Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2003, 01:39   #1
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Lezersbrief vandaag in "De Standaard":

"Het is niet verboden je hoofddoek te gebruiken
Wij worden uitgesloten uit de maatschappij. Wij zijn een groep moslims meisjes die een hoofddoek en een djilbâb (lange mantel) dragen. We wonen in Hasselt, een studentenstad met een vijftiental scholen, maar wij kunnen met onze hoofddoek maar op twee van die scholen terecht: het koninklijk lyceum en de provinciale handelsschool. Maar dat is dan pas vanaf het derde middelbaar. Terwijl we onze hoofddoek en djilbâb zelfs bij 40° C in de zomer niet afnemen uit religieuze overtuiging, wordt er van ons verwacht dat we hem op school wel uitdoen.We worden overal geweigerd wegens onze religieuze kleding. We moeten ons aanpassen, luidt het. Hoe? Wat bedoelen jullie met aanpassen? We spreken jullie taal, we eten dezelfde voeding als jullie, we gaan naar dezelfde winkels, we rijden met dezelfde auto's, we zijn hier geboren, net zoals jullie...

We beleiden alleen een andere godsdienst, de islam. Moesten we dan overschakelen naar de christelijke godsdienst? Is het zo moeilijk om ons met onze godsdienst te accepteren?

Ook wordt er gezegd dat we te ver gaan in onze godsdienst. Wat is te ver gaan voor jullie? We zijn als moslims geboren en we proberen onze godsdienst na te leven. We passen alleen maar de koran toe. Waarom doen wij dat wel en andere moslims niet? Er zijn toch ook christenen die trouw naar de kerk gaan, de bijbel lezen en geregeld bidden, en anderen die alleen christen zijn op hoogdagen? Zijn de eersten dan ook extremisten en de anderen gewone christenen? Zijn wij dan extremisten of zijn het de anderen die hun godsdienst verwaarlozen?

Overal wordt er achter onze rug gefluisterd, overal worden we nagewezen, overal worden we uitgelachen wegens onze kleding.

Op school krijgen we ook elke dag te maken met racisme. Niet zozeer door onze huidskleur, maar door onze religieuze kledij. We krijgen minder rechten dan de andere leerlingen. We worden niet zoals de andere leerlingen behandeld. We krijgen minder kansen van sommige leerkrachten. En dat speelt zich allemaal af op scholen waar affiches hangen met het opschrift ,,School zonder racisme''.

Een studentenjob zoeken? Vergeet het maar. We vinden nergens werk. Overal krijgen we te horen dat de klanten zouden schrikken van onze kleding. Zien we er dan zo schrikwekkend uit? We krijgen alleen het vuile werk. Terwijl al onze klasgenoten iets gaan bijverdienen, krijgen wij niet de kans om onze talenten te laten zien.

Wij zijn ook Belgen. We willen ook als mens worden gewaardeerd. We willen ook kansen krijgen om te slagen, op het werk, op school, in 't leven. We willen niet overal weggelachen worden! We willen geaccepteerd worden zoals we zijn!

Wij zijn ook mensen! Het enige verschil is dat wij moslims zijn en rondlopen in de symbolen die het moslim zijn uitdrukken.We willen met onze religieuze kleding naar school. We willen een kans krijgen om mee te doen met de les lichamelijke opvoeding, zonder dat er iemand van het mannelijk geslacht bij is of ons kan zien.

Cennet Yildiz, A. Esma, Hatice Hosaf, Kubra Atay, Tugba Atay, Isra A., Fatma Yilmaz (Hasselt)"

Ik heb in het vet gezet hoeveel keer de dames zeggen dat ze iets "willen".
Ze eisen dus en eisen dus. Ze willen de L.O-lessen na een eeuw emancipatiestrijd terug scheiden omdat ze mannenschuw zijn, ze willen dat het verbod op expressieve kledij op school voor hen wordt aangepast en ze willen nog veel meer...

Is het voor hen zo moeilijk te aanvaarden dat een school géén expressieve verschillen bevestigd wil zien tussen haar leerlingen? Dat een school graag een verzameling jongeren wil herbergen en niet een verzameling christenen, moslims, hindoes en dies meer... ?
Is het zo moeilijk voor hen te begrijpen dat ze als mummie verkleed niet goed onthaald worden op de markt, waar men soms zelfs mensen met lang haar geen werk wil geven?

Nee, dat willen ze niet begrijpen. Ze willen alleen maar dat iedereen zich naar hen conformeert in plaats van andersom. Hoe verwachten zij ooit ergens te komen met zo'n instelling?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 11:14   #2
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

ik wil ook zoveel.
Maar als een SCHOOLreglement zegt dat er geen kakafonie op die hunne kop mag, dan moet je dat respecteren.
En als ze zo gelovig zijn, waarom gaan dan de meeste moslimmeisjes naar een KATHOLIEKE SCHOOL???
Voor mijn part mogen ze in een moslimschool les gaan volgen.
De integratie is toch al sinds enkele jaren mislkukt dus..
Waarom nog moeite doen voor een hopeloos volk/religie??
Oud 19 november 2003, 11:45   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik wil ook gaan werken zonder dat ik 's morgens in de file sta! Ik mag van mijn geloof niet stilstaan als ik in mijn auto zit.

Waarom krijg ik niet een rijbaan apart voor mezelf gereserveerd? En mijn geloof zegt dat ik minstens 140 moet kunnen rijden: hier is er toch vrijheid van godsdienst? waarom zou ik dan geen 140 mogen rijden op mijn rijvak?

Verder wil ik geen belastingen moeten betalen, want mijn geloof zegt dat ik enkel aan mijn geloofsgenoten iets moet geven. Maar ik ben de enige volgeling dus heb ik dat nog niet moeten doen.

Bovendien wil ik in een zwembad kunnen zwemmen zonder dat anderen erbij zijn, want ik mag van mijn geloof enkel met geloofsgenoten gaan zwemmen!

Ik wil dus gewoon behandeld worden als ieder ander mens, mét respect voor mijn geloof, want hier heerst godsdienstvrijheid!

En ik ben gewoon een Belg zoals alle anderen! ik wil dus ook zo behandeld worden.

bovendien mag ik niet werken als de zon onder is en ook niet tussen 10 uur 's morgens en 15.00 uur 's middags. Maar ik word gediscrimineerd want er is niemand die me wil aannemen!
Het zijn hier allemaal dezelfde racisten!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 12:25   #4
jeanblanquart
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik wil ook gaan werken zonder dat ik 's morgens in de file sta! Ik mag van mijn geloof niet stilstaan als ik in mijn auto zit.

Waarom krijg ik niet een rijbaan apart voor mezelf gereserveerd? En mijn geloof zegt dat ik minstens 140 moet kunnen rijden: hier is er toch vrijheid van godsdienst? waarom zou ik dan geen 140 mogen rijden op mijn rijvak?

Verder wil ik geen belastingen moeten betalen, want mijn geloof zegt dat ik enkel aan mijn geloofsgenoten iets moet geven. Maar ik ben de enige volgeling dus heb ik dat nog niet moeten doen.

Bovendien wil ik in een zwembad kunnen zwemmen zonder dat anderen erbij zijn, want ik mag van mijn geloof enkel met geloofsgenoten gaan zwemmen!

Ik wil dus gewoon behandeld worden als ieder ander mens, mét respect voor mijn geloof, want hier heerst godsdienstvrijheid!

En ik ben gewoon een Belg zoals alle anderen! ik wil dus ook zo behandeld worden.

bovendien mag ik niet werken als de zon onder is en ook niet tussen 10 uur 's morgens en 15.00 uur 's middags. Maar ik word gediscrimineerd want er is niemand die me wil aannemen!
Het zijn hier allemaal dezelfde racisten!
hahaha, voor één keer met je eens!

nog aan toe te voegen;
carnaval heeft zijn eigen periodes en hoopgdagen; buiten carnaval moeten alle verkleedpartijen thuisblijven!
als de gesluierde moslima dan toch iets willen, is het de vraag of ze ook tegenover de moslmmannen durven zeggen dat ze eens GEEN zin hebben om dit te dragen.. Trowuens, we weten allemal dat de KORAn door mannen is geschreven; waarom gehoorzamen moslimvrouwn deze sexistische teksten dan ? Wij proberne hen te helpen door hen te laten inzien dat sluiers en andere 'klederdrachten' geen goede zaka is voor hun emancipatie, omdat de koran dat nu eenmaal niet is... wei de koran niet mee rvolgt, kan zich echt bevrijden!

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 14:48   #5
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Ocharme zeg, 'k krijg er traantjes van in mijn ogen.
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 17:14   #6
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Als ze zo alles strikt naleven zoals in de koran staat dan wil ik wel eens weten of er niet in de koran staat dan criminele dingen niet goed zijn en dat men dat absoluut niet mag doen ook niet tegen mensen met een andere nationaliteit.
Trouwens in de meeste moslim landen is het niet verplicht om een hoofddoek te dragen maar enkel in niet moslim landen maken de moslims er problemen rond, ten tweede hun manier van "willen" is meer "eisen", zolang de moslim gemeenschap enkel negatief praten over alle anderen zullen ze nog meer gediscrimineerd worden omdat er geen wederzijds respect kan ontstaan door het te eisen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 18:03   #7
Perez
Vreemdeling

Standaard

ik geef ze groot gelijk
Perez is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 18:25   #8
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perez
ik geef ze groot gelijk
Tegen zo'n argument kan ik niet op

Dit voorval doet me ook denken aan de Sikhs: die willen ook hun tulband onder alle omstandigheden ophouden. Zo eisten ze ooit het recht om geen helm te dragen op de motor omwille van die Tulband. Dus hoe ver kan je daar in gaan? Wat primeert er? De verkeersveiligheid of enkele achterlijke regeltjes die opgelegd worden door één of andere idiote religie?
Oud 19 november 2003, 18:29   #9
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perez
ik geef ze groot gelijk
Nog een geluk dat u er geen argumenten bijgeeft, we zouden anders wel eens in een discussie verzeild kunnen raken!

P.S: Zou u uw avatar niet stilletjes gaan aanpassen?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 19:19   #10
musálama
Vreemdeling

Standaard

Ook wel bedenkelijk dat vele vrouwen in moslimlanden (cf. Iran) op straat komen om hun hoofddoeken te mogen uitlaten en dat velen hem hier kost wat kost willen dragen...
Hangt dan hun hele moslimidentiteit van de hoofddoek af?

Als iemand mij deze paradox uit de doeken kan doen...
musálama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 19:23   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Als ze zo alles strikt naleven zoals in de koran staat dan wil ik wel eens weten of er niet in de koran staat dan criminele dingen niet goed zijn en dat men dat absoluut niet mag doen ook niet tegen mensen met een andere nationaliteit.
Trouwens in de meeste moslim landen is het niet verplicht om een hoofddoek te dragen maar enkel in niet moslim landen maken de moslims er problemen rond, ten tweede hun manier van "willen" is meer "eisen", zolang de moslim gemeenschap enkel negatief praten over alle anderen zullen ze nog meer gediscrimineerd worden omdat er geen wederzijds respect kan ontstaan door het te eisen.
In de koran staat duidelijk vermeld dat ze ongelovigen NIET tot hun vriendenkring mogen nemen. Ze moeten ze ten allen prijze MIJDEN!

In Turkije, Tunesie en Algerije is het VERBODEN om een hoofddoek te dragen in de openbare gebouwen én de scholen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 19:59   #12
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Na het lezen van een getuigenis in een magazine ben ik ook voorstander van het verbod op het dragen van hoofddoeken en wel om de volgende reden. Stel dat je als moslim-meisje je hoofddoek op school mag dragen. Wat dan met moslim-meisjes die dit niet willen?
Stel dat er, zoals in diverse grote steden al gebeurt, een soort van fundamentalistische 'moslimcontrolegroep' wordt gevormd die de meisjes gaat controleren op het dragen ervan. Wat zullen de gevolgen voor hen zijn? Zullen ze ook als 'hoeren' bestempeld worden? Zullen ze verplicht worden die hoofddoeken tegen hun zin te dragen?

Deze getuigenis was van een moslim-vader die een petitie had opgesteld waarin een verbod op het dragen van de hoofddoek in een of andere school werd gevraagd, dit om zijn dochters te beschermen.
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 23:34   #13
heksken
Vreemdeling

Standaard

Tsss wa is me da?? Zij willen, willen en willen maar...
Wat ik dan nog steeds niet begrijp is dat al die meisjes in het begin van het schooljaar het schoolreglement tekenen waarin duidelijk staat dat hoofddoeken verboden zijn... En dan daarna kome klagen en met onzen dyab jahjah ten strijde trekken.
En als zij vertellen dat het volgens de koran moet, moeten ze dat boekje nog een keer nalezen! Er zijn genoeg turkse vrouwen (die ik ken) die zelf zeggen dat een hoofddoek NIET verplicht is in het moslimgeloof maar vooral een wet is die opgelegd is door de oerconservatieve moslimmannen! Dat is een totaal ander verhaal natuurlijk.

Die hoofddoeken... het is een pure aandachttrekkerij!
heksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 23:56   #14
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ja hallo, als ze zich hier niet aanvaard voelen dat ze dan maar gaan wonen in een land waar ze wèl met hijab aanvaard worden ! Dat ze dan maar ergens gaan wonen waar de meisjes wèl gescheiden worden opgevoed. Dat ze dan maar ergens gaan wonen waar niemand hen uitlacht omdat ze er zo "raar" bijlopen.
Stelletje aanstellers ! Ge kunt zoveel willen maar iedere gezonde volwassene weet dat dat niet steeds opgaat. Wie kan hen wat realiteitszin bijbrengen ? Heet dit integratie en inburgering ? Ik heb er genoeg van ! Ik ga mij niet de door mijn moeder en grootmoeder verworven rechten en vrijheden laten afpakken alleen maar omdat een stel kwezels persè de klok wilt terugdraaien. Zodra we die trutten hun willetje geven gaan er nog eisen komen via hen van de papa's, let maar op: binnen tien jaar mag geen enkele vrouw meer gesluierd op straat, mogen de scholen niet meer gemengd zijn, moeten we allemaal 5 keer per dag elke activiteit stilleggen om de Moslims te laten bidden en moeten we 1 maand per jaar 's nachts gaan leven om de Ramadammers terwille te zijn, varkens worden verboden, honden moeten aan de ketting en mogen gerust doodgeschopt worden. Dan zeggen jullie misschien: zo'n vaart loopt het toch niet, de democratische krachten zullen dat wel tegenhouden. Dan zeg ik: en jullie blijven volhouden dat het Vlaams Blok de heerlijkheden van het NAZI-tijdperk terug laten komen zodra ze verkozen worden ?
Oud 20 november 2003, 00:40   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Terwijl we onze hoofddoek en djilbâb zelfs bij 40° C in de zomer niet afnemen uit religieuze overtuiging,
Leuk een geloof.... geef mijn portie maar aan fikkie. bij 40°C(wat zelfs tijdens de heetste dagen deze zomer niet gehaald werd in het verstikkende België)

Citaat:
Hoe? Wat bedoelen jullie met aanpassen? We spreken jullie taal, we eten dezelfde voeding als jullie, we gaan naar dezelfde winkels, we rijden met dezelfde auto's, we zijn hier geboren, net zoals jullie...
Tja, zelfde voeding?Geen Varkensvlees(niet dat ik er dol op ben)Zelfde winkels.. Aldi.. prima... Lidl.. prima.. Halal slager, voor mij niet gelaten... is dat een argument.. als je wil eten moet je winkelen.. en dan is de keuze niet zo moeilijk zou ik zeggen.Of moeten we winkels voor Moslims alleen openen?
Zelfde wagens.. Ook een goed argument-TEGEN- ik kan me geen BMW 5 reeks veroorloven,of een Mercedes SEL of wat dan ook. Terwijl een redelijk aantal 18 jarige niet verzekerde,ongerijbewijsde allochtonen deze wagens zelfs inzetten op per ongeluk kinderen plat te rijden(Boom, krantenbericht van vandaag)Of neergeschoten te worden in gestolen wagens(groot nieuws, Hasselt, de schietende agent betaalt ...voor een medeplichtige van een wagendiefstal)

Hier geboren... Ook een argument als een ander.Ik ben ook hier geboren,so?Dat bepaald niet mijn gedrag, eisen of wensen.

Citaat:
Een studentenjob zoeken? Vergeet het maar. We vinden nergens werk. Overal krijgen we te horen dat de klanten zouden schrikken van onze kleding.
Ik kan morgen als een punker ronddartelen, maar dat ik dan een goeie kans maak om een job in de standaard omgeving te vinden, da's een goeie vraag.

Citaat:
Zien we er dan zo schrikwekkend uit? We krijgen alleen het vuile werk. Terwijl al onze klasgenoten iets gaan bijverdienen, krijgen wij niet de kans om onze talenten te laten zien
Werken??1 in het voorgaande zinnetje, hierboven gequote word vermeld dat er geen werk te vinden is voor jongedames ingepakt volgens de zedelijke Koran normen.OOk als men dan zo gebrand is op werk waarin de kledij toegelaten is.. geef eens voorbeelden van jobs die vrouwen mogen uitoefenen in de landen waarin deze klederdracht toegelaten is
Zoals al aangehaald , Algerije,Turkije en nog een paar minder achterlijke Noord Afrikaanse landen is deze "aanbevolen" klederdracht zelfs niet wettelijk in orde.

Bof, als het aan mij ligt mogen ze in Burka rondcrossen, maar ze moeten niet zagen als ze ander behandeld worden.Iedereen die afwijkt van de norm krijgt scheve blikken, als het positief te zeggen is.
Oud 20 november 2003, 01:50   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik weiger na een verkeersongeval verzorging door een getuige van Jehova.
Reden: hij zou kunnen weigeren om mij een bloedtransfusie te geven.
Ben ik nu een racist ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2003, 23:32   #17
MiSTa SCienTiST
Partijlid

Standaard

AHUM...

Met aanpassen bedoelen wij:

[size=7]DOE NORMAAL [/size] en kom hier nie af met ik moet vanalles voor mijne godsdienst zelfs bij 40 graden.

GOD IS EEN LEUGEN

DE GROOTSTE OOIT

EN NOG STEEDS

GELOOFT DOOR MILJARDEN

...

TRIESTIG GEWOON
Oud 21 november 2003, 07:02   #18
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Ik wil ook zoveel ,ik wil oa meer kinderbijslag want mijn kinderen eten veel,ik wil een visakaart van de stad krijgen, ik wil ieder jaar twee maanden na elkaar op verlof kunnen en wel betaald als het kan,en zo kun je nog wel ff doorgaan.Mijn zoon ging naar christelijke school en moest zich ook aanpassen aan het reglement oa geen sportschoenen,geen joggings, geen petjes,iedere week verplicht gaan zwemmen al dan niet gemengd .Aanpassen hoe doe je dat awel ga je naar een christelijke school dan kies je zowiezo voor een andere godsdienst en gooi dan je kap over de haag anders moet je maar naar moslimschool gaan.Wij hebben in onze godsdienst geen ramadan maar een vaste awel aanpassen is op christelijke school meedoen met de vaste en niet met de ramadan.Geen joggings of provocerende kledij wel ik vind als je naar een christelijke school gaat met uniform of niet en het reglement zegt geen provocerende kledij bedoelen ze daar wel dat tafelkleed mee dus doe uit die rommel koop een blauw rokske en een wit bloeske zoniet oprotten.Geen werk vinden is ook niet moeilijk ,dag mevr suzanne van interlabor ik kom werk zoeken,ik moet wel voor donker thuis zijn en kan pas beginnen als kinderen in de klas zitten,ik wil twee maand verlof betaald uiteraard om naar turkije of de marok te gaan,ik mag niet in de varkensindustrie werken en mag ook niet werken als ik ongesteld of zwanger ben ( altijd zwanger dus nooit werken ) ,mijn man moet iedere dag komen zien of ik niet met anders gelovigen of andere mannen samenwerk , de machine moeten aangepast worden aan mijn sluier en tafelkleed dit voor de veiligheid dat ik niet tussen machine kom te zitten,ik wil ieder jaar betaald worden terwijl het ramadan is want dat is een feestperiode voor ons,hebt u een job voor mij suzanne die aan deze voorwaarden voldoet.waarom omdat ze dat willen he.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 13:37   #19
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Citaat:
Terwijl we onze hoofddoek en djilbâb zelfs bij 40° C in de zomer niet afnemen uit religieuze overtuiging,
Leuk een geloof.... geef mijn portie maar aan fikkie. bij 40°C(wat zelfs tijdens de heetste dagen deze zomer niet gehaald werd in het verstikkende België)
Als dat hun geloof is, wat is het probleem dan? jij gaat het toch niet warmer krijgen ?
Citaat:
Citaat:
Hoe? Wat bedoelen jullie met aanpassen? We spreken jullie taal, we eten dezelfde voeding als jullie, we gaan naar dezelfde winkels, we rijden met dezelfde auto's, we zijn hier geboren, net zoals jullie...
Tja, zelfde voeding?Geen Varkensvlees(niet dat ik er dol op ben)Zelfde winkels.. Aldi.. prima... Lidl.. prima.. Halal slager, voor mij niet gelaten... is dat een argument.. als je wil eten moet je winkelen.. en dan is de keuze niet zo moeilijk zou ik zeggen.Of moeten we winkels voor Moslims alleen openen?
Zelfde wagens.. Ook een goed argument-TEGEN- ik kan me geen BMW 5 reeks veroorloven,of een Mercedes SEL of wat dan ook. Terwijl een redelijk aantal 18 jarige niet verzekerde,ongerijbewijsde allochtonen deze wagens zelfs inzetten op per ongeluk kinderen plat te rijden(Boom, krantenbericht van vandaag)Of neergeschoten te worden in gestolen wagens(groot nieuws, Hasselt, de schietende agent betaalt ...voor een medeplichtige van een wagendiefstal)

Hier geboren... Ook een argument als een ander.Ik ben ook hier geboren,so?Dat bepaald niet mijn gedrag, eisen of wensen.
de 'eisen' die jullie stelt om ingeburgerd te zijn, hebben zij allemaal opgevolgd... net als elke andere Belg zouden ze dan gelijk moeten bekeken worden en NIET als een 'anders' iemand net omdat zij over kleding en geloof er een andere overtuiging op na houden...
het verbod op een hoofddoek is onmenselijk en ridicuul, we kunnen zo ook beginnen met het verbieden van groene jassen omdat dat pijn doet aan de ogen van de meeste belgen...
Citaat:
Citaat:
Een studentenjob zoeken? Vergeet het maar. We vinden nergens werk. Overal krijgen we te horen dat de klanten zouden schrikken van onze kleding.
Ik kan morgen als een punker ronddartelen, maar dat ik dan een goeie kans maak om een job in de standaard omgeving te vinden, da's een goeie vraag.
da's een goeie vraag, en we zouden ons moeten schamen voor het feit dat je die job daardoor niet zou krijgen, voor een job moet je beoordeeld worden op je kwaliteiten (onderwijs, handigheid, expertise,...) en NIET op OVERTUIGING over het een of het ander ( en dat is een fundamenteel recht)
Citaat:
Citaat:
Zien we er dan zo schrikwekkend uit? We krijgen alleen het vuile werk. Terwijl al onze klasgenoten iets gaan bijverdienen, krijgen wij niet de kans om onze talenten te laten zien
Werken??1 in het voorgaande zinnetje, hierboven gequote word vermeld dat er geen werk te vinden is voor jongedames ingepakt volgens de zedelijke Koran normen.OOk als men dan zo gebrand is op werk waarin de kledij toegelaten is.. geef eens voorbeelden van jobs die vrouwen mogen uitoefenen in de landen waarin deze klederdracht toegelaten is
Zoals al aangehaald , Algerije,Turkije en nog een paar minder achterlijke Noord Afrikaanse landen is deze "aanbevolen" klederdracht zelfs niet wettelijk in orde.

Bof, als het aan mij ligt mogen ze in Burka rondcrossen, maar ze moeten niet zagen als ze ander behandeld worden.Iedereen die afwijkt van de norm krijgt scheve blikken, als het positief te zeggen is.
[/quote]

wadde? 'de norm'?!? ge zijt aant zeveren zeker, straks zegde nog dat er regels zijn om je te kleden ( behalve verbod op nudisme) omda gij anders verkeerd bezig zijt... wat voor kortzichtige gedachtengang is dat?? iedereen moet 'de norm' volgen zeker? krijgen een lekker grijze massa ZONDER enige vorm van diversiteit die er net voor zorgt dat deze wereld NIET saai is
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 16:23   #20
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
da's een goeie vraag, en we zouden ons moeten schamen voor het feit dat je die job daardoor niet zou krijgen, voor een job moet je beoordeeld worden op je kwaliteiten (onderwijs, handigheid, expertise,...) en NIET op OVERTUIGING over het een of het ander ( en dat is een fundamenteel recht)
Fundamenteel recht?
Man toch, heb je mij daar even een maatschappelijke wantoestand aangekaart die dringend verholpen moet worden. Op de barricaden voor de piercings en de hanekamen! Ook anarchisten hebben het recht, wat zeg ik, het fun-da-men-teel recht op een kantoorbaantje!

Als iemand zich op een bepaalde manier wil kleden, is dat idd zijn recht, zolang de openbare orde er niet mee verstoord wordt, bvb. omdat de kleding zou bestaan in het niet dragen van kleding.
Als een werkgever iemand niet aanneemt omdat zijn kleding niet past bij de job waarvoor hij komt solliciteren, is dat net zo goed diens recht.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be