebt dan Mustapha, hij zal het ook nooit snappen
Oud 16 november 2003, 02:50   #15
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Ik vind elke aanslag zeer spijtig.
Maar in deze tijd is een aanslag een steun voor de Palestijnse ouder die zijn kind verloor.

Enja, Palestina daar draait alles om.
Zolang het kunstmatig landje ISRAEL niet wordt ontmanteld, zal er geen vrede zijn.
Zo simpel is het.
Geef het Midden Oosten aan de rechtmatige eigenaars en hoepel daar op met al de militaire materiaal.
Vallen ze daar elkaar aan, SO WHAT???

Oh ja, de olié............
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 03:18   #16
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar in deze tijd is een aanslag een steun voor de Palestijnse ouder die zijn kind verloor.
Ja, wat een enorme steun hebben die Palestijnse moeders niet doordat één of andere fundamentalist een truck vol explosieven in een synagoge in Istanbul laat ontploffen, ze zullen heel blij zijn

Citaat:
Zolang het kunstmatig landje ISRAEL niet wordt ontmanteld, zal er geen vrede zijn.
Leg mij de relevantie is uit met deze laatste aanslag, of de aanslag op Bali, of de aanslagen op joodse restaurants in Casablanca verleden jaar? Dan kun je alleen maar tot de constatie komen dat die moslimfundamentalisten enkel burgers treffen en dan nog in landen die helemaal niets met het Israel-Palestina conflict te maken hebben. De slachtoffers zijn wel altijd "toevallig"joodse burgers. Ik betreur elke ONSCHULDIGE Palestijnse en Israelische dode, maar hier komen vertellen dat die terreuracties verzetsdaden zijn is gewoon het goedpraten van terrorisme in de ergste zin van het woord
Oud 16 november 2003, 05:07   #17
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Turkije is, als seculiere staat en trouw bondgenoot van de VS, eigelijk een buitenbeentje in de moslimwereld.

Ik vrees dan ook dat dit een vuil steekspel is dat twee doelen dient.

1° Aanslag tegen Joden

2° Destabilisatie van de Turkse staat. Deze aanslag dwingt de publieke opinie standpunten in te nemen aangaande het midden oosten conflict.
Dat is ongetwijfeld koren op de molen van de fundi's die er politieke munt zullen uitslaan.

Ik hoop ongelijk te hebben maar vrees het ergste.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 05:24   #18
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Enja, Palestina daar draait alles om.
Zo simpel is het.
Geef het Midden Oosten aan de rechtmatige eigenaars en hoepel daar op met al de militaire materiaal.
Vallen ze daar elkaar aan, SO WHAT???

Oh ja, de olié............
Israel is een voldongen feit. Je kan de klok niet terug draaien.
Leer dat maar aanvaarden.

Wat niet betekent dat de Palesteinen geen recht hebben op een eigen staat. Zolang beide partijen niet inbinden en tot een fair akkoord komen zal het een heksenketel blijven. Maw Via dialoog is dat op te lossen , niet met tereur (van beide kanten).
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 09:50   #19
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
De meeste Oosteuropese Joden zijn afkomstig van de Khazar Turken die in de 7e eeuw tot het Jodendom zijn bekeert.
Ten eerste is dit een verhaaltje dat door vele anti-Zionisten wordt gebruikt om te "bewijzen" dat de Ashkenazi Joden die Israel stichtten eigenlijk geen enkele band hebben met het land omdat ze zogezegd van Khazaren afstammen.

Ten tweede heeft de genetische analyse van Joden en Arabieren uitgewezen dat beide Semitische volkeren wel degelijk genetisch verwant zijn. Het genetische materiaal van de Ashkenazi Joden heeft trekjes die typisch Midden-Oosters zijn. Zo lijden ook vele Joden aan een genetische ziekte die "Mediterraanse Koorts" heet en die vooral "oudere" volkeren rond de Oostelijke Middellandse Zee treft.

Ten derde is er het feit dat de Ashkenazi Joden Jiddisch spreken - en Jiddisch is een dialect van het Duits. Dat toont duidelijk dat de Joden in Centraal- en Oost-Europa vanuit het Westen naar Oost-Europa zijn gevlucht (in de meeste gevallen voor de Inquisitie), en niet omgekeerd. Als ze afstammen van de Khazaras zouden ze waarschijlijk ook Khazari Turks spreken.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2003, 13:10   #20
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Israel is een voldongen feit. Je kan de klok niet terug draaien.
Leer dat maar aanvaarden.

Wat niet betekent dat de Palesteinen geen recht hebben op een eigen staat. Zolang beide partijen niet inbinden en tot een fair akkoord komen zal het een heksenketel blijven. Maw Via dialoog is dat op te lossen , niet met tereur (van beide kanten).
Je hebt gelijk: beide partijen moet water bij de wijn doen, maar het probleem is dat Ararfat(en alle Palestijnse) geen Palestijnse staat aanvaardt: zij willen enkel de vernietiging van Israel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be