![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Ik vraag het mij zelf nog af.
Turkije komt het beste in de buurt, maar is nog steeds een zeer autoritaire staat, die enkel kon democratiseren nadat het geseculariseerd werd door Kemal Atatürk. De radicale islam lijkt mij niet verenigbaar met democratie, alleen al door hun indeling van de wereld in Dar el Harb en Dar el Islam. Een fundamentalistische staat zie ik dus zeker geen democratie worden, zeker niet met hun mensenrechten schendende sharia. Maar wat met staten die overwegend door moslims bewoond worden? Is er een democratische moslimstaat?
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() VS heeft de wereld al in twee gedeeld:
Zij die met ons zijn en zij die tegen ons zijn. Dar al Pro en Dar Al Contra. Zie weinig verschil! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie dat je nog altijd moeite hebt om oorzaak en gevolg uit elkaar te halen Mustapha, blijf proberen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() De 'sjura', een orgaan van oude wijzen ten tijde van de vroege Islam, draagt kenmerken van het democratisch principe in zich, dit toont dat het idee van democratie niet on-islamitisch is.
Democratie zal er volgens mij pas komen, als de mensen in de moslimlanden vrijheid van denken zullen hebben, waardoor echte oppostitie mogelijk is, waarmee democratie kan beginnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetten kunnen al niet worden aangepast, vermits ze door Allah Himself werden neergezonden. Heel het islamitisch democratisch principe zit dus vastgepind op de teksten en interpretaties uit de Koran. Vooraleer men daar vb. de conclusie gaat trekken dat mannen en vrouwen GELIJK zijn, zal er nog veel water door de zee vloeien, vermits er duidelijk in staat dat de MAN de VOOGD van de vrouw is. Net zoals hier kinderen een VOOGD toegewezen krijgen! Een verplicht éénpartijenstelsel kan je moeilijk democratisch noemen, volgens mij heet dat DICTATUUR!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Ik sluit me aan bij de commentaar van Circe, de 'sjura' wil gewoon zeggen 'raad'. In die raad van wijzen kunnen uitsluitend Moslims zetelen. Elke beslissing die ze nemen moet in overeenstemming zijn met koran en Hadith.
Toch wel zéér democratisch.
![]() |
#8 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Masalam : Democratie zal er volgens mij pas komen, als de mensen in de moslimlanden vrijheid van denken zullen hebben, waardoor echte oppostitie mogelijk is, waarmee democratie kan beginnen.
Het probleem is dat de islam geen vrijheid van denken toestaat, noch enige kritische invraagstelling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() [quote]Hanne: Het probleem is dat de islam geen vrijheid van denken toestaat, noch enige kritische invraagstelling.
ik weet het, en zolang dat niet kan zal democratie dus niet kunnen (vandaar dat ik dan ook in de toekomden tijd spreek...) En om te antwoorden op circe: ik zei dat de sjura 'kenmerken' vh democratisch pricipe in zich draagt, daarmee zeg ik dus niet dat ze democratisch IS, ik heb het ook niet over de huidige dictaturen (die idd weeldig tieren), maar over 'ten tijde van de vroege Islam'. En wat die wetten betreft, die kunnen dus idd pas opnieuw geinterpreteerd worden als de bovenvermelde 'vrijheid van denken' er komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een partij die stelt dat indien ze aan de macht komen, ze de bestaande wetten zullen vernietigen en vervangen door hun (Allah's) wetten, die bovendien stelt dat enkel moslims zullen mee mogen beslissen over het beleid, die verder stelt dat alle niet-moslims extra belastingen moeten betalen etc.... kan je toch moeilijk nog maar verdenken van enige vorm van democratische principes? Als bovendien de leden van die moslimpartij zich in "uniformen" moeten hullen, zodat ze duidelijk HERKENBAAR zijn en bijgevolg niet zullen worden lastiggevallen.... Als de getuigenis van een vrouw slechts half zoveel waard is als de getuigenis van een man (die bovendien moslim is). Als een niet-moslim op geen enkele manier kan getuigen van een misdrijf gepleegd door een moslim..... Als enkel moslims recht hebben op onderwijs.... Als ze een 'sociaal' systeem hebben dat enkel ten goede komt aan moslims.... W�*�*r o w�*�*r zie jij dan 'democratische beginselen'? Je kan net zo goed Hitler als 'democratisch' beschouwen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() Het antwoord op de stelling van dit topic "is islam verenigbaar met democratie?" is gewoon:
[size=6][/size]Nee, Nee en nog eens NEE. [size=3][/size] Het is pas sinds er iemand zo slim was om te zeggen; "ISLAM IS NIET COMPATIBEL MET DE WESTERSE SAMENLEVING!", dat de islamisten er een draai aan hebben gegeven van ISLAM = BASISDEMOCRATIE en nog meer van die bullshit. Deze topic moest eigelijk heten: [size=7]Is islam compatibel met de westerse samenleving??[/size] [size=3][/size]Het antwoord is nee. simpelweg nee. Een humane vorm van een vreedzame vorm van een moderne islam, als prive-aangelegenheid,... ok tot daartoe. Maar dat is nu net niet wat de moslimmachthebbers voor ogen hebben. Hier in dit deel van Europa kent men de toorn van alla niet. Dit is enkel dank zij Helden als Karel Martel, Frederick Barbarossa en ontelbare gesneuvelde strijders, die de islaminvasie afgeslaan hebben. Blijkbaar willen Europeanen eerst harde feiten uit eigen omgeving.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() We zijn al goed op weg met Turkije.
Uitbouwen, consolideren, en verder gaan. Democratie en Islam verzoenen gaat, zodra de Islam die zich bij ons bevindt een culturele kern aanvaardt die de kernwaarden van de democratie uitmaken. Dat schijnt grosso modo geen probleem te zijn, tijdelijke exessen daargelaten (van weerskanten). Democratie gewapenderhand opleggen is een onvergeeflijke stupiditeit en een contradictio in terminis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moslims zeggen zelf dat het niet verenigbaar is met de westerse cultuur.
Het maakt niet uit welke cultuur je hebt om bij een ander te passen, zolang je je niet wil aanpassen aan de normen en waarden van de ander, zolang je niet kunt tegen enige kritiek, zolang je niet toelaat dat men de rotte appels verwijderd en zolang je tegen de ander cultuur bent zal integreren nooit lukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of begin alvast hier: http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/3755686.stm Veel plezier ermee.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() On topic: al wat onverdraagzaam en radicaal is is niet verenigbaar met een democratie. Dat geldt voor gelijk welke radicale interpretatie van gelijk welke godsdienst. Laat eenieder de godsdienst bedrijven die hij/zij wil. Zolang dat niet in tegenstrijd is met de wetten die een samenleving mogelijk maken is er geen enkel probleem...
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |