Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2003, 15:48   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

President George W. Bush krijgt een nooit eerder geziene staatsbezoek aan het Verenigd Koninkrijk waar hij niet enkel door Eerste Minister Blair, maar ook door Queen Elizabeth II en Prince Philip, the Duke of Edinburgh,
en Prins Charles met alle eer wordt ontvangen.
De luxueuze suite van Buckingham Palace waar de President en mevrouw Bush logeren heet toevallig 'De Belgische Suite' (The Belgian Suite).

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 17:57   #2
Perez
Vreemdeling

Standaard

morgen gigantische anti bush betoging in londen ik wens de betogers veel succes
Perez is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 18:20   #3
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Tiens, nochtans had ik onlangs op de AirForce I volgende
bumpersticker bemerkt :

Mja, ze hebben die er waarschijnlijk afgehaald vlak voor
Prince Charles de Prez kwam halen...

Ps. 14000 politie-agenten hé. 14000!
Dat zijn 45 man-jaren die de britten kunnen dokken
per dag dat de prez hen met zijn aanwezigheid vereerd....
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 18:23   #4
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Hahahaha... 14000 veiligheidsmensen, en één simpele journalist slaagt er in om tot vlakbij de Kween en Bushke te komen!!!!
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 19:18   #5
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Had ik in Londen geweest, had ik wel meegedaan met de anti-oorlog betoging.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 20:14   #6
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Heb ook gehoord dat Bush in "The Belgian Suite" verblijft........

Nog even en Michel dient een klacht in!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2003, 12:53   #7
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perez
De vrijheid van meningsuiting, niewaar

Overmorgen grote anti-Bush-betoging in Bagdad ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2003, 17:56   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het prachtige staats-diner gisterenavond op Buckingham Palace ter ere van President en mevrouw Bush werd aangeboden door Koningin Elisabeth II en haar man, Prins Philip.

[size=2]Nov. 19: President Bush walks with Queen Elizabeth at Buckingham Palace in London. [/size]
Oud 20 november 2003, 18:01   #9
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

De laatste keer dat een Amerikaanse president in Buckingham Palace verbleef was president Wilson dit meehielp om WO1 te stoppen, maar nu wordt een president uitgenodigd die een oorlog begonnen is.

Oud 20 november 2003, 18:04   #10
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
De laatste keer dat een Amerikaanse president in Buckingham Palace verbleef was president Wilson dit meehielp om WO1 te stoppen, maar nu wordt een president uitgenodigd die een oorlog begonnen is.
Wilson hielp mee de oorlog te stoppen door mee te helpen de oorlog te winnen ... laat dat een les zijn voor Europa
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2003, 18:06   #11
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:
Wilson hielp mee de oorlog te stoppen door mee te helpen de oorlog te winnen ... laat dat een les zijn voor Europa
Volgens mij is de oorlog - aanvallen tegen de bezetter dus - in Irak niet gestopt.

Oud 20 november 2003, 18:15   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:
Volgens mij is de oorlog - aanvallen tegen de bezetter dus - in Irak niet gestopt.
De oorlog is zeer snel gewonnen, ondanks de "duizenden amerikaanse slachtoffers" die door de hoopvolle anti-amerikanen waren voorspeld.

De na-oorlog is moeilijker, maar niemand heeft ooit gezegd dat dit snel op te lossen was. Het herbouwen van Irak en de stabilistie van de regio is geen kleine zaak. Het zal misschien nog maanden en zelfs een aantal jaar duren. Maar het Irakese volk staat er nu al veel beter voor dan tijdens de dertig jaren van de bloeddorstige gruweldictator saddam.

En Pascal L. heeft gelijk : het stoppen van het terrorisme en de oorlog gaat soms eerst gepaard met een eigen moedige strijd.
Oud 20 november 2003, 18:16   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel
Oud 20 november 2003, 18:21   #14
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
En Pascal L. heeft gelijk : het stoppen van het terrorisme en de oorlog gaat soms eerst gepaard met een eigen moedige strijd.
De strijd tegen het terrorisme zal heel moeilijk worden om te winnen. Ook zuller er waarschijnlijk aanvallen blijven zijn tegen de bezetters in Irak en Afghanistan zolang als de inwoners niet echt een eigen bestuur hebben.

Oud 20 november 2003, 18:26   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
De strijd tegen het terrorisme zal heel moeilijk worden om te winnen. Ook zuller er waarschijnlijk aanvallen blijven zijn tegen de bezetters in Irak en Afghanistan zolang als de inwoners niet echt een eigen bestuur hebben.
Dat de strijd heel moeilijk zal worden is duidelijk. Of het beter was geweest de terroristen te laten doorgaan met hun gruwel en zcih blijvend versterken is nog maar de vraag. Voor mijn kinderen en de toekomst in het algemeen moest deze kwaad ooit worden aangepakt.

De 'bezetters' zoals je ze noemt zijn in ieder geval bevrijders geweest van volkeren die onder de tang van gruwelijke regimes leefden. En diezelfde 'bezetters' zijn er maar tijdelijk, dat weet iedereen.
De aanvallen tegen hen heeft weinig of niets te maken met de inwoners die een eigen bestuur willen, hoewel dat ook moet gebeuren natuurlijk. Deze aanvallen zijn eerder georganizeerd door buitenlandse organizaties die hun kans schoon vonden om ook daar hun gruwel te verkopen, en door aanhangers van de oude gruwelregimes die nog proberen om de bevrijding te sabotteren.
Oud 20 november 2003, 18:30   #16
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perez
Ach...laat ze maar betogen als die naiëve anti-Westerse idioten denken dat ze ook maar 1 ding kunnen veranderen. Weet je eigenlijk ben ik ook niet zo 100% Pro-Bush. Ik vind gewoon dat Bush nog niet ver genoeg gaat. Irak is bevrijd maar blijkbaar wenst men niet verder te gaan. Syrië, Iran, Libanon zwichten nog altijd onder dictaturen en daarom kan ik mij eerder scharen achter Vice minister van Defensie Paul Wolfowitz en PNAC-boegbeeld Robert Kagan die stellen dat het gehele Midden-Oosten moet bevrijd worden van haar tirannen. Laat ons hopen dat de volgende president van de VSA Wolfowitz word. Er zullen mss dan nog wel bloedige conflicten volgen maar éénmaal het Westen gewonnen heeft en het overgrote deel van de moslims het dictatoriale en het fundamentalistische juk heeft afgeschudt dan kan er pas echte wereldvrede zijn met wederzijds respect.
Oud 20 november 2003, 18:31   #17
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat de strijd heel moeilijk zal worden is duidelijk. Of het beter was geweest de terroristen te laten doorgaan met hun gruwel en zcih blijvend versterken is nog maar de vraag. Voor mijn kinderen en de toekomst in het algemeen moest deze kwaad ooit worden aangepakt.
Door de Amerikaanse politiek van de voorbije jaren, is het terrorisme ontstaan. Terrorisme ontstaat ook niet opeens. Maar ze moet inderdaad aangepakt worden.

Citaat:
De 'bezetters' zoals je ze noemt zijn in ieder geval bevrijders geweest van volkeren die onder de tang van gruwelijke regimes leefden. En diezelfde 'bezetters' zijn er maar tijdelijk, dat weet iedereen.
En wat bedoelt u met 'tijdelijk'. Zijn dit maanden of jaren?

Citaat:
De aanvallen tegen hen heeft weinig of niets te maken met de inwoners die een eigen bestuur willen, hoewel dat ook moet gebeuren natuurlijk. Deze aanvallen zijn eerder georganizeerd door buitenlandse organizaties die hun kans schoon vonden om ook daar hun gruwel te verkopen, en door aanhangers van de oude gruwelregimes die nog proberen om de bevrijding te sabotteren.
Kunt u mij cijfers voorleggen die uw stelling over de aanvallen van buitenlandse organisaties bewijzen?

Oud 20 november 2003, 18:33   #18
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Ach...laat ze maar betogen als die naiëve anti-Westerse idioten denken dat ze ook maar 1 ding kunnen veranderen. Weet je eigenlijk ben ik ook niet zo 100% Pro-Bush. Ik vind gewoon dat Bush nog niet ver genoeg gaat. Irak is bevrijd maar blijkbaar wenst men niet verder te gaan. Syrië, Iran, Libanon zwichten nog altijd onder dictaturen en daarom kan ik mij eerder scharen achter Vice minister van Defensie Paul Wolfowitz en PNAC-boegbeeld Robert Kagan die stellen dat het gehele Midden-Oosten moet bevrijd worden van haar tirannen. Laat ons hopen dat de volgende president van de VSA Wolfowitz word. Er zullen mss dan nog wel bloedige conflicten volgen maar éénmaal het Westen gewonnen heeft en het overgrote deel van de moslims het dictatoriale en het fundamentalistische juk heeft afgeschudt dan kan er pas echte wereldvrede zijn met wederzijds respect.

Denkt u als de VS - niet het Westen dus - het hele Midden-Oosten zou "bevrijden", dat er dan vrede zou zijn. Ik denk het niet.

Oud 20 november 2003, 18:36   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door de Amerikaanse politiek van de voorbije jaren, is het terrorisme ontstaan.

Lees de geschiedenis van de moderne tijden nog maar eens goed. Hoe kun je zo'n onzin beweren.

Citaat:
En wat bedoelt u met 'tijdelijk'. Zijn dit maanden of jaren?
Hopelijk maanden, mogelijk jaren.

Citaat:
Kunt u mij cijfers voorleggen die uw stelling over de aanvallen van buitenlandse organisaties bewijzen?
Jij bent echt van heel slechte wil. Zowel de Amerikanen als de Irakese Concil hebben gemeld dat buitenlandse terroristen zich in Irak hebben geinfiltreerd om daar de Amerikanen, maar ook de VN, het Rode Kruis, en andere hulpende handen aan te vallen. Ze willen namelijk niet dat het nobel project van democratizering, modernizering en voorspoed voor Irak lukt.
Verder zijn het ook zoals gemeld aanhangers van het oude gruwelregime die zich voor en tijdens de oorlog hebben teruggetrokken en voorbereid om na de oorlog te kunnen moorden.
Oud 20 november 2003, 19:39   #20
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De oorlog is zeer snel gewonnen, ondanks de "duizenden amerikaanse slachtoffers" die door de hoopvolle anti-amerikanen waren voorspeld.
De oorlog is nog bezig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be